Kirjoittaja Aihe: Raiskaus  (Luettu 22974 kertaa)

Von

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 718
  • TrueMaster 1%
  • Galleria
Vs: Raiskaus
« Vastaus #105 : 08.02.2017, 12:29 »
Switchy: entä jos kaverisi olisi ottanut mieheltään turpaansa viereisessä huoneessa, mutta ei huuda apua? Olisitko antanut hänen tulla piestyksi?
Millä tavoin raiskaus on eri asia?
Raiskaus ei ole vähemmän raiskaus jos on parisuhteessa tai aviossa.
Mielestäni aikuisen ihmisen velvollisuus on puuttua, jos havaitsee väkivaltaa.

Etkö todella ole kertaakaan ollut tilanteessa, jossa on parempi vaan pitää huolta omista asioistaan? Helppo elämä, rikas isä ja koira?

Feird

  • Vieras
Vs: Raiskaus
« Vastaus #106 : 08.02.2017, 12:40 »
Joo ei nää oo niin yksoikosia nää jutut...

Switchy

  • Vieras
Vs: Raiskaus
« Vastaus #107 : 08.02.2017, 13:31 »
Voi luoja, mä tajusin että ei olis tähän pitänyt kirjottaa tuota tulella leikkimistä, hukankukka, en missään nimessä tarkoittanut sillä sinun tapausta, ja jos se loukkasi ihan ketä tahansa, pyydän näin varmuudeksi anteeksi :( Tarkoitin sillä, että itse en olisi alun alkaenkaan "leikkinyt" niiden kanssa. Netissä voi tahtomattamaan loukata pahastikin vierasta ihmistä, varsinkin tälläisessä aiheessa. En möläyttele tähän enää mitään.
« Viimeksi muokattu: 08.02.2017, 13:53 kirjoittanut Switchy »

telle

  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1896
  • Ehkä jonkunlainen switch. Näillä kilsoilla asiat..
  • Galleria
Vs: Raiskaus
« Vastaus #108 : 08.02.2017, 13:51 »
Pakko sanoa, että asianosainen olisi jopa saattanut pitää tilanteeseen jollakin tapaa puuttumisesta. Noissa tilanteissa puuttuminen ei minusta koskaan ole väärin. Ikävä kyllä tämä on minun mielipiteeni...

Switchy

  • Vieras
Vs: Raiskaus
« Vastaus #109 : 08.02.2017, 14:07 »
Voit olla telle oikeassa. En sano tähän enää mitään, ja ymmärrän hyvin kaiken kritiikin. Varmasti toimisin toisin, jos tuollaiseen tilanteeseen vielä joutuisin. Ja sanon senkin uudestaan, että saa sanoa pelkuriksi. En minä loukkaantunut siitä. Ainoa asia mitä yritin sanoa on, että en mä olisi voinut tehdä mitään. Sanotaan nyt vielä sekin, että he asuvat maalla, eikä naapuri asu ihan vieressä, jos sitä joku ajatteli, ja vaikka asuisikin niin tuskin jonkun naapurin raahaaminen väkisin sinne "avuksi" olis auttanut asiaa.

Tuli sen verran ikävä olo, että haluan senkin sanoa, että ihan oikeasti poliisien kutsuminen ei ois auttanu. Koska vaikka ne tottakai jututtais jokaista, niin tämä mun kaveri ei sanoisi yhtään mitään negatiivista miehestään tai illan tapahtumista. Ja nuo ihmiset ei oo mitään tyhmiä riehujasekopäitä, kyllä ne ois poliisin pois puhuneet.

En saa tätä pois vaivaamasta nyt kuitenkaan, niin sanon vielä sen että noi tyypit ei todellakaan ollu mitään lähtökohtaisesti aggressiivisia tai yhtään mitään, ne oli itse asiassa todella hurmaavia ja sosiaalisia halutessaan, ja aivan helvetin manipuloivia. Oli muutamia tosi hauskoja illanviettoja, kaikki nauraa ja tunnelma on iloinen, erehdyin itsekin flirttailemaan silloin toisen kanssa. Tästä on siis jo vuosia aikaa. Mutta tietyistä pikkujutuista vaan vaistoaa, että flirttailun alla oli muutakin. Että jos "antaa ymmärtää" pitää myös antaa, suoraan sanottuna. Erään pienen selkkauksen jälkeen, kun jäin saunaan kahdestaan sen toisen tyypin kanssa, tajusin sen. Tollaset on paljon vaarallisempia kun joku joka vaan juo ihan liikaa ja sitten örveltää ja sekoilee.
« Viimeksi muokattu: 08.02.2017, 16:12 kirjoittanut Switchy »

