Kirjoittaja Aihe: D/s suhteen pelisäännöt?  (Luettu 21012 kertaa)

Tuli

  • Vieras
Vs: D/s suhteen pelisäännöt?
« Vastaus #60 : 16.03.2015, 08:36 »
Eiköhän kaikki pidä omia tunteitaan ja ajatuksiaan absoluuttisen oikeina. Jos on sellainen olo että omat tunteet ja ajatukset on vääriä, löytyy sillekin psykiatrinen diagnoosi.

Eivät pidä. Eikä se, että tiedostaa epätäydellisyytensä ja oman tietoutensa epävarmuuden ole mikään psykiatrinen sairaus vaan terveen ihmisen merkki. Sille, että pitää omia tunteita ja ajatuksiaan absoluuttisen oikeina, ON psykiatrinen diagnoosi.

Nuppuorja

  • Vieras
Vs: D/s suhteen pelisäännöt?
« Vastaus #61 : 16.03.2015, 11:35 »
Pidätkö tuota ajatustasi totuutena? Absoluuttisena?

Tuli

  • Vieras
Vs: D/s suhteen pelisäännöt?
« Vastaus #62 : 16.03.2015, 13:17 »
En usko absoluuttisiin totuuksiin.

IKRM

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1542
  • kizzzan Herra
  • Galleria
Vs: D/s suhteen pelisäännöt?
« Vastaus #63 : 16.03.2015, 14:24 »
En usko absoluuttisiin totuuksiin.

Onko uskosi puute absoluuttista?

IKRM

Tuli

  • Vieras
Vs: D/s suhteen pelisäännöt?
« Vastaus #64 : 16.03.2015, 17:00 »
 >:D

Maaria

  • Vieras
Vs: D/s suhteen pelisäännöt?
« Vastaus #65 : 03.05.2015, 22:40 »
Täh. Keskustelu piti siirtyä johonkin toiseen ketjuun, mutta näyttäisi siltä, että se vain tyrehtyi.

En enää tarkalleen muista, kuka sanoi ja mitä, mutta kaksi kysymystä jäi kaihertamaan.

Miksi on tavoiteltavaa, että ei tunne mustasukkaisuutta tai enemmänkin miksi mustasukkaisuuden tunteesta pitää päästä eroon? Tietenkin jokainen määrittelee itselleen ne tunteet, joiden kanssa painii tai jotka häiritsevät olemassaolollaan ja jokaisella on henk koht elämäntilanne, mihin tunnearsenaalin hallinta liittyy. Mutta siis yleisesti ottaen mustasukkaisuutta pidetään heikkoutena, epävarmuutena, huonoutena tai häiritsevänä tunteena. Sairaalloinen mustasukkaisuus olkoon luku omansa, mutta mielestäni mustasukkaisuus on tunne siinä missä muutkin ja tuntuu hieman ahdistavalta, että ideaalia olisi jonkinlainen tunnealtruismi, missä voimakkaasti sisällä tuntuvat tunteet pitäisi kutistaa olemattomiksi. Luin juuri jonkun kehnohkon gradun mustasukkaisuudesta ja tunteella on omat positiivisetkin vaikutukset riippuen mustasukkaisuuden ilmenemismuodoista. Jotkut ihmiset kaipaavat pientä omistettavana olemista ja mustasukkaisuus kertoo lähinnä välittämisestä.

Normaalin rajoissa olevaa mustasukkaisuutta voi vähentää sillä tavalla, että välttää tilanteita, mitkä aiheuttavat mustasukkaisuuden tunnetta. Jos taas näitä tilanteita ei voi välttää, niin miksi se tunne on saatava latistettua pois, kun toinen vaihtoehto olisi vain hyväksyä tunne ja oppia sietämään sitä "kypsästi".

Toinen kysymys. Mustasukkaisuus tuntuu olevan yleisnimike. Kuinka suuri osa tunteesta onkin kateutta eikä epävarmuutta. Tai kuinka paljon mustasukkaisuus sisältäkin ahneutta?

Kolmanneksi jäin pohtimaan hyvinkin subjektiiviselta tuntuvaa oletusta subin miellyttämisen halusta ja itsensä muuttamisesta toisen toiveiden mukaiseksi. Tähän oli vasta-argumentointi, mutta se jäi ilman kommentointia tältä subjektiivisesti nähtävästi vain omien kokemustensa perusteella kirjoittaneelta. Niin. Mihin perustuu väite, että sub miellyyttäkseen toista muuttaa itseänsä? Olisi mielenkiintoista kuulla perusteluja.

