Äänestys

Tatuoinnit jakavat mielipiteitä. Ovatko sinusta tatskat plussaa vai miinusta?

Tatuoinnit plussaa
66 (46.8%)
Tatuoinnit miikkaa
25 (17.7%)
Ei väliä
48 (34%)
Riippuu sukupuolesta
2 (1.4%)

Äänestäjiä yhteensä: 65

Äänestys päättynyt: 07.06.2016, 20:22

Kirjoittaja Aihe: Tatskat - downgrade or hot?  (Luettu 36158 kertaa)

Pip

Vs: Tatskat - downgrade or hot?
« Vastaus #105 : 31.12.2017, 03:51 »
Nykyään tuntuu olevan originaalimpaa olla ottamatta mitään, kun joka toisella matilla ja pirkolla on kuva (tai vähintään oman lapsen nimi/syntymäaika) hakattuna ihoon. Tatuointien muoti menee vauhdilla eteenpäin, ja nyt-niin-hienot karpit ja old school -kuvasto eivät enää olekaan hip ja pop kymmenen vuoden päästä.

Aina on tietty hienoja ja aidosti kantajalleen sopivia poikkeuksia, mutta..

Alkuperäiseen kysymykseen vastatakseni, tatuoinnit potentiaalisella kumppanilla eivät olet turn-on, vaan enemmänkin ihan sama. Näin sillä oletuksella, että kuvissa ei ole mitään rasistista tms idioottia aihetta.

Millaisen kuvan Pip haluaisit rintaasi tai käsivarteesi hakkauttaa?
Ah, tämä on näköjään mennyt totaalisen ohitse. Alunperin mietin triskelionia olkavarteen, mutta taitaa se sydämen paikalle kuulua kuitenkin.

Armanda

Vs: Tatskat - downgrade or hot?
« Vastaus #106 : 31.12.2017, 12:38 »
Millaisen kuvan Pip haluaisit rintaasi tai käsivarteesi hakkauttaa?
Ah, tämä on näköjään mennyt totaalisen ohitse. Alunperin mietin triskelionia olkavarteen, mutta taitaa se sydämen paikalle kuulua kuitenkin.

Niin minä vähän arvelinkin, että se olis ihan sun juttu  :D

LehA

Vs: Tatskat - downgrade or hot?
« Vastaus #107 : 01.01.2018, 21:08 »
Hyvällä maulla tehtyjä kuvia on mukava katsella, muttei välttämättömyys.
Toisaalta, voiko hyvin toteutettuja tatskoja myöskään olla liikaa  :P

Kyllähän näitäkin katselisi  ;)
https://www.instagram.com/p/BdTOV3rFEzP/?taken-by=shawna.naysia

Rotikka

  • Vieras
Vs: Tatskat - downgrade or hot?
« Vastaus #108 : 01.01.2018, 21:33 »
Mikäpä EI näyttäisi hyvältä tuollaisessa kropassa. Omiin silmiin varmaan näyttäis paremmalta ilman mustetta tosin.
https://www.instagram.com/p/BQcGVSaAbtw/?taken-by=shawna.naysia

käppyrä

  • PoVi
  • Asiakas
  • *
  • Viestejä: 178
  • Hiljainen nurkkkapöydän mies
  • Galleria
Vs: Tatskat - downgrade or hot?
« Vastaus #109 : 01.01.2018, 21:54 »
Kyllähän jokainen saa tehdä omalle kropalleen mitä haluaa.
Itse katsoisin noin upeitten naisten vartaloita  mieluummin ilman minkäänlaisia tatuointeja :o

Ramington

  • Vieras
Vs: Tatskat - downgrade or hot?
« Vastaus #110 : 29.01.2018, 16:52 »
Tatuoinnit ovat minusta viehättäviä, ne voivat kertoa jotain henkilön persoonasta tai niillä voi olla merkkilistä arvoa. Itseäni erityisesti sylettää tribaalit. Onhan ne hienoja auton konepellillä ja pyörän tankissa, mutta ei ne tarkoita yhtään mitään muuta kuin istua koristeena, vai olikohan se niiden pointti?


Perhonen89

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1582
  • Kiltti tyttö
  • Galleria
Vs: Tatskat - downgrade or hot?
« Vastaus #111 : 29.01.2018, 17:16 »
Kyllä ne tatskat joillekin sopii..

Skadi

  • Vieras
Vs: Tatskat - downgrade or hot?
« Vastaus #112 : 29.01.2018, 17:18 »
Hyvin tehty, persoonallinen taikka käyttäjälleen sopiva kuva on plussaa, mutta huonosti ja huonolla maulla tehdyt taas miinusta. Riippuu myös hieman paikasta missä tatuointi on, useimmille sopii selän ja olkapäiden sekä rintakehän kuvat hyvin ja ne on helppo tarvittaessa myös piilottaa, mutta on niitäkin hirvityksiä sit nähty ku tekstiä kulkee ympäri naamaa ja se taas ei imartele ketään.

