Kirjoittaja Aihe: Ihon alle  (Luettu 2448 kertaa)

Kolumnisti

  • Moderator
  • Kanta-asiakas
  • *
  • Viestejä: 372
  • Galleria
Ihon alle
« : 08.11.2015, 16:24 »
Ihon alle

Olen huomannut, että monilla dominoivilla ihmisillä on taito mennä alistuvan ihmisen ihon alle. Sinne jonnekin ihan kamalan syvälle, jonnekin sinne luiden, lihasten, hermojen ja verisuonten väliin, yläpuolelle ja alapuolelle ja ihan joka paikkaan. Olkoon se sitten intuitiivista tai manipulatiivista, niin sillä tavalla se vain menee. Sillä kaiketi tarkoitetaan juuri sitä mielenhallintaaa ja psykologista alistamista. Täällä Baarissakin moni kirjoittaa, että ei pelkästään fyysinen alistaminen, vaan myös se psyykkinen. Kaikki dominoivat eivät kivun tuottamisesta niin välitäkään vaan psyykkinen alistaminen on se juttu hänelle ja hänen alistettavalleen.

Se ihon alle meneminen onkin ihan parasta! Joskus kivun kokemus ilman psyykkistä hallintaa tuntuu vain yksinkertaisesti kivulta eikä mitenkään nautinnolliselta. Omalla kohdallani tuo ilmenee esimerkiksi sillä, että en ole koskaan lämmennyt ajatukselle bilepiiskauksesta. Se, joka minut piiskaa ei voi olla kuka tahansa tuntematon. Ei siinä tarvitse minun alistajani olla, mutta joku, joka kuitenkin jollain tavalla minua tuntee.  Jos sitä omaa tai muutoin tuttua piiskaajaa ei ole, niin sitten homma jää väliin. Ihoni alla pitää olla edes jotakin.

Ei taida aina olla kovin helppoa olla se dominoiva osapuoli. Pitäisi olla hellän julma ja julman hellä ja huomioida moni asia sen alistettavansa hyvinvoinnissa. Pitää piiskata, vaan ei turhan kovaa. On hyvä ottaa alistettavansa mieli hallintaan, mutta ei tehdä tuhojaan siinä. Pitää kiinni, mutta ei koko aikaa kuristusotteessa. On monenlaista huomioitavaa ja mietittävää. Harkinnan arvoisia asioita.

Kun pääsee toisen ihon alle, niin siinäpä sitä jo onkin. Siinä tulee sitä vastuukysymystä, huolenpitoa, välittämistä. Toisen ihmisen kuuntelemista, lukemista, ymmärtämistä. Ei ole olemassa valtaa ilman vastuuta. Dominoivat ihmiset eivät kuitenkaan ole ajatustenlukijoita, ihmeidentekijöitä, joten alistuvilla on suuri vastuu omasta hyvinvoinnistaan. Täytyy uskaltaa sanoa, rohjeta kertoa, avata se sanainen arkkunsa, jos jokin ei tunnu hyvältä. Siinä on kyse luottamuksesta ja siitä, että tietää sen dominoivan kyllä kuuntelevan. Hyvä suhde ei pääty siihen, että jostakin asiasta on eriävät näkemykset ja tuntemukset. Oman ihonsa alla on turvallista pitää luotettavaa ja vastuunsa tuntevaa dominoivaa.

Tästäkin asiasta on täällä Baarissa matkan varrella kirjoitettu, eri terminologiaa välillä käyttäen mutta samaa asiaa pohjimiltaan. Kertausta, kyllä, vaan tokkopa ihan turhan päiten. Kertaus on opintojen isä - sanottakoon nyt näin tämän isänpäivän kunniaksi.




Näin mietiskelee Normandie tänään isänpäivänä ja toivottaa kaikille Baarin isille mukavaa isänpäivää!


Ms. M

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2965
  • An' I don't give a damn 'bout my bad reputation.
  • Galleria
Vs: Ihon alle
« Vastaus #1 : 08.11.2015, 17:37 »
Hienosti kerrattu, Norma. Henkilökohtaisesti minulle se, että Dominoiva pääsee ihoni alle, on kaikista tärkeintä. Jos ei ihoni alle pääse, ei ole mitään mahdollisuutta, että alistuisin. Kaikki lähtee siitä.

On tullut opittua hyvinkin kantapään kautta se, että alistumista ei voi pakottaa. Olen tehnyt sen, pakottanut itseni alistumaan ihmiselle, joka oli ihan väärä minulle. Pikkuhiljaa suhde myrkyttyi. Ja onneksi sitten loppui. Osasyy oli minun, koska pakotin itseni. Enkä puhunut asioista. Lopulta olin niin "lyhyessä hihnassa", että ahdistus kävi sietämättömäksi.

