Kirjoittaja Aihe: Ulkopuolisuuden tunne  (Luettu 7273 kertaa)

Meeri

  • tuhma hauva
  • Administrator
  • *
  • Viestejä: 4502
  • Galleria
Vs: Ulkopuolisuuden tunne
« Vastaus #15 : 13.01.2016, 22:18 »
Vastaanpa itsekin tähän "foorumijulkkiksena". Mä olen aina löytänyt hyvin seuraa, niin deitti-ilmoilla kun livenäkin. Mun maailma on täynnä mielenkiintoisia ,tutustumisen arvoisia tyyppejä, jotka vaan odottavat poimimistaan. Tutustun ennakkoluulottomasti ihmisiin, niihinkin joista eka ajattelen että ei varmaan natsaa. En ole huomannut että foorumijulkisuus, tai muukaan julkisuus olisi ainakaan haitannut seuranhakua. Kukaan ei ole koskaan sanonut mulle ettei halua tapailla mua sen takia kun olen "julkkis", ja jos sanoisikin niin varmaan ajattelisin että se on vaan tekosyy, helppo selitys pakkien antamiselle. Enemmän olen itse törmännyt siihen että ihmiset haluavat olla julkkiksen kanssa, mulle on yks tyyppi jopa kerran sanonut haluavansa panna mua koska haluaa sanoa kavereilleen panneensa fetissimallia. Tällä tavalla se julkisuus kääntyy kyllä tavallaan ihmistä vastaan, ihmisiä kiinnostaa julkisuus eikä se ihminen siellä sisällä.

Mortifer

  • Vieras
Vs: Ulkopuolisuuden tunne
« Vastaus #16 : 14.01.2016, 21:05 »
En halua olla ilkeä, mutta ihmettelen mitä helvetin järkeä on olla julkkis, edes täällä kuuluisassa bdsm-baarissa?
Olen itse ollut entisen, liike-elämään liittyneen näkyvän ammattini vuoksi, julkisuuden henkilö viisitoista vuotta,
ja täytyy sanoa että siihen aikaan liittyi myös niin paljon varjopuolia, että kyllä rassasi monta kertaa tosi pahasti.
Silloin paistattelin julkisuuden auringonpaisteessa ja lehtien palstoilla suurissa artikkeleissa kerrottiin työstäni,
mutta nykyisin kuljen "kaiken kokeneena" paljon mieluummin huomaamattomasti kadun varjoisaa puolta,
suorastaan toivoen ettei vaan kukaan vastaantulija vaikkapa Helsingin kaduilla ja kujilla tuntisi minua.  8)
Oi sitä tuntemattomuuden ihanaa vapautta!  Ei koskaan enää julkisuuden kultaiseen häkkiin takaisin!

Kettu vinossa

  • Vieras
Vs: Ulkopuolisuuden tunne
« Vastaus #17 : 14.01.2016, 22:19 »
En halua olla ilkeä, mutta ihmettelen mitä helvetin järkeä on olla julkkis, edes täällä kuuluisassa bdsm-baarissa?

Foorumijulkkis on eri asia kuin muun elämän julkkis. Itse tarkoitin foorumijulkkiksella henkilöä, jonka "kaikki" foorumilta tietävät. Ja "kaikkien" tietämä voi olla monesta eri syystä, esimerkiksi olemalla:
  • foorumin ylläpitäjä
  • foorumille runsaasti ja aktiivisesti kirjoitteleva henkilö, jonka kirjoituksia on vaikea välttyä lukemasta
  • henkilö, joka ei välttämättä kirjoittele foorumille paljoa, mutta moni tuntee hänet reippaasti muista poikkeavista ronskeista mielipiteistään, joita moni muu ei ääneen sanoisi. On esimerkiksi avoimesti rasisti, homofoobikko, ufo-hörhö, huumeveikko tai fundamentalistiuskovainen
  • kunnon trolli, joka ei häviä foorumeilta edes bannaamalla
  • henkilö, joka on on hyvin tunnettu myös foorumin ulkopuolella, koska on tehnyt jotain konkreettista skenen hyväksi. Järjestää esimerkiksi alan bileitä, tekee alaan liittyvää kuvataidetta tai kirjoittaa alaa käsitteleviä kirjoja.

Foorumijulkkikseksi voi siis päästä monesta eri syystä. Aika monella varmaan päällimmäinen syy julkisuuteen on se, että nettifoorumeille vaan on niin kivaa kirjoitella, ja moni muu niitä viestejä lukee.

