Kirjoittaja Aihe: Ovatko MT-ongelmat yleisiä BDSM-piireissä?  (Luettu 21273 kertaa)

Sigmamies

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1031
  • Sanansa mittainen kusipää
  • Galleria
Vs: Ovatko MT-ongelmat yleisiä BDSM-piireissä?
« Vastaus #45 : 26.10.2017, 15:21 »
Wertsu: wikipediassa narsismi ja sieltä terve narsismi :
Narsismia voidaan pitää ihmisen tärkeimpänä positiivisena ominaisuutena......

Tosi pahoja me narsistit AINA  8)

Kelpie

  • Vieras
Vs: Ovatko MT-ongelmat yleisiä BDSM-piireissä?
« Vastaus #46 : 26.10.2017, 15:29 »
Narsismi = (saks. Narzissmus < kr. Narkissos) tarkoittaa itserakkautta, -ihailua ja viettienergian kohdistumista omaan itseen. (lähde wikipedia)

On siis eri asia kun narsistinen persoonallisuushäiriö.
Nyt jopa saivartelun mestari (eli mä) turhautui. Narsistinen persoonallisuushäiriö on psykiatrian termi, narsismia sellaisenaan ei koulupsykiatria tunne. Yleisessä kielenkäytössä voidaan käyttää molempia toistensa synonyymeinä. Wikipediaa en käyttäisi kuitenkaan lähteenä. Mutta semantiikasta tässä taas vain on kyse.

Vähän sama, kuin että lihajaloste ei ole sama asia kuin liha.

Angelika

  • Vieras
Vs: Ovatko MT-ongelmat yleisiä BDSM-piireissä?
« Vastaus #47 : 26.10.2017, 15:38 »
Ovat.

Meeri

  • tuhma hauva
  • Administrator
  • *
  • Viestejä: 4506
  • Galleria
Vs: Ovatko MT-ongelmat yleisiä BDSM-piireissä?
« Vastaus #48 : 26.10.2017, 15:41 »
Narsismi = (saks. Narzissmus < kr. Narkissos) tarkoittaa itserakkautta, -ihailua ja viettienergian kohdistumista omaan itseen. (lähde wikipedia)

On siis eri asia kun narsistinen persoonallisuushäiriö.
Nyt jopa saivartelun mestari (eli mä) turhautui. Narsistinen persoonallisuushäiriö on psykiatrian termi, narsismia sellaisenaan ei koulupsykiatria tunne. Yleisessä kielenkäytössä voidaan käyttää molempia toistensa synonyymeinä. Wikipediaa en käyttäisi kuitenkaan lähteenä. Mutta semantiikasta tässä taas vain on kyse.

Vähän sama, kuin että lihajaloste ei ole sama asia kuin liha.

Joo voidaan käyttää toistansa synonyymina, niinkun nykyään tapana tuntuu olevan.
Mutta ne eivät ole toistensa synonyymi.
Siksi vähän hämäävää kun täällä puhutaan narsismista narsistisena persoonallisuushäiriönä.

Caro

  • Vieras
Vs: Ovatko MT-ongelmat yleisiä BDSM-piireissä?
« Vastaus #49 : 26.10.2017, 15:45 »
sori, että otin esille alussa narsistisen persoonalisuus häiriön, koska nyt on kokemusta olla myös BDSM suhteessa semoisen ihmisen kanssa ja se oli vaarallista, koska ei pystynyt oletamaan, mitä seuraa seuraavana, saati mikä laukasee raivokohtauksen ja mikä ei. Myös kun tilanne tuli jälihoitoon, kyseinen ihminen ei kyvenyt osoitamaan mittään empatia taitoa, tuntui kuin tunteeton kylmä ihminen silittää, eli tekikö se vaan sitä, koska oli niin sonotusti pakko tehdä vai jostain muuta syystä. Tuntui kuin persoona ei ollut läsnä olenkaan, tosin se tuntui alistus tilanteissakin ja rajojen tietämys oli aika paljon hakemista, onneksi sain keskeytettyä tilanteita, jotka meinas olla jo hengenvaaralisia iteleni. ai niin multa kysytiin välillä, että revitäänkö sovitut säänöt ja alan olemaan orja ilman sääntöjä. Nämä kysymykset olivat hyvin pelotavia tilanteita. Oneksi hän oli vaan säysee veratuna omaan isääni, jota kestin 32 vuotta elämässäni.

