Baarin kannatusmaksut
Ei tuo tuulikellon tilanne kuulosta ollenkaan toivottomalta ja hyviä käytännön neuvoja on jo tullut runsaasti.Tuulikellon viesteistä tuli sellainen vaikutelma, että kommunikointia miehen kanssa pitäisi vielä kehittää. Kannattaa siis rohkaista itsensä puhumaan suoraan ja täsmällisesti näistä asioista. Mutta jos puhuminen tuntuu ensi alkuun vaikealta, niin voihan sitä vaikka kirjoittaa pitkän kirjeen ja lyödä sen kumppanin käteen ja lähteä itse vaikka lenkille siksi aikaa kun toinen lukee sitä. Tietenkin kannattaa varoa, ettei tuota kumppanille vakavia riittämättömyyden tunteita, mutta kun kumppani on älykäs, myötätuntoinen ja itsetuntoinekin, niin kyllä tarpeistaan voi puhua aika assertiiviseenkin sävyyn. Mahdollsimman suora puhe on tarpeen, koska ei älykäskään mies osaa lukea toisen ajatuksia tai ymmärrä kaikkia varovaisia vihjauksia.Sopivasti kärsivällisyyttä mutta samalla riittävä annos määrätietoisuutta ongelman korjaamiseksi. On hyvät mahdollisuudet että tilanne korjaantuu ajan myötä, mutta itsestään se ei tapahdu .
Sitten vielä sellainen asia, kun sanot että olette seksissä menneet tähän asti juuri miehesi ehdoilla, niin nyt kannattaisi hieman miettiä mitä tarkoitat tällä. Totta varmaan sinun näkökulmastasi että koet näin olevan. Silti sanoisin että teidän tulisi mennä vielä enemmän sinun miehesi näkökulmasta seksissä. Jep, voi kuulostaa epäreilulta mutta ei välttämättä ole.Sinä ajattelet nyt erittäin subjektiivisesti sanoessasi noin. Jos kerran haluat että seksiin löytyisi uutta ulottuvuutta siltä kantilta että miehesi näkökulma ja toiminta sitä kautta ottaisi huomioon enemmän sitä mitä sinä kaipaat ja tarvitset, niin tie siihen menee miehesi seksuaalisen profiilin tutkimisen kautta. Siksi myös ehdotin että leikkisitte ja myös kokeilisitte roolien vaihtoa. Hyvä dominoiva on vaikeata olla empaattisesti jos ei tiedä, eli ole kokeillut, miltä tuntuu olla objektina.Jos haluat muuten kuin vain sanojen tasolla rakastaa niin se mielestäni tarkoittaa että olet kiinnostunut siitä mitä toinen tuntee, ja halukas kartoittamaan toisen seksuaalisuutta. Tämä on juuri sitä rakkautta. Voit myös ajatella että se on subiutta parhaimmillaan: ei sinun tarvitse löytää itsestäsi dominaa mutta käytännön tekemisessä voit toimia dominoivana vaikka koet olevasi sub mieleltäsi. Jos vain pitäydyt tiukasti omassa mielessäsi ja siinä mitä siltä kantilta haluat tehdä asioita niin olet mielestäni aika itsekäs (joo, subit usein ovat, olen ollut huomaavinani). Eli asettamalla miehesi vielä enemmän sille etusijalle, kun kerran tilenne on se mikä se on, auttaa sinuakin pääsemään pois omasta martyyriuden kehästäsi, ja ennen kaikkea omasta mielipahastasi ja ärtymyksestäsi. Tämä on aika paljon vaadittu mutta mielestäni et voi sanoa rakastavasi toista jos et ole siihen kykenevä.
Olen tosiaan saanut täältä ideoita ja uusia näkökulmia aiheeseen Puhuminen olisi tässä vaiheessa tarpeen, kunhan keksin miten ottaa asia esille niin, ettei hän koe minun painostavan tai olevan tyytymätön. Sitä on vaikea korjata tai hyvittää jos menee kolhaisemaan toisen itsetuntoa. Ja onhan tämä vaikea aihe kaiken kaikkiaan, kun tarvitsisin jotain mitä en ole vielä toiselta saanut, mutta en sitten kuitenkaan halua sitä, jos hän ei itse koe sitä luontevaksi. Jos hän ei halua, niin minäkään en halua. En tiedä osaanko edes muotoilla hänelle sanoiksi kaikkea tätä.