En minäkään ole mikään julkkis, olen tylsännäköinen työtön tyyppi joka istuu ja piereskelee tietokoneen ääressä kaikki illat. Täysi nobody. Mutta niin vain jos tulen johonkin Bizarreen, niin kyllä on moni ventovieras ihminen heti tervehtimässä iloisesti ja tarjoamassa drinkkiä, kun tunnistaa minut foorumilta.

Mortifer

  • Vieras
Vs: Ulkopuolisuuden tunne
« Vastaus #18 : 15.01.2016, 08:58 »
Ymmärrän kyllä että Kettu vinossa haluaa keskittää julkkiskeskustelun vain tänne baariin, ja yleensäkin vain tämän aihepiirin ympärille, niin kuin onkin tietysti viisasta tehdä.  8)
Itse olen arkielämässä kuitenkin edelleen täystyöllistetty ja olemustani on verrattu ainakin kahteen kuuluisaan jenkkijulkkikseen, nimittäin Sylvester Stallonen esittämään Ramboon
ja myöskin kovaotteiseen ja suorasanaiseen Clint Eastwoodiin. Kieltämättä auktoriteettia varmasti riittäisi vaikka koko USA:n armeijan komentamiseen, sen enempää tässä elvistelemättä.
Itsetuntokin taitaa siis olla aikalailla kohdallaan, tai ei ainakaan yhtään alakantissa. Meitä on olemassa niin monenlaisia, mutta sehän on vain rikkautta. Elämä on ihanaa, kun sen oikein oivaltaa!

Kettu vinossa

  • Vieras
Vs: Ulkopuolisuuden tunne
« Vastaus #19 : 15.01.2016, 10:32 »
Ymmärrän kyllä että Kettu vinossa haluaa keskittää julkkiskeskustelun vain tänne baariin, ja yleensäkin vain tämän aihepiirin ympärille, niin kuin onkin tietysti viisasta tehdä.  8)

Mainitsin foorumijulkisuuden yleisessä mielessä, koskien siis muitakin foorumeita kuin kinkyaiheisia. Jokaisessa alakulttuurissa on omat foorumijulkkiksensa sekä ihmisiä, jotka etsivät foorumilta seksiseuraa tai parisuhdetta.

Mortifer

  • Vieras
Vs: Ulkopuolisuuden tunne
« Vastaus #20 : 15.01.2016, 12:15 »
Kettu on tarkka sanoistaan, ettei vaan mikään mene vinoon, mutta Ajatar on edelleen Foorumissa, Foorumissa Mannerheimintiellä, ollut siellä jo vuodesta 1952.

Viridian

Vs: Ulkopuolisuuden tunne
« Vastaus #21 : 15.01.2016, 19:53 »
Ymmärrän kyllä että Kettu vinossa haluaa keskittää julkkiskeskustelun vain tänne baariin, ja yleensäkin vain tämän aihepiirin ympärille, niin kuin onkin tietysti viisasta tehdä.  8)
Itse olen arkielämässä kuitenkin edelleen täystyöllistetty ja olemustani on verrattu ainakin kahteen kuuluisaan jenkkijulkkikseen, nimittäin Sylvester Stallonen esittämään Ramboon
ja myöskin kovaotteiseen ja suorasanaiseen Clint Eastwoodiin. Kieltämättä auktoriteettia varmasti riittäisi vaikka koko USA:n armeijan komentamiseen, sen enempää tässä elvistelemättä.
Itsetuntokin taitaa siis olla aikalailla kohdallaan, tai ei ainakaan yhtään alakantissa. Meitä on olemassa niin monenlaisia, mutta sehän on vain rikkautta. Elämä on ihanaa, kun sen oikein oivaltaa!

Onneksi et tunne itseäsi ulkopuoliseksi ketjun aihetta sivuten, vaan tulit muuten vain tänne kertomaan, että sinulla sentään menee hyvin. Ja julkisuuttakjin on tullut nautittua niin kovasti, ettet voi kuin ihmetellä foorumeilla julkisuutta janoavia. Pieni vihje: päädyt itse nopeasti sellaiseksi foorumijulkkikseksi, jostain ketun mainitsemasta syystä, jos muistat tästä edespäinkin pitää linjasi.