Oma diaknoosi narsisitsesta persoonalisuus häiriöstä on:

Narsisit on kuin pienilapsi karkki kaupassa ja haluaa saada sen yhden ja ainoa karkin mitä kaupasta löytyy ja tekee kaikensa sen karkin saamiseksi. Manipulointi, toisesta vikojen ehtiminen ja niiten käyttäminen uhria vastaan, tämän henkisen persoonan hajoitamiseksi, elikkä hajoita ja hallitse. Käännä kaikki ihmiset uhria vastaa, jos hän vaikka yrittää hakea apua. Virkavalta ja saman tyypiset ystävät on hyväksi, vaikka olisivat vaan näkötuttuja, niitä voi hyvin käyttää, koska uhri ei koskaan saisi tietää asioiden toden peräisyyttä. Kiinni jääminen, narsisit pysyy linjassaan, vaikka koko juttu paljastuu, jatkamalla samaa mantraa, pikku hiljaa poistuen vasempaan ja kakki unohtaa kaiken mitä on tapahtunut. Taloudelinen halinta siloin, kun narsisit pääsee talouden halitsijaksi tilanteesta on vaikea päästä eroon, jos viellä on lapsisa, koska narsisit manipuloi kaikki ihmiset ympärillä, että uhri on käyttänyt rahoja leväperäisesti, kasvattanut lapset huonosti jne, mitä ilkeimpiä keinoja tämä mieli vaan keksii. Ja tämä anataa kaiken mahdolisuuden rahojen omaan käyttöön ja ei tarvit se keskityä lastenkaan hoitoon, kuhan muista hyvitellä ja lahjoa, puhumalla samalla toisesta osapuolesta paskaa selän takana tai uhkailla fyysisellöä kurituksella ja toteutaa sitä. Tätä käytetään myös itse uhria vastaan, koska se ei enää kykene kuitenkaan hakemaan apua, miks välittää muutamasta mustelmasta jne. Raha on narsisitille valtaa, jota se käyttää törsäten kohteisiin, joilla voi aiheuttaa toisille hallaa. Yritystoimita peruistuu toisen yritysten kaatamiseen, kunnes joku sitten tulee ja  pistää narsisitn tekemöään niin ison virheen, että koko yritys kaatuu. Elikkä narsisit kaatuu ennenpitkään omaan mahdotomuuteensa, samoten henkilöstö polittiikaa firmassa toimii hajoita ja halitse tyylillä.

Narsisitsesta persoonalissuus häiriöstä kärsivä on rakentanut tämän kaiken olemattoman itsetuntemuksen suojaksi. Koska tunteet ovat narsisitille heikous, mutta työväline uhria vastaan. Narsisit on vihainen, kun tarvitaa, itkee kun tarvitaa ja nauraa kun tarvitaan. Narsisteiolla tosin on semoinen outo pintymä, että ne puhuu samoista asioista vuosdikymmen vuosikymenen jälkeen, tarina saattaa vähän muuttua, mutta muuten pysyy samana.

Kukkurana kakun päälle narsisiti eivät ole kovin eteviä tai fiksuja, sen takia ne ei tykkää heitä viisaamista ihmisistä, koska he näkevät sen kuoren läpite. He elävät omassa pienessä täydelisessä maalimassa, jossa ei ole lakeja, empatiaa ja heillä on täysi valta kaikesta. Narsisitn ultimaalinen tavoite voi olla tapaa ihminen, seistä sen vieressä ja jäämättä teosta edes kiinni, vaikka poliisit tulee paikalle. Narsisit on myös siinä suhteen ovela, jos se huomaa, että ote alkaa lipeemään, ne alkaa lahjoo ja tarjomaan mahdotomia asioita ja ne on yhtäkkiä se paras ja eniten rakastettava ihminen, kunes tilanne taas luisuu pikku hiljaa takaisin vanhaan uomaan.

