Kirjoittaja Aihe: Tunteet ja BDSM  (Luettu 23580 kertaa)

Galesi

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2610
  • pörröpää/lutka
  • Galleria
Vs: Tunteet ja BDSM
« Vastaus #45 : 01.06.2016, 17:08 »
Jos leikkiminen ei herätä tunteita (joita voi kokea positiivisessa mielessä) niin mielestäni olen joko väärässä paikassa tai väärän ihmisen kanssa ellen jopa molempia.

Onko mahdollista, että leikin nimi olisi väärä?

Ehkä, mutta koen kuitenkin monet "negatiivisetkin" asiat leikkiessä positiivisessa mielessä jollain tasoa, jos en samantien niin vähintään jälkikäteen. Ei nyt ainakaan äkkiseltään tule mieleen semmoista kertaa, että en olisi saanut mitään tuntemuksia leikkiessä.

Kukkanen

  • Vieras
Vs: Tunteet ja BDSM
« Vastaus #46 : 24.04.2017, 21:03 »
Nostetaas tätä, mielenkiintoinen ketju mun mielestä! Ja koen omassa elämässäni olevan juurikin noin, että seksuaalisuus (ei pelkästään bdsm) auttaa kokemaan ja käsittelemään, sekä hyväksymään erilaisia tunteita. Sit niitä on helpompi käsitellä muissakin yhteyksissä :) Monet tunteet myös kiihottavat, en tiedä tarkkaan miksi, mutta ehkä se muutoksen radikaalius kehossa, mm. sykkeen nousu. Ihan jo kahvin olen huomannut kiihottavan seksuaalisesti, joten ilmeisesti esim. sykkeen nousu on aivojen/kehon helppo tulkita potentiaalisesti seksuaaliseksi kiihottumiseksi, vaikkei se alunperin sitä olisikaan.

Cida

  • Vieras
Vs: Tunteet ja BDSM
« Vastaus #47 : 01.05.2017, 13:48 »
Osaisiko kukaan auttaa mua?
Olen vuosia sitten joutunut antautumaan minulle tärkeälle henkilölle pelon vallassa etten tulisi raiskatuksi, mikä aiheutti lukuisia henkisiä ongelmia itselleni.
Siitä lähtien seksin harrastaminen on ollut erittäin vaikeaa minulle, koen sen jollain tapaa likaiseksi.
Nyt viime kuukausina olen lukenut BDSM aiheita ja olen kiinnostunut alistettavan roolista. Näen mielessäni, sen että voisi ehkä avata pahat lukkoni leikin kautta.
Kysymys kuuluukin, voisiko se toimia? Vai ehdoton no no.? Ja mistä tulisi aloittaa? Olen seuraillut pari kuukautta bilekalenteria, mutta toistaiseksi ei ole löytynyt rohkeutta lähteä.

Kiitos :)

mauje

  • Smurffit
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1464
  • Siitä ei ole lainkaan vaivaa...
  • Galleria
Vs: Tunteet ja BDSM
« Vastaus #48 : 01.05.2017, 13:57 »
Teoriassa tällä olisi mahdollista käsitellä tunnelukkoja...eri asia miten se käytännössä toimii ja toimiiko toivottuun suuntaan. Alistuminen sinällään voisi toimia luottamusharjoitteluna, tietenkin tarvitaan sitä luottamusta heti kärkeen että uskaltaa edes käytäntöön. Positiivista tulosta saanee vain silloin jos se alistava osoittautuu luottamuksen arvoiseksi. Itse näen että tuossa tarvitaan aika paljon ennakkotietoa (kuten muulloinkin) siitä mikä kiinnostaa ja miten...sekä miten se sopii sitten yhteen.

Ylipäätään en keksi miten tämäkään laji voisi sujua ihan ilman tunteilua, oli se sitten uuden kokeilemisen intoa, vanhojen lemppareiden tekemistä...tai jopa ihan lämpimiä tunteita sitä toista kohtaan sisältävää settiä.

Diegen

  • Vieras
Vs: Tunteet ja BDSM
« Vastaus #49 : 01.05.2017, 14:06 »
Osaisiko kukaan auttaa mua?
Olen vuosia sitten joutunut antautumaan minulle tärkeälle henkilölle pelon vallassa etten tulisi raiskatuksi, mikä aiheutti lukuisia henkisiä ongelmia itselleni.
Siitä lähtien seksin harrastaminen on ollut erittäin vaikeaa minulle, koen sen jollain tapaa likaiseksi.
Nyt viime kuukausina olen lukenut BDSM aiheita ja olen kiinnostunut alistettavan roolista. Näen mielessäni, sen että voisi ehkä avata pahat lukkoni leikin kautta.
Kysymys kuuluukin, voisiko se toimia? Vai ehdoton no no.? Ja mistä tulisi aloittaa? Olen seuraillut pari kuukautta bilekalenteria, mutta toistaiseksi ei ole löytynyt rohkeutta lähteä.

