Kirjoittaja Aihe: Kuinka selittäisit lapselle sadomasokismin juurta jaksain?  (Luettu 13822 kertaa)

KalvinK

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 639
  • Tykkää sitoa nättejä nakuja naisia.
  • Galleria
Mutta en mä menis lapselle täräyttämään mitään vanhempien seksileikeistä. Se vois olla traumatisoivaa, vaikka kyseessä oliskin lauantai-illan lähetyssaarnaaja pimeessä peiton alla. Kun ei se, mitä vanhemmat tekee, kuulu lapselle. Jokaisella saa ja pitää olla omia juttuja vaikka kuinka asutaan saman katon alla.
Mielenkiinnosta: miksi ei kuulu? Mikä siitä tekis traumatisoivaa? Tiedän ihmisiä, jotka harrastavat seksiä lapsen ollessa samassa tilassa. Näinhän on ennenkin tehty, kun talo on ollut vaan yhden huoneen kokoinen ja siellä on nukkunut kaikki lapset ja vanhemmat samassa.

Heitetään tähän vielä natsikortti: Konsensuaalisuus. Täyttyykö konsensuaalisuus lasten osalta silloin kun lapset yrittävät syödä aamiaista ja iskä ja äippä panna rynkyttävät vasten vuokrayksiön ruokapöytää niin että lasten murot eivät pysy lautasella? Ehkä hieman yleisemmin, millainen oikeus vanhemmilla on päättää lapsen puolesta seksuaalisuudesta ja konsensuaalisuudesta? Vai pitäisikö lasta ennemminkin suojella aikuisten seksuaalisuudelta kunnes lapsi on itse kykenevä päättämään mitä hän haluaa ja mitä ei halua, ja että liberaaleimpienkin vanhempien tulisi ymmärtää pitää primitiivinen hornituksensa kurissa siihen asti kunnes lapset ovat toisaalla.

-katy-

  • Vieras
Yksi seikka mikäi seksistä ,oli vanilijaa tai kinkähtävää (liekö vielä vaikeampi kuvailla sadomasokismia omalle lapselleen),tekee hieman monimutkaisen kuvailtavan ja kerrottavan,on ehkä se, että missä menee ns. sopivaisuuden raja..onko ok,jos vanhemmat opastavat vaikka kädestä pitäen lastaan masturboimaan,tai ottavat lapsen yleisöksi tai peräti mukaan eroottisiin hetkiin-
 En ole tiedemies likimainkaan,mutta arvelen,että ihmisen evoluutiossa on sellainen seikka kun että omien lapsien kanssa sekstailu ei ole lajille soveliasta ja eteenpäinvievää,vaan tuhoisaa ennemminkin.

 Eli että tämmöinen peikko vaanii ihmisten mielissä, että missä menee ns. sopivan rajat. Mehän tiedämme, etteivät kaikki näitä rajoja kunnioita,vaan on olemassa insestiä ja pedofiliaa=aikuinen harrastaa seksiä joko oman lapsen tai vieraan lapsen kanssa.
 
Miksi teini saattaa räjähtää äidille tai isälle,että "oletsä jotenkin sairaalla tavalla kiinnostunut mun seksuaalisuudesta ja seksielämästä" tmv.

Mei

Mutta en mä menis lapselle täräyttämään mitään vanhempien seksileikeistä. Se vois olla traumatisoivaa, vaikka kyseessä oliskin lauantai-illan lähetyssaarnaaja pimeessä peiton alla. Kun ei se, mitä vanhemmat tekee, kuulu lapselle. Jokaisella saa ja pitää olla omia juttuja vaikka kuinka asutaan saman katon alla.
Mielenkiinnosta: miksi ei kuulu? Mikä siitä tekis traumatisoivaa? Tiedän ihmisiä, jotka harrastavat seksiä lapsen ollessa samassa tilassa. Näinhän on ennenkin tehty, kun talo on ollut vaan yhden huoneen kokoinen ja siellä on nukkunut kaikki lapset ja vanhemmat samassa.

