Kirjoittaja Aihe: Parisuhde alistujan kanssa  (Luettu 10826 kertaa)

Lemmetty

  • Bizarre Club
  • Asiakas
  • *
  • Viestejä: 34
  • ~Myyttistä alkuvoimaa etsien, palvoen ja nauttien~
  • Galleria
Vs: Parisuhde alistujan kanssa
« Vastaus #15 : 13.09.2015, 21:34 »



^Siksi sanoinkin mielestäni hyvin selvästi, että itselleni ne olisivat "hyi puistatus"? :) Mulle on ihan täysin fine, jos joku haluaa elää sellaista elämää, valintahan se on sekin siinä missä muutkin.




Moita

Vs: Parisuhde alistujan kanssa
« Vastaus #16 : 16.09.2015, 16:33 »
Parisuhde on oma juttunsa, samoin kuin D/s-suhde oma juttunsa. Joskus ihmiset ovat kuitenkin samoja, eli parisuhteessa olevilla on tuolloin D/s-dynamiikka vallalla seksuaalisen ilmaisun alueella. Voidaan kai sanoa, että hieman harvinaisemmat 24/7-subit ovat myös jonkinlaisessa suhteessa, ja heidänkin kohdallaan voi Dominsa kera välillä puhua parisuhteesta?

Uskoisin, että useimmiten parisuhteessa olevat Dom-subbailijat erottavat arjen ja sessioinnin erilleen varsin tarkoin. Arjen ongelmista ei esim. rangaista toista osapuolta (joka sattuu olemaan sub) session aikana, eli arkiset ongelmat eivät valu seksielämän puolelle. Sen sijaan arjesta riippumaton BDSM-elämä tarjoaa jälkihoitoineen parisuhteen osapuolille yhden lisäkanavan toistensa kuuntelemiseen ja läsnä olemiseen.

Toisin sanoen BDSM ei tarjoa yhtä negatiivista ilmaisukanavaa lisää parisuhteeseen, vaan ainoastaan positiivisen.

Pippi Longstocking

  • Vieras
Vs: Parisuhde alistujan kanssa
« Vastaus #17 : 16.09.2015, 16:45 »
Moita puki hienosti sanoiksi sen, mitä ajattelin. :)

orja teemu

Vs: Parisuhde alistujan kanssa
« Vastaus #18 : 16.09.2015, 23:46 »
Eihän alistuminen  sitä tarkoita, että olisi jotenkin heikko ja vässykkä. Alistuvan osa vaatii yhtä lailla vahvuutta, uskallusta ja kykyä heittäytyä kuin dominoivankin osa. Eikä d/s-suhde ole pelkästään sitä, että domme tässä nyt leikkii subilla. Kyllä se on yhteistä juttua, yhdessä sovituilla säännöillä.
Juuri näin ja nimenomaan. En ole itseäni tuntenut näin vahvaksi, voimakkaaksi ja tuntevaksi ennen kuin kohtasin Omistajani joka todella pystyy kuskaamaan meidät molemmat vaikka läpi harmaan ja kovimman kiven. Yhteiset säännöt tai toispuoleiset, ei haittaa.
Tämä kaikki vaatii molemmilta, mielenlujuutta sekä ymmärrystä ja päättäväisyyttä joten kumpikaan ei voi olla vässykkä, sillä silloin kaikki  jää puolitiehen tai hiukka alle.
Anna itsesi, sillä enempää sinulla ei ole. Tee se niin voit saavuttaa jotain mitä et edes ikinä uskonut olevan olemassakaan.

Zina

  • Vieras
Vs: Parisuhde alistujan kanssa
« Vastaus #19 : 25.09.2015, 20:17 »
Uskoisin, että useimmiten parisuhteessa olevat Dom-subbailijat erottavat arjen ja sessioinnin erilleen varsin tarkoin. Arjen ongelmista ei esim. rangaista toista osapuolta (joka sattuu olemaan sub) session aikana, eli arkiset ongelmat eivät valu seksielämän puolelle.

No tuota... kotikurisuhteessahan nimenomaan pyritään kasvattamaan kumppanista parempi ihminen, ja "sessiointi" sisältyy arkeen.  C:-)

vorona

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 373
  • Kiltti mutta kivulias
  • Galleria
Vs: Parisuhde alistujan kanssa
« Vastaus #20 : 25.09.2015, 21:04 »
Lainaus käyttäjältä: orja teemu
Anna itsesi, sillä enempää sinulla ei ole. Tee se niin voit saavuttaa jotain mitä et edes ikinä uskonut olevan olemassakaan.
:love:

Moita

Vs: Parisuhde alistujan kanssa
« Vastaus #21 : 25.09.2015, 22:08 »
Uskoisin, että useimmiten parisuhteessa olevat Dom-subbailijat erottavat arjen ja sessioinnin erilleen varsin tarkoin. Arjen ongelmista ei esim. rangaista toista osapuolta (joka sattuu olemaan sub) session aikana, eli arkiset ongelmat eivät valu seksielämän puolelle.