Vir

ps. kävin lukemassa profiilisi, ja kirjoituksiasi, ja tulihan mulle mieleen joku aiemmin julkisuutta ensin sopivasti ja sitten ihan tarpeekseen saanut henkilö, jonka speksit täsmää.. http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015100520473828_uu.shtml .... toivottavasti sun turvallisuusalan ammattilaisuus ja villit alkuvoimaiset erämaat, henkilökohtaisen hurmaavuutesi ohella kumpuavat muualta... vaikka olihan ne tuollakin kaverilla purreet naisiin kuin junan vessa?

Viridian

Vs: Ulkopuolisuuden tunne
« Vastaus #22 : 15.01.2016, 20:13 »
Aiheeseen liittyen. Yhteisöt muodostuvat erilaisista ihmisistä, ja jakaantuvat välillä kuppikuntiin, onpa yksinäisiä susiakin välillä nähty kunnioittamassa tilaisuuksia tai virtuaalista tilaa. Joku on näkyvämpi, joku tarkkailee, mutta ainakin tähän asti kinkyjen porukkaan on mahtunut kaikenlaista. Livenä sekä aktiivisia puuhahenkilöitä, mielipidevaikuttajia, että rauhallisempia mukana olijoita. Foorumilla on niitä jotka kirjoittavat paljon ja lukevat kaiken, niitä, jotka keskittyvät omaan erikoisalaansa, niitä, jotka vain lukevat, mutteivat kirjoita. Kukaan ei taida tietää mitä kenenkin päässä liikkuu, tai onko se ulkopuolisempi, joka saattaisi sellaiselta sivullisen silmissä näyttää, vaiko joku muu.

Mutta aloittajan pohdinta siitä, miten ulkopuolisuuden kokeminen liittyisi paljon siihen, saako toteuttaa omaa seksuaalisuuttaan käytännössä, voiko tutustua itseä kiinnostaviin ihmisiin, joista joku kiinnostuu itsestä jne, se on pohtimisen arvoinen juttu. Onko niin, että jos seksuaalinen osa vielä toistaiseksi puuttuu, on ulkopuolinen, ja "pelkkä" vertaistuki tai kaverit eivät auta? Ei kai sentään?

Koska jos niin on, niin ainut mitä voitaisiin tehdä, olisi muuttaa tämä foorumi pelkäksi kinkyjen deittipalstaksi ja bile-mitti-yms.tapaamis-kalenteriksi ja esimerkiksi kaltaiseni vakiintuneet vanhukset voisimme hiippailla ihan muualle nauttimaan ei-ulkopuolisuudestamme? Toisaalta muutkin osiot kuin deittipalsta ovat aika suosittuja, eli en vielä heitä kirvestä kaivoon sen suhteen, että joukkoon kuuluminen on muutakin kuin mahdollisuus löytää itseä kiinnostavaa seksiä. Vaikka se kiva lisä onkin.

Vir

Mortifer

  • Vieras
Vs: Ulkopuolisuuden tunne
« Vastaus #23 : 15.01.2016, 21:00 »
Ehkäpä Viridian on oikeassa ja pakoilenkin julkisuutta aivan turhaan, koska olen aivan ilmiselvästi syntynyt julkkikseksi, ja varmaan myös silmätikuksi.  8)
Kyseisellä eräopas-lehtijutulla/linkillä ei ole kuitenkaan minun kanssani mitään tekemistä, vaan olen aivan muuta kautta saanut naisista jotakuinkin tarpeekseni.
Sitäpaitsi rikokset/huijaukset eivät kuulu toimenkuvaani muuten kuin että olen napannut viran puolesta konnia kiinni aikoinaan toistakymmentä vuotta.
Kun yrittää tosissan olla hyvisten puolella, siitä saa myös kärsiä, ja niinpä luotankin sattuneista syistä poliiseihin vain vähän enemmän kuin rosvoihin,
molemmat kun ovat vain ihmisiä omine ongelmineen. Harmi vaan ettei taitava rosvo voi muuttua poliisiksi, mutta taitava poliisi voi kyllä muuttua rosvoksi.