Mistä mie nää tiedän, koska olen köäynyt nämä kaikki asiat läpite varmaan toista sataa kertaa. Mie olen lähtenyt ovet paukuen kotoa, mutta jossain vaiheessa, hän on mut saanut takaisin huokuteltua, lupaamalla maat ja taivaat, mitä ei koskaan tullut. 3 kertaa olen hänen takiaa ollut tapamassa ihteni, koska hän on ahditanut minut niin nurkaan, etten ole enää henkeä saanu, silti tämä ihminen on vapaalla jallla, josta normaali ihminen ois saanut vähintään 4-5 vuotta vankeutta. Siinä teille pohdittavaa ja mietittävää. Minä en halua puhua täsät enempää, koska tämän kirjottaminen vitutti jo ihan tarpeeksi, mutta oli pakko purkautua.  >:D

Saa antaa piiskaa typoista, en jaksanut korjata... 8)

Meeri

  • tuhma hauva
  • Administrator
  • *
  • Viestejä: 4506
  • Galleria
Vs: Ovatko MT-ongelmat yleisiä BDSM-piireissä?
« Vastaus #50 : 26.10.2017, 15:56 »
Muutenkin menee vähän liian pitkälle tää nykyään niin muodikas ihmisten leimaaminen narsistisesta persoonallisuushäiriöstä kärsiviksi.

Jos joku kohtelee sinua mulkkumaisesti, se ei tarkoita että hän on narsisti.
Jos joku jättää/pettää/valehtelee, se ei tarkoita että hän on narsisti.
Jos joku on vaan kusipää muita kohtaan, se ei tarkoita että hän on narsisti.

Diagnoosien teko kuuluu ammattilaiselle. Ja ei, ammattilainen ei ole lähäri/sh. Ei edes vaikka olisi käynyt muutaman lisäkurssin,ja lukenut pari naistenlehden artikkelia.

Scenessä on varmasti jonkin verran häiriintyneitä,kusipäisiä ja vallanhimoisia tyyppejä, mutta ovatko he narsistisesta persoonallisuushäiriöstä kärsiviä ? Se ei ole meidän tehtävä antaa niitä diagnooseja.

Tuntuu vähän siltä että suurinta narsismia on alkaa syyttelemään entisiä kumppaneita mt/persoonallisuushäiriöstä kärsiviksi, kun suhde ei menekään niin kuten itse on toivonut.

Kelpie

  • Vieras
Vs: Ovatko MT-ongelmat yleisiä BDSM-piireissä?
« Vastaus #51 : 26.10.2017, 16:09 »
Muutenkin menee vähän liian pitkälle tää nykyään niin muodikas ihmisten leimaaminen narsistisesta persoonallisuushäiriöstä kärsiviksi.

Jos joku kohtelee sinua mulkkumaisesti, se ei tarkoita että hän on narsisti.
Jos joku jättää/pettää/valehtelee, se ei tarkoita että hän on narsisti.
Jos joku on vaan kusipää muita kohtaan, se ei tarkoita että hän on narsisti.

Diagnoosien teko kuuluu ammattilaiselle. Ja ei, ammattilainen ei ole lähäri/sh. Ei edes vaikka olisi käynyt muutaman lisäkurssin,ja lukenut pari naistenlehden artikkelia.

Scenessä on varmasti jonkin verran häiriintyneitä,kusipäisiä ja vallanhimoisia tyyppejä, mutta ovatko he narsistisesta persoonallisuushäiriöstä kärsiviä ? Se ei ole meidän tehtävä antaa niitä diagnooseja.

Tuntuu vähän siltä että suurinta narsismia on alkaa syyttelemään entisiä kumppaneita mt/persoonallisuushäiriöstä kärsiviksi, kun suhde ei menekään niin kuten itse on toivonut.
Tuo on yleistä ja voisi olla jopa huvittavaa mutta kun kerta toisensa jälkeen näiden enkeleiden entiset ovat narsisteja.
Ihminen voi olla täysi mulkku ilman mitään virallista tautinimikettä.

