Kirjoittaja Aihe: Mieheily  (Luettu 13860 kertaa)

Kinkykundi

Vs: Mieheily
« Vastaus #45 : 31.01.2020, 08:49 »
Tai voisiko olla sittenkin myös niin, että on kivaa pukeutua ja käyttäytyä kuin mies, koska se kiihottaa ja siitä tulee hyvä mieli? Ehkä kyse ei ole mistään suuremmasta filosofiasta ja pillu kastuu/alapäässä värähtää ja on hauskaa? Girls just wanna have fun.

Tämähän se lienee aloittajan ajatuksena ollutkin. Onhan näitä olemassa, mutta se ei ole kovin harvinaista, että naiset pukeutuvat kuten miehet - lisäksi osa ilmeisesti käyttää tätä vielä poliittisena kannanottona.

Ja kyllä, eihän keskustelufoorumeilla olisi seurattavaa, jos me kaikki vain kommentoisimme: "Harrastan juttuani, koska se on kiihottavaa ja jees." Kuitenkin, toisinaan se on vain sitä. Miehillä on aina ollut paljon sanottavaa naisten seksuaalisuudesta, välittämättä siitä, miten naiset seksuaalisuudestaan puhuvat. Väittävät vielä haluavansa alistua naiselle, vaikka eivät edes jaksa kuunnella.

Ja te alistuvat miehet, jotka olette toista maata, olette niitä joille on väistämättä enemmän vientiä. Vaikka ketjun aiheena eivät olekaan alistuvat miehet.

Kyllä se ongelma on useimmiten siinä, että ne kuuntelevat vähän liikaakin, tai ainakin väärissä asioissa. Vai onko joku nainen ikinä kertonut miehelle "miten saat minulta"? Sehän on perinteinen tilanne, missä mukavat miehet eivät ikinä pane, koska joutuvat sinne friendzonelle heittämällä. Ja naiset taas kertovat lähinnä miten vahvistaa niitä kivoina pitämiään piirteitä, eli juuri niitä mitkä sinne kaverialueelle johtivat. Tai kääntäen: jos nainen kertoisi miten tältä saa, kertoisi tämä niitä asioita, millä kaverisuhde todennäköisemmin päättyisi.

arkinenalistuja

  • Vieras
Vs: Mieheily
« Vastaus #46 : 31.01.2020, 10:52 »
Kyllä se ongelma on useimmiten siinä, että ne kuuntelevat vähän liikaakin, tai ainakin väärissä asioissa. Vai onko joku nainen ikinä kertonut miehelle "miten saat minulta"? Sehän on perinteinen tilanne, missä mukavat miehet eivät ikinä pane, koska joutuvat sinne friendzonelle heittämällä. Ja naiset taas kertovat lähinnä miten vahvistaa niitä kivoina pitämiään piirteitä, eli juuri niitä mitkä sinne kaverialueelle johtivat. Tai kääntäen: jos nainen kertoisi miten tältä saa, kertoisi tämä niitä asioita, millä kaverisuhde todennäköisemmin päättyisi.

Subi tai domi mies toteuttavat omaa seksuaalisuuttaan omista itsekkäistä lähtökohdistaan. Kumpikaan ei lähtökohtaisesti toimi, kuin oman tahtonsa pohjalta. Suhteeseen voi kuka vain päästä, mutta dominoivuus suhteessa ei välttämättä ole voimavara, kun taas alistuminen voi olla tai voi olla toisinpäin. Kuitenkaan automaattisesti sama kaava ei toimi kaikkien naisten kanssa ja moni nainen vaikka ei olisikaan seksuaalisesti dominoiva saattaa olla muutoin hyvinkin dominoiva ja silloin dominoiva mies saattaa olla heti alkujaankin törmäyskurssilla tällaisen naisen kanssa. Nainen on mysteeri ja hyvä niin siinähän se idea onkin...

« Viimeksi muokattu: 31.01.2020, 11:38 kirjoittanut arkinenalistuja »

Kinkykundi

Vs: Mieheily
« Vastaus #47 : 16.02.2020, 22:36 »

Subi tai domi mies toteuttavat omaa seksuaalisuuttaan omista itsekkäistä lähtökohdistaan. Kumpikaan ei lähtökohtaisesti toimi, kuin oman tahtonsa pohjalta. Suhteeseen voi kuka vain päästä, mutta dominoivuus suhteessa ei välttämättä ole voimavara, kun taas alistuminen voi olla tai voi olla toisinpäin. Kuitenkaan automaattisesti sama kaava ei toimi kaikkien naisten kanssa ja moni nainen vaikka ei olisikaan seksuaalisesti dominoiva saattaa olla muutoin hyvinkin dominoiva ja silloin dominoiva mies saattaa olla heti alkujaankin törmäyskurssilla tällaisen naisen kanssa. Nainen on mysteeri ja hyvä niin siinähän se idea onkin...

