Kirjoittaja Aihe: Kumivaatteiden valmistus  (Luettu 23735 kertaa)

Calitri

  • Vieras
Vs: Kumivaatteiden valmistus
« Vastaus #15 : 01.05.2013, 20:42 »
Tuohon edelliseen kyselyyni viitaten, onko kukaan kokeillut näitä tuotteita.http://www.rematiptop.fi/default.aspx?id=61
Kyllä on ja ne kyllä toimii mutta on aivan törkeän sotkuisia ja epäkäytännöllisiä. Itse tein omat ekat asut tuolla tökötillä ja sen jälkeen, kun siirryin Maitoliimaan niin en aio mennä takaisin. Suurin epäkäytännöllisyys tulee siitä, että se liima on turhan rajua näin vähän vaativiin saumoihin.

tuhoeläin

  • Vieras
Vs: Kumivaatteiden valmistus
« Vastaus #16 : 11.09.2013, 21:53 »
Olen testannut myös tuon Cascon tekstiililiiman. On hieman paksumpaa, kuin Tetrakemin maitoliima, mutta olen saanut pitäviä saumoja silläkin. Kuitenkin mielestäni tuo juoksevampi versio on näppärämpi käyttää. Toki pienen pakkauskokonsa ihan näppärä, jos vain tahtoo joskus paikkailla jotain. Myrkkyliimoja en viitsisi edes kokeilla. Pääsee helpolla kun ei tarvitse höyryjä miettiä.

Hra K

Vs: Kumivaatteiden valmistus
« Vastaus #17 : 12.09.2013, 10:31 »
Calitri on minun profeettani kuminvalmistusjutuissa ja tuo liimavertailu oli itseasiassa juurikin se, mitä olen itse miettinyt. Jos saisi vielä jotkut käytännön ohjeet miten valmistaa tuolla tiptopin kaksikompnenttiliimalla järkevän kokoisen annksen liimaa, jossa on oikea seos niin olisin kiitollinen. Olisin tällä hetkellä tekemässä mm. synteettisestä nitriilikumista vyötä, ja haaveena olisi saada solki liimalla kiinni ilman niittejä ym.ts kumiliuska liimattaisiin silmukalle päästä joltain tuuman matkalta itseensä.

Sotkut on sitten toinen juttu kun se möhnä on tosi vaikeaa saada tasaiseksi ja pois ei liimattavsita kohdista, joku lastaaminen tms varmaan auttaisi tai sopiva pensseli tai sieni.

Calitri

  • Vieras
Vs: Kumivaatteiden valmistus
« Vastaus #18 : 08.10.2013, 18:08 »
Sori, on menny vähän vastaus pitkäksi. Se annosteluohje on sellainen noissa, että se löytyy ihan suoraan Etran sivulta. Siinä on selkeä prosenttimäärä, joka niitä täytyy sekoittaa keskenään. Jos ei ole tarkkaa mittaa käytössä (kuten ei ollut itelläkään...) niin sellainen auttava ohje, jolla sai toimivan seoksen oli 2 cl sitä liimaa ja ½ teelusikkaa kovetinta tai 4 cl liimaa ja 1 teelusikka kovetinta. Senttimitan saa halvalla esim. Alkosta, jos ei sopivan kokoista ole ja siinä juurikin nuo 2 kokoa samassa paketissa. Huolellinen sekoitus vain niin kyllä se toimii ihan riittävän hyvin.

Sotkut on sellainen juttu, että ne ei lähde pois semmoisesta pinnasta, joka on karhennettu ja putsattu asetonilla millään. Peruspensseleillä on helppo levittää sitä tököttiä ja varaa nitä riittävän monta.

Gentle.Dom

  • Vieras
Vs: Kumivaatteiden valmistus
« Vastaus #19 : 08.10.2013, 19:59 »
Mä olen käyttänyt kumin liimaamiseen Rema TipTop SC 2000 2-komponenttiliimaa. Sitä on saanut ihan järkevänkin kokoisissa purkeissa ainakin isoimmista kumiliikkeistä. Säilyykin jopa useita vuosia, kunhan purkit on hyvin suljettu.
Liimaus siten että karhennetuille kumipinnoille levitetään liimakerrokset joiden annetaan kuivua hyvin. Sitten levitetään toinen liimakerros ja kun pinta ei enää tartu sormeen, painetaan liimapinnat voimakkaasti yhteen.
Liimauksen tultua valmiiksi kannattaa saumat talkita ylijäämäliiman neutraloimiseksi.

Kumistin

  • Bizarre Club
  • Asiakas
  • *
  • Viestejä: 141
  • "Vetissimiehiä..."
  • Galleria
Vs: Kumivaatteiden valmistus
« Vastaus #20 : 24.07.2016, 21:00 »
Oon huomannu et cascon tekstiililiima menis jotenkin vanhaksi..tai siis vanhasta tuubista otettu liima ei pitäisi niin hyvin kun vasta avattu.

Mutta varsinainen asia: Jos haluan kumin pintaan jotain yksityiskohtia,niin voiko niitä esim. Maalata millään aineella? Tussilla tulis helposti tarkkaa jälkeä,mutta epäilen että ei tule pysymään. Jos jotain vaikka ohutta kumisuikaletta haluaa liimata, niin epäilen et tulee liikaa sotkua siitä liimasta  :D

Feird

  • Vieras
Vs: Kumivaatteiden valmistus
« Vastaus #21 : 24.07.2016, 21:19 »
Maitoliimalla saa ihan siistiä jälkeä, kuvioiden liimaamiseen ollaan käytetty vähän normaalista poikkeavaa metodia eli suditaan liimat vain kumista tehtyyn kuvioon kiinni mutta ei liimattavaan vaatteeseen koska usein ainakaan pieniä tai yksityiskohtaisia kuvioita on vaikea saada osumaan millilleen samaan kohtaan ja sitten jää sitä liimasotkua. Kuvio siis suditaan liimalla ja laitetaan samantien kiinni ilman kuivumista. Liima kuivuu kyllä ajallaan mutta tietysti vie hieman pidemmän ajan.
En tiedä miten hyvin joku permanenttitussi pysyy, en oo kokeillu mut testiluonteisesti sitä vois kokeilla johonki jämäpalaan ja katsoa alkaako sotkemaan.

