Kirjoittaja Aihe: Piiskattavan vastuu  (Luettu 2705 kertaa)

Kolumnisti

  • Moderator
  • Kanta-asiakas
  • *
  • Viestejä: 372
  • Galleria
Piiskattavan vastuu
« : 06.11.2016, 20:12 »
Piiskattavan vastuu

Piiskaajan tulee aina tietää, josko piiskattavalla on jokin sellainen sairaus tai lääkitys, joka voi muodostaa riskin sessiotilanteessa. Jos piiskattavalla on huonossa tasapainossa oleva diabetes ja verensokeri laskee vaarallisen alas session aikana. Kukaties piiskattavalla on epilepsia ja epileptinen kohtaus yllättää juuri silloin, kun gägi on suussa ja piiskattava tiukasti paketoituna. Oraalisen verenohennushoidon (antigoakulantti) suurimpana yksittäisenä haittana ovat verenvuodot. Piiskataanko silloin ihminen sinisenkirjavaksi vai miten tuo viiltely suoritetaan? Keskushermoston kautta vaikuttavat kipulääkkeet ja jotkut masennuslääkkeet nostavat kipukynnystä. Onhan näitä. Sairauksia ja diagnooseja ja lääkityksiä, monenlaisia ja riskejäkin sen karkkikaupan hyllyllisen verran.

Sairauksista ja niihin käytetyistä mahdollisista lääkityksistä tulee molemmilla osapuolilla olla tieto ennen turvallisen session aloittamista. Kenen vastuulla tämä sitten viime kädessä on? Jos ihminen on oikeustoimikelpoinen, kuten nyt oletan tääällä Baarissa ihmisten olevan, niin minun mielestäni vastuu on hänellä itsellään. Piiskattavalla. Minulla, ei hänellä, ei sillä toisella. Vastaahan oikeustoimikelpoinen ihminen muutoinkin omasta elämästään. Tekee päätöksiä, ottaa vastuuta. Tietenkin vastuullinen piiskaaja kysyy näitä asioita, mutta piiskattava on se ainoa ihminen, joka tietää juuri ja tarkalleen mitä sairastaa vai sairastaako. Ei omia sairauksiaan ja vastuuta niistä voi jättää huomiotta ja ulkoistaa vastuuta kokonaan sille toiselle. Kertomatta jättäminen on tietoinen päätös ja tietoisen riskin ottaminen. Piiskaaja voi vain luottaa siihen, mitä se toinen kertoo vai kertooko. Tietenkin joku voi saada sydänkohtauksen kesken session. Se täysin terve ihminen, aivan yllättäen, mutta se on eri asia. Kaikkeen ei voi varautua. Kuitenkin se, mistä on jo olemassa oleva tieto, se täytyy huomioida.

Mielestäni humalassa ei koskaan pidä sessioida. Ei tutun ja turvallisen, saati tuntemattoman kanssa. Humalatila rentouttaa, silloin on hauskaa, menee lujaa, turvarajat ja -käyttäytyminen saattavat muuttaa muotoaan ja matkata kovinkin kauas. Humalassa kukaties tekee sellaista, jota ei selvinpäin tekisi tai ainakin miettisi sen toisenkin kerran. Humalakäyttäytyminen voi joskus olla sarja huonosti tehtyjä valintoja. Tämä koskee niin piiskaajaa kuin piiskattavaakin.

Jos ja kun vahinko sitten tapahtuu, niin sitten se on jo tapahtunut. Ei ole kerrottu ja ei ole kysytty ja sitten voi alkaa syyttely, sormella osoittaminen, puhumattomuus, välit katkeavat ja kerrotaan, että se teki mulle niin. Että se on ihan paskamainen Master, sikamainen dominoiva, veemäinen sadisti. Pahimmillaan kolkutellaan poliisiaseman ovia ja mennään tekemään ilmoitusta pahoinpitelystä. Piiskaaja jäänee herkästi näissä tilanteissa yksin. Osoitetaan sormella, käännetään selkä ja ollaan solidaarisia piiskatulle. Usein asioissa on kuitenkin kaksi totuutta.

Ennaltaehkäistään mieluummin. Jutellaan, kerrotaan, mietitään yhdessä, miten se sairaus tai tuo lääkitys voi vaikuttaa piiskattavan terveyteen, jos kaikki menee kirjaimellisesti päin persettä. Jos se huonoin skenaario toteutuu. Niin, tai siis eihän se toteudu, koska tästähän on sitten jo keskusteltu ja se piiskaajakin tietää, miten täytyy toimia, jos hätätilanne tulee.

Onko niitä tilanteita, joissa piiskaaja kysyy ja piiskattava ei kerro? Onko niitä tilanteita, joissa piiskattava kertoo mutta piiskaaja ei huomioi?

Minulla itselläni on kakkostyypin diabetes, hyvässä hoitotasapainossa oleva. En ole sessioinut kenenkään kanssa niin, ettei piiskaajani olisi tuosta tiennyt. Verensokerin mittaan (tarvittaessa) ennen sessiota ja siripirit ovat pöydällä lähellä, jos verensokeri sattuisi kumminkin laskemaan. Näin tosin ei ole koskaan käynyt. Minä, minun ominaisuuteni (ajattelen pitkäaikaissairauden mieluummin ominaisuudeksi kuin sairaudeksi) ja minun vastuuni omasta itsestäni.

Sessioidaan turvallisesti, kysytään, vastataan, kerrotaan. Kannetaan vastuu itsestä, ei sysätä vastuuta sille toiselle. Jos se piiskaaja ei kysy, niin ei kuitenkaan itse jätetä kertomatta. Turvallisinta ja reiluinta niin.