Itsellä ei tatuointeja ole, mutta haluaisin. Pitäis vaan miettiä tosi tarkkaan, että millainen ja minne, kuvan pitäis olla itselle oikeasti merkityksellinen ja sen tekemisessä ei sit tosiaan lähdettäis säästämään, että teetän kaverin autotallissa ku tulee halvemmaksi.

Itseäni erityisesti sylettää tribaalit. Onhan ne hienoja auton konepellillä ja pyörän tankissa, mutta ei ne tarkoita yhtään mitään muuta kuin istua koristeena, vai olikohan se niiden pointti?

Useimpien ihmisten tatuoinnit on kai otettu koristelutarkoituksessa, joten siinä mielessä joo, tuskin random tribaaleilla mitään sen suurempaa syvällistä merkitystä on kuin olla koriste, mutta voi ne silti näyttää hyvältä kantajallaan. Ei aina, eikä kaikilla, tosin.

Onhan siinä tietty aina pieni, seksikäs "paha poika/tyttö" - viba, jos on ollut niin "kovis" että kuvan mennyt ottamaan. Vaikka nykyään tatuoinnit on tietty niin peruskauraa joka toisella, että ei ne enää yhdisty samalla tavalla merirosvoihin ja alkuperäiskansojen sotureihin tms kuin ennen, mutta silti. Kiksi se on pienikin kiksi. ;)

Occam

  • Ketjureaktio
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 774
  • Way of the Asatru
  • Galleria
Vs: Tatskat - downgrade or hot?
« Vastaus #113 : 29.01.2018, 19:46 »

Tatuoinnit ovat olleet ihmisten mukana varmaan kulttuurien alusta asti.

Muistelen että jäämies Ötzillä oli myös tatuointeja (se jäätynyt kaveri joka löytyi alpeilta)
Euroopassa viikingeillä ja kelteillä oli tatuointeja, maoreilla myös runsaasti.

Eurooppalaisessa kulttuurissa tatuoinnit tulivat nopeasti alakulttuurijutuiksi : olit rikollinen tai merimies jos oli tatuointeja. Japanissahan esim. kylpylöihin ei näillä perusteilla ole asiaa jos on isot leimat, sillä mm. Yakuzan tatuointiperinteet ovat siellä yhä käytössä vahvasti.

Tatuoinneilla myös merkittiin prostituoituja, rikollisia tai vankeja. Tunnistamisen helpottamiseksi. Myös orjia on tatuoitu tai polttomerkitty omaisuutena.

---

 Se taustasta. Minusta tatuoinnit ovat itselle hyvä keino tuoda esiin omaa itseä, leimaa on ylävartalossa jo aika paljon, lähinnä aasia- ja viikinkihenkisiä symboleja, joissa myös okkultistisia vaikutteita, kuten esim. Ouroboros. Tatuoinnit ovat henkilökohtaisia ja kertovat aina ottajastaan. Pienet suttuisat tatuoinnit kertovat nekin jotain. Onko iho kauniimpaa ilman leimaa vai ei? Mielestäni leima on hyvän näköistä jos siinä on idea tai kuvat ovat suuria. Pidän kokonaisuuksista. En niinkään innostu jos on tatuoituna lapsen nimi tai joku perhonen lapaluihin. Mutta persoonallinen tatuointi persoonallisella ihmisellä sytyttää.

 Päädyn siis siihen että tatskat ovat Hot.

 

Starlust

  • Vieras
Vs: Tatskat - downgrade or hot?
« Vastaus #114 : 30.01.2018, 23:06 »
Tatuoinnit on kiva lisä, mutta jos on tatuoitu päästä varpaisiin on mulle turnoff..
Jos tatuoinnit on harkittuja ja niihin sisältyy tarkoitus on asia jo erikseen, silloin ne tavallaan kuvastaa sen ihmisen tarinaa tai sisintä, mikä on hieno juttu.
Ei ole mitenkään huono asia jos ei ole tatuointeja, ei tatuoinnit tai ilman määrittele ihmistä, onko se huonompi tai parempi ihminen  ;)

itselläni on muutama tatuointi ja jokaiselle on oma tarina ;)

Lunttu

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1140
  • Center Of Attention Whore
  • Galleria
Vs: Tatskat - downgrade or hot?
« Vastaus #115 : 31.01.2018, 07:49 »
Asiaa sivuten: mulle on totaalinen turn off mun tatuointien dissaaminen.
Sitä luulisi vähemmistöihin kuuluvien olevan suvaitsevaisempia kanssaihmisiään kohtaan, mutta ei..
Kuvaani on eräällä sivustolla kommentoitu mm. seuraavasti "tatoo ei sytytä mut on sulla upee vartalo ja todella terhakkaat tissit" ja en voi kun ihmetellä miksi moista edes on tarpeellista kommentoida? Sama kun itse menisin tälle tyypille heittämään et "sun naama ei sytytä mutta kiitos kun kehuit mun kroppaa"  ::)

