Kirjoittaja Aihe: The Ceremony  (Luettu 26863 kertaa)

windmillsw

  • Vieras
The Ceremony
« : 28.09.2015, 18:43 »
Rakkautta & Anarkiaa 2015 filmifestareilla oli elokuvien joukossa vuonna elokuva The Ceremony.

THE CEREMONY (2014)
Teema: Rakkauden roolit
Ohjaaja: Lina Mannheimer
Maa: Ranska, Ruotsi

http://hiff.fi/elokuvat/the-ceremony/
(tiedot hiff.fi sivuilta)

sekä lisätietoa : http://www.vanityfair.com/unchanged/2014/02/catherine-robbe-grillet-french-dominatrix

Catherine Robbe-Grillet on Ranskan kenties tunnetuin Domina.
Ikää hänellä on jo päälle 80-vuotta.
Elokuvassa tutustutaan hänen ja lähipiirinsä kolmen ihmisen ajatuksiin dominoinnista ja alistumisesta.

Elokuvan kohtausten puitteet ovat hänen omistamassa linnassa Ranskassa.
Ihanan näköinen miljöö leikeille, kertakaikkiaan.

Elokuva on dokumentti. Hyvin tyypillinen ranskalaisesti tehty. Elegantti ja vähäeleinen.
Ei liikoja esitelty, mutta ei myöskään mässäilyä.

Baarin ihmisille elokuva on enemmänkin "kesyä kamaa", mutta vanilja-ihmisille hyvinkin toimisi alustuksena "hieman toisenlaiseen" elämään.
Elegantti esitys.

Mitä katsojat piditte elokuvasta ?

HeWhoCannotBeNamed

  • Vieras
Vs: The Ceremony
« Vastaus #1 : 27.10.2015, 22:12 »
Olisi kiinnostanut, mutta en nyt tähän vaan taipunut. Kai se riittää, jos kuusi muuta näki? Jos nyt joku kykenee tästä jonkun näytöksen järkkäämään, niin pyrin paikalle.

Riverlady

  • Vieras
Vs: The Ceremony
« Vastaus #2 : 19.11.2015, 18:41 »
Tämä tulee Yle Teemalta ensi viikon perjantai-iltana. Katsoin R & A:ssa, suosittelen.

vorona

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 373
  • Kiltti mutta kivulias
  • Galleria
Vs: The Ceremony
« Vastaus #3 : 19.11.2015, 23:11 »
No nyt maksaa Yle-veroa mielellään. Hieno leffa.

HeWhoCannotBeNamed

  • Vieras
Vs: The Ceremony
« Vastaus #4 : 27.11.2015, 09:30 »
Tämä tulee Yle Teemalta ensi viikon perjantai-iltana. Katsoin R & A:ssa, suosittelen.

Ai niinku tänään vai? Näköjään. Pelastaa räkätautiperjantain, kiitos vinkistä.

onez

Vs: The Ceremony
« Vastaus #5 : 27.11.2015, 23:47 »
Löytyy nyt myös Areenasta (27.11 - 27.12.2015).


http://areena.yle.fi/1-2770025

kissa

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 874
  • start with my mind. touch me there first.
  • Galleria
Vs: The Ceremony
« Vastaus #6 : 28.11.2015, 00:27 »
Katsoin. Ja tykkäsin. Kauniita sanoja alistumisesta ja dominoinnista.

Eikä todellakaan voi sanoa, että olisi "liian kesy". Dokumentti on eri asia kuin joku tuhruinen runkkupätkä. Olisin ollut todella pettynyt, jos tämä olisi ollut sellainen. Kaunis, ymmärtäväinen dokumentti kauniista aiheesta.