Ei todellakaan ole helppoa olla Dominoiva. Vaikka kummallakin suhteen osapuolella on vastuu omasta fyysisestä ja psyykkisestä hyvinvoinnistaan, niin Dominoivan kuitenkin pitää yrittää pitää se "hihna" sopivan kireällä.

Kommunikaatio. Luottamus. Läpinäkyvyys asioissa. Noilla kolmella pääsee jo todella pitkälle. 

meriiina

  • Vieras
Vs: Ihon alle
« Vastaus #2 : 08.11.2015, 18:26 »
Tää oli niin asiaa. Ja hienoa, että joku osaa muotoilla selkeäksi tekstiksi sen, mitä ite on pään sisällä pyöritellyt. :)

Tkuisäntä

  • Vieras
Vs: Ihon alle
« Vastaus #3 : 10.11.2015, 20:31 »
Mä olen dominoivana huomannut, että joidenkin kanssa herää halu päästä ihon alle. Mulle se on merkki niin sanotusta kemiasta ainakin omalta puolelta. Sitä kuuntelee, kyselee, tarkkailee ja miettii, että mistä tässä olennossa on kysymys. Mikä saa hänet tikittämään, mitä hän kaipaa, mitä hän pelkää. Ja tämä toinen on onnellisen tietämätön tästä hiljaisesta tiedustelutyöstä. Tai niin mä ainakin luulen:-) Haluan saada selville taustaa: lapsuutta, perhesuhteita, parisuhdehistoriaa,
työtä, pettymysten ja onnen aiheita. Alueita, joille ei kannata mennä ja alueita, joilla voi olla ilman ahdistelun tai tunkeilun tunnetta.

Tuo toiseen tutustuminen ikään kuin hiljaa ja vaivihkaa on kaiken lisäksi ainakin mulle melkoinen turn on, jos tiedustelun tuloksena on jotain hyvin kiinnostavaa ja persoonallista. Siksi ekoista treffeistä yms ei voi päätellä yhtään mitään. Vasta kun toinen on rentoutunut ja edes hieman luottavainen, voi aloittaa tämän kerta kaikkiaan alhaisen tutkailun:-) Tarkoitus ei ole muokata tai muuttaa persoonaa, koska se persoona omana itsenään on se mikä herätti kiinnostuksen. Samoin tarkoitus ei ole käyttää heikkouksia hyväksi vaan oppia välttämään mahdollisesti liian kipeiden asioiden tökkimistä. Tieto ja ymmärrys ovat valtaa puhtaimmillaan.

Tuossa samalla kuvaan tulee se Norman mainitsema vastuu, että ei käytä ymmärrystä väärin koskaan. Jos toinen päästää lähelle ja jopa ihon alle, on se alastonta ja puhdasta luottamusta.

kuunlilja74

  • Vieras
Vs: Ihon alle
« Vastaus #4 : 11.11.2015, 16:26 »
Mä olen dominoivana huomannut, että joidenkin kanssa herää halu päästä ihon alle. Mulle se on merkki niin sanotusta kemiasta ainakin omalta puolelta. Sitä kuuntelee, kyselee, tarkkailee ja miettii, että mistä tässä olennossa on kysymys. Mikä saa hänet tikittämään, mitä hän kaipaa, mitä hän pelkää. Ja tämä toinen on onnellisen tietämätön tästä hiljaisesta tiedustelutyöstä. Tai niin mä ainakin luulen:-) Haluan saada selville taustaa: lapsuutta, perhesuhteita, parisuhdehistoriaa,
työtä, pettymysten ja onnen aiheita. Alueita, joille ei kannata mennä ja alueita, joilla voi olla ilman ahdistelun tai tunkeilun tunnetta.

Tuo toiseen tutustuminen ikään kuin hiljaa ja vaivihkaa on kaiken lisäksi ainakin mulle melkoinen turn on, jos tiedustelun tuloksena on jotain hyvin kiinnostavaa ja persoonallista. Siksi ekoista treffeistä yms ei voi päätellä yhtään mitään. Vasta kun toinen on rentoutunut ja edes hieman luottavainen, voi aloittaa tämän kerta kaikkiaan alhaisen tutkailun:-) Tarkoitus ei ole muokata tai muuttaa persoonaa, koska se persoona omana itsenään on se mikä herätti kiinnostuksen. Samoin tarkoitus ei ole käyttää heikkouksia hyväksi vaan oppia välttämään mahdollisesti liian kipeiden asioiden tökkimistä. Tieto ja ymmärrys ovat valtaa puhtaimmillaan.

Tuossa samalla kuvaan tulee se Norman mainitsema vastuu, että ei käytä ymmärrystä väärin koskaan. Jos toinen päästää lähelle ja jopa ihon alle, on se alastonta ja puhdasta luottamusta.

Tuo oli niin kauniisti kirjoitettu *huokaus*