Kirjoittaja Aihe: Tilastotietoa  (Luettu 12328 kertaa)

KalvinK

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 639
  • Tykkää sitoa nättejä nakuja naisia.
  • Galleria
Tilastotietoa
« : 05.10.2011, 20:29 »
Töissä oli tänään hieman tylsää, ja päätin käyttää lopun työpäivästä ns. yleishyödylliseen tekemiseen. Toisin sanoen, keräsin hieman statistiikkaa Baarin tilanteesta.

Tässä tilanne 5.10.2011:

1. Jäsenmäärä 1452.
2. Viestien lukumäärä 14331*.
3. Viestejä on kirjoittanut kaikkiaan 518 eri käyttäjää (35.7% jäsenistä).
4. Viestejä kirjoittamattomia käyttäjiä on 934 (64.3% jäsenistä).
5. Kymmenen ahkerinta kirjoittajaa on kirjoittanut 3784 viestiä (26.4% viesteistä).
6. Viesteistä puolet (7073 kpl) on kirjoittanut 28 ahkerinta käyttäjää (5.4% kirjoittaneista, 1.9% jäsenistä).
7. Äänekkäin puolikas (259 käyttäjää) on kirjoittanut 13851 viestiä (96.7% kaikista viesteistä).
8. Hiljaisin puolisko (259 käyttäjää) on kirjoittanut 480 viestiä (3.3% kaikista viesteistä).
9. Yhden viestin kirjoittajia on 124 jäsentä.

* Lukumäärässä ei ole mukana ylläpidon (S-S-H) viestit.

brahma

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 856
  • The evil saint - Ilkeä pyhimys
  • Galleria
Vs: Tilastotietoa
« Vastaus #1 : 05.10.2011, 21:26 »
jahas, taas ollut jollakin aivan liian paljon ylimääräistä aikaa...

Koo

  • Vieras
Vs: Tilastotietoa
« Vastaus #2 : 05.10.2011, 22:04 »
Tilastofriikkinä tämä oli kiinnostavaa :)

brahma

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 856
  • The evil saint - Ilkeä pyhimys
  • Galleria
Vs: Tilastotietoa
« Vastaus #3 : 06.10.2011, 00:43 »
Tilastofriikkinä tämä oli kiinnostavaa :)
Kai muistat: Valhe, Emävalhe ja Tilasto :)

MissSense

  • Vieras
Vs: Tilastotietoa
« Vastaus #4 : 06.10.2011, 08:50 »
Mä niin tykkään,  :love: statistiikka niin valaisee asioita yhdestä näkökulmasta lisää. Tai ehkä monesta, tulkinnastahan se vielä on kiinni!

Mielenkiintoista, että n.2/3 jäsentä ei ole kirjoittanut/vastannut yhteenkään viestiin. Haastan siis hiljaisimmat avaamaan suunsa, ja vastaamaan edes yhteen. Saamme Kalvinin statistiikan ylösalaisin, ja ehkä siinä sivussa mielenkiintoisia näkökantoja ja mielipiteitä! :D

Glori

  • Vieras
Vs: Tilastotietoa
« Vastaus #5 : 06.10.2011, 08:53 »

Mielenkiintoista, että n.2/3 jäsentä ei ole kirjoittanut/vastannut yhteenkään viestiin. Haastan siis hiljaisimmat avaamaan suunsa, ja vastaamaan edes yhteen. Saamme Kalvinin statistiikan ylösalaisin, ja ehkä siinä sivussa mielenkiintoisia näkökantoja ja mielipiteitä! :D

Komppaan tätä :) Rohkeasti vaan!

Hasse.W

  • Vieras
Vs: Tilastotietoa
« Vastaus #6 : 06.10.2011, 09:29 »
Mä niin tykkään,  :love: statistiikka niin valaisee asioita yhdestä näkökulmasta lisää. Tai ehkä monesta, tulkinnastahan se vielä on kiinni!