Ms. M

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2965
  • An' I don't give a damn 'bout my bad reputation.
  • Galleria
Vs: D/s suhteen pelisäännöt?
« Vastaus #66 : 03.05.2015, 23:30 »
Mihin perustuu väite, että sub miellyyttäkseen toista muuttaa itseänsä? Olisi mielenkiintoista kuulla perusteluja.

Tuohon minäkin haluaisin vastauksia. Toki esim. sessiossa sitä voi hetkellisesti muuttaa itseään. Mutta se, että D mielivaltaisesti haluaisi subin muuttavan jotain piirrettä itsessään, ilman mitään järkevää perustelua, ei mene mun kalloon. Kai kuulutan tässä sitä, että tuollaisissa haluissa pitäisi olla POINTTI.

Esimerkkejä
En ymmärrä: D haluaa subin leikkaavan hiuksensa ja värjäävän ne vaikkapa kirkkaan pinkeiksi. Ei mitään perusteluja.

Ymmärrän: D haluaa subin alkavan lenkkeillä useammin ja käyvän salilla. Perusteluina huolehtiminen subin terveydestä, sekä ulkomuodosta. Painotus kuitenkin tuolla terveydellä.

Lady Whip

  • Turun Baletti
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 3433
  • Sadistinen Gfe-Domina
  • Galleria
Vs: D/s suhteen pelisäännöt?
« Vastaus #67 : 04.05.2015, 07:36 »
Aivan eri asia haluaako sub muuttaa itseään tai jotain itsessään pyyteettömästi kenenkään sitä vaatimatta koska saattaa ehkä tietää jonkun piirteen ärsyttävän omaa Dominoivaansa...
Kuin että jos D sitä häneltä pyytää sen takia, koska se uusi jokin muuttunut miellyttää D:tä enemmän.

Molemmat kohtuuden rajoissa on omissa silmissäni hyväksyttäviä.

Maaria

  • Vieras
Vs: D/s suhteen pelisäännöt?
« Vastaus #68 : 04.05.2015, 08:01 »
Olen hieman samaa mieltä, että erityisesti monilla naisilla on luontainen tapa tiedostamatta myötäillä toisten ihmisten tarpeita. Ei ole mikään ihme, että useamman vuoden toisten miellyttämisen jälkeen nainen kokee herätyksen (miksei mieskin, mutta jotenkin kaava kulkee eritavalla) ja tiedostaa eläneensä jopa vastoin omia toiveitaan ja tarpeitaan miellyttääkseen muita. Olisi helppo syyttää ympäristöä ja sen paineita,erityisesti siis kehnoa puolisoa, mutta usein luulen ongelman olevan miellyttävän itsensä aiheuttama. Jos ei osaa sanoa julki omia toiveitaan ja jos ei tiedosta omia tarpeitaan, niin helposti ajautuu toteuttamaan ulkopäin tulevia vaatimuksia.

Mutta d/s suhteessa luulen taas ihmisten syvällisestikin pohtivan syitä, tarpeita ja toiveita. Harvassa parisuhteessa rajoista ja toiveista tehdään säännöt, joita molemmat noudattavat. Väitän, että vaikka ehkä subeissa olisikin pohjimmiltaan sellainen osa, mikä juurikin saa nautintoa toisen vallan alla olemisesta, niin bdsm-taajuudella ollessaan tällainen toista miellyttävä persoona harvemmin toimii tiedostamatta. Jokainen vähänkään aivoja omaava sub joutuu rajaamaan ja pohtimaan omien tarpeidensa syitä.

Siksi minusta väite, että subit hyväksyvät tai sietävät mustasukkaisuutta vastoin todellisia tunteitaan, koska se nyt vain kuuluu subien luonteeseen, ei pidä paikkaansa. Mutta olisi mielenkiintoista kuulla perusteluja väitteelle.

heinrich

  • Vieras
Vs: D/s suhteen pelisäännöt?
« Vastaus #69 : 04.05.2015, 08:23 »
Hmm...
Ja mitkä asiat tehdään siksi, että oikeasti halutaan miellyttää D.tä?
Liehitellä...

Ja mitkä asiat siksi, että on opittu kivun kautta, että näin tulee toimia...

Pulseproto

  • Vieras
Vs: D/s suhteen pelisäännöt?
« Vastaus #70 : 04.05.2015, 10:31 »
Mihin perustuu väite, että sub miellyyttäkseen toista muuttaa itseänsä? Olisi mielenkiintoista kuulla perusteluja.

