Kirjoittaja Aihe: kysymys switcheille  (Luettu 28961 kertaa)

Verna

  • Vieras
Vs: kysymys switcheille
« Vastaus #15 : 06.06.2011, 23:08 »
A. Olen ehdottoman uskollista sorttia, joten yhden ihmisen kanssa tehdään, mitä sitten ikinä keksitäänkin tehdä :)

Olen miettinyt, mikä on se elementti, joka saa homman toimimaan, mutta lueskeltuani tuota ketjua termistöstä http://www.bdsmbaari.net/index.php?topic=706.0 oivalsin, mikä on homman nimi. Kyse on siitä, että leikeissä ei pääpaino ole valta-asetelmassa vaan aistikokemuksissa. Ihan kiva saada sekin asia lopulta sanoitettua.

Voisin ehkä tulla toimeen suhteessa ollessani itse vain bottomina. Pelkästään toppina syntyisi isoja ongelmia, kun jäisin itse vaille kaipaamiani aistiärsykkeitä. Pidemmän päälle saattaisi kyllä tehdä mieli itsekin päästä tekijäksi, en ole varma, riittäisikö yksisuuntainen toiminta minulle. Sellaista tilannetta ei ole tullut vielä vastaan.

Nemean

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 257
  • Varjoissa viihtyvä yksilö
  • Galleria
Vs: kysymys switcheille
« Vastaus #16 : 06.06.2011, 23:10 »
Täytyy vielä lisätä edelliseen postiini se oleellinen pontti jonka olen itse havainnut.
Omat mieltymyksen, fetissit ja fantasiat elävät ajan kuluessa ja muuttavat osittain muotoaan, tai näin ainakin itselläni on tapahtunut.
Nuorempana olin enemmän alistuvaa sorttia, kun taas sen jälkeen tunsin hiljalleen mieltymystä enemmän vastapuolen hallitsemiseen olemalla Master.
Tämän jälkeen on mieltymys pikkuhiljaa kulkenut kohti alistumisen viettiä..
Edelläkuvaamani vaiheet eivät itselläni ole ilmestyneet varsinaisina absoluutteita, vaan enemmänkin vaiheina, joiden aikana pystyn toimimaan kummassa roolissa tahansa, mutta varsinaiset mieltymykset ja fetissit ovat hiljalleen kulkeneet tiettyyn suuntaan.
-Mielenkiintoista on nähdä, jatkavatko nämä syklit kulkuaan pitemmällä tähtäimellä vai juurtuvatko ne paikalleen jossain vaiheessa.

MrRemmi

  • Vieras
Vs: kysymys switcheille
« Vastaus #17 : 07.06.2011, 21:59 »
Vastaus A. Aluksi alkoi yhdellä roolilla, mutta vähitellen muodostui switch-tyyppiseksi. Luultavasti suurin muutoksentekijä oli kokeilunhalu. Tämä on onnistunut yllättävän hyvin, niin hyvin etten voi kuvitella enää eläväni yhden roolin suhteessa.

Käytännössä homma toimii vaiheissa: Välivaihe jolloin viestitään kyllästyminen rooliasetelmaan ja vaniliaa alkaa esiintymään. Siirtymävaihe jolloin toinen ottaa vallan, tavalla tai toisella. Kontrollointivaihe jolloin sessioiden pituus yleensä kasvaa.

Vaiheiden kestot eivät ole etukäteen määrättyjä vaan ne menevät fiiliksien mukaan. Näistä vaarallisin vaihe on siirtymävaihe jolloin tulee helposti ylilyöntejä. Fyysisesti on helppo siirtyä roolista toiseen, mutta henkinen puoli voi viedä jopa viikon.

peace

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 239
  • En ole vakava, vaikka näytän siltä
  • Galleria
Vs: kysymys switcheille
« Vastaus #18 : 14.08.2011, 19:03 »
Taas hyvä kysymys, mutta vastaaminen on vaikeampaa...

Olen ollut kahdessa vakavassa kinky-suhteessa. Toisessa subina ja nykyään D:nä. Molemmat käyvät, koska itselleni toinen ihminen on tärkeämpää kuin suuntautuminen, dominointi ja alistuminen ovat itselläni vain osa monella lailla rikasta elämää ja ihmissuhdetta. Tunne noiden kokemusten perusteella on, että dominointi on luontaisempi olotila itselle ja olen kiitollinen, että minuun on luotettu tässä roolissa. Toisaalta subina oli kyllä helppoa ja rentouttavaakin aikanaan olla.