Kumistin

  • Bizarre Club
  • Asiakas
  • *
  • Viestejä: 141
  • "Vetissimiehiä..."
  • Galleria
Vs: Kumivaatteiden valmistus
« Vastaus #22 : 24.07.2016, 21:59 »
Aivan, no tuo ratkaisikin ongelman.. Eihän se koriste tosiaan rasitukselle joudu..kyllähän sen liiman yhteen pintaan saa tällättyä, mutta tuo onkin mietityttänyt jos sitä ois molempiin pintoihin pitäny saada tarkasti. NOT !  :D

No sit seuraava pulma: jos haluais asusteelle vähän bondage-arvoa,niin kestääkö kumi metalli lenkkiä? Tarkoitan siis kemiallisessa mielessä..fyysinen rikkoutuminen on vaan huonoa suunnittelua  :D

Feird

  • Vieras
Vs: Kumivaatteiden valmistus
« Vastaus #23 : 24.07.2016, 22:16 »
Metalli tietääkseni vaan värjää vaaleeseen kumiin sellasen tumman läikän mut en oo huomannu et se muuten haperruttais sitä

poisongrrrll

  • Vieras
Vs: Kumivaatteiden valmistus
« Vastaus #24 : 24.07.2016, 22:29 »
Millasella kumiliimalla kannattais tuskarrella fillarin sisäkumien parissa?

Kumistin

  • Bizarre Club
  • Asiakas
  • *
  • Viestejä: 141
  • "Vetissimiehiä..."
  • Galleria
Vs: Kumivaatteiden valmistus
« Vastaus #25 : 25.07.2016, 16:12 »
Riippuu mitä meinaa valmistaa, mut eurocatsuits.com -mestan liima on ainakin hyvää tuohon paksumpaan kumiin, kun putsaa pinnat asetonilla. Pienemmissä määrin varmaan pyöränpaikka-liima välttää myös..mutta niistä ei koskaan tiedä mikä on laatu ja päiväys,jos kaivat paikkarasiasta sen putkilon  ;D joskus tienpäällä fillarin kanssa kironnut noita, kun ainoa paikka mihin liima tarttui oli tyyliin sormet  ;D

Kumistin

  • Bizarre Club
  • Asiakas
  • *
  • Viestejä: 141
  • "Vetissimiehiä..."
  • Galleria
Vs: Kumivaatteiden valmistus
« Vastaus #26 : 22.08.2017, 17:21 »
Nyt on melkonen pulma:  niin paljon kuin olenkin tuota klorinointia kehunut, niin nyt sattui pikku vahinko mikä ilmeisesti johtuu klorinoinnista. Tai en keksinyt muutakaan syytä. Aivan uudenkarhea kumimekko, jossa mustaa ja valkoista: Klorinoin sen tietenkin käyttömukavuuden maksimoimiseksi, mutta nyt huomasin että se valkoinen osa siitä olisi ottanut klorinoinnista itseensä ja mennyt kellertävän läikikkääksi  :-[

Tuleeko mieleen hyviä ideoita valkoisen värin palauttamiseen? Itse mietin ekana jotain ärhäkkää kemikaalia, joka voisi mahdollisesti putsata pinnan. Toisena mieleen tuli todella työläs vaihtoehto -hiominen  ;D

Calitri_Photo

Vs: Kumivaatteiden valmistus
« Vastaus #27 : 22.08.2017, 21:33 »
Tuo valkoinen kumi on siitä ikävä, että se muuttaa kohtuu helposti tietyissä tilanteissa väriään juuri keltaiseksi. Siihen ei valitettavasti ole mitään paluuta, koska kannattaa muistaa, että kumi on huokoista materiaalia joten se kaikki värjäytyminen on tapahtunut sille materiaalille. Jos se olisi jotain tyyliin 3-5mm paksua, niin ehkä sitten se hionta voisi paljastaa sen alkuperäisen värin. Tällaisissa ohuissa vaatekumeissa on vain niin vähän materiaalipaksuutta, että siitä lähes mahdotonta hioa. Mitäänhän tuo ei maksa kokeilla tietystikään. Itse en ainakaan lähtisi kokeilemaan mitään valkaisuaineita tai vastaavia, koska se todennäköisesti hajottaa kumia vielä enemmän.

brahma

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 857
  • The evil saint - Ilkeä pyhimys
  • Galleria
Vs: Kumivaatteiden valmistus
« Vastaus #28 : 22.08.2017, 23:59 »
Millasella kumiliimalla kannattais tuskarrella fillarin sisäkumien parissa?
perus kumiliimalla...

disobedient

  • Vieras
Vs: Kumivaatteiden valmistus
« Vastaus #29 : 23.08.2017, 12:12 »
^ Normaali kumiliimakin riittää, kun muistaa hioa liimattavat pinnat, mutta sisäkumin paikkaukseen tarkoitettu toimii vielä paremmin. Saa mm. polkupyöräliikkeistä, esim. http://www.fillarikellari.fi/paikkaliima-5gr-tip-top