Äänestys

Jutteletko tuolla ulkona (netin) seksistä ja taipumuksista ihmisten kanssa?

en ollenkaan
6 (9.8%)
jossain määrin
31 (50.8%)
kyllä
22 (36.1%)
en halua keskustella
0 (0%)
jotain muuta
2 (3.3%)

Äänestäjiä yhteensä: 28

Äänestys päättynyt: 01.01.2016, 21:10

Kirjoittaja Aihe: Keskustelukulttuurista Suomessa,seksiin ja seksuaalisuuteen liittyen  (Luettu 3218 kertaa)

-katy-

  • Vieras
Tämmöisiä joskus miettinyt-siis kun en itse juurikaan keskustele seksistä ja seksuaalisuudesta "tuolla ulkona",korkeintaan jotain ylimalkaisia peruskommentteja. Siinä ympäristössä missä möngerrän, seksiin ja seksuaalisuuteen liittyvät asiat ovat lähinnä vitsailua,joskus töissä aikamoista settiäkin,mutta mua ei ihan aina vaan jaksa naurattaa. Tai oikeastaan olen aika vaivautunut jostain "äh puh pentti, työnnä vielä sentti",-keissistä   8)

Tästä kuulen erityisesti piiskan äänet ja ihmettelen, että kuinka vapautuneita Suomessa ollaankaan tai sitten ei olla (-;
http://www.radiorock.fi/#!/post/561ce50faf90ac03006e8d09


(Äänestyksessä on mahdollista valita 5 vaihtoehtoa, muttei vaihtaa niitä)

hihaton

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2228
  • Come to the dark side. We have needles.
  • Galleria
Varsinkin muiden kinkyjen kanssa tulee mieltymyksistä keskusteltua, mutta jonkin verran myös vaniljaisemmassa seurassa. Sitten harrastetaan sitä kuuluisaa pelisilmää sen suhteen, mistä kaikesta kannattaa kertoa missäkin seurueessa.

Alexios

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1235
  • Truuhampster
  • Galleria
Kinkyjen kanssa juttelen. Pari vaniljakaveria tietää myös jossain määrin taipumuksistani; muiden kanssa en itse ota asiaa puheeksi, mutten piilottelisikaan jos siitä puhuttaisiin.

Nuppuorja

  • Vieras
Keskustelen kyllä seksistäkin ihan mielelläni, mutta enemmän yleisellä tasolla jos en ihan todella läheisten ihmisten kanssa ole. Muutenkaan en levittele elämääni ja sen yksityiskohtia juurikaan kenenkään kanssa; en edes usko ketään kiinnostavan yksityiskohdat seksielämästäni. Se ei ole kainoutta vaan enemmän ajatus siitä että herkimmät asiat tuhoutuvat paljastettuna muille.

nahkuri

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 36
  • Se joka vitsaa säästää se naistaan vihaa
  • Galleria
Jonkin verran tulee keskusteltua kavereiden kanssa. Loppupeleissä aika suuri osa tietää oman kinkyyteni. Aika hankala loppupeleissä rajata kelle kertoo ja kelle ei, koska aiheesta puhuttaessa saattaa olla useampiakin kavereita paikalla tai joku kysyy aiheesta jonkin toisen läsnäollessa. Loppupeleissä aina ollut positiivista keskustelua. Ihan kaikkea ei aina luonnollisestikaan tule puhuttua. Ja onhan tämä hyvä keskustelunavaaja jos ei muuta :)

Tiera

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 177
  • Kiltti ja viaton lävistäjätäti
  • Galleria
Mä kyllä tykkään keskustella seksistä ja seksuaalisuudesta ylipäänsä. Äärimmäisen mielenkiintoista kuulla ja keskustella muiden seksuaalisuudesta ja sen kokemisesta.

Tai jotain, jos pointtia ei löydy, se on jo mun sängyssä.