Tuohon minäkin haluaisin vastauksia. Toki esim. sessiossa sitä voi hetkellisesti muuttaa itseään. Mutta se, että D mielivaltaisesti haluaisi subin muuttavan jotain piirrettä itsessään, ilman mitään järkevää perustelua, ei mene mun kalloon. Kai kuulutan tässä sitä, että tuollaisissa haluissa pitäisi olla POINTTI.

Esimerkkejä
En ymmärrä: D haluaa subin leikkaavan hiuksensa ja värjäävän ne vaikkapa kirkkaan pinkeiksi. Ei mitään perusteluja.

Ymmärrän: D haluaa subin alkavan lenkkeillä useammin ja käyvän salilla. Perusteluina huolehtiminen subin terveydestä, sekä ulkomuodosta. Painotus kuitenkin tuolla terveydellä.

Usein kuulen ”kritiikkiä ” –että yrittäisin muuttaa naista, seurustelukumppania, subia.. 
Monasti pohtinut asiaa myös peiliin katsomalla.. ja yhtä usein olen todennut että itseasiassa se peilistä katsova on oikeasti se joka ”on suhteessa muuttanut itseään” !!  Eivätkö nämä naiset ole huomanneet moista..  Myös Masterina olen aina sanonut kaikkien suhteiden alussa. ” Kiksini tulevat vähintäin 50% siitä että nainen/ subi nauttii ja että pyrin toteuttamaan  siksi myös ”narttuni” fantasioita ja mielihaluja..
Tuossa muutoksessa Masterina muutan persoonallisuuttani kameleontimaisesti useamman kuukauden aikana, ehkä tätä hienovaraista samaistumista jonkun naisen arkeen ja elämänrytmiin, päivittäisiin rutiineihin, ylipäätään tapoihin elää – ei kukaan rekisteröi, arvosta ja kunnioita?!?
En viitsi alkaa antamaan esimerkkejä mitä edellinen oikeasti arjessa tarkoittaa.. mutta sanotaan että se alkaa siitä kuinka sitä hammastahnaa on tuossa talossa puristettu, mitenpäin se wc-paperirulla on totuttu telineeseen laittamaan, jos taloudessa on lapsia Masterista tulee satusetä ja leikkikaveri,jne.. 
Lainassa, mietitään perusteluja..  Jokainen suhde omasta mielestäni perustuu vastavuoroisuuteen.. jotta suhde kasvaa ja elää pitäisi molempien osapuolten antaa itsestään, heittää tietty omahyväisyys romukoppaan ja pyrkiä aktiivisti hyväksymään myös sen toisen tapoja ja omituisuuksia.. mielestäni näin suhteesta voidaan saada enemmän kuin osiensa summa.. Itselleni ainakin ainoa oikea tapa elää parisuhdetta.
Toki on naisia jotka kammoavat moista ajatusta.. ts. miettivät ettei miehen tehtävä ole tehdä mitään kompromisseja.. vaan että nainen haluaisi enemmän muuttaa omia tapojaan ”palvellakaseen miehensä tarpeita..?! – hmm.  Tunnen suhteita joissa vuosikausia nainen on hoitanut kaikki kotityöt laittanut miehelle ruuan, toiminut vanilla suhtessa enemmän palvelijattarena kuin yksikään subiksi mieltävä ikinä on tehnyt Masterinsa hyväksi.. ...ööö
Sitten voidaan puhua siitä että ”mitä tällaiselle masterille jää.. ” Ehkä hän haluaa ottaa valtaa sitten vaikka subinsa hiusten väriin, pukeutumiseen esim..?!
Mikä taas on ”mielivaltaa”.. tuskin yksikään ”fiksumaster” tekisi mitään sellaista jota ei tarpeentullen voisi vaikka aukottomasti subillensa perustella.. – silti väitän että suurin osa näistä vaateista ja halusta muuttaa (lue=  mieluummin vaikuttaa) subiinsa juontaa alitajuntaisista viesteistä  - master vähintäin kuvittelee vetävänsä oikeista nauruista ja tekevänsä näillä kontrolli-asioilla subillensa ennenkaikkea hyvää - asioita joita tämä alitajuisesti arvostaa ja toivoo!? Hyvää joka perustuu välittämiseen ja aktiiviseen osallistumiseen aihealueilla jotka Master oikeasti kokee subinsa haluavan tältä saada.. ?! -oli asoista sitten keskustelu suoraan, tai vain masterin kokemusken kautta partneristaan opittua ( master kun kokeilee toivottavasti erilaisia asioita ja pyrkii kokoajan oppimaan subinsa sielunmaisemaa ja alati  muuttamaan itseään, tehdäkseen myös tuolta osin subistaan onnellisemman.. <3

Ja tämä refereointi toki kaipaisi tuekseen sitten sen toisen puolen..  Kuinka ja miten Masterin olisi toimittava ja pelattava se oma 50% osuutensa jolla saa ne omat kiksinsä – Eikö ole kohtuullista että subikin antaisi oman osansa tähän leikkiin...??!

