Kirjoittaja Aihe: Subiudesta  (Luettu 10648 kertaa)

MasterOpie

  • Vieras
Vs: Subiudesta
« Vastaus #15 : 18.09.2017, 11:08 »
Minulle on hassu ajatus se, että ihmiset rakastuu toiseen, vaikkapa nyt d-ihmiseen, joka käyttäytyy kolumnissa kerrotulla tavalla. Näinkö helppoa se on?

t. Karwis

telle

  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1896
  • Ehkä jonkunlainen switch. Näillä kilsoilla asiat..
  • Galleria
Vs: Subiudesta
« Vastaus #16 : 18.09.2017, 13:02 »
Rakkaus ei ole ikinä loogista  ;D

Ms. M

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2966
  • An' I don't give a damn 'bout my bad reputation.
  • Galleria
Vs: Subiudesta
« Vastaus #17 : 18.09.2017, 13:03 »
Minulle on hassu ajatus se, että ihmiset rakastuu toiseen, vaikkapa nyt d-ihmiseen, joka käyttäytyy kolumnissa kerrotulla tavalla. Näinkö helppoa se on?

t. Karwis

Ehkäpä se on sinusta hassu ajatus, koska et ole subi? :)

Minustakin toki hassua, että rakastuu ihmiseen joka perseilee, mutta rakkaus on hulluutta (alussa ainakin)... On sitä itsekin rakastunut ihmisiin, jotka ovat olleet minua kohtaan todella julmia.

Flikk

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1724
  • It's playtime;)
  • Galleria
    • Novelleja
Vs: Subiudesta
« Vastaus #18 : 18.09.2017, 13:19 »
Siitäkin taitaa olla jo yli vuosi tai kaksi kun tänne baariimme piti tulla jonkinmoinen uusien opas. Hyvä sellainen olisi auttamatta vuoden kinky teon arvoinen.

t. Karwis

Kannatan tuota aloittelijoille opasta. Mietin vain, miten iso p*skamyrsky nousee kun aletaan vetämään edes jotain rajoja?

Ja kuka sen tekisi, tai ketkä? Rakkausliitossa, D/s:ää toteuttava pariskunta, joilla ei ole sinkku subin näkökulmaa? Vain sessioissa dominoivuuttaan toteuttava Dom/Domina? Polypalleron resident sadomasokisti vai treffaileva fettari? Vai se shibari-intoilija Iisalamesta? Ihan vaan noin niin kuin esimerkiksi.

Minusta tuollaiseen oppaaseen tulisi saada materiaalia monelta näkökannalta, ja siitä voisi lopulta tulla suhteellisen laaja.

Samoin kannatan Karwiksen esiin nostamaa opasta, mutta se toteutus..  itse olisin kyllä hyötynyt monestakin jutusta, joista täällä on keskusteltu eri ketjuissa, mutta yhtä lailla aloittelevia subeja on erilaisia ja erilaisin tarpein.

Subi kelluu välitilassa, jossa ei oikein tiedä, onko sinkku vai varattu...

Eiköhän sitä nyt tiedä, onko varattu vai ei? Kyllä tuollaiset jutut pitää keskustella läpi ennen suhteen aloittamista. Mitkä on haaveet ja toisaalta voimassaolevat realiteetit. Aika outoa edes pyytää (/vaatia!) saati suostua alistumaan vain yhdelle, jos D on salassa?
Oon tosin itsekin oppinut aikalailla ekasta suhteestani, jonka kuvittelin olevan vain meidän välinen.. Nyt kyllä varmistan aina ennakkoon, että molemmat tietää, mitä toinen hakee ja/tai toisaalta pystyy tarjoamaan.

