Kirjoittaja Aihe: Demiseksuaalisuus ja bdsm  (Luettu 18855 kertaa)

Slendersgame

• Uusi asiakas
  • *
  • Alle 30-vuotiaat vain kaveripohjalta, mutta moi!
  • Galleria
Vs: Demiseksuaalisuus ja bdsm
« Vastaus #60 : 09.08.2021, 21:15 »
Mielenkiintoinen aihe, kun itse vasta hetki sitten palasin tänne jätettyäni bdsm:n taakseni lähinnä siksi, että kaikki suhteeni olivat hyvin demejä, enkä kokenut että niihin saa enää mukaan alistamista. Aloin kuitenkin miettimään tätä vähän pehmeämmän mentaliteetin kautta ja alan kokeilla eri ihmisten kanssa, miten tämmöinen "pehmoilu" sopii sadomasokismin kirjoon. Kuitenkin pidän alistamisesta ja sen kautta subille nautinnon tuottamisesta.

En tiedä miksi tää teksti pomppasi etusivulle, mutta olen iloinen että niin kävi :)

Beta

• Uusi asiakas
  • *
  • Herra on hyvä
  • Galleria
« Vastaus #61 : 04.09.2021, 17:54 »
Lienen myös demiseksuaali vaikken olekaan aseksuaali. Yhteys se olla pitää. Edes pelkkien ystävien kanssa en panisi ja pelkkä fwb alkaa jo kyllästyttämään.

(Jään seuraamaan keskustelua)

Demina

« Vastaus #62 : 05.09.2021, 21:30 »
Täysin tuoreena foorumilaisena ja vihreänä kinkynä rekisteröidyin tänne, ja miten ihanaa että silmiini osui ensimmäisenä tämä ketju. En lukenut ihan koko ketjua, mutta aivan i-ha-naa lukea muiden ihmisten kokemuksia, näkemyksiä ja sanoituksia aiheesta, mistä löytyy oikeastaan aika vähän tietoa. Sivulla neljä Alexis kirjoitti aivan mahtavasti, tahtoisin printata tekstin talteen!  :D Auttoi jäsentämään omiakin ajatuksia, ja ymmärtämään itseäni vielä paremmin.

Vaikka labelit on joskus vähän rajoittavia, minusta oli mullistavaa löytää termi, jonka tajusin kuvaavan itseäni. Aluksi en tosin itseäni tunnistanut, kun luin demiseksuaalisuudesta useita vuosia sitten eräästä blogista. Silloin muistan lukeneeni, että demit rakastuvat tyypillisesti ystäviinsä. Siihen en kuitenkaan samaistunut. Tekstin kirjoittaja taisi olla myös demiromanttinen, eli ei olisi voinut edes ihastua ihmiseen jota ei vielä tunne. Tämäkin hämäsi minua, enkä kokenut samaistumista. Minullehan on käynyt useastikin niin että olen ihastunut pelkkään kuvaan, mutta niissäkin tapauksissa olen aina kehittänyt mielikuvituksessani henkilölle persoonallisuuden, ja välillemme vahvan tunnesiteen. Myöhemmin tajusin, kun mietin itseäni, että minähän olen aivan pesunkestävä demiseksuaali. Ja tämän termin olemassaolo on niin helpottavaa, koska auttaa ymmärtämään, ettei minun tarvitse pyydellä anteeksi toimintatapojani, tai "pihtaamistani". Ja että minulaisiani on muitankin. Helpottaa helvetitisti kommunikaatiota, kun löytää oikeita sanoja! :D

Vaniljaisen eksäni kanssa yhdessä ollessani aloin jo pohtia tosissani, olenko aseksuaali tai gray-a. Tuntui että seksuaalisuuteni oli täysin kuollut. Ja voi jeesus sitä syyllisyyden määrää. Vasta erottuamme tajusin, että seksi voi oikeasti olla ihanaa, kun löysin tyypin joka sai sukat pyörimään jalassa. Siis aivan maatajärisyttävä kokemus. Tajusin, että minulle seksi on niiiiiiin paljon enemmän kuin genitaalien yhteen hinkkaamista. Minulle seksi alkaa jostain aivan muualta kuin makuuhuoneesta. Se alkaa olohuoneesta, keittiöstä, eteisestä, autosta - kosketuksesta, huomioimisesta, katseista, sanoista... Kun vilpitön läheisyys puuttui suhteesta, puuttui seksikin. En vaan pysty erottamaan seksiä tunteista ja muusta läheisyydestä.

Demiseksuaalisuudesta minulla on siis näkökulmaa, mutta ketjun toisesta aiheesta paljon vähemmän. Minua on kiinnostanut osallistuminen kinkybileisiin, mutta vain sivustaseuraajana. En voisi kuvitellakaan sessioivani kenenkään vieraan kanssa. Etenkään näin vasta-alkajana.
Kaukaisena haaveenani onkin löytää joku, johon rakastuisin (joka rakastuisi minuun takaisin, tämä on jo aika vaikea kriteeri), jonka kanssa voisin saada ensin vanilijan toimimaan. Sen jälkeen olisin todella kokeilunhaluinen kaikenlaiselle kinkylle. Ai että!

