Kirjoittaja Aihe: Tunteet ja BDSM  (Luettu 23582 kertaa)

Snadistisadisti

  • Porttikiellossa
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1506
  • TrueMaster and proud of it!
  • Galleria
Vs: Tunteet ja BDSM
« Vastaus #15 : 23.10.2011, 23:34 »
Pyöränkeksijälle! Hyvä analyysi. Et ole keksinyt pyörää uudelleen. On vain hyvä itse kunkin kerrata aika ajoin evankeliumin pääkohdat ”alistamisessa ja alistumisessa”. Miksi muuten ensimmäinen tuntuu dynaamisemmalta sanalta?

Niin ei kuitenkaan ole, sillä alistuja vetää tilaisuutta. Hänen voimansa saa alistajan liikkeelle ja kokemaan psyykkisiä ja fyysisiä tuntemuksia. Subi aloittaa tripin hänen voimansa on onnistuneen istunnon ilo. Avoimuus ja luottamus, josta kasvaa henkinen yhteenkuuluvaisuus ovat avain uusiin vesiin. Kumpikin tarvitsevat toisiaan hyppäämään arjen ojan yli. Det land som icke är on siis tavoitettavissa.

On hyvä kokea turvallisissa oloissa itsestä nousevat toiveet, tunteet. Samoista läheteistä pulppuavat niin sub kuin dom. Mutta ilman älykästä subia ei ole edes keskitason domia.
Omituisia ajatuksia. Sub vetää tilaisuutta? Subin voima on onnistuneen istunnon ilo? Wooot?  :o Ei kyllä toimi tässä taloudessa tuolla viisiin, eli ei kannata yleistää.

Vielä päättömämpi juttu on tuo "ilman älykästä subia ei ole edes keskitason domia". Mihin hittoon tuo perustuu? Ovatko kaikki subit lähtökohtaisesti älykkäämpiä kuin domit? Ei pysty käsittämään. (Johtuen ehkä siitä, kun olen dominoiva.) Älykkyys ei millään tavalla liity siihen, kummassa päässä piiskaa satut olemaan.

Herra_Jack

  • Vieras
Vs: Tunteet ja BDSM
« Vastaus #16 : 24.10.2011, 10:06 »
Tässä yhteydessä on mainittava että jätän kommentoimatta stiegin viestiin,
.. jos kerrankin olisi viisaasti hiljaa.  8)

Snadistisadisti

  • Porttikiellossa
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1506
  • TrueMaster and proud of it!
  • Galleria
Vs: Tunteet ja BDSM
« Vastaus #17 : 24.10.2011, 10:12 »
Tässä yhteydessä on mainittava että jätän kommentoimatta stiegin viestiin,
.. jos kerrankin olisi viisaasti hiljaa.  8)
Mitä viisasta siinä nyt on? Keskustelupalsta ilman keskustelua on turha kuin härällä tissit.

En tiedä muuten viittaakohan tuo stiegin viesti sellaiseen tilanteeseen, jossa sub kouluttaa itselleen domia. Siitä aiheesta on erillinen ketju jossakin, enkä lähde sitä tässä enää ruotimaan.

Herra_Jack

  • Vieras
Vs: Tunteet ja BDSM
« Vastaus #18 : 24.10.2011, 10:38 »
En tiedä muuten viittaakohan tuo stiegin viesti sellaiseen tilanteeseen, jossa sub kouluttaa itselleen domia. Siitä aiheesta on erillinen ketju jossakin, enkä lähde sitä tässä enää ruotimaan.