Pakko vielä tähän: narsisteja ei ole lääketieteessä ja persoonallisuushäiriöille on olemassa omat kriteerit. Koululääketieteiden joidenkin oppikuppikuntien mukaan persoonallisuushäiriöitä ei edes ole olemassa. Että siinä mielessä maallikot voivat kutsua narsisseja vaikka tulppaaneiksi ja kaikki ovat yhtä oikeassa. Narsismi tarkoittaa samaa kuin narsistinen persoonallisuushäiriö ja ei tarkoita. Psykopaatit ovat kaikki narsisteja vaikka psykopatiaa ei Suomen lääketiede tunne. Antisosiaalinen liippaa läheltä muttei ole sekään synonyymi.

Haluaako joku jäätelöä?

LIsäys: tajusin juuri, että tässä pari maallikkoa höpöttää termeistä..

Pikkusaurus

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 535
  • Sluttle
  • Galleria
Vs: Ovatko MT-ongelmat yleisiä BDSM-piireissä?
« Vastaus #52 : 26.10.2017, 16:13 »
Haluaako joku jäätelöä?

MINÄ!

Ja hankala sanoa että onko bdsm-piireissä enemmän mt-ongelmia kuin muuten, omalla otannallani niitä tuntuu olevan piireissä aika paljon, mutta se on vain mun otanta. Ehkä on, ehkä ei.

Juuttisetä

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2788
  • "Hyvällä tavalla vaarattoman oloinen."
  • Galleria
Vs: Ovatko MT-ongelmat yleisiä BDSM-piireissä?
« Vastaus #53 : 26.10.2017, 16:31 »
On.

latexbun

  • Vieras
Vs: Ovatko MT-ongelmat yleisiä BDSM-piireissä?
« Vastaus #54 : 26.10.2017, 18:27 »
Olen ottanut jo aikaa sitten linjan, etten puhu tuttavieni ongelmista palstalla. Vaikka kyseessä olisi ns. hyvän päivän tuttu, haluan välttää leimaamista. Osittain siksi, koska kuka tahansa voi kuvitella asian koskevan juuri häntä, mutta myös siksi, että leimaamalla toisen, leimaan myös itseni.

Mielen sairauksiin liittyy valitettavasti vieläkin stigma, aivan kuin sairastunut olisi parantumattomasti sairas, silloinkin kun näin ei ole. Keskustelen tästä syystä persoonallisuushäiriöistä ja mielenterveydestä yleisellä tasolla, ilman osoittavaa sormea tai kenellekään henkilökohtaisesti osoitettua viestiä.

Kelpie

  • Vieras
Vs: Ovatko MT-ongelmat yleisiä BDSM-piireissä?
« Vastaus #55 : 26.10.2017, 19:31 »
Olen ottanut jo aikaa sitten linjan, etten puhu tuttavieni ongelmista palstalla. Vaikka kyseessä olisi ns. hyvän päivän tuttu, haluan välttää leimaamista. Osittain siksi, koska kuka tahansa voi kuvitella asian koskevan juuri häntä, mutta myös siksi, että leimaamalla toisen, leimaan myös itseni.

Mielen sairauksiin liittyy valitettavasti vieläkin stigma, aivan kuin sairastunut olisi parantumattomasti sairas, silloinkin kun näin ei ole. Keskustelen tästä syystä persoonallisuushäiriöistä ja mielenterveydestä yleisellä tasolla, ilman osoittavaa sormea tai kenellekään henkilökohtaisesti osoitettua viestiä.
Hyvä huomautus, tuon unohdan helposti itsekin.

Meeri

  • tuhma hauva
  • Administrator
  • *
  • Viestejä: 4506
  • Galleria
Vs: Ovatko MT-ongelmat yleisiä BDSM-piireissä?
« Vastaus #56 : 26.10.2017, 19:39 »
Mä osoitan syyttävän sormeni median suuntaan.

Ilman näitä narsisteja siellä täällä- uutisointeja ja artikkeleja suurin osa meistä ei tietäisi edes mikä on narsistinen persoonallisuushäiriö. Kun googlaan narsismia, saan ruudulle jotain Me Naisten "testaa seurusteletko narsistin kanssa" testejä ja kaikenlaisia varoitusmerkkejä narsisteista, joista jokin osuu varmasti jokaiseen meistä.

Olemme kaikki median narttuja.

Nyt menee jo off topiciksi, joten siirryn sen jäätelön pariin.