Heitetään tähän vielä natsikortti: Konsensuaalisuus. Täyttyykö konsensuaalisuus lasten osalta silloin kun lapset yrittävät syödä aamiaista ja iskä ja äippä panna rynkyttävät vasten vuokrayksiön ruokapöytää niin että lasten murot eivät pysy lautasella? Ehkä hieman yleisemmin, millainen oikeus vanhemmilla on päättää lapsen puolesta seksuaalisuudesta ja konsensuaalisuudesta? Vai pitäisikö lasta ennemminkin suojella aikuisten seksuaalisuudelta kunnes lapsi on itse kykenevä päättämään mitä hän haluaa ja mitä ei halua, ja että liberaaleimpienkin vanhempien tulisi ymmärtää pitää primitiivinen hornituksensa kurissa siihen asti kunnes lapset ovat toisaalla.
Mulla itelläni ei ollut noin äärimmäisiä mielikuvia päässäni kun hahmottelin tota ajatusta. Mietin enemmänkin jotain sellasta. että vanhemmat harrastaa seksiä tyyliin olohuoneessa ja sit lapset voi kulkea siitä ohi kenenkään sen kummemmin traumatisoitumatta. Kuten varmasti tulikin jo ilmi, mun mielestä lasta ei tarvitse suojella aikuisten seksuaalisuudelta. :D

kissa

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 874
  • start with my mind. touch me there first.
  • Galleria
Mutta en mä menis lapselle täräyttämään mitään vanhempien seksileikeistä. Se vois olla traumatisoivaa, vaikka kyseessä oliskin lauantai-illan lähetyssaarnaaja pimeessä peiton alla. Kun ei se, mitä vanhemmat tekee, kuulu lapselle. Jokaisella saa ja pitää olla omia juttuja vaikka kuinka asutaan saman katon alla.
Mielenkiinnosta: miksi ei kuulu? Mikä siitä tekis traumatisoivaa? Tiedän ihmisiä, jotka harrastavat seksiä lapsen ollessa samassa tilassa. Näinhän on ennenkin tehty, kun talo on ollut vaan yhden huoneen kokoinen ja siellä on nukkunut kaikki lapset ja vanhemmat samassa.

Heitetään tähän vielä natsikortti: Konsensuaalisuus. Täyttyykö konsensuaalisuus lasten osalta silloin kun lapset yrittävät syödä aamiaista ja iskä ja äippä panna rynkyttävät vasten vuokrayksiön ruokapöytää niin että lasten murot eivät pysy lautasella? Ehkä hieman yleisemmin, millainen oikeus vanhemmilla on päättää lapsen puolesta seksuaalisuudesta ja konsensuaalisuudesta? Vai pitäisikö lasta ennemminkin suojella aikuisten seksuaalisuudelta kunnes lapsi on itse kykenevä päättämään mitä hän haluaa ja mitä ei halua, ja että liberaaleimpienkin vanhempien tulisi ymmärtää pitää primitiivinen hornituksensa kurissa siihen asti kunnes lapset ovat toisaalla.
Mulla itelläni ei ollut noin äärimmäisiä mielikuvia päässäni kun hahmottelin tota ajatusta. Mietin enemmänkin jotain sellasta. että vanhemmat harrastaa seksiä tyyliin olohuoneessa ja sit lapset voi kulkea siitä ohi kenenkään sen kummemmin traumatisoitumatta. Kuten varmasti tulikin jo ilmi, mun mielestä lasta ei tarvitse suojella aikuisten seksuaalisuudelta. :D

No, mä en rynkyttelis menemään aamiaispöydässä enkä olohuoneessa silloin, kun lapsi on kotona :)

Mutta pointti tuolla ylemmässä lainauksessa oli toi boldattu. Eli perheessä (tai mikä se yhteisö onkaan nimeltään, jossa eletään) jokaisella jäsenellä on oikeus yksityisyyteen ja oikeus olla ikäänkuin tietämättä toisten yksityisistä asioista. Sekä aikuisilla että lapsilla. Kaikkien ei tarvitse tietää kaikkea mitä suljettujen ovien takana touhutaan. Tietoa pitää silti olla tarjolla ja sitä pitää antaa ja saada. Eihän niitä lapsia opeteta ylittämään suojatietä tyrkkäämällä muutaman kerran auton alle, miksi niille pitäisi antaa seksivalistusta esittelemällä vanhempien seksielämää?