Mielenkiintoista, että n.2/3 jäsentä ei ole kirjoittanut/vastannut yhteenkään viestiin. Haastan siis hiljaisimmat avaamaan suunsa, ja vastaamaan edes yhteen. Saamme Kalvinin statistiikan ylösalaisin, ja ehkä siinä sivussa mielenkiintoisia näkökantoja ja mielipiteitä! :D


Eikö viime aikoina enemmänkin olla painotuttu siihen että mielipiteet olisivat oikeita, kuten kirjoittajatkin.
(tämä ei ole ylläpidon toimita)

…..Nyt sanoo meikälänäinen: Vitt* mitä pask**! ...
…..Uskon, että tämä forum kestää muutaman ruikuttajan menetyksen. ….

Ps. Hyvään suuntaan ollaan menossa elokuvista ja kirjoita ei enää keskustella.

KalvinK

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 639
  • Tykkää sitoa nättejä nakuja naisia.
  • Galleria
Vs: Tilastotietoa
« Vastaus #7 : 06.10.2011, 19:44 »
Mukavaa, että sain tuotettua tilasto-fettareille masturbaatiomateriaalia :)

Minulle tämä oli vain varmistus sille, että foorumilla on muutama kymmenen (20 - 30) aktiivista kirjoittelijaa, jotka tuottavat pääosan materiaalista, ja näin ollen määrittävät foorumin luonteen ja sisällön.

Koo

  • Vieras
Vs: Tilastotietoa
« Vastaus #8 : 06.10.2011, 19:50 »
Tilastofriikkinä tämä oli kiinnostavaa :)
Kai muistat: Valhe, Emävalhe ja Tilasto :)

Toki muistan - kaikki nuo kolme voivat olla niin hyviä, että vaikkei niihin uskokaan niitä on pakko arvostaa  8)

submit

  • Vieras
Vs: Tilastotietoa
« Vastaus #9 : 06.10.2011, 21:23 »
Mukavaa, että sain tuotettua tilasto-fettareille masturbaatiomateriaalia :)

Minulle tämä oli vain varmistus sille, että foorumilla on muutama kymmenen (20 - 30) aktiivista kirjoittelijaa, jotka tuottavat pääosan materiaalista, ja näin ollen määrittävät foorumin luonteen ja sisällön.

Näinhän se on, tosin foorumi on ollut pystyssä vasta puolisen vuotta - uskon, että muutenkin kuin lukemalla osallistuvien määrä kasvaa vähitellen. Todennäköisesti suurelle osalle riittää foorumin lukeminen, gallerian selaaminen ja yksityisviesteillä ja / tai chatiin avulla toisiin tutustuminen.

Terhenneito

  • Vieras
Vs: Tilastotietoa
« Vastaus #10 : 06.10.2011, 21:28 »
Tuolla jossain on ketju otsikoinnista. Muutamat kommentoivat siinä, että kokevat foorumin hankalaksi paikaksi keskustella, sillä kiinnostavat viestit hukkuvat yleisen "höpinän" joukkoon.

Tilasto on tilasto, mutta se voi myös kertoa yllä mainitusta ongelmasta. Otsikointien tekijät ja isojen ketjujen aloittajat osaavat käyttää foorumia ja kyllä käyttävätkin paljon.

Vienee aikaa, ennen kuin laajempi joukko löytää hyvän ja luontevan käyttötavan. Sosiaalinen media luo itse itsensä ja admin- ja webmaster-väki vain huolehtii, ettei tule ylilyöntejä, ja korjaa toiminnalliset viat.

Ehkä.

edit: Yksi mahdollinen peruste vain pienen joukon aktiivisuuteen voi olla submitin mainitsema foorumin nuoruus. Ensin perustetaan foorumi, johon värvätään seurustelu-upseereita pitämään aktiivisuutta yllä. Ja alussa muutamien henkilöiden superaktiivisuus nousee esiin. Saa nähdä, mikä on tilanne esim. vuoden kuluttua.