Kettu vinossa

  • Vieras
Vs: Ovatko MT-ongelmat yleisiä BDSM-piireissä?
« Vastaus #57 : 26.10.2017, 22:49 »
Narsisseista on jo täällä vanha ketju, jos joku haluaa lukea:
http://www.bdsmbaari.net/index.php?topic=1535.0

seAquel

  • Vieras
Vs: Ovatko MT-ongelmat yleisiä BDSM-piireissä?
« Vastaus #58 : 27.10.2017, 00:38 »
Sellaisestakin näkökulmasta välillä miettinyt, että..
Onko esim. narsistisia piirteitä omaavan henkilön liian helppo löytää bdsm-piireistä omia patologisia piirteitään vahvistavia kokemuksia?
Onko raiskausleikit seksuaalista väkivaltaa kokeneelle trauman toistoa, samoin kuin esimerkiksi ageplay insestin uhrille?
Onko seksiaddikteille hyväksi hengailla seksuaalisuutta korostavassa yhteisössä jne?
Eli vähän niinku se että kumpi oli ensin, muna vai kana?
Siinäpä tutkimuskysymyksiä jollekin tutkijalle  ;)

Olen foorumilla uusi, mutta minulla on yli 20 vuoden kokemus näistä kuvioista, bare with me :)

Varmasti on. Omassa lähipiirissäni oli narsistisen persoonallisuushäiriön diagnoosin saanut ihminen, jolla oli aina yksi tai useita tyttösiä kierrossa näistä piireistä. Jopa minun mielestäni sairasta menoa! Jostakin kumman syystä ko. ihminen ei enää ole lähipiirissäni, kun ei ole pakko olla.

Voi olla. Jotkut käyttävät näitä suhteita omien traumojensa läpikäyntiin, eikä siinä sinänsä mitään pahaa ole, kunhan ne traumat tulee läpikäytyä, eikä siinä menneessä vain ryvetä vuosi toisensa jälkeen, ja mietitä miksi mikään ei ikinä onnistu.
Tässä täytyy huomauttaa, että kaikille raiskaus-/pedofilialeikit eivät ole traumantoistoa, mutta sehän oli jo selvää.

Addiktioiden syntymekanismista voisi tehdä oman ketjunsa. Miksi sairaalassa morfiinitipassa olleista potilaista ei tule narkomaaneja kotiin lähtiessä?
Joillakin on luontaisesti korkea libido, joillekin seksi on korvaava toiminto, jolla päästään hetkeksi pahasta olosta pois - ihan hyvin se voisi olla urheilu, syömisen tai ympäristön kontrollointi, alkoholi tai huumeet jne.

Mä väitän, että sellaiset ihmiset joilla on hyvä olla todellisen itsensä kanssa, ovat kaikista täyspäisimpiä. Mitä se kellekään kuuluu, jos tykkään piiskasta, ei mun sitä tarvitse hävetä tai peitellä. Jos joku ei sitä kestä, niin tervemenoa! Maailmassa riittää ihmisiä, jotka eivät arvota toisia jonkun tuollaisen mitättömän, henkilön persoonaan liittyvän, heille tippaakaan kuulumattoman asian takia. "Onhan se nyt vähän sairasta, että sä olet vasenkätinen. Emmä vaan vois!"
Ja mitä enemmän ihmiset uskaltavat olla sitä mitä ovat, niin sitä parempi meillä kaikilla on olla.

Colestramus

  • Bizarre Club
  • Kanta-asiakas
  • *
  • Viestejä: 389
  • Voe tokkiinsa.
  • Galleria
Vs: Ovatko MT-ongelmat yleisiä BDSM-piireissä?
« Vastaus #59 : 27.10.2017, 00:59 »
Itselläni on masennus ongelmana ja unen kanssa myös. En tiedä onko yhteyttä bdsm jutuilla ja masennuksella, mutta ymmärrän sen.että voi helpommin "ajautua" näihin. Otetaan Heavy Metal musiikki esimerkkinä, ei ole yllättävää että kyseinen tyyli ja kulttuuri puhuttelee enemmän heitä, joilla on vaikeuksia elämässä. Tiedän että se puhutteli minua. Kun löysin bdsm puolen itsestäni, kävin läpi todella synkkiä aikoja, joten on vaikea uskoa etteikö yhteyttä näillä olisi, ainakin minun kohdallani.