Kirjoittaja Aihe: Metalliketjun työstäjä / koruntekijä haussa (ciliceä varten)  (Luettu 10709 kertaa)

Nvriih

  • Vieras
Tahtoisin kovasti cilicen, ja kuulemma koruntekijöiltä voisi ainakin onnistua. Lisäksi kiinnostaisi tuommoinen discipline myöskin. Tsekkaa tarkemmin infoa linkeistä.

Jos uskot olevasi etsimäni henkilö, laita viestiä. Muitakin kiinnostuneita foorumilta löytyi, joten isompi tilaus on mahdollinen. Maksettava hintahaarukka on alle tuon cilice.co.uk:n tason.

http://www.cilice.co.uk/cilice/a-three-link-1mm-gauge-half-leg-metal-cilice-with-suede-tie-cord.html

http://www.cilice.co.uk/hairshirts/metal-chain-and-elasticated-cord-discipline.html

nicolaus

  • Rsyke
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1871
  • Kekkee Alistaja
  • Galleria
Oho.... kyllä nälkä tulee noilla hinnoilla tekijälle.

Hyvin edullisia näyttävät olevan nuo valmiit verrattuna käsityönä tehtyyn.

Von

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 718
  • TrueMaster 1%
  • Galleria
Maksettava hintahaarukka on alle tuon cilice.co.uk:n tason.

Kiva nähdä että suomalaisen käsityön arvostus on kohdallaan.

Ms. M

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2965
  • An' I don't give a damn 'bout my bad reputation.
  • Galleria
Juu, kyllä mittatilaustyöstä olisi hyvä maksaa enemmän kuin tilatusta, niin kuin mainitsin tuolla cilice tilaus-ketjussa...

Sari

  • Vieras
Tuollainen ei olisi mahdoton tehdä ja ihan kiva askartelu.
Mutta jigit työvälineet materiaalit maksavat enemmän kuin teollisesti tehty koru. Puhumattakaan tekijän palkasta.. Siinä mielessä tuo kannattaa tilailla suoraan Englannista.

vila

  • Vieras
Oho.... kyllä nälkä tulee noilla hinnoilla tekijälle.

Hyvin edullisia näyttävät olevan nuo valmiit verrattuna käsityönä tehtyyn.

Cilice.co.uk:n  kaikki tuotteet ovat ainakin nettisivujen perusteella tehty käsintehtyjä.

Näin oheen kommentoin, että minulle itselleni ei ole ongelma vaikka hintataso olisi cilice.co.uk:n ulkopuolella kunhan saan ensiluokkaista jälkeä ja voin vaikuttaa itse materiaaleihin. Tosin itselleni nuo hinnat ovat sinänsä kipurajalla, että jos mennään niiden yli niin sitten pitäisi saada jotain erilaista.
« Viimeksi muokattu: 29.09.2017, 13:37 kirjoittanut vila »

Von

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 718
  • TrueMaster 1%
  • Galleria
Ihan mielenkiinnosta, mihin tuo vertailu perustuu? Cilice.co.uk:n  kaikki tuotteet ovat nimittäin ainakin nettisivujen perusteella tehty käsintehtyjä.

Joku kyynisempi voisi tietysti epäillä, että "handcrafted" ilman valmistusmaata tai tekijän nimeä tarkoittaa kiinalaista hikipajaa.

Nvriih

  • Vieras
Mulla ei vaan ole varaa enempää maksaa. Ja metallia luulin, että saa edullisesti. En toki tiedä kun en itse tee. Arvostan toki käsityötä, mutta nuokin väitetään tehdyn käsityönä. Pahoittelut jos nyt jonkun työtä pilkkasin tai aliarvioin.

Olen kaveriltani ostanut itse tehtyjä koruja siinä 30-40 € kieppeillä, niissä ollut kiviä yms joiden uskoisin olleen hintavampia kuin metallilanka. En siis nähnyt mitään ongelmaa näitä pyytää niissä samoissa hinnoissa.