Mutta siis vastauksena: en oman rajallisen kokemukseni perusteella switchaa saman henkilön kanssa, mutta tietenkin näin voi leikkimielisesti tehdä. Mutta tää siitä syystä, että nuo roolit eivät minulle ole kauhean vakavia, vaan ne ovat vain piristämässä ihmissuhdetta ja siinä mielessä tietenkin aivan korvaamattomia.

Ja sen lisäksi itselläni on sellainen ajatus, että en tarvitse kuin yhden tärkeän ihmissuhteen eli rakkaussuhteen.

Mutta onneksi kirjo ja mahdollisuudet erilaisille ihmisille ovat rikkaat..

Tätä piti aikanaan kommentoida, mutta silloin jostain syystä jäi kommentoimatta. Kokonaisuudessaan hienosti kirjoitettu. Ajatuksen tasolla menee hyvin yksiin ajatuksieni kanssa. Minulle kuitenkin tietyt eri asiat tulevat eri ihmissuhteista, niin se vaan on.

Olen määritellyt profiilissani itseni naiselle alistuvaksi ja se on se tärkein minulle. Ihmissuhteen rajat siinä tiedän hyvin. Syvällinen alistuminen ja myös henkinen alistumisen tila, on saanut minut tuntemaan voimakkaitakin dominoivia ajatuksia ja henkisellä tasolla olen eräänlainen switch, mutta en toteuta sitä nyt sanotaanko juuri mitenkään.

Aikanaan olen kokenut vaihtoehtoa a) sillä rajauksella, että kumpikaan ei ollut D. Molemmat satuttivat, eikä ketään oikeasti kuitenkaan alistettu. Nyt tilanne on b), jos sitä tulee kokeiltua, aika näyttää.

Gwendolyne

  • Vieras
Vs: kysymys switcheille
« Vastaus #19 : 01.09.2011, 00:24 »
Mä olen vasta hiljan löytänyt itsestäni kytkimen ja samalla huomasin, ettei kuka tahansa saa sitä käännettyä. Useimpien kanssa tulen aina olemaan Rouva, vaikka toivon löytäväni ihmisen joka laittaa minut kuriin ja ojennukseen. Ehkä vastaan siis B.


Queena

  • Vieras
Vs: kysymys switcheille
« Vastaus #20 : 01.09.2011, 11:52 »
Vastaan A ja että voisin olla suhteessa vain yhdessä roolissa.

Simone

  • Vieras
Vs: kysymys switcheille
« Vastaus #21 : 01.09.2011, 23:24 »
Vastaan:

A )

ja

B )

ja voisin olla. Kaikki riippuu niin monesta tekijästä.

Kyllä, juuri näin.

edit, typo
« Viimeksi muokattu: 02.09.2011, 13:03 kirjoittanut Timjami »

Sadistprincess

  • Vieras
Vs: kysymys switcheille
« Vastaus #22 : 04.09.2011, 18:22 »
Molempia saman ihmisen kanssa. Pääasiassa olen parisuhteemme dominoiva osapuoli, mutta toisinaan myös mies innostuu siihen asemaan.

Kuitenkin täytyy sanoa, että eri rooleissa nautin eri asioista. Dominoivana nautin kivun aiheuttamisesta, nöyryyttämisestä, maskeista, muista leluista, sitomisesta ja palvelusten teettämisestä. Alistuvana nautin aika perinteisesti naisena siitä tunteesta, kun mies ottaa rajusti kyselemättä haluanko ja tuntuuko tämä nyt hyvältä. Toisinaan myös sidottuna oleminen ja pieni piiskailu on mukavaa, mutta enemmän niistä saan nautintoa, kun olen itse se joka päättää. Rakastan sitä, jos minut sidotaan kiinni ja kiduttavan hitaasti härnätään leluilla, sormin ja suulla, ennen kuin annetaan laueta.

