Kirjoittaja Aihe: Moderoinnista  (Luettu 10813 kertaa)

Hasse.W

  • Vieras
Vs: Moderoinnista
« Vastaus #15 : 16.04.2011, 10:32 »

Enkä ole missään väittänyt että toimenpiteisiin ei olisi ollut oikeutta.
Vaan toimenpiteet ovat olleet ennenaikaisia, liioiteltuja ja eivätkä olleet tasapuolisia.
Ja kantanut huolta siitä mikä laisen kuvan sivusto luo täten itsestään.
Enkä ottanut tätä asiaa esille siksi että olisin kokenut jotain vääryyttä missään vaiheessa.
Vaan koska toivoisin että  kaikki käyttäjät viihtyisivät ja tuntisivat olonsa kotoisaksi sivustolla.
 Mutta olen ilmeisesti ymmärtänyt asian väärin tältä osin.
Ja sivustolla eletään kuten Neuvostoliitossa. :-X :-X :-X

Ps. Pyydän anteeksi etten ole lukenut aikaisemmin noita sääntöjä tarkasti (kuin piru raamattua) >:D >:D >:D
      ”Toivomme sivuston käyttäjiltä asiallisuutta ja suvaitsevaisuutta, ja että käyttäjät kunnioittaisivat muita ja muiden esittämiä mielipiteitä, vaikka ne poikkeaisivatkin kirjoittajan omista mielipiteistä. ”
Missään ei sanota että valvojat/ylläpito itse noudattaisivat näitä periaatteita tai sitoutuisivat niihin.

KalvinK

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 639
  • Tykkää sitoa nättejä nakuja naisia.
  • Galleria
Vs: Moderoinnista
« Vastaus #16 : 16.04.2011, 11:29 »
Aivan turhaa mussuttamista. Sivuston ylläpitäjillä on oikeus valita linjansa itse. Heidän sivustonsa, heidän säännöt. Täällä on nyt yli 300 rekisteröitynyttä käyttäjää, ja vain muutaman kanssa on näköjään ollut ongelmia. Eli eiköhän se ole nimenomaan niin, että nämä muutamat ovat kärsineet siitä itse aiheutetusta päänsärystä.

bemad

  • Vieras
Vs: Moderoinnista
« Vastaus #17 : 16.04.2011, 14:43 »
Aivan turhaa mussuttamista. Sivuston ylläpitäjillä on oikeus valita linjansa itse. Heidän sivustonsa, heidän säännöt. Täällä on nyt yli 300 rekisteröitynyttä käyttäjää, ja vain muutaman kanssa on näköjään ollut ongelmia. Eli eiköhän se ole nimenomaan niin, että nämä muutamat ovat kärsineet siitä itse aiheutetusta päänsärystä.

  Minulla ei ole tämän asian kanssa ongelmaa, vaikka ongelma on ihan selvästi
minulle suunnattu. Mutta ne, jotka tykkäsivät lukea esseitäni, eivät enää niitä saa, koska en harrasta päiväkirjoja, joiden kommentitkin osaksi tuhotaan. Syynä on todennäköisesti ainakin osittain sukupuoleni, jota edustan. Ylläpitoa voitte syyttää kun vituttaa, ettei tule lisää hyviä tekstejä.

  Ja on totta, että tämä ei ole tätä menoa neutraali keskustelukanava SM asioiden harjoittajille. Lounge mm. on määritelty aiheesta poikkeaville jutuille, kuitenkaan
sinne ei ole kaikkien sopivaa kirjoittaa. Suomessa on toki muitakin moderoinnilla ja käyttäjien eriarvoistamisella pilattuja foorumeita. Kaikkein naurettavinta on mielestäni kuitenkin tämä offtopic hössötys.

  Mutta ennen kuin naiset tulivat tietoverkkoihin selvittiin vähemmällä moderoimisella. Miehet hoitivat asiat keskenään, eikä ketään tarvinnut epäillä raiskaajaksi tai kuokkavieraaksi. Silloin oli tervetullut AINA. Poikkeuksena tietysti jotkut vähän pelokkaammat yksilöt, joiden kotiovella usein ramppasin... 

bemad

  • Vieras
Vs: Moderoinnista
« Vastaus #18 : 16.04.2011, 14:53 »
Aivan turhaa mussuttamista. Sivuston ylläpitäjillä on oikeus valita linjansa itse. Heidän sivustonsa, heidän säännöt.

  Sivuston säännöistä puuttuu muuten kokonaan minua koskeva erikoispykälä. Tokikaan ei ylläpidolla edes ole velvollisuutta noudattaa sääntöjä. Vituttaa olla mies. Pelkästä miessukupuolesta ja ulkonäöstä kaikki johtuu saatana.

ursa

  • Vieras
Vs: Moderoinnista
« Vastaus #19 : 16.04.2011, 15:46 »
  Sivuston säännöistä puuttuu muuten kokonaan minua koskeva erikoispykälä. Tokikaan ei ylläpidolla edes ole velvollisuutta noudattaa sääntöjä. Vituttaa olla mies. Pelkästä miessukupuolesta ja ulkonäöstä kaikki johtuu saatana.

Hyvä bemad. Uskon, että ne, jotka ovat kiinnostuneet kirjoituksistasi löytävät myös päiväkirjasivuilta.