Käsittääkseni kyse on juuri siitä. Mielestäni tämä myös osoittaa todeksi väitteeni että sub on maailman itsekeskeisin otus ja vain ja ainoastaan omaa nautintoaan sekä sen täyttymistä kaikin keinoin halajava  henkilö. Välittämättä toisesta osapuolesta, hänen haluistaan tai muista ihmisistä. Kaikki subin toiminta tähtää nimenomaan omaan nautintoon ja mielihyvään mistään muusta välittämättä. Juuri tuon takia niiden akanoiden erotteleminen joukosta on tärkeää ja virheellisten toimintamallien kitkeminen pois. Tämä vaatii koulutuksessa aina paljon työtä. Subeissa on toki poikkeuksia, mutta hyvin vähän. Dominoiva osapuoli on kuitenkin aina vastuussa alistuvasta.. sen ei pitäisi kuitenkaan tarkoittaa sitä että alistuva saa pihat käsiinsä. Mitä alistamista se on?

stieg

  • Vieras
Vs: Tunteet ja BDSM
« Vastaus #19 : 28.10.2011, 18:06 »
Lyhyt kielioppi. Minusta on hyvä, että voi joidenkin uskottujen kanssa leikkiä arkielämässä liian vaikeiksi koetuilla tunteilla. Draamaterapia taitaa olla jo toisilla foorumeilla hyväksyttyä ja kohta sen voi korvata  sairasvakuutus. Sanotaan terveysvakuutus ☺. Kinkyily voi olla tapa voittaa pelkonsa. Aina avoin ja luottamuksellinen keskustelu ja vuorovaikutus avaavat uusia ovia, voimavaroja. Vielä omaa ”harhaoppiani” objekti on session arvokkain. Objekti määrää verbin sijamuodon. Eikö ihmissuhteissakin.

Stieg

Keiju

  • Vieras
Vs: Tunteet ja BDSM
« Vastaus #20 : 13.11.2011, 22:29 »
Vielä omaa ”harhaoppiani” objekti on session arvokkain. Objekti määrää verbin sijamuodon. Eikö ihmissuhteissakin.

1) Sijamuodot ovat nominin taivutusmuotoja. Verbillä ei siis ole sijamuotoa, jonka objekti voisi edes teoriassa määrätä. Lisäksi ainakaan missään minun osaamassani kielessä objekti ei määrää sitä, miten verbi taipuu. Esimerkiksi seuraavissa lauseissa objekti pysyy muuttumattomana mutta verbi taipuu monin eri tavoin:
Pilkunnussija korjaa aina jokaisen huomaamansa virheen.
Minä siis korjasin virheen.
Tahdoin korjata virheen.
Moni täällä korjaisi virheen helposti jos vain viitsisi (mutta muut kuin pilkunnussijat eivät viitsi).

2) Olennaisempi asia: Subi ei ole välttämättä session objekti. Esimerkiksi palveltava domme voi hyvin olla objekti. Kohteena oleminen voi jakautua sessiossa monenlaisin tavoin.

Queena

  • Vieras
Vs: Tunteet ja BDSM
« Vastaus #21 : 13.11.2011, 22:46 »
Vielä omaa ”harhaoppiani” objekti on session arvokkain. Objekti määrää verbin sijamuodon. Eikö ihmissuhteissakin.

1) Sijamuodot ovat nominin taivutusmuotoja. Verbillä ei siis ole sijamuotoa, jonka objekti voisi edes teoriassa määrätä. Lisäksi ainakaan missään minun osaamassani kielessä objekti ei määrää sitä, miten verbi taipuu. Esimerkiksi seuraavissa lauseissa objekti pysyy muuttumattomana mutta verbi taipuu monin eri tavoin:
Pilkunnussija korjaa aina jokaisen huomaamansa virheen.
Minä siis korjasin virheen.
Tahdoin korjata virheen.
Moni täällä korjaisi virheen helposti jos vain viitsisi (mutta muut kuin pilkunnussijat eivät viitsi).

2) Olennaisempi asia: Subi ei ole välttämättä session objekti. Esimerkiksi palveltava domme voi hyvin olla objekti. Kohteena oleminen voi jakautua sessiossa monenlaisin tavoin.

Aiheutti pienen naurunremakan :)

Olen myös samaa mieltä session objektista. Domme palvonnan kohteena on mielestäni objekti.

Herra_Jack

  • Vieras
Vs: Tunteet ja BDSM
« Vastaus #22 : 14.11.2011, 04:38 »
2) Olennaisempi asia: Subi ei ole välttämättä session objekti. Esimerkiksi palveltava domme voi hyvin olla objekti. Kohteena oleminen voi jakautua sessiossa monenlaisin tavoin.

