Baarin kannatusmaksut
Helppoja kasvisruokareseptejä tosiaan kaivattaisiin ihan kotikyökissä valmistettavaksi sekä uunittomalla mökillä (grilli, keittolevy, mikro, takka) valmistettavaksi.
Lainaus käyttäjältä: mavain - 14.07.2015, 16:32Helppoja kasvisruokareseptejä tosiaan kaivattaisiin ihan kotikyökissä valmistettavaksi sekä uunittomalla mökillä (grilli, keittolevy, mikro, takka) valmistettavaksi. Kun mä haluun päästä helpolla ja nopeesti, teen pastaa. Mulla on kaks helppoa ja herkullista tapaa tehdä se Soijarouhe"bolognese":Keitä pari desiä kasvislientä, johon mausteita ihan reilusti. Mä laitan yleensä currya, pippuria, chiliä ja ehkä loraus soijakastiketta (suolatonta). Kun vesi kiehuu, ota pois liedeltä ja heitä veteen soijarouhetta silleen sopivasti, että peittyy just ja just sinne veteen. Anna turvota viisi, kymmenen minuuttia. Sillä aikaa pilko sipuli (nyt tietty uusia sipuleita varsineen), valkosipulia muutama kynsi ja pari porkkanaa pieniksi kuutioiksi. Kuullota kasvikset pannulla ja sekaan soijarouhe. Kääntele, kunnes neste on haihtunut. Lisää tomaattimurskapurkki/tetra ja n. puoli purkkia vettä. (Jos on nokkosia kerätty, niin niitä nyt tähän!) Anna kiehua hiljaa niin kauan, että pasta valmistuu. Mausta (muista ripaus sokeria viemään tomaatin happamuutta pois!) ja syö.Sitten papupasta. Viimeksi taisin laittaa niitä uusia sipuleita varsineen, valkosipulia, porkkanaa, kesäkurpitsaa ja kikherneitä. Taas kuullotellaan kasvikset, lisätään pannulle (kaura)kerma, vettä ja kikherneet, mikä tahansa papu käy. Ja jos sattuu olemaan sitä nokkosta!! Maustetaan. Jos haluaa päästä taas oikein helpolla, kasvisliemivalmiste + pippuri, curry ja chili riittää. Toki voi hifistellä ja laittaa kaikkee hienoo Tätä jos tekee, kannattaa pasta laittaa kiehumaan jo melko alkuvaiheessa, varsinkin kaurakerma keittyy kokooon aika nopeesti. Tähän voi sit laittaa ihan just niitä kasviksia mitä sattuu kaapista löytymään!Näistä mä oon saanu yllättynyttä palautetta: "Ai eikö tässä tosiaankaan oo mitään lihaa??!?!" Bon appetit!
Lainaus käyttäjältä: kissa - 14.07.2015, 21:23Lainaus käyttäjältä: mavain - 14.07.2015, 16:32Helppoja kasvisruokareseptejä tosiaan kaivattaisiin ihan kotikyökissä valmistettavaksi sekä uunittomalla mökillä (grilli, keittolevy, mikro, takka) valmistettavaksi. Kun mä haluun päästä helpolla ja nopeesti, teen pastaa. Mulla on kaks helppoa ja herkullista tapaa tehdä se Soijarouhe"bolognese":Keitä pari desiä kasvislientä, johon mausteita ihan reilusti. Mä laitan yleensä currya, pippuria, chiliä ja ehkä loraus soijakastiketta (suolatonta). Kun vesi kiehuu, ota pois liedeltä ja heitä veteen soijarouhetta silleen sopivasti, että peittyy just ja just sinne veteen. Anna turvota viisi, kymmenen minuuttia. Sillä aikaa pilko sipuli (nyt tietty uusia sipuleita varsineen), valkosipulia muutama kynsi ja pari porkkanaa pieniksi kuutioiksi. Kuullota kasvikset pannulla ja sekaan soijarouhe. Kääntele, kunnes neste on haihtunut. Lisää tomaattimurskapurkki/tetra ja n. puoli purkkia vettä. (Jos on nokkosia kerätty, niin niitä nyt tähän!) Anna kiehua hiljaa niin kauan, että pasta valmistuu. Mausta (muista ripaus sokeria viemään tomaatin happamuutta pois!) ja syö.Sitten papupasta. Viimeksi taisin laittaa niitä uusia sipuleita varsineen, valkosipulia, porkkanaa, kesäkurpitsaa ja kikherneitä. Taas kuullotellaan kasvikset, lisätään pannulle (kaura)kerma, vettä ja kikherneet, mikä tahansa papu käy. Ja jos sattuu olemaan sitä nokkosta!! Maustetaan. Jos haluaa päästä taas oikein helpolla, kasvisliemivalmiste + pippuri, curry ja chili riittää. Toki voi hifistellä ja laittaa kaikkee hienoo Tätä jos tekee, kannattaa pasta laittaa kiehumaan jo melko alkuvaiheessa, varsinkin kaurakerma keittyy kokooon aika nopeesti. Tähän voi sit laittaa ihan just niitä kasviksia mitä sattuu kaapista löytymään!Näistä mä oon saanu yllättynyttä palautetta: "Ai eikö tässä tosiaankaan oo mitään lihaa??!?!" Bon appetit!Toinen mikä rokkaa todella hyvin on sieniproteiini. En tiedä, että mistä sitä saa Suomessa mutta koostumus ja täyttävyys on aivan lihan luokkaa.
Kasvisruoka on hirveän yksinkertaista. Tee ruokaa, mutta jätä liha pois. Simple as that. Proteiini tietysti kannattaa muistaa joten mukaan papuja, linssejä, soijaa, tofua tms. Ihan oon hengissä selvinnyt terveenä viimeiset 18 vuotta tuolla logiikalla.
Lainaus käyttäjältä: PinkCat - 15.07.2015, 06:43Kasvisruoka on hirveän yksinkertaista. Tee ruokaa, mutta jätä liha pois. Simple as that. Proteiini tietysti kannattaa muistaa joten mukaan papuja, linssejä, soijaa, tofua tms. Ihan oon hengissä selvinnyt terveenä viimeiset 18 vuotta tuolla logiikalla.Olen törmännyt ihmisiin, jotka eivät ole koskaan valmistaneet ruokaa itse. Ei siis niin simple tuossa kohtaa:) Mutta arvostan kyllä jos joku edes yrittää. Itseänikään ei tuo ruoanlaitto kiinnosta. Mutta en halua eineksiäkään syödä, niin jotain täytyy yrittää.Tuo nicholauksen kesäkurpitsa, tomaatti, juusto on kyllä hyvää ja helppoa, jos syö juustoa. Sen juustonkin voisi kai korvata jollain?