Mortifer

  • Vieras
Vs: Ulkopuolisuuden tunne
« Vastaus #24 : 15.01.2016, 22:05 »
Ai niin, unohtui vielä mainita että olen tässä elämässä harjoittanut pervoilua jo melkein neljäkymmentä vuotta (minkä nuorena oppii, sen vanhana taitaa),  8)
ja täällä bdsm-baarissakin olen aikojen kuluessa ollut yksi kerrallaan mukana yli kymmenellä eri nimimerkillä. Tästä johtuen melko monet tämän baarin kirjoituksista ovatkin itseasiassa minun tunteella ja taidolla kirjoittamia. Rehellinen monikasvoisuus kun ei ole lainkaan pahasta, enkä taida sittenkään olla täällä kovin ulkopuolinen.

Chmlnidae

  • Vieras
Vs: Ulkopuolisuuden tunne
« Vastaus #25 : 15.01.2016, 22:07 »
Written by Kolumnisti  10.01.2016, 10:49

Lainaus
Jos pääsee katsomaan BDSMää kovin läheltä, mutta ei kuitenkaan itse toteuttamaan sitä, niin milloin alkaa kokemaan ulkopuolisuuden tunteita vai alkaako. Kun tulee tunne, että jää osattomaksi kaikeasta kivasta ja toivomastaan. Kauanko pitää olla ilman, että sen kestää ja vielä kokee olevansa aito kinky. Onko se kinkyys sitä, että toteuttaa omia mielihalujaan vai onko se myös sitä, että sitä ei toteuta reaalimaailmassa syystä tai toisesta lainkaan. Missä menee raja vai meneekö se?

Minusta tässä ketjussa on kovin suoritushenkinen meininki:-) Itsekriittisyys on hyvä ominaisuus, jos miettii, että pystyykö todellisuudessa johonkin vai ei. Suhteen tai sessiokaverin hakeminen on ainakin mulle tiedostetusti suoritusvapaa alue. Katsoo uteliaasti vaan, että mikä, kuka ja millainen pöydän toiselle puolelle istahtaa ja antaa ennen kaikkea itselle mahdollisuuden, johon se istahtaja voi myös tarttua. Ja jos ei natsaa, niin eipähän siinä ole mitään hävitty. Hyvässä lykyssä saa uuden kaverin, joka on lihaa ja verta näiden nikkien sijaan. Relax ja lets do it:-)


Luin tämän kolumnin jokunen päivä sitten, ja ajatukseni jäivät jonnekin samoille huitimille kuin Vir jo tuossa pohdiskeli yllä:

Lainaus
....miten ulkopuolisuuden kokeminen liittyisi paljon siihen, saako toteuttaa omaa seksuaalisuuttaan käytännössä, voiko tutustua itseä kiinnostaviin ihmisiin, joista joku kiinnostuu itsestä jne, se on pohtimisen arvoinen juttu. Onko niin, että jos seksuaalinen osa vielä toistaiseksi puuttuu, on ulkopuolinen, ja "pelkkä" vertaistuki tai kaverit eivät auta? Ei kai sentään? .....joukkoon kuuluminen on muutakin kuin mahdollisuus löytää itseä kiinnostavaa seksiä. Vaikka se kiva lisä onkin.

Jotenkin ajattelen tämän asian niin että kun kerran seksuaalisuus on ihmisen identiteettiin ja minuuteen kuuluva juttu niin ainoastaan jokainen voi omalla kohdallaan määritellä mitä on ulkopuolisuus.
Ja ulkopuolisuuden tunteminen on osa sitä miten kokee olevansa, saavansa olla, oma itsensä suhteessa suurempaan kokonaisuuteen, yhteisöön.
JA näin ollen olennaista on miten voi kokea olevansa turvallisesti olemassa niin että omat tarpeet tulevat kohdatuiksi.

Joillekin se on sitä että voi osallistua tapaamisiin, miitteihin, bileisiin, tapahtumiin etc., olla väljästi osa sosiaalista kanssakäymistä. Toiselle riittää oma pohdinta näppiksen takana ja foorumin lukeminen. Jollekin taas riittää vasta kun on se "ikioma" Masteri tai Domme, johon on merkityksellinen intiimi suhde, ennen kuin voi tuntea että oma identiteetti tulee näkyväksi ja olemassa olevaksi jolloin kokemus kuulumisesta täyttyy omien tarpeiden suhteen.

Eli oleellista ei ole onko se oma oleminen "suorituskeskeistä" vaan se vain että missä kohden se oman identiteetin raja menee jotta voi kokea kuuluvansa.