Millainen subi suostuu...Rakastunut, alistuva, kunnioittava, vanhan aikaisella arvomaailmalla varustettu, epäitsekäs, lojaali, luotettava...Toki tämän päivän kertakäyttö-juttu-käyttöesine-epämääräinen lelu- maailmassa ei-niin-toivottuja piirteitä mikäli olen oikein päätellyt. .Sanon minä, vaikka pääsääntöisesti saarnaankin aina subin vastuusta itsestään ja omasta hyvinvoinnistaan. Jaloilla äänestäminen syvälle tunteisiin ja pään sisälle menevässä D/s-jutussa on äärettömän rankka kokemus ja vaatii henkistä vahvuutta ripakopallisen  :)
Komppaan Telleä, että hirveen rankkoja ovat nuo erot. Voi kun ei tarvitsisi yhtään sellaista enää ottaa, ainakaan ilman luottoystävää, joka kannustaa tekemään kuten oikein on ja kuuntelee itkut siinä sivussa.

Sellanen "luottis" voisi montaa aloittelevaa auttaa. Että olisi yksi (joka ei halua sun pöksyihin), jonka kanssa uskaltaisi käydä läpi kinkyjuttuja ja joka ei tuomitse. Sellaisesta on kovasti apua, kun tarvitaan tuota jaloilla äänestämistä.
Vaikkakin esim. miiteistä saa kavereita, niin varsinkin aloitteleva subi on aika yksin ajatustensa kanssa. Ja tuntuu saalistajia* olevan liikkeellä aika paljon, kun usein haetaan nuoria tai "matkaansa vasta aloittavia". Uusille lienee helpointa syöttää omia ajatuksiaan normikäytäntönä..?
*pahoittelen sanavalintaa, mutta en nyt parempaakaan tuohon keksinyt

Minulle on hassu ajatus se, että ihmiset rakastuu toiseen, vaikkapa nyt d-ihmiseen, joka käyttäytyy kolumnissa kerrotulla tavalla. Näinkö helppoa se on?

t. Karwis
Ei kait se helppoa ole. Mutta D, joka saa subin värähtelemään tavoilla, joista s on aiemmin vain haaveillut. Lupaukset tulevasta, jotka tosin saattavat myöhemmin osoittautua katteettomiksi. Jopa eristäminen muista (vedoten subin hyvinvointiin), jolloin subi saattaa tulla henkisesti D:stä riippuvaiseksi ja kokea siksi tunteensa rakkautena..
No kaikenlaista sattuu, kun me subitkin ollaan vaan ihmisiä;)

telle

  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1896
  • Ehkä jonkunlainen switch. Näillä kilsoilla asiat..
  • Galleria
Vs: Subiudesta
« Vastaus #19 : 18.09.2017, 14:09 »
Minusta tämä ei ole ainoastaan aloittelijoita koskeva asia vaan laajempi kokonaisuus. Totaali-alistujaa nyt vain on helppo kohdella epäinhimillisesti. Liiankin helppo, jos suoraan sanotaan.

vila

  • Vieras
Vs: Subiudesta
« Vastaus #20 : 19.09.2017, 15:00 »
Minulle on hassu ajatus se, että ihmiset rakastuu toiseen, vaikkapa nyt d-ihmiseen, joka käyttäytyy kolumnissa kerrotulla tavalla. Näinkö helppoa se on?

t. Karwis

Kyllähän nyt ihmiset ovat maailmansivut rakastuneet persoonallisuushäiriöisiin ihmisiin. Eivätkä etenkään narsistien uhrit valikoidu sattumalta vaan heistä on usein "polttoaineeksi". Tietenkään kyse ei ole oikeasta rakkaudesta vaan ehkä enemmänkin epätoivoisesta yrityksestä täyttää sisällä olevaa tyhjyyttä intensiivisellä ihmissuhteella.

---
Vaikka tässä samassa viestissä kommentoin blogia pitävän D-miehen tekstiäkin niin se mitä aion seuraavaksi sanoa ei mitenkään liity häneen....