Niin ja toki on aivan erilainen dynamiikka D/s-kuvioissa joissa ollaan vain sessiotyyppisesti - no, sellaisiin mun on turha sanoa ja lausua mitään- niistä kun en mitään tiedä. Mulle ainoa tapa olla subini kanssa - on ainoastaan myös aktiivinen parisuhde subini puolelta - kun subi lopetaa panostamisen suhteeseen, suhteella on elinaikaa enää viikkoja.
Jos itse lopetan suhteeseen panostamisen - silloin olen jo kadonnut.. Itse en pysty elämään päivääkään suhteessa joka arkeistuu "yhdessä oleiluun ja itsestäänselvyyteen"..



susannesub

  • Vieras
Vs: D/s suhteen pelisäännöt?
« Vastaus #71 : 29.03.2021, 23:25 »
Itse olen sub ja minulla oli aluksi ihana dom. Meillä oli sovitut säännöt jotka miellytti molempia. Olin hyvin omistautunut herralleni. Suhde kehkeytyi vakavaksi parisuhteeksi lopulta. Säännöt oli edelleen selvät molemmille.. mutta sitten kumppani rikkoi sääntöjä.. petti ja teki asioita selän takana. Mielestäni luottamus, rehellisyys, puhuminen ovat tärkeimpiä asioita suhteessa. Tämä suhde meni kuitenkin hyvin sairaaksi, henkiseksi piinaksi, joka ei todellakaan ollut sitä mitä olin halunnut. Domin vallankäyttö ei jäänyt intiimeihin hetkiin/ sessioihin, vaan pikkuhiljaa alkoi enemmän ja enemmän kasvaa arki elämässä.. siihen asti kunnes mielenterveyteni alkoi liikkua syvissä vesissä.

Mielipiteeni on se, että vaikka olisi "yhden illan sessio" tai subilla taikka domilla olisi muita kumppaneita -> keskenäinen kunnioitus, arvostus, rehellisyys ja puhuminen ovat joka tapauksessa tärkeimmät!
Ihan turhaan pimittämään sitä, jos haluaa sessioida muiden kanssa, kun asiasta voi aina keskustella ja pohtia, kuinka täyttää molempien tarpeet.

Pulse

  • Turun Baletti
  • Kanta-asiakas
  • *
  • Viestejä: 418
  • Pulse est 7\3\2011 bdsmbaari
  • Galleria
    • Fetlife profiili
Vs: D/s suhteen pelisäännöt?
« Vastaus #72 : 30.03.2021, 00:59 »
hmm.. Oikeastan hassua oli törmätä nostettuun topicciin vuosien takaa..  - Allekirjoitan edelleen ! 

Susannelle haluan sanoa: Hienoa että sulla on voimia asettua "poikkiteloin" -vaatia.. sekä oikeata uskallusta "huutaa huonosuhde poikki :)  Moni meistä tuntee mastereita jotka pyörittävät useita subeja mitä omituisemmilla verukkeilla mutteivat uhraa ajatustakaan yksittäisen "mono-subin" sielunmaiseman ymmärtämiseen :'(

mirbe

  • Vieras
Vs: D/s suhteen pelisäännöt?
« Vastaus #73 : 30.03.2021, 23:40 »
Itse olen sessiosuhteessa ja mielestäni se on peruslähtökohdiltaan kuin parisuhde; ilman rehellisyyttä ei ole luottamusta ja ilman luottamusta ei leikitä. Mikä tahansa ajatus, halu tai olotila minulle tulee, niin minun on siitä kerrottava Herralle jos se voi vaikuttaa sessiosuhteeseen yleensä tai kyseiseen sessiokertaan. Jos tunteeni tai toiveeni sessiosuhteen liittyen muuttuvat eivätkä ne vastaa enää tarkoitustaan tässä sessiosuhteessa, niin kaikkein tärkeintä on puhua. Olemme sopineet myös asiat, joihin pyydän luvan ja lupa on Herrani päätettävissä. Rehellisyys on sääntö numero 1 ja siitä ei edes pidä joustaa.

PeterFlo

Vs: D/s suhteen pelisäännöt?
« Vastaus #74 : 31.03.2021, 09:38 »
Edelliseen kirjoitukseen on sattuneista syistä erittäin helppo yhtyä. Aina kaikki ei vaan pelaa avoimin kortein vaan tulee ihan käsittämättömiä yllätyksiä