Kirjoittaja Aihe: Perinteinen torstaihengailu Tampereella 2.3. klo 18 @ 2H+K  (Luettu 2423 kertaa)

alice

Tervetuloa maaliskuun ekaan torstaimiittiin! Tapaamme siis jälleen kerran Kaksiossa eli 2H+K, Aleksanterinkatu 33, vihreä ovi ja baarin perälle. Miiteissä on yleensä ollut hulvattoman hauskoja juttuja, hyvää ruokaa ja mielenkiintoisia keskusteluita. Itse ajattelin ilmestyä paikalle noin klo 18 ja raahata taas vaihteeksi mukanani vahvistusta Oulusta, joten tulkaahan pitämään meille seuraa!

Mindgamer

Minustakin saanee seuraa. Jee! \0/

Fjellreven

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 357
  • Residentti hauva.
  • Galleria
Valtatietä Vaara-alueelle juu

Draugo

Lomaviikon kunniaksi tulemme Subtlen kanssa molemmat paikalle.

Ariette

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 335
  • Täh? En tajunnu!
  • Galleria
No nyt pientä otusta jännittää! Elämäni ensimmäinen miitti Oulun ulkopuolella! Onneksi en tule vapaaehtoisesti vaan pienimuotoisesti perässä raahattuna ja vitsalla uhaten. Ei vaan ihana ihminen lupasi tutustuttaa Tampereen miittiin joten täältä minä nyt sitten tulen paikalle moikkaamaan ja viihtymään yhdessä teidän kanssanne! Totean illan jälkeen, joko "älä enää koskaan poistu Oulun miiteistä!" tai "tekipä hyvää käydä vieraalla maalla ja saatanpa tulla toistekin!". Veikkaan vahvasti jälkimmäistä.

hihaton

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2230
  • Come to the dark side. We have needles.
  • Galleria
Mää oon vieläki kaukana kotoa, joten saatte pärjäillä ilman mua. Kyllä mää ennen tän vuoden ensilumia miittiin saavun!

hiitamus

  • Vieras
Pahoittelen omasta puolestani iltaa. Eipä kovin suvaitsevaa ja kaikkia hyväksyvää ilmapiiriä ollut. Toivottavasti muuten oli muilla mukavaa, siivet oli hyviä!

-ennen kuin spekuloidaan, keskustelu tasa-arvosta meni melkein huutamiseksi. Mua se koko keskustelu loukkasi, koska kipuilen sukupuoleni kanssa edelleen.

Kiitos ja anteeksi.

Mia-Rouva

  • Rsyke
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 620
  • Galleria
*etähalaa hiitamusta*

alice

Noniin, kiireinen viikonloppu takana, nyt ehtii viimein tännekin.

Miitissä kovasti peräänkuulutettiin lähteitä tueksi sille, että sukupuolia (ja jopa sukupuolielimiä) on enemmän kuin kaksi eikä asia ole lainkaan niin mustavalkoista, edes biologisesti. Tässä esimerkiksi Naturen artikkeli lähdeviitteineen aiheesta: http://www.nature.com/news/sex-redefined-1.16943 Suosittelen lämpimästi lukemaan koko artikkelin alusta loppuun, mutta vähintäänkin tsekkaamaan The sex spectrum -kohdan.

Odotan lähteitä myös vastakkaiselta näkökulmalta, kun niitä kerran haluttiin ja luvattiin.

Lisäksi toivon, että miitit pysyvät jatkossakin turvallisena ympäristönä johon kaikki uskaltavat tulla sukupuolesta riippumatta. Tällä kertaa ei ihan siihen tavoitteeseen päästy, mutta jatkossa toivottavasti paremmin. Haluan ettei kenenkään tarvitse pelätä miitissä tulevansa mitätöidyksi, loukatuksi tai kohdelluksi alentavasti sukupuolensa takia, ei yhteen henkilöön kohdistuvana eikä yleisellä tasolla.

Draugo

Luin kyseisen artikkelin ja se ei kyllä sano yhtään sitä mitä väität sen sanovan. Artikkeli ei ole itsessään tieteellinen tutkimus vaan freelance journalistin tekemä kooste tutkimuksista ja hänen omista johtopäätöksistään, varsinkin viimeinen kappale sisälsi hyvin heikosti mitään tieteellistä pohjaa. Artikkelin sisältö oli käytännössä juuri se mitä sanoin, eli mies nainen ja intersex eikä viimeistä kappaletta lukuunottamatta mikään siinä edes yrittänyt olla jotain muuta mieltä.