Kiitos :)

Minä olen ollut hieman vastaavaa kokeneelle ystävälleni alistuva köysileikeissä. Toki hän kävi samanaikaisesti terapiassa. Ystävääni en olisi alistanut, vaikka hän onkin alistuva. Vaikea sanoa, mutta etene hitaasti omaa vauhtia. Paras puoli on jutteleminen omista tuntemuksista, peloista ja tapahtumista ennen ja jälkeen kaiken uuden.

Cida

  • Vieras
Vs: Tunteet ja BDSM
« Vastaus #50 : 01.05.2017, 14:39 »
Kiitos nopeista vastauksista! :)
Olen ottanut pari päivää sitten yhteyttä exääni, johon luotan ja häneltä kyselin kiinnostaisiko tämmöinen leikki. Sain häneltä myöntävän vastauksen, mutta en tiedä kuinka tulee onnistumaan, kun ei kummallakaan yhtään kokemusta. Selviää vain kokeilemalla. :D
Mutta haluaisin kovasti kokea tämän jonkun kokeneen kanssa tulevaisuudessa ja oppia taas nauttimaan seksistä, kun olen vielä löytänyt näitä uusia kiinnostuksen kohteita.

Sigmamies

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1026
  • Sanansa mittainen kusipää
  • Galleria
Vs: Tunteet ja BDSM
« Vastaus #51 : 01.05.2017, 21:28 »
Kiitos nopeista vastauksista! :)
Olen ottanut pari päivää sitten yhteyttä exääni, johon luotan ja häneltä kyselin kiinnostaisiko tämmöinen leikki. Sain häneltä myöntävän vastauksen, mutta en tiedä kuinka tulee onnistumaan, kun ei kummallakaan yhtään kokemusta. Selviää vain kokeilemalla. :D
Mutta haluaisin kovasti kokea tämän jonkun kokeneen kanssa tulevaisuudessa ja oppia taas nauttimaan seksistä, kun olen vielä löytänyt näitä uusia kiinnostuksen kohteita.

Täydellinen valinta kokeiluun on varmasti tuo ex  :)
Luottamus on oltava 100% jotta pystyt vähän lukkojas aukaiseen. Silti lähtekää pehmeesti liikkeelle ja jättäkää alkuun henkinen alistus vähemmälle ja edetkää hitaasti.
Omista leluista tiedän miten tuntemattoman ja myös tutun tekemä väkisinotto vaikuttaa tulevaisuudessakin leikkeihin.


Cida

  • Vieras
Vs: Tunteet ja BDSM
« Vastaus #52 : 03.05.2017, 01:32 »
Ilo kuulla että voisi toimia exän kanssa!  :) Kiitos vinkeistä, pidetään mielessä.  :)

Kukkanen

  • Vieras
Vs: Tunteet ja BDSM
« Vastaus #53 : 03.05.2017, 02:11 »
Mitkä eri tunteet ovat kiihottaneet teitä? Onko jokin "bravuuri-tunne", jota tarvitset esim. orgasmin saavuttamiseen? Oletko pohtinut, miksi juuri kyseisiä tunteita herää bdsm:ssä ja miksi ne kiihottavat?

Mua on kiihottanut ainakin nämä: helpotus, viha, inho, rakkaus, luottamus, suru, ilo, kateus, mustasukkaisuus, häpeä, avuttomuus, vallantunne, alistuminen.. Koen, että vaikeita tunteita voi työstää ja käsitellä seksuaaisuuden avulla. Esim. kuolemanpelko ja avuttomuus ovat todella ikäviä fiiliksiä tositilanteessa, mutta turvallisissa puitteissa niiden kokeminen on terapeuttista.
Häpeästä saan yksittäisenä tunteena ehkä eniten kiksejä, ehkä siksi, että monet muut tunnelukot kietoutuvat häpeän verhon alle, häpeä on kuin ensimmäinen häkki, jonka sisällä on muita häkkejä. Kun sen avaa, pääsee jo vähän syvemmälle. Joskushan aikoinaan kesken seksin mulla tuli yhtäkkiä vahva mielikuva siitä, miten oli panssariovia ja monenlaisia portteja, jotka olivat lukossa ja avain hukassa. Ja näin, että siellä niiden ovien takana oli tyttö häkissä jään sisässä, kun vain pääsisi hänen luokseen. Mielikuvan jatkuessa löysin avaimet ja pääsin, ja lähelle päästyäni havaitsin, että se tyttö olinkin minä, päästin sen vapaaksi. Suorastaan kliseisen symbolista, mutta mielikuvamatka oli liikuttava. Koen, että seksuaalisuuden avulla voi vapauttaa itseään, kukaan muu ei voi toisen mielen lukkoja availla, kuin minä itse. Ja kun vapautuu seksuaalisuuden avulla, myös seksuaalisuus vapautuu lisää ja syntyy positiivinen kierre :)