Oranssilyhty

  • Rsyke
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 614
  • Galleria
Vs: Tilastotietoa
« Vastaus #11 : 06.10.2011, 23:22 »
Tuolla jossain on ketju otsikoinnista. Muutamat kommentoivat siinä, että kokevat foorumin hankalaksi paikaksi keskustella, sillä kiinnostavat viestit hukkuvat yleisen "höpinän" joukkoon

Isompi syys hukkumiseen on osastojako. Se vaan ei nykyään tunnu toimivan. Pitäisi melkein osastoja vähentää ja jakoa selkeyttää isolla kädellä.

Mr.Vic

Vs: Tilastotietoa
« Vastaus #12 : 07.10.2011, 03:56 »
Mukavaa, että sain tuotettua tilasto-fettareille masturbaatiomateriaalia :)

Minulle tämä oli vain varmistus sille, että foorumilla on muutama kymmenen (20 - 30) aktiivista kirjoittelijaa, jotka tuottavat pääosan materiaalista, ja näin ollen määrittävät foorumin luonteen ja sisällön.

Näinhän se kyllä tuppaa olemaan melko monella kapean segmentin foorumilla nykyään. Häviävän pieni osa netinkäyttäjistä jaksaa oikeasti raapustella joka päivä viestejä. Lisäksi kynnys suun avaamiseen yleensäkin taitaa välillä olla melko iso. Ainakin rekisteröityneiden osalta - anonyyminä voi sitten laukoa mitä sylki suuhun (tai päähän) sattuu tuomaan.

Itse en esimerkiksi jaksa jok ikiseen ketjuun vastata, ellen koe että vastauksessani tuon esiin jotain, mitä kukaan muu ei ole vielä tehnyt... Eli jotkin potentiaalisesti mielenkiintoiset aiheet jää väistämättäkin kommenttia vaille = Olen tylsä

Vapaaelo

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 43
  • Suomi, se taitaa olla minulle historiaa.
  • Galleria
Vs: Tilastotietoa
« Vastaus #13 : 07.10.2011, 08:52 »
Itse en esimerkiksi jaksa jok ikiseen ketjuun vastata, ellen koe että vastauksessani tuon esiin jotain, mitä kukaan muu ei ole vielä tehnyt... Eli jotkin potentiaalisesti mielenkiintoiset aiheet jää väistämättäkin kommenttia vaille = Olen tylsä

Samoin. Juurikin tällaiset vastaukset kuin tämä nyt tässä juurikin jota luet on vain omiaan kääntämään signaali / kohina -suhdettta huonompaan suuntaan. Kun kohinaa on tarpeeksi, hukkuvat hyvätkin jutut helposti sinne sekaan. Kaikkea ei vaan aina ehdi lukea. Ei tee mieli pahentaa ongelmaa jos ei ole juurikaan paljon mitään sanottavaa. Käytettävissä oleva aikakin kun on rajallinen, sitä joutuu jakamaan monen asian kesken...

swan

  • Vieras
Vs: Tilastotietoa
« Vastaus #14 : 07.10.2011, 18:17 »
edit: Yksi mahdollinen peruste vain pienen joukon aktiivisuuteen voi olla submitin mainitsema foorumin nuoruus. Ensin perustetaan foorumi, johon värvätään seurustelu-upseereita pitämään aktiivisuutta yllä. Ja alussa muutamien henkilöiden superaktiivisuus nousee esiin. Saa nähdä, mikä on tilanne esim. vuoden kuluttua.
Mitä itse on jumitellut n.5 foorumilla elonsa aikana,niin sama "ilmiö" ollut niissä kaikissa.
Pieni osa kirjoittelee enemmän ja muut enempi lukevat.
Onko vain niin ettei monetkaan jaksa innostua foorumikirjoittelemaan ja mieluummin jutustelee kasvokkain,chatissa,juttunurkissa jne.

Olisiko "aktiivit"  enemmän kirjoittamisen ystäviä muutenkin?

Tai sitten minä omassa no-life-tilastolaatikossani esim.  =D
« Viimeksi muokattu: 07.10.2011, 19:18 kirjoittanut swan »