Ja traumasta: joku sen tuolla ylempänä sanoikin: eihän omat vanhemmat oo harrastanu seksiä ku kerran. Tai niin monta kertaa kun on sisaruksia. Niinhän lapsi/teini ajattelee. Ja jos kyselet esim. kavereiltasi, onko ne yllättäny vanhempansa sängystä ja miltä se tuntu, mä voisin vaikka lyödä vetoa, että ainakin 80% niistä, jotka on nähny vanhempiensa seksiä, on vieläkin vähän järkyttyny siitä  :)

Riverlady

  • Vieras
En jaksa lukea ketjua, vastaan vain otsikon kysymykseen.

En selittäisi. Piste.

Mei

Ja traumasta: joku sen tuolla ylempänä sanoikin: eihän omat vanhemmat oo harrastanu seksiä ku kerran. Tai niin monta kertaa kun on sisaruksia. Niinhän lapsi/teini ajattelee. Ja jos kyselet esim. kavereiltasi, onko ne yllättäny vanhempansa sängystä ja miltä se tuntu, mä voisin vaikka lyödä vetoa, että ainakin 80% niistä, jotka on nähny vanhempiensa seksiä, on vieläkin vähän järkyttyny siitä  :)
Voisko tää johtua siitä et (vanhempien harrastama) seksi on yhä jonkinasteinen tabu meidän yhteiskunnassa? Ts. jos seksii harrastettais ja siitä puhuttais avoimemmin, niin lapsetkaan ei siitä traumatisoituis?

kissa

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 874
  • start with my mind. touch me there first.
  • Galleria
Ja traumasta: joku sen tuolla ylempänä sanoikin: eihän omat vanhemmat oo harrastanu seksiä ku kerran. Tai niin monta kertaa kun on sisaruksia. Niinhän lapsi/teini ajattelee. Ja jos kyselet esim. kavereiltasi, onko ne yllättäny vanhempansa sängystä ja miltä se tuntu, mä voisin vaikka lyödä vetoa, että ainakin 80% niistä, jotka on nähny vanhempiensa seksiä, on vieläkin vähän järkyttyny siitä  :)
Voisko tää johtua siitä et (vanhempien harrastama) seksi on yhä jonkinasteinen tabu meidän yhteiskunnassa? Ts. jos seksii harrastettais ja siitä puhuttais avoimemmin, niin lapsetkaan ei siitä traumatisoituis?

Miks sitä ptäis harrastaa avoimemmin? Miks ihmisillä ei sais olla omia yksityisiä asioita? Miks kaikki pitäis jakaa?

Mei

Ja traumasta: joku sen tuolla ylempänä sanoikin: eihän omat vanhemmat oo harrastanu seksiä ku kerran. Tai niin monta kertaa kun on sisaruksia. Niinhän lapsi/teini ajattelee. Ja jos kyselet esim. kavereiltasi, onko ne yllättäny vanhempansa sängystä ja miltä se tuntu, mä voisin vaikka lyödä vetoa, että ainakin 80% niistä, jotka on nähny vanhempiensa seksiä, on vieläkin vähän järkyttyny siitä  :)
Voisko tää johtua siitä et (vanhempien harrastama) seksi on yhä jonkinasteinen tabu meidän yhteiskunnassa? Ts. jos seksii harrastettais ja siitä puhuttais avoimemmin, niin lapsetkaan ei siitä traumatisoituis?