Minusta kaikki bottomit hyötyisivät ensisijassa toisten bottomien vertaistuesta. Monet D-henkilöt (etenkin miehet) kovin mielellään esiintyvät opettajina ja "valmentajina", mutta heillä on hyvin harvoin on ensikäden ymmärrystä ja tietoa itse alistumisen kokemuksesta. Niistä pienistä tunteista ja ajatuksista, joita alistuvien aivoissa pyörii session aikana ja etenkin sen jälkeen. Ei ole myöskään sanottua, että switchit osaisivat ymmärtää "vain" alistuvaa. Eiväthän itseensä kohdistuvaa fyysistä kipua välttelevät (jollaisia suurin osa Top-tyypeistä taitaa olla) henkilötkään voi opettaa masokisteille kivunprosessointia kun se  omakohtainen kokemus puuttuu. Ja ei, se ei riitä että on pari kertaa läpsäyttänyt itseään piiskalla.

D-ihminen voi opettaa s-ihmiselle sen miten D-ihminen haluaa hänen käyttäytyvän, mutta syvempi alistumis-identiteetti ja omien rajojen löytäminen kyllä minusta vaatii verkostoitumista toisten s-tyyppien kanssa. Kun en ole subi niin en tiedä miten subit ajattelevat, mutta itse olen orjana hyötynyt erittäin paljon toisten orjien ajatuksista. Masokistina hyöty on ollut jopa ihan selkeää kun olen löytänyt apua kivunprosessoinnin opettelua varten - muutama mutka on oikaistu ihan vain tiedolla.

Ms. M

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2966
  • An' I don't give a damn 'bout my bad reputation.
  • Galleria
Vs: Subiudesta
« Vastaus #21 : 19.09.2017, 16:55 »
Se kai pitäis pykätä pystyyn foorumi vain alistuville/bottomeille/masoille/orjille. Vaan minkähänlainen scheissemyrsky siitäkin sit nousisi? Heti olisi joku (epävarma) dominoiva mieltään pahoittamassa. Ehkä. En tiijä, kunhan arvailen.

Viridian

Vs: Subiudesta
« Vastaus #22 : 19.09.2017, 17:44 »
Se kai pitäis pykätä pystyyn foorumi vain alistuville/bottomeille/masoille/orjille. Vaan minkähänlainen scheissemyrsky siitäkin sit nousisi? Heti olisi joku (epävarma) dominoiva mieltään pahoittamassa. Ehkä. En tiijä, kunhan arvailen.
Eikö subspacella ole jo sellainen oma alue täällä? Onko ollut pahoittumisia? Dominoivien puolelta?

Vir

Suzie

  • Vieras
Vs: Subiudesta
« Vastaus #23 : 19.09.2017, 19:25 »
Se kai pitäis pykätä pystyyn foorumi vain alistuville/bottomeille/masoille/orjille. Vaan minkähänlainen scheissemyrsky siitäkin sit nousisi? Heti olisi joku (epävarma) dominoiva mieltään pahoittamassa. Ehkä. En tiijä, kunhan arvailen.
Eikö subspacella ole jo sellainen oma alue täällä? Onko ollut pahoittumisia? Dominoivien puolelta?

Vir

Subspace oli naisille, ja eikös se jo lopetettu? Julkistakin vikinää muistelisin olleen, ei-julkista vähintäänkin.

fruu

  • Vieras
Vs: Subiudesta
« Vastaus #24 : 19.09.2017, 20:52 »
Joo naiset rakastuu usein kusipäihin, itsekin tullut niin tehtyä. Mielestäni terve itseään kunnioittava ihminen silti äänestää jaloillaan ja jättää paskan taakseen, oli sitten kuinka rakastunut ja subi tahansa.

-fruu

vila

  • Vieras
Vs: Subiudesta
« Vastaus #25 : 19.09.2017, 21:21 »
Se kai pitäis pykätä pystyyn foorumi vain alistuville/bottomeille/masoille/orjille. Vaan minkähänlainen scheissemyrsky siitäkin sit nousisi? Heti olisi joku (epävarma) dominoiva mieltään pahoittamassa. Ehkä. En tiijä, kunhan arvailen.