No tuota... kotikurisuhteessahan nimenomaan pyritään kasvattamaan kumppanista parempi ihminen, ja "sessiointi" sisältyy arkeen.  C:-)

Näin on. Eli ilman muuta karrikoin ja sivuutin kotikurisuhteen hieman harvinaisempana (?) D/s -suhteen muotona.

Zina

  • Vieras
Vs: Parisuhde alistujan kanssa
« Vastaus #22 : 26.09.2015, 01:09 »
Juu. Valitettavan harvinaisena Suomessa...

Windflower

Vs: Parisuhde alistujan kanssa
« Vastaus #23 : 07.10.2015, 02:13 »
Niin sanotusti perinteisessä cis-parisuhteessa naisen pitää olla naisellinen kaikin puolin ja miehen erityisen maskuliininen. Olen itse aina kokenut, että AIDOSSA ihmisessä ei ole pelkästään oman sukupuolensa sosiaalisien normien määrittämiä sukupuolisia piirteitä (en väitä että kaikki sosiaalisia normeja tässä asiassa noudattavat olisivat "epäaitoja").

Vaikka sängyssä mieheni onkin melkoinen vässykkä niin se ei tarkoita sitä, että tarpeen tullen hän ei pystyisi puolustamaan minua fyysisesti, henkisesti taikka sanallisesti. Mutta itse voin myös tarpeen tullen puolustaa häntä samoissa asioissa. Tasapuolisuus ja tasa-arvoisuus on mielestäni yksi vahvan parisuhteen osatekijä. Alistaessani vässykkääni koen olevani vahva, mitä en erityisen usein koe muussa elämässäni. Tämä vahvuuden tunteminen on auttanut minua kovasti kasvamaan ujoudesta ulos ja muussa elämässä auttanut minua muuttumaan muutenkin parempaan suuntaan. Henkisen vahvuuden ja voimakkuuden tunne on domina (silloin kun switchinä olen siinä mielentilassa) minulle yksi ehdottomia "turn-on" asioita. 

Dom puoli on aina minussa ollut ja jo nuorena muistan saaneeni mielihyvää ajatellessani itseäni alistamassa muita. Toki elämässä myöhemmin saadut positiiviset kokemukset asiassa ovat vahvistaneet tätä puolta ja lisänneet siitä saatua mielihyvää. Koska vässykkäni on sängyssä alistuva ei ole dom puoleni asiassa yhteensovittaminen ollut kovin hankalaa.

Omalla kohdallani miehen alistuminen sängyssä ei vaikuta mielikuvaani siihen millainen hän on muussa elämässä. Näen hänet kokonaisuutena en vain yhden ominaisuuden määrittämänä.

Toivottavasti en hirveän epäselvästi ajatuksiani tähän nyt laittanut kun yritin vastata aloittajan kaikkiin kysymyksiin : D

Rotikka

  • Vieras
Vs: Parisuhde alistujan kanssa
« Vastaus #24 : 01.10.2018, 22:28 »
Oma mieheni jonka kanssa olen ollut yhdessä pian 20vuotta, on alistuva, nykyään tosin enempi fetisisti.
Taipumus ei ole koskaan ikinä ollut ongelma. Rakastuin häneen aikoinaan ihmisenä, mikä persoona, mikä ajatusmaailma, mikä vetovoima! Ja se, että hän halusi seksuaalisesti ja kokonaisvaltaisesti alistua minulle, ei tehnyt hänestä koskaan heikkoa minun silmissäni, päinvastoin. Koin aina olevani turvassa, hän oli aina hyvin suojeleva ja huolehtiva, vahva ihminen, mutta minun tahtoni oli aina laki. Hän on edelleen hyvin vahva ihminen, herkkäkin, erittäin rakastettava ihminen. Ei koskaan mikään machokukkoilija, vaan ihan oma itsensä. Mies, miehinen mies joka nostaa vaimonsa valtaistuimelle.  :love: :love: :love:

Olipas hienosti sanottu. Näin toivoisin myös itseni nähtävän. Onnea vain teille. :)

Uvery

  • Rsyke
  • Asiakas
  • *
  • Viestejä: 123
  • Succubus
  • Galleria
Vs: Parisuhde alistujan kanssa
« Vastaus #25 : 04.10.2018, 13:12 »
Täällä myös sovittamisessa ei ole mitään ongelmaa. Mun mielestä oikeastaan toisinpäin; on hankala kuvitella että olisi jotain vain sängyssä. Seksuaalisuus on kuitenkin ihmisellä kokoajan päällä oleva juttu, ja seksuaalisutta voivat olla ja ovatkin kaikki päivittäiset kosketukset, pusut, puheet jne, joten itselleni sen D/s dynamiikan poistaminen arjesta olisi ongelma, ei sen sisällytäminen.

Kuten TragedyForYou sanoi, alistuva mies ei tarkoita heikkoa miestä. Tai on varmaan niitäkin mutta you get the point. Dominoivuus ei tarkoita sitä että on kiukkupäinen diktaattori, vaan sitä, että toinen vapaasta tahdostaan haluaa seurata minua ja päätöksiäni. Toki kumppanini on erittäin taitava kääntämään pääni ja saamaan tahtonsa läpi ja vetämään oikeista naruista, koska kukapa voisi vastustaa kiltisti pyytävää koiranpentua  ::)