telle

  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1896
  • Ehkä jonkunlainen switch. Näillä kilsoilla asiat..
  • Galleria
Vs: Raiskaus
« Vastaus #110 : 08.02.2017, 16:03 »
Juup, eipä olisi polliisi-sedät olleet vaihtoehto, se on aivan totta. Lähinnä kai tarkoitin, että tuossa olisi varmasti riittänyt vain tilanteen keskeyttäminen. Vaikkapa sitten esittämällä tosi-blondia tyyliin "Onks kaikki ok?" Ei ollut tarkoitus kritisoida, tilanne oli mikä oli. Jonkun verran kokemusta, niin jäin vain pohtimaan mikä olisi se tapa jolla tilanne ratkeaisi parhaiten.

Switchy

  • Vieras
Vs: Raiskaus
« Vastaus #111 : 08.02.2017, 16:39 »
En tiedä, mikä ihme olisi ratkaissut sen. En mä pysty selittämään, mutta en usko että mun tekemänä yhtään mikään. Vaikka tuolla saunalla sain tilanteen hanskaan olemalla yhtäkkiä erittäin kova, enkä flirttaileva enää, kyllä mä pelästyin. Lähinnä sitä, minkä jotenkin vaistoaa. Ei ollut kyse väkivallasta tai tappelusta, mutta en halua enempää sanoa. Ei sitä ole helppo selittää, mutta kyllä sen vaistoaa. Että tuo ei anna sulle enää kontrollia yhtään jos luovut siitä hetkeksi. Ei tehnyt enää mieli juoda lisää ja juhlia, joskus tajuaa että kannattaa pitää itsensä skarppina.

 Siksi sanoin tosta tulella leikkimisestä, mä en ois siihen leikkiin ja koko illan jatkuneeseen vitsailuun ja vihjailuun mennyt mukaan yhtään kuten kaverini, ja enkä varsinkaan siihen varsinaiseen leikkiin kun vieraat oli lähteneet. Kai mun kaveri ajatteli pitävänsä tilanteen hanskassa, mutta kyllä hän tiesi ihan tarpeeksi niistä miehensä kavereista. Tuossa tulee just se sairas dynamiikka niiden suhteessa, että en mä tiedä missä vaiheessa hän vitsaili ja leikki mukana miehensä painostuksesta.

Hukankukka

  • Vieras
Vs: Raiskaus
« Vastaus #112 : 08.02.2017, 16:52 »
Switchy: ei hätää, en ajatellutkaan että tarkoitit minun tapaustani.
Minä nyt olen tällainen oikeuden puolustaja, enkä siedä perheväkivaltaa yhtään.

Switchy

  • Vieras
Vs: Raiskaus
« Vastaus #113 : 08.02.2017, 16:56 »
Ihan painavaa asiaa ja tärkeää sun sanat oli, en suinkaan loukkaantunut :) Tuntui vaan jotenkin ahdistavalta että en osaa tota selittää, niin etten kuulostais tosiaan vaan siltä pelkurilta :) Ja ei niiden touhuissa ole hetken päähänpistosta kyse, tai ylilyönnistä ja vahingosta, kyllä ne oli päättäneet että niillä on illalla hauskaa, ja piste. Siihen ei todellakaan joku vieras naikkonen tule väliin.. Ihmisiä on niin hiton moneen junaan.. Sanottakoon vielä asenteesta se kiva pikku juttu, että toisella niistä kavereista oli kihlattu. Joka ei ikinä tietenkään ollut mukana vaan kotona..
« Viimeksi muokattu: 08.02.2017, 17:30 kirjoittanut Switchy »

telle

  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1896
  • Ehkä jonkunlainen switch. Näillä kilsoilla asiat..
  • Galleria
Vs: Raiskaus
« Vastaus #114 : 08.02.2017, 17:31 »
Ainakaan mulle ei tarvitse selittää, kuten sanottu onhan näitä nähty vuosien varrella. Ennaltaehkäiseminen voisi toimia, tai sitten ei. Joskus ei vain voi muuta kuin olla sitten jälkeenpäin tukena.

Switchy

  • Vieras
Vs: Raiskaus
« Vastaus #115 : 08.02.2017, 17:39 »
Näin on..