Jos sellainen perustettaisiin niin olisin kyllä ihan ilolla mukana. Itse koen ainakin sellaista safespacea tarvitsevani. Tälläkin foorumilla on vähän liikaa D-miesten harrastamaa spleinausta koskien etenkin subinaisia.
« Viimeksi muokattu: 19.09.2017, 22:38 kirjoittanut vila »

poisongrrrll

  • Vieras
Vs: Subiudesta
« Vastaus #26 : 19.09.2017, 22:05 »
Se kai pitäis pykätä pystyyn foorumi vain alistuville/bottomeille/masoille/orjille. Vaan minkähänlainen scheissemyrsky siitäkin sit nousisi? Heti olisi joku (epävarma) dominoiva mieltään pahoittamassa. Ehkä. En tiijä, kunhan arvailen.

Jos sellainen perustettaisiin niin olisin kyllä ihan ilolla mukana. Itse koen ainakin sellaista safespacea tarvitsevani. Tälläkin foorumilla on vähän liikaa D-miesten harrastamaan spleinausta koskien etenkin subinaisia.
Itse olen kokenut oman viiteryhmän kanssa verkostoitumisen aivan kullanarvoisena.  :love: Ja kyllä, osansa myös määsterspleinauksella...

Ms. M

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2966
  • An' I don't give a damn 'bout my bad reputation.
  • Galleria
Vs: Subiudesta
« Vastaus #27 : 20.09.2017, 00:46 »
Se kai pitäis pykätä pystyyn foorumi vain alistuville/bottomeille/masoille/orjille. Vaan minkähänlainen scheissemyrsky siitäkin sit nousisi? Heti olisi joku (epävarma) dominoiva mieltään pahoittamassa. Ehkä. En tiijä, kunhan arvailen.

Jos sellainen perustettaisiin niin olisin kyllä ihan ilolla mukana. Itse koen ainakin sellaista safespacea tarvitsevani. Tälläkin foorumilla on vähän liikaa D-miesten harrastamaan spleinausta koskien etenkin subinaisia.
Itse olen kokenut oman viiteryhmän kanssa verkostoitumisen aivan kullanarvoisena.  :love: Ja kyllä, osansa myös määsterspleinauksella...

Tosiaan, Subspace taisi olla vain naisille, enkä siksi koskaan lähtenyt hommaan mukaan. Toki, nainenhan minäkin, mutta tuntui oudolta, ettei miehiä päästetty mukaan. Tekivät toki silti hienoa duunia, taisi olla ensimmäinen puhtaasti alistuville suunnattu jengi, right? Kiitos siitä.

Ehkäpä sitä voisi jonkinlaisen foorumin laittaa pystyyn, toki vapaaehtoisia siihen kaivataan enemmän kuin pari. Voi mennä aikaa, ennen kuin heitä löytyy.

Ja sitten on tietenkin se, että voiko tuollaisella foorumilla puhua kaikesta vapaasti vai täytyykö jotenkin sensuroida itseään siinä pelossa, että tekstit päätyvät ulkopuolisten luettavaksi. Voihan dominoiva määrätä alistuvansa näyttämään foorumin.

T.nimim. foliohattu

Pip

Vs: Subiudesta
« Vastaus #28 : 20.09.2017, 01:01 »
Se kai pitäis pykätä pystyyn foorumi vain alistuville/bottomeille/masoille/orjille. Vaan minkähänlainen scheissemyrsky siitäkin sit nousisi? Heti olisi joku (epävarma) dominoiva mieltään pahoittamassa. Ehkä. En tiijä, kunhan arvailen.