Viime päivinä Teema on hemmotellut minua. Ensin yksi lempidokkareistani, Laulu koti-ikävästä ja nyt tämä, joka singahti kyllä dokkarettein top-10:iin ihan heittämällä! :)

isabella

Vs: The Ceremony
« Vastaus #7 : 28.11.2015, 00:40 »
Katsottiin tämä perjantai-illan ratoksi Kanin kanssa. Ei auennut ollenkaan meille kummallekkaan. Ihme teatraalista patsastelua, tuntui jotenkin tosi teennäiseltä. Melkein jätettiin kesken mutta sinniteltiin sitten siiderin/oluen voimalla yleissivistyksen vuoksi loppuun :)

klipklop

  • Vieras
Vs: The Ceremony
« Vastaus #8 : 28.11.2015, 02:05 »
Nojoo, aihe toki aina mielenkiintoinen, mutta ihan liian tönkköä ja ilotonta meininkiä mun makuuni. Kiva tietysti että järjettömälle yle-verolle saa edes joskus pientä vastinetta dokumenttien muodossa.

submit

  • Vieras
Vs: The Ceremony
« Vastaus #9 : 28.11.2015, 08:41 »
Vaikka olikin dokumentti, esitetyissä seremonioissa oli mukana näyttelijöitä ja tanssijoita. Joten ei ollut ihan spontaania toimintaa, eikä aitoja sessiokuvauksia. Korjatkoon joku, jos olen väärässä.

Olin paikalla tuossa Rakkautta & Anarkiaa näytöksessä, jossa ohjaaja avasi vähän teosta. Arvostan ohjaajan paneutumista aiheeseen ja haastateltaviin tutustumisessa. Mielestäni päähenkilö ja elämänsä on kiinnostava esimerkki yhdenlaisista pitkäaikaisista D/s-suhteista.

Riverlady

  • Vieras
Vs: The Ceremony
« Vastaus #10 : 28.11.2015, 20:47 »
Voisko sanoa että High protocol jengillä käytössä  :D

Minä katselin kiinnostuneena, millä lailla vanha ihminen dominoi. Hänen ja avustajien tyyli toki vain yksi lukemattomista mahdollisista.

Masterix

  • Vieras
Vs: The Ceremony
« Vastaus #11 : 29.11.2015, 15:53 »
Elokuva vaikutti jotenkin keskeneräiseltä, ikäänkuin sen sisällöstä olisi leikattu puolet pois, tai sitten siihen olisi vielä pitänyt lisätä puolet.
Ohjaaja katseli asiaa jollain tavalla liian ulkopuolisena, eikä osannut tavoittaa asian ydintä tarpeeksi hyvin. Upeat kartanopuitteet sopivat
toki kulisseiksi hyvin, mutta asiasta puuttui sen syvällinen himohenki, jonka takia dokumentti jäi kokonaisuutena liian kylmäksi ja etäiseksi.

Tuomas

  • Smurffit
  • Asiakas
  • *
  • Viestejä: 190
  • Haisuli
  • Galleria
    • FetLife
Vs: The Ceremony
« Vastaus #12 : 29.11.2015, 22:22 »
Mielettömän hyvä! Ehdottomasti kaunein ja paras kuvaus alistamisesta ja alistumisesta mitä olen nähnyt. S/m-teemaan ei kylläkään kovin paljon liity, ja sikäli elokuvan esittely on hieman harhaanjohtava. Mutta muuten ajatukset ja kuvaukset ovat kuin minun unelmastani toteuttaa omaa D/s-elämääni. Alistumisen ja vallan kauneus on minulle juuri tuota, omistautumista molemmin puolin, isolla sydämmellä :love:

-Tuomas-

Ps. ja ei todellakaan kesy. Päinvastoin, väitän että aivan liian rankka useimmille meistä.

kissa

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 874
  • start with my mind. touch me there first.
  • Galleria
Vs: The Ceremony
« Vastaus #13 : 29.11.2015, 23:08 »
Tuomas sano ton paljon paremmin ku mä eilen yritin!  :)

Masterix

  • Vieras
Vs: The Ceremony
« Vastaus #14 : 30.11.2015, 09:21 »
Hulluja nuo ranskalaiset...   >:(
Kyllä sadomasokismi täytyisi saada pian takaisin yleiseurooppalaiseen psykiatriseen tautiluokitukseen.   :-\