Ei se niin mysteeri ole. Suurin osa ihmisistä ovat hyvinkin arvattavia, sukupuolesta riippumatta, jolloin jokseenkin samojen asioiden voi ajatella pätevän. Yhteiskunta kun ei ylipäätään edes toimisi, jos ihmiset eivät noudattaisi jotain tiettyjä kaavoja. Myös psykologia olisi jokseenkin turha ala, koska silloin psykologi tai terapeutti ei voisi tarttua ongelmiin, koska ratkaisukeinoa ei olisi olemassa.

Naiset ovat yleensä varsin dominoivia kun kyseessä ovat ihmissuhteet. Tyypillisessä vaniljasuhteessa naisen roolia kuvaa parhaiten termi brätti - naiset kuitenkin odottavat miehen olevan se Mies, mutta ovat jatkuvasti haastamassa sitä miestä. Jos yhtään kuuntelet naisten valituksia miehistä pitkissä parisuhteissa, niin nämä jatkuvasti valittavat sitä, että joutuvat päättämään asioista, vaikka ne itse ovat ihan joka asiassa määräilemässä miten asiat pitäisi tehdä. Eli karrikoiden suhde päättyy silloin kun konfliktitkin päättyvät.

lull

  • Vieras
Vs: Mieheily
« Vastaus #48 : 14.04.2020, 12:33 »
En usko, että samanlaisia ketjuja on miesten vastaavissa ryhmissä miehille. Siis naismaisille miehille ja kommentit ois tyyliä "vau, ootpa kuuma" "pitäskö kääntyä homoksi", jne. Tuollaisia siis on naisten kuvaketjut täynnä.
Oikaiskoon joku, jos oon väärässä.

Niin, siis, huvittavintahan tässä on se, että näitähän tosiaan on olemassa paljonkin, mutta ei ehkä samoissa jossain perus Instagram-kuvissa... YouTubessa näitä kyllä näkee paljonkin.

lull

  • Vieras
Vs: Mieheily
« Vastaus #49 : 14.04.2020, 12:39 »
Siihen menee varmaan 100 vuotta, että mies mekossa on ok.

Ja tässä on sellainenkin jännä asia, että mitä "perinteisesti miehekkäämmän näköinen" mies on, mekko, pinkki paita, yms. tavallaan jopa korostaa asiaa. Siis että jos ison ja karvaisen miehen päälle pukee mekon, niin sehän näkyy entistä enemmän, mikä Mies hän on. Sitä pidetään usein jopa rohkeana ja sitä kautta miehekkäänä.

Sitten taas toisaalta, siron ja jo valmiiksi feminiinin pojun päällä mekko on jopa luonnollinen, ikään kuin ajatuksella että kaikki jo odottikin sitä.

Ja kaikista huvittavinta tässä kaikessa on se, joka käy ilmi itsellenikin nyt kun kirjoitan, kuinka tämä kaikki perustuu toisten ihmisten reaktioihin. Ajattelen usein asioita siten, että mitä jos olisin esim. autiolla saarella tai muualla, niin että kukaan muu ei olisi paikalla, näkisi tai vaikuttuisi siitä mitä teen - mitä tekisin. Samaa voisi ajatella tässä tapauksessa. Tunteeko mieheilijä / ristiinpukeutuja / yms. itsensä ensisijaisesti hyväksi sen takia, miltä mieheys tai siihen liittyvät vaatteet tuntuvat, vai sen takia, miltä näyttää muiden silmissä ja mitä reaktioita se muissa aiheuttaa?

lull

  • Vieras
Vs: Mieheily
« Vastaus #50 : 14.04.2020, 12:42 »
Sen ainakin olen huomannut, että miesten välinen mieheily on vähentynyt aivan todella paljon. Onneksi sellaisia miesten porukoita on vielä kuitenkin mahdollisuus löytää, jonne naisille ei ole asiaa, eikä ole pakko puhua tunteista, eikä kuunnella nalkutusta tms :) Se on erittäin hyvä ja tervetullut asia, että naisilla ei ole pääsyä joka paikkaan  :love:

Aika kova oletus. Väitänpä, että vain noin puolet naisista on tällaisia kuvailemiasi tyyppejä. Aika moni nainen nauttii itse enemmän mieskavereista kuin naisista juuri noista samoista syistä.

lull

  • Vieras
Vs: Mieheily
« Vastaus #51 : 14.04.2020, 12:48 »
Siis tän juurethan on siinä ajatuksessa, että nainen on oletusarvoisesti miestä vähempiarvoinen. Täten nainen joka pukeutuu miehekkäästi on voimaantumisen merkki (koska silloin pyrkii ihmisyyden "ideaalia" tai perusoletusta eli miehuutta kohti) mutta mies joka pukeutuu naiseksi alentaa itseään tietoisesti. Siksi miehelle "tyttöily" (eli naispuolinen lapsi eli kaikista alempiarvoisin tässä hierarkkiassa) on häpeällistä ja alistavaa.

Siksi meillä on yhteiskunnassa edelleen paljon suurempi stigma niitä miehiä kohtaan jotka haluavat "alentaa" itseään pukeutumalla naisellisesti, varsinkin kun mieheltä odotetaan jonkinlaista omanarvontuntoa joka on kytköksissä nimenomaan miehuuteen (joka on itsessään arvokasta) siinä missä naisten omanarvontuntoisuus liitetään enemmän esim. seksuaaliseen käyttäytymiseen.

Mutta tämäkin on jännä juttu siinä mielessä, että luulisi, että jos mies päättää tehdä jotain ja tekee sen tietoisesti, on se nimenomaan miehekästä. Eli esimerkiksi mies, joka vain päättää ja haluaa olla tyttömäinen. Koska yleensä miehuudeksi nimenomaan määritellään kyky tehdä yksilöllisiä, rohkeita ja muista riippumattomia päätöksiä.

Ymmärtäisin sen paremmin, jos oltaisiin jossain keskiajalla, ja mies köyhyyttään esim. joutuu pukeutumaan tytöksi ja myymään itseään, yms. Tai mies olisi jotenkin niin heikko, että muut miehet pukisivat hänet naiseksi. Hmmm.

edit. voiko (/ voisiko mode) nämä viestit jotenkin yhdistää? Sorry en muista enää miten se tapahtui tämänpohjaisissa forumeissa...

tv_tiia

Vs: Mieheily
« Vastaus #52 : 14.05.2022, 13:53 »
Löysin vanhan keskusteluketjun, jonka jatkoksi voisin lisätä pari mielenkiintoista sitaattia Pete Europan viimesyksyisestä teoksesta Helsinki 1984. (luvusta Uudenlainen mies, s. 81) Ko. henkilöt olivat 80-luvun alun värikkäitä hahmoja musiikki- ja uusromantiikkapiireissä.

Sally Flesh:
”Meidän meikkaamisella ei ollut mitään tekemistä homouden tai naisellisuuden kanssa. Se oli itse asiassa erittäin maskuliinista. Se oli voiman ja eräänlaisen uhon osoittamista.”

Twiggy Oliver:
”Mä tein Kundi meikkaa -biisin jo vuonna 1978. Meikkasin silloin itse ja sain kaupungilla turpaani. Silloin ei ollut paljon hengenheimolaisia, tai ei itse asiassa yhtään. Sitten kun tuli tää futurock ja uusromantiikka, mulle oli hyvin luontevaa sujahtaa siihen mukaan. Mähän olin sitä jo valmiiksi, eikä mun tarvinnut muuttua mitenkään. Mä olin tähti jo valmiiksi. Mulle oli ihan sama, mitä muut ajattelee. Eihän kukaan edes tuntenut mua, mutta mä olin tähti. Me oltiin todellakin tähtiä itsellemme. Me ei meikattu ja tehty itsestämme makeen näköisiä siksi, että voisimme saada vastakkaista sukupuolta – tai vaikka samaa. Pointti oli siinä, että kun katsomme itse itseämme peilistä, olimme tyytyväisiä. Se oli niin kuin sellaista jatkuvaa performanssia.”


Tämä voi olla vähän off topic, mutta Maria Veitolahan on sanonut, että kiinnostavaa on herkkyyden ja vahvuuden yhdistelmä.