Longitude

Hyvinkin paljon tulee aiheesta puhuttua, hieman naureskellen jopa työporukalla, mutta vakavemmin sitten asiaan vihkiytyneiden parissa, joita kyllä kuuluu lähipiiriin useampiakin. Kyllä seksuaalisuudesta ja seksistä puhuminen on puoli ruokaa ja tapa avartaa maailmaa =)

Pip

Kyllä seksuaalisuudesta ja seksistä puhuminen on puoli ruokaa ja tapa avartaa maailmaa =)
Kuinka totta, mutta toisaalta sitäkin tulee vaalia, miten avaa suunsa, vaikka olisi kuinka suvaitsevaisia kuuntelemassa. Jotkut asiat on vaan parempi pitää sisällään.

viaton

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 369
  • pikkuvikainen
  • Galleria
Kyllähän sitä tulee keskusteltua, töissä yleensä enemmän läppänä, mutta toisinaan tulee kommentoitua vähän vakavamminkin jotain. Kaverit alkaa kaikki olla kinkyjä vaniljamaailmassa tavattuja myöden, joten niiden kanssa tulee sitten keskusteltua enemmänkin ja välillä tulee pohdittua syvällisiäkin. Myös äidin ja veljen kanssa tulee keskusteltua harvakseltaan, vaikka välillä se onkin enemmän valistamista.

Kettu vinossa

  • Vieras
Miiteissä tietenkin, muuten tulee lähinnä heitettyä kaksimielistä huumoria. Tosin huumoriakin vain silloin, jos joku muu aloittaa leikinlaskun navanalusaiheista. En viitsi itse ottaa mitään seksiin liittyvää puheenaiheeksi.

-katy-

  • Vieras
Mä "totuin" jo lapsena karskiin ja roisiin huumoriin, mitä tulee seksiin, mutta ne ihmiset ketkä sitä viljeli eivät olleet elämässään kovin tasapainoisia, mitä tulee seksikäyttäytymiseen. Luulen tai tiedän, että jos heidän olis pitänyt Osmo Kontulan kanssa jutella seksistä, ne ois olleet ihan punaisina noloudesta.
Sitten tietyissä piireissä seksi oli aika tabu, ja pahimmillaan kuoleman synneistä suurin.
Hyvä kombo, etten sanois (=

nahkuri

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 36
  • Se joka vitsaa säästää se naistaan vihaa
  • Galleria
Tuli tästä mieleen, että yhellä kaverilla vaihtu naisystävä ja yhtäkkiä alko viljelemään puheessa vitsejä ja muuta juttua aihetta liipaten. Tais sekin löytää kinkyytensä.

Annaleena

  • Vieras
Aika moni ihminen on elämäni varrella todennut, että minä olen ainoa ihminen, jonka kanssa hän on koskaan jutellut seksistä tai seksuaalisuudesta erilaisissa muodoissaan. Tarkoittaa sitä, että minä puolestani olen jossain määrin jutellut erilaisten ihmisten kanssa seksuaalisuudesta matkan varrella useinkin. Joidenkin kanssa syvällisemmin, pohdiskelevammin, joidenkin muiden kanssa taas pinnallisemmin ja vaniljaisemmin. Aina jossain vaiheessa on puheissa tullut esiin kinkymmätkin harrastukset makuuhuoneen puolella, minkä vuoksi olen jotenkin ajatellut, että kaikkihan sitä tekevät, ennemmin tai myöhemmin, enemmän tai vähemmän. Olen vasta yhden ystävättäreni ansiosta nyt ymmärtänyt, että on ihan oikeasti ihmisiä, jotka eivät harrasta koskaan mitään kinkyilyä.. siis oikeasti. Yllättävää..!  ;D

Mutta on myös sellaisia ihmisiä, joiden kanssa minä menen lukkoon, kykenemättä avaamaan itseäni tai antamaan mitään. Jostain syystä täällä baarissakin menen tahtomattani lukkoon aina joskus, siksi kirjoituksia on kertynyt yllättävän vähän (minut tuntien hyvin vähän..!).

En oikein hirveästi kaipaa enemmän julkista keskustelua kinkyilystä.. ehkä siksi, että olen aina löytänyt keskusteluseuraa aiheesta ja jotenkin ajatellut muidenkin löytävän.

Underworld

  • Vieras
Tulee ainakin toisinaan puhuttua. Olen usein itse kuuntelijana (erilaisissa elämän-tilityksissä) mutta joskus tekee hyvää tilittää myös itse, ei tarvitse olla mitään erityisempää ongelmaa, mutta joskus haluaa vähän jakaa ajatuksiaan. On ainakin kourallinen tuttavuuksia jotka tietävät kinkyilyistäni(siis ainakin toistaiseksi vaniljoita)ei ole mitään säännöllistä keskustelua, mutta ajoittain ihan avointa tarinointia jos alkavat kyselemään. Itse ehkä ajattelisin, että ihmiset pystyvät tai eivät pysty puhumaan syvällisiä/henkilökohtaisuuksia yms, jos pystyy puhumaan niin seksuaaliset aineet menevät siinä kuin muutkin