Kirjoittaja Aihe: Mitä on seksuaalinen avoimuus?  (Luettu 376 kertaa)

oPoika

Mitä on seksuaalinen avoimuus?
« : 15.03.2024, 12:05 »
Pidän itseäni seksuaalisesti avoimena siinä merkityksessä, että olen seksuaalisesti utelias enkä pelkää seksuaalisia tunteitani ja ajatuksiani. Minulla ei myöskään ole yleensä polttavaa halua tuomita muiden seksuaalisuutta, vaikka se herättäisi minussa kielteisiä tunteita.

Todellisuudessa seksuaalinen avoimuuteni ei kuitenkaan pääse toteutumaan, koska olen turvallisuushakuinen ja seurani suhteen kranttu. En pysty luomaan ihmiseen yhteyttä ilman vahvaa henkistä kohtaamista, en myöskään fyysistä yhteyttä. Siksi olen ollut sinkku yli kymmenen vuotta. Tuon ajan olen ollut myös harrastamatta seksiä.

Miten koette asian itse? Voiko ihminen mielestänne olla seksuaalisesti avoin, jos hänen muu persoonansa estää seksuaalisuuden toteuttamisen? Tulkitsetteko ihmistä koko pakettina vai voiko ihmisestä mielestänne erottaa seksuaalisen avoimuuden omaksi ominaisuudekseen?

irhe

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 154
  • Lumoava kirous
  • Galleria
Vs: Mitä on seksuaalinen avoimuus?
« Vastaus #1 : 16.03.2024, 12:27 »
Ajattelen, etteivät nuo kaksi asiaa sulje toisiaan pois, vaan voivat hyvinkin olla olemassa yhtä aikaa - kuten sinun tapauksessasi onkin. Spontaanisti, asiaa juurikaan kymmentä sekuntia enempää ajattelematta, miellän seksuaalisen avoimuuden nimenomaan uteliaisuudeksi, kokeilunhaluksi ja tuomitsemattomuudeksi. Sen toteuttamiseen sitten vaikuttaa puolestaan lukuisat erilaiset seikat, joista kaikki eivät suinkaan ole yksilön omissa käsissä.

Minusta on hyvin ymmärrettävää tarvita turvan tunnetta ja vahvaa kohtaamista ensin, jotta voi seksuaalisuuttaan toisen ihmisen kanssa toteuttaa vapautuneesti ja uteliaasti.