Keskustelu ja kommentointi voi olla kärkevääkin sikarihuoneessa, joka on tarkoitettu päiväkirjasivujen kommentointiin. Mielipiteitä saa ja pitääkin olla, mutta henkilökohtaisuuksiin tai loukkaavaan kielenkäyttöön ei pidä syyllistyä.

Moderaattorit ovat mielestäni olleet varsin tasapuolisia ja säännöt ovat samat kaikille.

KalvinK

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 639
  • Tykkää sitoa nättejä nakuja naisia.
  • Galleria
Vs: Moderoinnista
« Vastaus #20 : 16.04.2011, 15:48 »
On harmillista, että koet tulleesi syrjityksi täällä sukupuolesi tai ajatuksiesi johdosta. Jos koet, että tämä(kään) sivusto ei ole tarpeeksi liberaali ajatuksillesi, niin mikään ei estä sinua laittamasta pystyyn omaa sivustoa, missä voit aivan itse määritellä kriteerit sivuston sisällölle ja moderoinnille.

Mielestäni ylläpitäjien ehdotus sille, että voit kirjoittaa esseitä ja ajatuksiasi blogiin on varsin hyvä kompromissi, jossa saat ilmaista varsin vapaasti ajatuksiasi, ja julkaista niitä tällä foorumilla muiden luettavaksi.

Mitä tuohon mainitsemaasi "sivuston sääntöihin" tulee, niin ideaalisessa tapauksessa sivustolla ei tarvittaisi kirjoitettuja sääntöjä lainkaan, mikäli kaikki käyttäjät ymmärtäisivät kohtuulisuuden ja soveliaisuuden rajat. Nämä sivuston kirjoitetut säännöt on tarkoitettu antamaan enemmänkin viitekehys sivuston linjalle, jonka puitteissa käyttäjien toivotaan kirjoittavan.

Moderaattoreilla lienee viime kädessä oikeus (ja jopa moraalinen vastuu) tehdä linjauksia tapaus kerrallaan, jopa asiaa sen kummemmin perustelematta, mikäli he katsovat että jokin kirjoitus ei vaan yksinkertaisesti sovi foormun linjalle.

bemad

  • Vieras
Vs: Moderoinnista
« Vastaus #21 : 16.04.2011, 16:05 »
On harmillista, että koet tulleesi syrjityksi täällä sukupuolesi tai ajatuksiesi johdosta.

  Niin. Mitä harmillista siinä on? Senhän täytyy olla vain hyvä asia, koska niin tehdään.
Syrjinnällä viittaan epätasa-arvoiseen kohteluun. Näitä asioita on turha netissä sovitella, tulen miittiin sopimaan asiat jos tulen.

Lainaus
Jos koet, että tämä(kään) sivusto ei ole tarpeeksi liberaali ajatuksillesi, niin mikään ei estä sinua laittamasta pystyyn omaa sivustoa, missä voit aivan itse määritellä kriteerit sivuston sisällölle ja moderoinnille.

  Mielestäni, jos toimitaan omien sääntöjen ulkopuolella (aina silloin tällöin) olisi suoraselkäistä laittaa foorumin ohjeisiin esim. maininta että "nämä säännöt eivät päde kaikissa tapauksissa ja ylläpito voi tehdä mitä haluaa perustelematta asiaa mitenkään".

  Minulla on ollut omia blogeja, mutta eipä ole tällä hetkellä aikaa sellaisen ylläpitoon. Yleensä käyn noin viidellä nettisivustolla.

Lainaus
 
Mielestäni ylläpitäjien ehdotus sille, että voit kirjoittaa esseitä ja ajatuksiasi blogiin on varsin hyvä kompromissi, jossa saat ilmaista varsin vapaasti ajatuksiasi, ja julkaista niitä tällä foorumilla muiden luettavaksi.

  Paitsi, että minä en koskaan suostu sellaiseen kompromissiin.

Lainaus
Mitä tuohon mainitsemaasi "sivuston sääntöihin" tulee, niin ideaalisessa tapauksessa sivustolla ei tarvittaisi kirjoitettuja sääntöjä lainkaan, mikäli kaikki käyttäjät ymmärtäisivät kohtuulisuuden ja soveliaisuuden rajat.

  Jos palstalla, joka on määritelty siten, että kaikki muualle sopimaton keskustelu käydään siellä ei kestä omia esoteerisia/metafyysisiä näkemyksiä ihmisen eläimellisyydestä tai ihmisyydestä, niin johan nyt on kumma.

KalvinK

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 639
  • Tykkää sitoa nättejä nakuja naisia.
  • Galleria
Vs: Moderoinnista
« Vastaus #22 : 16.04.2011, 16:18 »
Jos koet, että tämä(kään) sivusto ei ole tarpeeksi liberaali ajatuksillesi, niin mikään ei estä sinua laittamasta pystyyn omaa sivustoa, missä voit aivan itse määritellä kriteerit sivuston sisällölle ja moderoinnille.

  Minulla on ollut omia blogeja, mutta eipä ole tällä hetkellä aikaa sellaisen ylläpitoon. Yleensä käyn noin viidellä nettisivustolla.

Kokeile www.blogger.com tai www.blogs.fi. Ovat ilmaisia eivätkä vaadi ylläpitoa.

submit

  • Vieras
Vs: Moderoinnista
« Vastaus #23 : 16.04.2011, 16:56 »
Laitetaanpas tämä ketju nyt lukkoon. Jos tulee uutta asiaa moderointiin liittyen, aloitettakoon siitä uusi ketju.