Ajattelit tappaa sitten minut nauruun?    >:D
Aivan loistava vastaus kokonaisuudessaan ;D komppaan täysin

John

Vs: Tunteet ja BDSM
« Vastaus #23 : 14.11.2011, 11:16 »
2) Olennaisempi asia: Subi ei ole välttämättä session objekti. Esimerkiksi palveltava domme voi hyvin olla objekti. Kohteena oleminen voi jakautua sessiossa monenlaisin tavoin.

Ajattelit tappaa sitten minut nauruun?    >:D
Aivan loistava vastaus kokonaisuudessaan ;D komppaan täysin

Myöskin repesin  ;D
Komppaan!

hiukan

  • Vieras
Vs: Tunteet ja BDSM
« Vastaus #24 : 14.11.2011, 17:22 »
Keijun vastaukselle repeiltiin täälläkin. Pientä yhdyssanafetisistiä aina innostaa ansioitunut pilkunnussiminen ::)

quipu

  • Vieras
Vs: Tunteet ja BDSM
« Vastaus #25 : 04.05.2016, 02:32 »
Eikö ihmissuhteissakin.

Miten en ole tätä ketjua huomannut- tai ehkä noi verbin sijamuodot ja höröttely tukki turvan  :D

En usko, että kinkyt ovat keksineet pyörää uudelleen,eikä kinkyys ole merkki korkeammasta henkisestä kasvusta. Itsekin kuulemma olen vain perseilijä ja provokaattori täällä, ylimmänkin portaan mielestä.

Tunteet- voiko niitä eristää johoinkin kinkymuotteihin ilmennettäviksi. Joku Von><W. esitti joskus sellaisen teorian, että kinkyfoorumeilla on enimmäkseen tunnevaikeuksien kanssa painiskelevia ihmisiä ja meikä väitti vähän vastaan tuolloin muutama vuosi sitten. Sittemmin olen havainnut hieman samaa.

Isompi kyssäri onkin sitten, että jos kinkysessiossa esiintyvät tunteet ovat erilaisempia tunteita kuin tunteet ns- normaalissa arjessa- jos ne ovatkin ns. seksitunteita,jotka liittyvät vain ja ainoastaan seksiin ja seksuaalisuuteen- toisaalta jos seksuaalisuus on ainut ihmistä määrittävä tekijä, noilla sessioihin osallistuvilla ihmisillä ja tunteilla on sitten aivan valtava ,elämää muokkaava merkitys- lähes jopa jumalallinen (?)

Pip

Vs: Tunteet ja BDSM
« Vastaus #26 : 04.05.2016, 02:41 »
Eikö ihmissuhteissakin.

Miten en ole tätä ketjua huomannut- tai ehkä noi verbin sijamuodot ja höröttely tukki turvan  :D

En usko, että kinkyt ovat keksineet pyörää uudelleen,eikä kinkyys ole merkki korkeammasta henkisestä kasvusta. Itsekin kuulemma olen vain perseilijä ja provokaattori täällä, ylimmänkin portaan mielestä.

Tunteet- voiko niitä eristää johoinkin kinkymuotteihin ilmennettäviksi. Joku Von><W. esitti joskus sellaisen teorian, että kinkyfoorumeilla on enimmäkseen tunnevaikeuksien kanssa painiskelevia ihmisiä ja meikä väitti vähän vastaan tuolloin muutama vuosi sitten. Sittemmin olen havainnut hieman samaa.

Isompi kyssäri onkin sitten, että jos kinkysessiossa esiintyvät tunteet ovat erilaisempia tunteita kuin tunteet ns- normaalissa arjessa- jos ne ovatkin ns. seksitunteita,jotka liittyvät vain ja ainoastaan seksiin ja seksuaalisuuteen- toisaalta jos seksuaalisuus on ainut ihmistä määrittävä tekijä, noilla sessioihin osallistuvilla ihmisillä ja tunteilla on sitten aivan valtava ,elämää muokkaava merkitys- lähes jopa jumalallinen (?)
quipulla on sitten varmaan ihan käytännöstä eläviä esimerkkejä?