Sukkanauhafani

• Asiakas
  • **
  • Etsin yksisarvista
  • Galleria
« Vastaus #63 : 06.09.2021, 10:36 »
Kuten taisin jo aihetta aiemmin kommentoida, demiseksuaalisuus on terminä ollut mulle ongelmallinen, koska libidohan on korkea, mutta se vain suuntaantuu ihmisiin joihin kokee jonkin henkisen yhteyden. En toki ole seurannut miten termiä pitäisi sitten käyttää; mutta jossain vaiheessa demiseksuaalisuus tuntui sisältävän oletuksena myös matalan seksuaalisen kiinnostuksen yleisellä tasolla. Luulen, että tämä voi olla spesifisti maskuliinisuuteen ja miehisiin sukupuolirooleihin liittyvä ongelma. Joskus vielä jaksan kirjoittaa aiheesta esseen.

Mutta se mitä varsinaisesti tulin tänne sanomaan oli, että itse olen havainnut oman seksuaalisuuden ja tunnesiteen yhdistelmän toimivan myös toisin päin. Toisin sanoen, jos seksuaalinen energia hiipuu, myös tunneside alkaa hiipua. Pahimmillaan tämä on joskus johtanut kierteeseen missä seksuaalisen energian väheneminen -> tunnesiteen heikkeneminen -> seksuaalisen energian väheneminen. Se on ärsyttävä kierre, mitä on vaikea katkaista. En osaa sanoa onko tuo jotenkin demiseksuaalisuuteen liittyvä asia, juttu mitä ihmiset ihan yleisesti kokevat vai jokin oma erikoinen yhtälöni.

Oikeastaan juuri tuo on syy, miksi yleensä olen alkanut etsiä romanttista suhdetta kinkysaiteilta. Se sisältää toiveen, että kinkyasioita pohtinut nainen ehkä olisi myös enemmän sisällä siinä mitä seksuaalisuus yleisesti elämän läpäisevänä energiana suhteelle sekä ihmisyydelle merkitsee. (Sen sijaan että seksuaalisuus on vain seksiä ja se taas on vain panemista mikä tapahtuu pimeässä peiton alla eikä siihen muuten viitata elämässä mitenkään.)

Pölykiekko

« Vastaus #64 : 06.09.2021, 14:53 »
Mutta se mitä varsinaisesti tulin tänne sanomaan oli, että itse olen havainnut oman seksuaalisuuden ja tunnesiteen yhdistelmän toimivan myös toisin päin. Toisin sanoen, jos seksuaalinen energia hiipuu, myös tunneside alkaa hiipua. Pahimmillaan tämä on joskus johtanut kierteeseen missä seksuaalisen energian väheneminen -> tunnesiteen heikkeneminen -> seksuaalisen energian väheneminen. Se on ärsyttävä kierre, mitä on vaikea katkaista. En osaa sanoa onko tuo jotenkin demiseksuaalisuuteen liittyvä asia, juttu mitä ihmiset ihan yleisesti kokevat vai jokin oma erikoinen yhtälöni.
Olen huomannut samaa. Kun kumppanilla ei ole kiinnostusta sekstailuun, menee itselläkin aivot johonkin "jäähyllä" asetukselle koko suhteelle. Ehkä itselleni romantiikka, läheisyys ja seksuaalisuus kytkeytyy vahvasti yhteen niin jos kokonaisuuden osa-alueista jokin poistuu, niin muutkin himmenevät.

Tämä on toisaalta ehkä ihan yleinen ongelma jäyhille suomalaisille joille kosketus ylipäätään on hyvin intiimi asia. Toisin kuin vaikka täysin kasuaali alastomuus pimeässä ja kuumassa huoneessa.

vaihdokas

• Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • Uusi asiakas
  • *
  • Galleria
« Vastaus #65 : 12.09.2021, 00:57 »
Tää on varmaan paras ketju, mikä (minullekin) olisi voinut ensimmäisenä täällä silmään sattua.

Niin kinkyilyssä kuin muissakin suhdekuvioissa tuntuu, että kauhean moni menee seksi edellä. Yksi kynnys liittyä tällaiselle foorumille / etsiytyä BDSM-yhteisöön itselläkin ollut se, kuinka nopeasti sitä ensinnä silmiin sattuu hyvinkin yksityiskohtaisia kuvia ja kuvauksia muiden seksielämästä ja siitä, millaista (nimenomaan seksiseuraa) kukin on etsimässä. Olen itse seksipositiivinen, eli tällaisten näkeminen ei minua haittaa tai ahdista, mutta tuleehan siitä hieman ulkopuolinen olo helposti. Vähän sellainen, että toivottavasti nyt minullekin täältä tilaa löytyy - kunhan olen rauhassa ensin kumppaniin päässyt tutustumaan, niin menen kyllä ihan allosta.  ;D