Kirjoittaja Aihe: Bileiten musiikki  (Luettu 15459 kertaa)

Caro_77

  • Vieras
Bileiten musiikki
« : 07.08.2011, 23:07 »
Mie tässä mietiskelin asiaa bile musiikista, että pitääkö se olla tietyn genren tyylistä vai voikko se olla sekasin kaikea? Vai päättääkö DJ, sen oman mielensä mukaan.

Nepo

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 498
  • "Kyllä se mökillä menis"
  • Galleria
Vs: Bileiten musiikki
« Vastaus #1 : 07.08.2011, 23:12 »
Tuntemattomassa oli muinoin äänestys bilemusiikista...

Kyllähän se niin on että musan pitäs olla kaikkien mieleen,eli DJ joka soittas laidasta laitaan...ei kukaan jaksa yhtä ja samaa jatkuvasti kuunnella.Tosin monet ovat aika suppeita sen musiikin suhteen...jos se ei miellytä niin heti ollaan kitisemässä.
Mutta monipuolisuus on plussaa :)

TragedyForYou

  • Vieras
Vs: Bileiten musiikki
« Vastaus #2 : 07.08.2011, 23:28 »
Aika harvalla Dj:llä on musaa laidasta laitaan ihan kaikista tyyleistä vaan kyllä se enempi menee sen mukaan mistä Dj itse tykkää.  Itse en tykkäisi siitä että musaa tulisi tyylillisesti ihan äärilaidasta toiseen.
Bileissä on ihmisillä hyvin erilaisia makuja ja musiikki ei ole se pääasia. Enempi kai tulee harmitusta siitä että musa soi liian lujaa kuin että se olisi vääränlaista.

Nepo

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 498
  • "Kyllä se mökillä menis"
  • Galleria
Vs: Bileiten musiikki
« Vastaus #3 : 07.08.2011, 23:30 »
Ihmisit vois siis tuoda omiaan CD levyjä? jos haluaa musaansa kuulla?

KalvinK

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 639
  • Tykkää sitoa nättejä nakuja naisia.
  • Galleria
Vs: Bileiten musiikki
« Vastaus #4 : 07.08.2011, 23:39 »
Eiköhän se ole ihan parasta, että ihmiset nauttivat ne omat CD:t siellä kotiensa rauhassa, itsensä ja naapureidensa iloksi ;) Bileissä on sen verran paljon eri musiikkimaun omaavia hlöitä, että kaikkia ei voi todellakaan miellyttää.

Turhan usein on ennemminkin häirinnyt se, että puolikuuro (?) DJ on vääntänyt mixeripöydän nupit kaakkoon luullen että musiikki ja tunnelma paranee mitä suuremmalla volyymillä musiikki tarjoillaan paikallaolijoille. Fakta on kuitenkin se, että tämä oletus pätee kyllä tiettyyn rajaan asti*, jonka jälkeen liian kovaa soiva musiikki vain enemminkin vituttaa.

Tiedän, on vain minun omaa rajoittuneisuutta se, etten osaa lukea huulilta mitä toinen yrittää minulle sanoa. Anteeksi.

*Tämä raja on tarkalleen 6 desibeliä alempana millä DJ yleensä soittaa musiikkia.

swan

  • Vieras
Vs: Bileiten musiikki
« Vastaus #5 : 07.08.2011, 23:55 »
Terkut vaan neurolle: Agroksella oli tosi hyvää musiikkia ja sopi tunnelmaan hienosti ja soi taustalla niin ettei se noussut pääasiaksi, mutta juuri siksikin aivan nappiin. (olipas pitkä lause)  :D

KalvinK

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 639
  • Tykkää sitoa nättejä nakuja naisia.
  • Galleria
Vs: Bileiten musiikki
« Vastaus #6 : 08.08.2011, 00:00 »
Kiitos swanille muistutuksesta, niin Agroksella volyymi oli kohillaan. Kiitos siitä Neurolle.

Caro_77

  • Vieras
Vs: Bileiten musiikki
« Vastaus #7 : 08.08.2011, 00:02 »
Kiitoksia tästä, vailaisi mua aika paljon, juuh tiedän, että se ei saa olla pääasia ja soi taustalla hiljaa, mutta, se, että jotain, kumiskin kuuluu. Ja se on hyvin totta, että jokaisella on oma musiikki maku ja kaikkia ei voi mielyttää.

Pip

Vs: Bileiten musiikki
« Vastaus #8 : 08.08.2011, 00:04 »
Ja mä en lähe mihinkään pippaloihin, ellei siellä soi koko iltaa zappaa. Tietysti hyvällä volyymillä, ettei kukaan muu voi keskustella, kuin minä ja kulloinenkin seuralaiseni.

Simone

  • Vieras
Vs: Bileiten musiikki
« Vastaus #9 : 08.08.2011, 00:33 »
Ja mä en lähe mihinkään pippaloihin, ellei siellä soi koko iltaa zappaa. Tietysti hyvällä volyymillä, ettei kukaan muu voi keskustella, kuin minä ja kulloinenkin seuralaiseni.