Jos sellainen perustettaisiin niin olisin kyllä ihan ilolla mukana. Itse koen ainakin sellaista safespacea tarvitsevani. Tälläkin foorumilla on vähän liikaa D-miesten harrastamaan spleinausta koskien etenkin subinaisia.
Itse olen kokenut oman viiteryhmän kanssa verkostoitumisen aivan kullanarvoisena.  :love: Ja kyllä, osansa myös määsterspleinauksella...

Tosiaan, Subspace taisi olla vain naisille, enkä siksi koskaan lähtenyt hommaan mukaan. Toki, nainenhan minäkin, mutta tuntui oudolta, ettei miehiä päästetty mukaan. Tekivät toki silti hienoa duunia, taisi olla ensimmäinen puhtaasti alistuville suunnattu jengi, right? Kiitos siitä.

Ehkäpä sitä voisi jonkinlaisen foorumin laittaa pystyyn, toki vapaaehtoisia siihen kaivataan enemmän kuin pari. Voi mennä aikaa, ennen kuin heitä löytyy.

Ja sitten on tietenkin se, että voiko tuollaisella foorumilla puhua kaikesta vapaasti vai täytyykö jotenkin sensuroida itseään siinä pelossa, että tekstit päätyvät ulkopuolisten luettavaksi. Voihan dominoiva määrätä alistuvansa näyttämään foorumin.

T.nimim. foliohattu
Eikä olisi ensimmäinen kerta, kun dominoiva kirjautuisi alistuvana jollekin palstalle, pelkästään, jotta voisi tarkastella mistä puhutaan.

poisongrrrll

  • Vieras
Vs: Subiudesta
« Vastaus #29 : 20.09.2017, 01:42 »
Se kai pitäis pykätä pystyyn foorumi vain alistuville/bottomeille/masoille/orjille. Vaan minkähänlainen scheissemyrsky siitäkin sit nousisi? Heti olisi joku (epävarma) dominoiva mieltään pahoittamassa. Ehkä. En tiijä, kunhan arvailen.

Jos sellainen perustettaisiin niin olisin kyllä ihan ilolla mukana. Itse koen ainakin sellaista safespacea tarvitsevani. Tälläkin foorumilla on vähän liikaa D-miesten harrastamaan spleinausta koskien etenkin subinaisia.
Itse olen kokenut oman viiteryhmän kanssa verkostoitumisen aivan kullanarvoisena.  :love: Ja kyllä, osansa myös määsterspleinauksella...

Tosiaan, Subspace taisi olla vain naisille, enkä siksi koskaan lähtenyt hommaan mukaan. Toki, nainenhan minäkin, mutta tuntui oudolta, ettei miehiä päästetty mukaan. Tekivät toki silti hienoa duunia, taisi olla ensimmäinen puhtaasti alistuville suunnattu jengi, right? Kiitos siitä.

Ehkäpä sitä voisi jonkinlaisen foorumin laittaa pystyyn, toki vapaaehtoisia siihen kaivataan enemmän kuin pari. Voi mennä aikaa, ennen kuin heitä löytyy.

Ja sitten on tietenkin se, että voiko tuollaisella foorumilla puhua kaikesta vapaasti vai täytyykö jotenkin sensuroida itseään siinä pelossa, että tekstit päätyvät ulkopuolisten luettavaksi. Voihan dominoiva määrätä alistuvansa näyttämään foorumin.

T.nimim. foliohattu
Suosittelen kaikille lämpimästi järjestämään oman näköisiä ja itseään kutsuvia yhteisöjä for us, by us -periaatteella. Subimiehet subimiehille, dommet dommeille, eritefettarit eritefettareille, littlet littleille, queerit queereille. Netin kautta voi luoda yhteisöjä vaikka minkälaiselle alustalle ja livemiittien järjestäminen ei vaadi kuin kivan kuppilan nurkkapöydän. Etenkin sellaiset ryhmät, jotka ovat marginaalin marginaalissa voisivat hyötyä verkostoitumisesta toisten kaltaisensa kanssa. Uskon, että sellainen on luomassa turvallisempaa kinkykulttuuria.