Kirjoittaja Aihe: Latex hanskojen ja vaatteiden istuvuus  (Luettu 1132 kertaa)

RouvaH

  • Smurffit
  • Uusi asiakas
  • *
  • Viestejä: 15
  • Galleria
Latex hanskojen ja vaatteiden istuvuus
« : 04.08.2023, 13:52 »
Eilen vihdoin saapui postissa minun ensimmäiset pitkävartiset latex hanskat.

Laitettiin ne heti testiin, mutta noin 30 min sisään puristus sormissa alkoi olla liikaa ja oli pakko lopettaa.

Onko hauskat nyt auttamatta liian tiukat vai venyykö ne jotenkin käytössä?

Muuten oli istuvat hanskat, kämmenen ympäri olisi voinu olla jopa tiukempi, mutta sormet puristi kunnolla, päässä oli vähän extra pituutta. mulla on ns. ihan normaalin kokoiset sormet, vihkisormus kokoa 17.

Mietin, että pitäisikö hanskat myös leikata lyhyemmäksi, että ei mene kyynärpään yli. Sieltä puristi paljon ja jäi kunnon puristusjäljet. Tilasin aluksi semmoset (Anti-shop), mutta valmistajan raaka-ainepulan takia, kauppa suositteli vaihtamaan toisiin ja niissäkin meni n. kk. saapua.

oiskohan ollut nämä: https://antishop.fi/shop/kasineet-eri-vareja-ab4068

Meeri

  • tuhma hauva
  • Administrator
  • *
  • Viestejä: 4503
  • Galleria
Vs: Latex hanskojen ja vaatteiden istuvuus
« Vastaus #1 : 04.08.2023, 14:12 »
Hanskoissa on paljon laatueroja, jotkut istuvat paremmin kun toiset. Sormiosat latexhanskoissa ovat kaikilla merkeillä ”moulded” latexia, eli tulevat valmiina tehtaalta, ja ne sitten istuvat tai eivät. Varsiosan voi sitten teettää mitoilla omille käsivarsilleen sopivaksi, jos oikein haluaa panostaa. Sitä ennen kannattanee kokeilla eri merkkisiä hanskoja. Itse olen esim todennut Blackstylen hanskat omiin lyhyisiin sormiini sopiviksi. Vähän ohuemmasta latexista tehdyt hanskat muotoutuvat käsien muotoon paremmin, mutta toisaalta menevät helpommin rikki. Latexhanskojen varren voit aivan hyvin leikata itsellesi sopivaksi, ja kun ennemmin tai myöhemmin sormiosaan tulee reikä, voi vielä nekin pois leikkaamalla tuunata itselleen sormettomat hanskat.