-katy-

  • Vieras
Vs: Ulkopuolisuuden tunne
« Vastaus #26 : 16.01.2016, 03:56 »

  • foorumille runsaasti ja aktiivisesti kirjoitteleva henkilö, jonka kirjoituksia on vaikea välttyä lukemasta

Onhan olemassa ignore-toiminto onneksi-

Jari S. tässä liikuttuu kyyneliin radiolähetyksessään,jossa kaiketi punaisena lankana on tuo kuuluisuus- ja sen kääntöpuoli. Jokainen kai haluaisi tehdä jonkin merkittävän asian, edes pienen pisteen historian lehdille, ennenkuin poistuu täältä " Itätuulen mukana", mutta onhan tuo julkisuuden nälkä jotenkin lähtenyt lapasesta- tai ehkä ihminen on vaan koneiden ja tietotekniikan orja, eos. Miten lie julkisuus vaikuttaa Jari S:ään- toivottavasti pysyy mopedi alla edelleenkin  :))
http://areena.yle.fi/1-3199926

Kettu vinossa

  • Vieras
Vs: Ulkopuolisuuden tunne
« Vastaus #27 : 16.01.2016, 10:06 »
okainen kai haluaisi tehdä jonkin merkittävän asian, edes pienen pisteen historian lehdille, ennenkuin poistuu täältä " Itätuulen mukana", mutta onhan tuo julkisuuden nälkä jotenkin lähtenyt lapasesta

En ainakaan itse tahtoisi tulla muistetuksi pelkkänä nettipersoonana. Useimmat varmaan haluaisivat oppia jonkun taidon, josta tulla tunnetuksi nettimaailman ulkopuolellakin, ja jota voisi ehkä esitellä sukulaisilleenkin. Niin että hautajaisissa olisi jotain muutakin muisteltavaa kuin vainajan tetokoneelta löytynyt kyseenalainen nettihistoria.

Tyyliin:
"(nimi tähän) oli erityisen tunnettu tuttavapiirissään toinen toistaan maukkaampien aasialaisten ruokien kokkailusta, kauniiden villasukkien neulomisesta ja pitkäaikaisesta hyväntekeväisyydestään löytöeläinten parissa"
Eikä näin:
"Mitä me lopulta tiedämme henkilöstä (nimi tähän)? Kaikki vuodet hän pysyi mysteerinä lähipiirilleen. Nähtävästi hän vietti viimeiset 30 vuotta netissä uskotellen kaikille olevansa kokenut ja julma dominatrix, ja esitellen kuvagalleroissa roimasti Photoshopilla paranneltuja tissejään. Kirjoitti varmaan yli 50 tuhatta viestiä kaikennäköistä uskomatonta törkyä ja 'sessiokertomuksia' nettiin mutta mitään todisteita siitä, että hän todella olisi elänyt sellaista elämää, ei ole. Yöpöydän laatikossa oli hyvin huonokuntoinen sekä alleviivauksia tynnä oleva 50 Shades of Grey ja vaaleanpunainen rikkimasturboitu pupuvibraattori."

submit

  • Vieras
Vs: Ulkopuolisuuden tunne
« Vastaus #28 : 16.01.2016, 11:02 »
Tyyliin:
"(nimi tähän) oli erityisen tunnettu tuttavapiirissään toinen toistaan maukkaampien aasialaisten ruokien kokkailusta, kauniiden villasukkien neulomisesta ja pitkäaikaisesta hyväntekeväisyydestään löytöeläinten parissa"
Eikä näin:
"Mitä me lopulta tiedämme henkilöstä (nimi tähän)? Kaikki vuodet hän pysyi mysteerinä lähipiirilleen. Nähtävästi hän vietti viimeiset 30 vuotta netissä uskotellen kaikille olevansa kokenut ja julma dominatrix, ja esitellen kuvagalleroissa roimasti Photoshopilla paranneltuja tissejään. Kirjoitti varmaan yli 50 tuhatta viestiä kaikennäköistä uskomatonta törkyä ja 'sessiokertomuksia' nettiin mutta mitään todisteita siitä, että hän todella olisi elänyt sellaista elämää, ei ole. Yöpöydän laatikossa oli hyvin huonokuntoinen sekä alleviivauksia tynnä oleva 50 Shades of Grey ja vaaleanpunainen rikkimasturboitu pupuvibraattori."
Karua  :D


Mun hautajaisissa vois sanoa: Etsi elämäntehtäväänsä elämänsä  ;D