Miks sitä ptäis harrastaa avoimemmin? Miks ihmisillä ei sais olla omia yksityisiä asioita? Miks kaikki pitäis jakaa?
Ei kai kukaan pakota harrastamaan seksiä muuten kuin yksityisesti, mutta musta olis kiva ettei seksin tarvis olla mikään ihmeellinen ja erityinen puheenaihe mistä ei voi jostain kumman syystä jutella vaikka just omien vanhempien kanssa.

Kyl must asioist on parempi puhuu ku esittää et niit ei oo olemassa vaikka kaikki tietää, et on.

balthazar

  • Vieras
Aloitus on hämmentävä, miksi lapselle pitäisi selittää jotain juurta jaksain?

Koska lapsen ymmärrys on vajavainen. Miten lapselle voisi kattavasti selittää jotain, josta me, aikuiset ihmiset, keskustelemme täällä päivätolkulla ketju ketjun perään, miten mikäkin on?

fraktaalia on kyllä asian ytimessä minusta tässä siinä, että lapselta ei saa peitellä tapahtunutta vahinkoa vaikenemalla. Mutta lapselle ei kuulu pätkääkään aiheen seksuaalinen puoli, jos lapsi itse ei ole siinä iässä että seksuaalisuuden latenttivaihe on ohitettu ja aihe alkanut kiinnostaa jo entuudestaan. Jos lapsen seksuaalisuus on jo herännyt, niin olisi tärkeää pystyä asiasta puhumaan suoraan niiden oikeilla nimillä, kuitenkaan syöttämättä väkisin aihetta.

Jos kuitenkin kyse on pienestä lapsesta, joka sattuu jotain silmilleen sopimatonta näkemään, on äärimmäisen tärkeää rauhoittaa lasta. Vaikka kyseessä olisi se lauantai-illan lottoarvonnanjälkeinen lähetyssaarnaajapano peiton alla, se näyttää pienestä lapsesta pelottavalta jos näkemäänsä ei ymmärrä. Sen sijaan että alettaisiin selittämään mitä siinä tapahtuu ja näin hämmentämään lasta entisestään, keskittyisin enemmän kumppanini kanssa tekemään selväksi sen, että mitään pahaa ei ole tapahtumassa. Avainsana tässä on, että vanhemmat rauhoittavat lasta yhdessä. Tämä luonnollisesti tarkoittaa rauhallista käytöstä, rauhoittelevaa ääntä ja hellää ja rakastavaa läsnäoloa.

Esimerkkeihin en ajatellut mennä, koska aloitus on minusta vaivaannuttava, kuin tässä nyt kaivattaisiin jotain esimerkkejä siitä miten seksuaalisuutta ajetaan lapsen tietoisuuteen, joka on lähtökohtaisesti väärin. Ajattelinpahan nyt kuitenkin mainita, siinä toivossa että mahdollisilla vanhemmilla olisi minun näkemykseni ja kokemukseni asiasta apunaan, jos sattuu tilanne kohdalle.

Normandie

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1528
  • Metamorfosis
  • Galleria
Minä en selittäisi lapselle sadomasokismista yhtään mitään, koska en osaisi. Itselläkin vielä paljon asioita sadomasokismissa, joita en osaa selittää edes itselleni.

mr Kalle

  • OuSM
  • Asiakas
  • *
  • Viestejä: 189
  • Kinky scene veteraani... OuSM:n kunniajäsen...002
  • Galleria
Riippuu täysin lapsen iästä.

Eli ihan pienille en selittäs mitään - omanikin ovat "tottuneet" kotona erikoisiin huonekaluihin (esim. gynen pöytä, hammaslääkärin tuoli yms) joita pidetään "arkihuonekaluina"...