Nvriih

  • Vieras
Ihan mielenkiinnosta, mihin tuo vertailu perustuu? Cilice.co.uk:n  kaikki tuotteet ovat nimittäin ainakin nettisivujen perusteella tehty käsintehtyjä.

Joku kyynisempi voisi tietysti epäillä, että "handcrafted" ilman valmistusmaata tai tekijän nimeä tarkoittaa kiinalaista hikipajaa.

"Italialaiset nunnat" - Kiinassa asuvat. :D

vila

  • Vieras
Mulla ei vaan ole varaa enempää maksaa. Ja metallia luulin, että saa edullisesti. En toki tiedä kun en itse tee. Arvostan toki käsityötä, mutta nuokin väitetään tehdyn käsityönä. Pahoittelut jos nyt jonkun työtä pilkkasin tai aliarvioin.

Olen kaveriltani ostanut itse tehtyjä koruja siinä 30-40 € kieppeillä, niissä ollut kiviä yms joiden uskoisin olleen hintavampia kuin metallilanka. En siis nähnyt mitään ongelmaa näitä pyytää niissä samoissa hinnoissa.

Et ole pilkannut yhtään kenenkään työtä. Noin äkkiseltään harvempi osaisi heittää cilicelle "markkinahintaa" (tai sitä "käsityöläishintaa") enkä ainakaan minä olisi osannut ajatella että cilicellä on niin valtava kysyntä, että ihan tehdastuotanto kannattaisi. Vielä vähemmän olisin osannut kuvitella, että kyseessä on niin valtaisa bisnes, että tuotanto on siirretty Kiinaan asti. Etenkin kun kyse on uskonnollisesta esineestä, jollaisia luostareissa yleisesti valmistetaan.

Kiusa

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 91
  • Eihän sitä koskaan tiedä.
  • Galleria
Tuolla hinnalla vekotin on tehty Kiinassa. Suomalainen koruntekijä pyytäisi vastaavasta noin 85-150 euroa. Kolmella kympillä saa nippa nappa materiaalit, kuten esim. teräksen/pronssin/hopean, ja muotoiluun tarvittavat erikoistyökalut. En tunne yhtäkään koruntekijää joka myisi tilaustöitä alle 70 euron kappalehinnalla.

P.S. Multa voi tilata hopeisen jos haluaa :D

tiikki

  • Vieras
Tuolla hinnalla vekotin on tehty Kiinassa. Suomalainen koruntekijä pyytäisi vastaavasta noin 85-150 euroa. Kolmella kympillä saa nippa nappa materiaalit, kuten esim. teräksen/pronssin/hopean, ja muotoiluun tarvittavat erikoistyökalut. En tunne yhtäkään koruntekijää joka myisi tilaustöitä alle 70 euron kappalehinnalla.

P.S. Multa voi tilata hopeisen jos haluaa :D

Jos tekijöinä on nunnat kuten mainostetaan niin ne ei tarvi palkkoja ja kirkko saattaa saada materiaalejakin lahjoituksina ja työkalut on varmaan keskiajalta peräisin :D

D79Mies

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 724
  • Haista vittu ei ole turvasana.
  • Galleria
Tänä päivänä "käsintehty" voi tarkoittaa hyvin mielikuvituksellisia asioita. Olisi kivaa tietää, mikä on tuon Cilicen vuosimenekki.
Tuotannon kannalta tuo vaatii tuhansien eurojen jigin tilaamista, minkä jälkeen jokin jousipaja paukuttaa noita rinkuloita viisi tuhatta kappaletta puolessa tunnissa.
Lopulta joku täti kasaa sen käsin ruokapalkalla. Olipa nunna tai ei.
Metallin hinnat ovat globaaleja riippumatta, ostetaanko Kiinasta vaiko Suomesta. Lähinnä välikäsien määrällä ja volyymilla on merkitystä.

Mikäli tuon Cilicen vuosimenekki on tuhansia kappaleita, työvoima- ja hankintakustannuksia ei oikein ole mielekästä vertailla yhden kappaleen tilaukseen.  ;)
Halvemmalla saa lähinnä kaverihintaan, jolloin kannattaa varautua vastapalvelukseen.