Suviko

  • Vieras
Vs: kysymys switcheille
« Vastaus #23 : 28.09.2011, 10:33 »
A ja B. Voin olla suhteessa vain toista. Yleensä minulla on ollut useita suhteita samaan aikaan, joten jos monogaaminen pitäisi olla, niin saattaisin vuosien saatossa kaivata tilaisuutta toteuttaa toistakin puoltani. Isabellan kanssa samoilla linjoilla siis.

switcher

  • Vieras
Vs: kysymys switcheille
« Vastaus #24 : 28.09.2011, 14:16 »
joo olen kanssa molempien kannalla riippuen tilanteesta jos toinen on switch kanssa niin sit se onnistuu molemmin päin et kumpi nyt sit on kummassa roolissa? Mut sit jos toinen on subbari niin siinä tapauksessa se toimii vain itse alistajan roolissa mutta molempiin on kyllä kiinnostus. Eli sit joutuu etsimään halutessa myös alistajan.

submiesjns

  • Vieras
Vs: kysymys switcheille
« Vastaus #25 : 15.03.2014, 13:43 »
A ja B

Voisin myös olla suhteessa jossa olen vain yhdessä roolissa. Silloin se roolini pitäisi olla sub!

windmillsw

  • Vieras
Vs: kysymys switcheille
« Vastaus #26 : 15.03.2014, 15:51 »
Kyllä se tuo A on.

Katson, että roolit ja niillä leikkiminen on kuin avaisi omaa mielentilaansa.
Välillä on ihana olla kova, sadisti, välillä hellittävänä ja alistuvana.
Minulle eri ihmisten kanssa eri rooleja. Harva mies vain on sellainen, että molemmat roolit käyvät heille.
Yksi sellainen on, onneksi.

Pidän kyllä siitä myös, että on myös oma Master, jolta en odotakaan alistumista. Häntä voin kuitenkin härnätä turvallisin mielin hiukan ylittämään rajoja...
 
On ihanaa, että saa olla muitakin miehiä kuin yksi.
Naisen vielä toivoisin löytyvän.

hunninko

  • Vieras
Vs: kysymys switcheille
« Vastaus #27 : 17.03.2014, 09:18 »
Minulle koko jutun juoni on leikissä, sellaisessa jossa leikitään ainakin vallan, alistamisen, kivun, satuttamisen tunteilla. Se, mikä kulloinkin on rooli leikissä, riippuu dynamiikasta leikkikumppanin kanssa - en osaa haluja ja tahtomisia ihan tyhjiössä synnyttää.

Jos harrastaisin urheiluvertauksia, sanoisin, että tämäkin puuhailu voidaan palauttaa jalkapalloon (kuten lähes kaikki inhimillinen toiminta). Peli on suuri ja arvokas, ja siinä voi olla vasempana pakkina, kymppipaikalla, valmentajana tai tuomarina. Ja aina on hauskaa!

Siis: A, B ja en osaa sanoa (siis että voisinko olla ikuisesti vasen pakki).

finnguy

  • Vieras
Vs: kysymys switcheille
« Vastaus #28 : 20.03.2014, 01:26 »
Riippuu oikeastaan täysin vastapuolesta, olen ollut suhteessa, jossa olin ainoastaan dominoiva, nykyisin sekä että, ja voisin hyvin kuvitella olevani oikean ihmisen kanssa myös täysin alistuva (no, nykyään hiukka enemmän sinne kallellaan :P )

Aino

  • Vieras
Vs: kysymys switcheille
« Vastaus #29 : 20.03.2014, 09:49 »
Parisuhteessani A, ainakin teoriassa. Tosin siirtymät ovat pitkiä, ja juuri nyt tuntuu, että jos yrittäisin asetella aivoni bottom/sub/maso rooliin, niin se kestäisi ja tuntuisi tosi vaikealta.

Muuten ehdottomasti B. Ei mitään harmaan sävyjä, puhtaan mustavalkoista toimintaa. Olen vissiin vähän jäykkä ja hierarkinen, tykkään, että on selkeät pelisäännöt ja roolit. Ajatus, että yrittäisin dominoida ihmistä, jolle olen alistunut, tai jonka olen antanut piiskata itseni sinisenkirjavaksi, tuntuu ihan hullulta ja absurdilta, ja sama toisinpäin.

Näin meitä on monenlaisia.  ;)