quipu

  • Vieras
Vs: Tunteet ja BDSM
« Vastaus #27 : 04.05.2016, 03:04 »
Pip-sinähän mut tunnet paremmin kuin hyvin parin miitin ja Väiskitapaamisen perusteella- sehän on selviö, että näin me opimme tuntemaan ja tietämään toinen toistemme elämää. Ihan kuin iltamissa menee tää kinky-tunteminentm. Mutta miten sitten VANILIA-elämä,oh hoh,huuh  :D

t. 47 v. murrosiässä

Lisäys: Voisit muuten kirjoittaa oikean nimesi tähän vastaukseksi,siitä hyvästä, että olet kaikki mun  entiset nikit laulanut julki forkalla-molemmat kun ovat yhtä oleellista tietoa,heh.
Kerro nyt, please,niin ehkä saadaan tämä hullutus loppumaan  C:-)
« Viimeksi muokattu: 04.05.2016, 03:41 kirjoittanut quipu »

Pip

Vs: Tunteet ja BDSM
« Vastaus #28 : 04.05.2016, 07:53 »
Pip-sinähän mut tunnet paremmin kuin hyvin parin miitin ja Väiskitapaamisen perusteella- sehän on selviö, että näin me opimme tuntemaan ja tietämään toinen toistemme elämää. Ihan kuin iltamissa menee tää kinky-tunteminentm. Mutta miten sitten VANILIA-elämä,oh hoh,huuh  :D

t. 47 v. murrosiässä

Lisäys: Voisit muuten kirjoittaa oikean nimesi tähän vastaukseksi,siitä hyvästä, että olet kaikki mun  entiset nikit laulanut julki forkalla-molemmat kun ovat yhtä oleellista tietoa,heh.
Kerro nyt, please,niin ehkä saadaan tämä hullutus loppumaan  C:-)
En voi sitä tehdä, koska et ole koskaan sitä tuonut esiin, muistaakseni.

Ah, aamu-unisena luin tietysti, että sinun nimesi, omani olen tietysti sinulle kertonut tavatessamme.
« Viimeksi muokattu: 04.05.2016, 08:16 kirjoittanut Pip »

Nuppuorja

  • Vieras
Vs: Tunteet ja BDSM
« Vastaus #29 : 04.05.2016, 10:21 »
Oman aika pitkän kokemuksen pohjalta en kyllä pidä kinkyjä tunnevammaisina. Ja kyllä seksuaalisuuden kautta saavutettavat tunteet ovat vahvoja ja nostavat yhdessä koettuna tunnelatauksia seksittömässäkin tilanteessa. Parisuhde on kai alunperinkin tarkoittanut rakkauden ja seksuaalisuuden jakamista: kinkyseksissä on usein mahdollisuus turvallisen ja tärkeän ihmisen kanssa jakaa omia halujaparemmin kuin vaniljaseksissä. Ei välttämättä, mutta juuri omista tarpeista puhuminen ja rehellisyys, avoimuus, salaisimpiekin asioiden jakaminen on kinkyssä kai usein perustana.
Toki kinkyilyssä (kuin vaniljassakin) on kohtaamisia joissa mennään kevyemmin. Mutta silloinkin usein on tutustuttu jollain tavoin ja jälkeenpäin ollaan vielä yhteydessä että miltä toisesta tuntui.
Kinkyily on kuten kaikki asiat maailmassa, siihen pätee vanha tarina jossa sokeat kohtaavat norsun. Jokainen tunnustelee sitä omasta kohdastaan ja se vaikuttaa ihan erilaiselta Jokainen on silti oikeassa.. Eli jos  vaikka olisikin kinkyilyssään osunut sinne norsun peräreiän kohdalle, on silti valtava alue muuta. Itse olen osunut kohtaan jossa on paljon tunteita, välittämistä ja valtavan ihania olotiloja.
Ehkä tämä baari voi olla vähän siellä norsun peräosan lähistöllä ja onhan täällä kirjoittajia jotka esim. pitävät kinkyilyä sairaana ja kamalana, tunnevammaisten puuhana. Silloin varmaan kannattaa siirtyä eteenpäin. Muullakin tavoin kuin vaihtamalla nimimerkkiä.