Normandie, joka toivoo kaikille meille turvallisia, antoisia, avoimuuteen ja luottamukseen perustuvia sessioita

Alistavaherra

  • Vieras
Vs: Piiskattavan vastuu
« Vastaus #1 : 06.11.2016, 20:35 »
Fyysisten sairauksien lisäksi lisäisin henkiset sairaudet. Vaikka mitkä turvamekanismit pettävät, jos todellisuus pettää. Turvasanoihin ei mielestäni saisi liikaa luottaa - eli piiskaaja voisi ajatella, kun ei kulu sitä sanaa, olen oikeutettu jatkamaan kuten sovittu. Todellisuudessa piiskattavan todellisuus on jo erkaantunut tilanteesta eikä käsitä ruumiinsa hyvinvoinnista. Näin on kerran käynyt omalla kohdallani, koska minulle ei tuotu sairauden tilaa julki. Huomasin sen onneksi pian session yhteydessä, että nyt ei ole kaikki kunnossa ja sessio päättyi.

Peräänkuulutan siis molemmilta osapuolilta rehellisyyttä ja avoimmuutta. Myös sitä, että alistava/piiskaaja/sadisti jne seuraa aktiivisesti eikä luota täysin turvasanaan. Tietenkin jos sana kuuluu, piiskaus päättyy. Mutta sana ei saa olla se ainut hälyytysmerkki vastuusta.

eppkp

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 409
  • Spanko
  • Galleria
Vs: Piiskattavan vastuu
« Vastaus #2 : 06.11.2016, 20:38 »
Olen samaa mieltä. Myös piiskattavan on hyvä tietää piiskaajan sairauksista ihan varmuuden vuoksi. Olen kertonut omista lääkityksistäni kummassakin roolissa. Olen hajusteyliherkkä, joten piiskattavan on tiedettävä ettei käytä liian voimakkaita hajusteita mun läheisyydessä.

Mun periaate on etten koskaan piiskaa kännissä tai suuttuneena. Pitää olla kontrolli itsestä, jotta pystyy seuraamaan toisen reaktioita. Tarkoitus ei ole kuitenkaan mennä yli.

Pip

Vs: Piiskattavan vastuu
« Vastaus #3 : 06.11.2016, 23:42 »
Tämä sama asia pätee myös sidontaan. Olen kerran jälkikäteen kuullut, että sidottavalla on diabetes. Sen jälkeen olen aina kysellyt uudelta sidottavalta, että onko hänellä jotain sairauksia, joista voi tulla ongelmia sidottaessa. Toisella kerralla sidonta päättyi paniikkikohtaukseen, josta minulla ei ollut tietoa. Tämä koko genrehän (sidonta, piiskaus, sessiot you name it) perustuu molemminpuoliseen luottamukseen ja ilman sitä vahinkoja tapahtuu.

Guide-Master

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 949
  • En ole valmis, enkä toivo koskaan olevani valmis.
  • Galleria
Vs: Piiskattavan vastuu
« Vastaus #4 : 07.11.2016, 07:55 »
Itsellä on nykyään aina piiskattaessa määrä jonka annan kerralla, jonka jälkeen on tauko jossa voi katsoa toisen henkisen tason, jos tämä ei ole maanpinnalla, niin tilanne loppuu siihen, paitsi jos tiedän toisesta sen että hän itse haluaa päästä johonkin tiettyyn tilaan. Tänä päivänä en tietyistä syistä enään anna piiskaa kenellekään,  sillä oman turvallisuuden takia jätän piiskaamaan niille jotka eivät muuta osaa tehdä.

flintstone876

  • Vieras
Vs: Piiskattavan vastuu
« Vastaus #5 : 11.11.2016, 23:47 »
Hyvä että on tullut tällainen aihe kolumnistille mieleen, koska useimmiten olettaisin että ihmiset oma-aloitteisesti kertoisivat jos on jotain erityistä huomioon otettavaa, koska luottamuksen on oltava molemminpuolista. Tuntuisi hölmöltä pyytää jokaiselta ja joka kerta epikriisiä nähtäväksi.

PS. Guidelle: kiva että oot löytänyt ittes ja miten tuntuu mukavalle toimia  8)  >:D  >:D

Lady Whip

  • Turun Baletti
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 3433
  • Sadistinen Gfe-Domina
  • Galleria
Vs: Piiskattavan vastuu
« Vastaus #6 : 12.11.2016, 09:12 »
Vaikka päävastuu onkin Dominoivalla, edellyttäisin silti jonkinlaista tiedotusvelvollisuutta alistuvalta ennen sessioon lähtemistä. Vaikka sekin tosiasia, että alistuva ei välttämättä tiedä mitkä kaikki asiat D:n pitää tietää hänen terveydentilasta.

Yksi minkä opin kauan sitten eikä ollenkaan itsestäänselvyys tiedollisesti.

Älä laita tiukkaa suugagia ihmiselle jolla on nuha.

orjamies

  • Porttikiellossa
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1978
  • Etsin itseäni parenpaa seuraa
  • Galleria
Vs: Piiskattavan vastuu
« Vastaus #7 : 12.11.2016, 12:37 »
Varsinkin mies subi saa niin harvoin edes mahdollisuuksia että voi jäädä mainitsematta sairauspuoli itse lasken sen niin että jos uskoo ettei mitään tapahdu ok ottaa sitten sen riskin jos taas arvelee tarvitsevansa vaikka inhalaattoria silloin on järkevä se sanoa.