Pip - mä äänitän sulle luureihin ziljoonasti Zappaa - saat jorailla sitten ihan omaan tahtiisi  :D

Aikoinaan, yli 10vuotta päätyönäni noita DJ:n hommia tehneenä ja eräänkin tyypin ammattiin kouluttaneena voin kokemuksella sanoa ainakin sen, että kaikkia ei pysty kappalevalinnoilla miellyttämään, mutta sopivalla volyymilla ja oikealla asenteella saa paljon anteeksi.
Ylimielinen "koulutan asiakaskuntaa oikeaan musiikkimakuun" -asenne ei tuo pointseja eikä korota deejiitä paremmaksi tai asiantuntevammaksi henkilöksi - voipi käydä jopa päin vastoin.
Tilaisuudessa ja tilanteessa niiden ehdoin ja ennen kaikkea yleisön ehdoin - kyseessä on kuitenkin asiakaspalveluun lukeutuva ammatti.

muoks - voihan typo!
« Viimeksi muokattu: 08.08.2011, 01:13 kirjoittanut Timjami »

TragedyForYou

  • Vieras
Vs: Bileiten musiikki
« Vastaus #10 : 08.08.2011, 07:51 »



Aikoinaan, yli 10vuotta päätyönäni noita DJ:n hommia tehneenä ja eräänkin tyypin ammattiin kouluttaneena voin kokemuksella sanoa ainakin sen, että kaikkia ei pysty kappalevalinnoilla miellyttämään, mutta sopivalla volyymilla ja oikealla asenteella saa paljon anteeksi.
Ylimielinen "koulutan asiakaskuntaa oikeaan musiikkimakuun" -asenne ei tuo pointseja eikä korota deejiitä paremmaksi tai asiantuntevammaksi henkilöksi - voipi käydä jopa päin vastoin.
Tilaisuudessa ja tilanteessa niiden ehdoin ja ennen kaikkea yleisön ehdoin - kyseessä on kuitenkin asiakaspalveluun lukeutuva ammatti.

muoks - voihan typo!

Kinkybileet ovat hieman erilainen tapahtuma Dj:n näkökulmasta koska ihmiset tulevat paikalle kaikkein vähiten musiikin takia ja melko harvoissa sellaisissa ihmiset tanssivat. Tietenkin on olemassa "kaikille kaikkea laidasta laitaan"-dj:tä mutta mun käsityksen mukaan nykyään on niin eri tavalla profiloituneita paikkoja ja klubeja että dj:tkin voivat erikoistua tietylle saralle. Asialla ei ole mitään tekemistä ylimielisyyden kanssa. Minun mielestäni.
Dj ei ole mielestäni  Jukebox.

Smooth

  • Vieras
Vs: Bileiten musiikki
« Vastaus #11 : 08.08.2011, 08:02 »
Minusta bileiten musiikilla on todella vähän merkitystä. Toki hyvä kun on olemassa ja tässä vielä parempi, kun on ammattilaisen valitsema koska muuten tosiaan kuuntelemme himasta tuotuja CD:tä. En kovin paljon kiinnittää bileissä huomiota musiikiin (eli se ei häiritse) mutta esim. Wäiskin alakerta on taas ja aina huono esimerkki siitä, miten musiikin volyymi häiritsee ihan oikeasti siihen saakka, että saa puhumisesta kurkkukivun.
Agroksenmäen kaksi eri ratkaisua olivat kerassaan mainiot, siis tuo alakerran oma musiikki ja etutilan (loungen) - pihamusiikki. Puhuminen oli mahdollinen molemmilla alueilla ja alakerran musiikki toimii sopivana taustana. Loungessa oli sellaista vapaampa ja kevyempää juhlameininkiä ja ehkä mä jopa pari biisiä muistankin...

Tanssimusiikkia en osa kyllä kaivata laisinkaan kinkybileista...

SirMichael

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 280
  • Kiintiö pervo
  • Galleria
Vs: Bileiten musiikki
« Vastaus #12 : 08.08.2011, 13:35 »
No olemme SMFRn hiluissa parhaimmillaan käyttäneet kolmea eri dj:tä mikä tuo
mukavasti vaihtelua musiikkiin.
Itse olen myös työkseni levyjä pyöritellyt ja näen tuonkin alan palvelualaksi.
Olen saanut ihmiset tanssimaan peräti yksissä bileissä :)
Ja Zappaakin on soitettu.

On ollut pyrkimyksenä että musiikki, ainakin osin, sopisi myös teemaan.

Minun täytyy myöntää että kyllä sillä musiikillakin on vaikutusta viihtyvyyteen.
Mukavinta on jos taustalla soi kappaleita jotka tuntee...

MarkoT

Vs: Bileiten musiikki
« Vastaus #13 : 08.08.2011, 17:39 »
Sopivana voluumina taustalla, kun ei haittaa keskustelemista.

Agros oli ihanan tunnelmainen  :love:

isabella

Vs: Bileiten musiikki
« Vastaus #14 : 08.08.2011, 19:22 »
Onko bileissä jotain musiikkiakin?  :)

En osaa ottaa kantaa onko ollut hyvää musiikkia kun en nyt oikeasti muista yksistäkään bileissä mitä siellä on soitettu, ei siis varmaan ainakaan kauhean huonoa. Tästä voinee päätellä että minulle on aika sama mitä soitetaan  ;D