Lainaus käyttäjältä: tuulikello88 - 16.12.2015, 16:00Olen tosiaan saanut täältä ideoita ja uusia näkökulmia aiheeseen Puhuminen olisi tässä vaiheessa tarpeen, kunhan keksin miten ottaa asia esille niin, ettei hän koe minun painostavan tai olevan tyytymätön. Sitä on vaikea korjata tai hyvittää jos menee kolhaisemaan toisen itsetuntoa. Ja onhan tämä vaikea aihe kaiken kaikkiaan, kun tarvitsisin jotain mitä en ole vielä toiselta saanut, mutta en sitten kuitenkaan halua sitä, jos hän ei itse koe sitä luontevaksi. Jos hän ei halua, niin minäkään en halua. En tiedä osaanko edes muotoilla hänelle sanoiksi kaikkea tätä.Tyytymätön sinä selvästi olet, enkä minä osaa nähdä mitään pahaa siinä, että tuot tyytymättömyytesi esille. Pystyt varmasti ilmaisemaan asian rakentavaan sävyyn vailla katkeruutta tai hyökkäävyyttä. Mutta kyllä se kannattaa ilmaista, koska mustaa ainetta ei pidä hautoa sisällään. Kumppanisi pitäisi ymmärtää ja sisäistää, että elämästäsi puuttuu yksi pieni mutta tärkeä pala, koska suoraan sanottuna on aika iso mahdollisuus, että jossain elämäsi vaiheessa turhautumisesi joka tapauksessa kasvaa liian suureksi. Kumppanisi pitäisi löytää se riittävän vahva motivaatio tutkia itseäänja yrittää löytää sisältään ne ominaisuudet, joiden havahtumista sinä toivot. Jos hyvin käy, hän kokee heräämisensä ja pystyy siitä lähtien vastaamaan toiveisiisi ja tarpeisiisi. Mutta se vaatii kyllä työtä, valtavasti puhumista sekä yrityksiä ja epäonnistumisia - kukaan ei ole seppä syntyessään. Jos edessä on pitkällinen prosessi, se on sitä nopeammin valmis mitä nopeammin sen aloitatte Eli minun neuvoni on tosiaan rohkea, suoraviivainen ja määrätietoinen ongelmaan paneutuminen, kuitenkin ilman hätäilyä. Helppoahan se ei ole, mutta helppoa vaihtoehtoa sinulle ei valitettavasti taida olla tarjolla. Tyytymättömyydessä kärvistely ja ongelman "unohtaminen" on tietenkin se vaivattomin ja vähiten pelottava ratkaisu, mutta se ei tuota pidemmän päälle hyvää tulosta .
En tietysti teistä mitään tiedä mutta yksi helpohko tapa käsitellää asiaa olisi että istutat miehesi koneen ääreen ja pistät hänet lukemaan tämän ketjun. Koko ketju on kuitenkin ollut mielestäni täynnä hyviä kommentteja, kummastakin teistä on saanut hyvin positiivisen kuvan eikä ole tullut yhtään kuva että haluaisit painostaa tai olisit erittäin tyytymätön. Tämä on kuitenkin asioita joita on vaikea käsitellä varsinkin kun on nuorehko eikä ole pitkään ollut yhdessä mutta jos asiaa ei käsittele niin ei se varmasti suhdetta paranna pidemmän päälle eikä asian vatvominen yksinään auta mitään.Seksuaalisuus on parisuhteessa muutamia poikkeuksia lukuunottamatta erittäin tärkeä asia mutta sitä ei nykyisessä yhteiskunnassa haluta vielä oikein hyväksyä eikä asiasta puhumista edes kumppaneiden välillä nähdä oikein sopivana. Fakta on kuitenkin että kukaan ei tosiaan ole ajatustenlukija eikä toisen haluista, tarpeista ja mielialoista pääse selville muuten kuin puhumalla. Varsinkin jos ei ole tottunut siihen avoimuuteen mikä esim. tällä palstalla ja palstaan liittyvissä tapaamisissa vallitsee niin keskustelun seuraaminen saattaa tuntua kiusalliselta mutta luulen että tämän asian käsittely vaatii kuitenkin sitä että tutustutat miehesi näihin ympyröihin ainakin jossakin määrin joten miksei sitten hyödyntäisi tilaisuutta
Yritän ihan tosissani käsitellä tätä ongelmaa oikein, ettei mitään katastrofia pääse syntymään. Hyviä kommentteja on tullut todella paljon, ja niiden pohjalta pystyn jo kehittelemään sitä, mitä haluaisin miehelleni kertoa ja selittää. Edelleen asian puheeksi ottaminen pelottaa. Vaikka siis olemme jo puhuneet, niin nyt tarvitsisi lisätä tieto siitä, että tämä oikeasti painaa mieltäni kovasti Pelkään tietysti torjuntaa. Mitä jos mies sanoo, ettei halua koskaan sellaista seksielämää kuin minä tarvitsen. Tai jos mieltymykseni järkyttävät häntä siinä määrin, että hänen koko mielikuvansa minusta muuttuu. Näin voi tietenkin käydä missä tahansa parisuhteessa kaikenlaisista eri syistä, mutta en tiedä mitä tekisin jos suhteemme kaatuisi minun tarpeisiini Hassua, en olisi vielä puolisen vuotta sitten voinut kuvitellakaan painivani tällaisen ongelman kanssa.Kokeilen, jos saisin miehen tutustumaan aihepiiriin vaikka netissä, joko omin päin tai minun kanssani
Nyt pitäisi selittää tietämättömälle asiaa, jota en osaa selittää itsellenikään. Tiedän mitä haluan, mutta osaanko varmasti kertoa jollain fiksulla tavalla että miten, miksi jne.
Noh, ei muuta ku selälleen ja kaulavaltimot esille. Heikkojen puolten, ne joista voi kipeimmin hylätä ja haavoittaa meitä, nöyrästi paljastaminen on tie rakkauteen. Siitähän sinä puhuit. Varmasti pelottavampaa kuin yksikään alistussessio jossa olet ollut, ikinä.Tsemppiä!
Lainaus käyttäjältä: tuulikello88 - 16.12.2015, 18:27Nyt pitäisi selittää tietämättömälle asiaa, jota en osaa selittää itsellenikään. Tiedän mitä haluan, mutta osaanko varmasti kertoa jollain fiksulla tavalla että miten, miksi jne. Lausahdus "parhaiten oppii opettamalla itse" pitää paikkansa myös tässä. Ajattele sitä miten paljon ymmärryksesi itsestäsi kasvaa kun saat tämän jäsennetyksi ja selvitetyksi myös puolisollesi.
Paljon pelottavampaa, mutta pakko se on silti tehdä. Tästä keskustelusta on kyllä ollut hurjasti apua. Kiitos tsempeistä