Mutta jossain välissä teini-iässä tai myöhemmin voi selittää jotain "aikuisten leikeistä", mikäli siihen on tarvetta...  8)

Itsellä ei ollut tarvetta (ovat jo aikuisia) ja leikin bdsm jutuilla vain lasten ollessa äidillään - eronneet edut (!)...  >:D


TEGAMi

  • Vieras
Kyllähän 5 ja 4 vuotiait kiinnostaa, miksi äidillä on panta ja makuuhuoneessa makaa kaksi raippaa/raipan kaltaista. Mielestäni lapselle ei tarvitse kaikkea paljastaa ja raippoihin vastaus oli "ehkä niitä joskus tarvitaan rankaisemiseen". Ja ei, me emme lyö lapsiamme.
Pannasta kysyin vastakysymyksen "onko se nätti? Äiti tykkää ainakin." Ja kyllähän sitä annettiin lastenKIN kokeilla äidin taluttamista hihnassa.
Opetan jo pienestä asti lapsia ymmärtämään, että äiti on "vähän outo". ^^ äiti saattaa välillä sähistä vastaan tai kontata isän perässä maukuen. ^^ tarviiko tuota selitellä, kun saavat itsekin osallistua vaniljaosuuteen :D
Joo oon outo äiti ^^ mut lapsista tulee (toivottavasti) avarakatseisia. ^^

balthazar

  • Vieras
Kyllähän 5 ja 4 vuotiait kiinnostaa, miksi äidillä on panta ja makuuhuoneessa makaa kaksi raippaa/raipan kaltaista. Mielestäni lapselle ei tarvitse kaikkea paljastaa ja raippoihin vastaus oli "ehkä niitä joskus tarvitaan rankaisemiseen". Ja ei, me emme lyö lapsiamme.
Pannasta kysyin vastakysymyksen "onko se nätti? Äiti tykkää ainakin." Ja kyllähän sitä annettiin lastenKIN kokeilla äidin taluttamista hihnassa.
Opetan jo pienestä asti lapsia ymmärtämään, että äiti on "vähän outo". ^^ äiti saattaa välillä sähistä vastaan tai kontata isän perässä maukuen. ^^ tarviiko tuota selitellä, kun saavat itsekin osallistua vaniljaosuuteen :D
Joo oon outo äiti ^^ mut lapsista tulee (toivottavasti) avarakatseisia. ^^
Ihana :love: muistutappa että tartutan sinuun sen mimmun kupan jos miitissä vaikka törmätään :))

TEGAMi

  • Vieras
Kyllähän 5 ja 4 vuotiait kiinnostaa, miksi äidillä on panta ja makuuhuoneessa makaa kaksi raippaa/raipan kaltaista. Mielestäni lapselle ei tarvitse kaikkea paljastaa ja raippoihin vastaus oli "ehkä niitä joskus tarvitaan rankaisemiseen". Ja ei, me emme lyö lapsiamme.
Pannasta kysyin vastakysymyksen "onko se nätti? Äiti tykkää ainakin." Ja kyllähän sitä annettiin lastenKIN kokeilla äidin taluttamista hihnassa.
Opetan jo pienestä asti lapsia ymmärtämään, että äiti on "vähän outo". ^^ äiti saattaa välillä sähistä vastaan tai kontata isän perässä maukuen. ^^ tarviiko tuota selitellä, kun saavat itsekin osallistua vaniljaosuuteen :D
Joo oon outo äiti ^^ mut lapsista tulee (toivottavasti) avarakatseisia. ^^
Ihana :love: muistutappa että tartutan sinuun sen mimmun kupan jos miitissä vaikka törmätään :))
Oi kuinka ihanaa ^^ harmillisesti mun miitti käynnit taas vähenee kun fudiskausi jatkuu :( ja ei. En ole tyhmä ja juokse itse sen nahkakuulan perässä.

huehuenaattori

  • Vieras
En näe mitään tärkeää siitä edes selittää lapselle tällaisista asioista, koska niillä ei ole mitään syytä tietää aikuisten jutuista ja kasvaisivat niinkuin lasten kuuluukin.

16-vuotiaasta voisin selittää jotakin, koska kuitenkin jo eksynyt internetin tuubeihin. Turha tähän enään mitään lisätä, koska muuten vain toistan sitä, mitä tässä aiheesta on sanottavana.