Unikeko

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 427
  • Syntynyt vuonna 1978.
  • Galleria
En ollut paikalla, mutta täytynee lukea tuo linkki.

Siis mun muistikuvani mukaan homma menee niin että maailmaan syntyy tyttöjä, poikia ja jotain siltä väliltä (ulkoiset sukupuolielimet) ja tietysti voi olla useammatkin sukupuolielimet.

Jos ennen sukupuoli oli epäselvä pääsääntöisesti leikkaushoito tytöksi ja siitä on saatu kuulemma todella huonojakin tuloksia.

Nyttemmin taas on tultu siihen tulokseen että sukupuoli voi olla muukin kuin se mitä sukupuolielimet antaisivat olettaa ja sitä sit testaillaan psykologista lähtien.

Se on joka tapauksessa vaikea paikka kun ihminen jonka on tuntenut vaikkapa kouluiästä asti tyttönä (ja josta on ollut kiinnostunut) onkin yht äkkiä poistunut työelämästä ja korjaamassa sukupuoltaan kun on mieleltään ja mielestään mies naisen kehossa.

Tuntematonta on toisen ihmisen turha pelätä, koska sitä myllerrystä mikä ihmisen sisällä käy kun mieli ja keho on eri paria ei voi ymmärtää vaikka kuinka monta tekstiä lukisi. Silti kuitenkin toivoisin että ainakin tällä foorumilla ihmiset uskaltaisivat laittaa kohtaan sukupuoli sen mikä se on fyysesti, sen mikä se on henkisesti tai ainakin sen mitä se ei ole.

Evoluutio etenee, jos kalat vaihtavat sukupuoltaan meressä niin sama voi tapatua ihmisellekin ja onko sit tulevaisuudessa ihminen sellainen että on sekä emätin että penis vai ei kumpaakaan.





 


hiitamus

  • Vieras
Jos joku on ihan oikeasti sitä mieltä, että avioliittolaki oli jo tasa-arvoinen, koska kuka tahansa nainen ja mies pystyivät menemään naimisiin, että tasa-arvo on mielipide, että tasa-arvoa ei pitäisi edes yrittää edistää (koska ennenkin on ollut paskaa ja tulevaisuudessa tulee olemaan paskaa), että valkoinen cis-heteromies on maailman syrjityin ryhmä, että mustat olisivat saaneet jäädä bussin takaosaan, että unisex vessat ovat syrjintää, että sukupuolia on tasan kaksi, ja transsukupuolisuuskin on vain paha tauti, josta paranee papin aamenella tjsp....

Että jonkun fetissit ovat huonompia kuin toisten, että kaikki muut tekevät väärin paitsi minäitse... Jos joku näistä iski, niin ihan oikeasti mä suosittelisin jäämään kotiin. Kaikkea muuta suvaitaan paitsi sitä suvaitsemattomuutta, kapeakatseisuutta, toisten arvostelua ja haukkumista. Erilaiset mielipiteetkin totta kai suvaitaan, mutta kaikenlainen perseily erilaisten mielipiteiden muodossa on aika meh.

Lähdekriittisyys yleensä on hyve, jos edes vaivautuisi lukemaan niitä lähteitä. Imo tieteen popularisointi on tosi hyvä ja mahtava juttu.

Ja hei, ennen kuin alkaa taas suvakki suvaitsee kaiken paitsi suvaitsemattomuuden -jauhanta - mä haluaisin että niin minulla, sinulla, kuin myös niillä vähemmistöjen edustajilla joita miiteissä näkyy, olisi hyvä ja tervetullut olo. Jos tästä eteenpäin puhuttais miiteissä vain kivoista asioista esim yksisarviset, kissat ja tissit?

Draugo

Sieltä tuli taas hieno olkiukkolitania ja läjä trendisanoja jolla lopetetaan kaikki keskustelu koska kaikki muut mielipiteet on vääriä paitsi nämä.

hiitamus

  • Vieras
Niin siis suurin osa näistä olkiukoista tuli suoraan sulta Drauggis.

Draugo

Jos haluat ymmärtää minun puheet niin niin mikä minä olen sinua estämään.