Skadi

  • Vieras
Vs: Tatskat - downgrade or hot?
« Vastaus #116 : 31.01.2018, 12:35 »
Asiaa sivuten: mulle on totaalinen turn off mun tatuointien dissaaminen.
Sitä luulisi vähemmistöihin kuuluvien olevan suvaitsevaisempia kanssaihmisiään kohtaan, mutta ei..
Kuvaani on eräällä sivustolla kommentoitu mm. seuraavasti "tatoo ei sytytä mut on sulla upee vartalo ja todella terhakkaat tissit" ja en voi kun ihmetellä miksi moista edes on tarpeellista kommentoida? Sama kun itse menisin tälle tyypille heittämään et "sun naama ei sytytä mutta kiitos kun kehuit mun kroppaa"  ::)

Aika ihme meininkiä ylipäätään tulla kommentoimaan kenenkään kuviin mitään negatiivisia ulkonäköjuttuja. Ihan niinku kukaan ottaisi tatuointeja tai muuten koristaisi itseään ajatuksella, että varmasti sitten miellyttää sitä random tuntematonta kuvakommentoijaa. Jos ei miellytä, voi ihan rauhassa pitää asian omana tietonaan. Varsinkin jos kyseessä on just joku tatuointi, jotta ei ottamisen jälkeen erityisen helpolla poisteta/siirretä/muokata jokaisen vastaantulijan henkilökohtaisten mieltymysten mukaan.

Hra K

Vs: Tatskat - downgrade or hot?
« Vastaus #117 : 31.01.2018, 18:10 »
Sitä luulisi vähemmistöihin kuuluvien olevan suvaitsevaisempia kanssaihmisiään kohtaan, mutta ei..

Yleinen harhaluulo on moinen.

"Aika ihme meininkiä ylipäätään tulla kommentoimaan kenenkään kuviin mitään negatiivisia ulkonäköjuttuja.."
Nykyinen "yleinen" linja alkaa olla tämä, ettei mitään negatiivisen oloista julkaista. Sen mielekkyydestä voi olla montaa mieltä mutta tässä tämä on liitetty nimeomaan ulkonäköön ja ymmärsin, että tavallaan myös mieltymyksiin eli tiettyihin osiin omaa identiteettiä. Ihmetyttäähän se, jos kakkakuviin pitää kirjoittaa, että hyi helvetti tms. Kannattaa miettiä, että se on toisen fetissi ja vaikkapa inhottavuus voi olla tärkeä osa sen viehätystä. Tällöin lyödään tavallaan itseään kirveellä jalkaan. Ei minusta ole kovin ymmärrettävää, että tänne kokonnutaan vartavasten inhoamaan toisiamme. Toisaalta jos jokin aihe ei kestä kritisointia, niin kannattaa harkita, että onko sitä mielekestä julkistaa ja heittää tänne susille.

Harvemmin näen ihmisillä tatuointeja, jotka selvästi tekevät henkilöstä viehättävämmän eikä se aina ole näiden tarkoituskaan. Silti sellaisiakin on joskus harvoin. Olen visuaalisesti erittäin herkkä ja monet asiat muutenkin särähtävät silmääni. Sama juttu on arpien sun muiden kanssa mutta ne ovat osa kokonaisuutta ja koitan olla antamatta näille oikeastaan mitään lisäarvoa. Näillä voi olla myös historiaa ja muita jänniä lisäarvoja, jotka voivat olla mukavia kun toisen oppii tuntemaan syvällisemmin. Kerran oli pyllyn seutuvilla semmoinen söpösteluotus jolla oli oma nimikin. Sitä oli hauska aine erikseen kurittaa. Ei pidä ottaa turhan vakavasti näitä.

 K

Jersey

Vs: Tatskat - downgrade or hot?
« Vastaus #118 : 01.02.2018, 00:32 »
Mua viehättää jos tatuointi on otettu itseä varten ja sen kantaja on itse siihen tyytyväinen. Millään muulla ei olekaan sitten väliä. Mua joskus huvittaa, kun ihmiset yrittävät mieleistellä toisiaan kehumalla heidän tatuointejaan ja sitten selän takana sanovat, että olipa kauhea. Tatuointi on hyvä, jos sen kantaja on siihen tyytyväinen.

Itselleni en haluaisi minkälaisia kuvia vaan ja tuskin kukaan muu ottais niitä kuvia mitä mulla on. Mutta en haluaisi myöskään itselleni toisenlaista nenää tai tissiä. Ja ehkä nämä osani ei kelpais kenenkään muun kroppaan.

Galesi

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2616
  • pörröpää/lutka
  • Galleria
Vs: Tatskat - downgrade or hot?
« Vastaus #119 : 01.02.2018, 17:07 »
En jaksa tarkistaa olenko jo vastannut, joten hero goes (again):

Mua tatuoinnit viehättää. Jokin niissä vaan toimii pään sisällä oikein hyvin, toki se on aina myös kantajastakin kiinni ;)
Toki naamatribalit eivät toimi itelle seksuaalisessa mielessä millään lailla ja on aika iso turn-off.

Omat leimat vielä puuttuu, mutta eiköhän noita jokunen tule hankittua tässä.