Äänestys

Pitäisikö mielestäsi foorumilla olla mahdollisuus jäsenellä itsellään piilottaa jäsenyytensä halutessaan. Deittipalstojen tapaan sekä myöskin palauttaa se?  

Kyllä
7 (11.3%)
Ei
37 (59.7%)
Se ja sama
18 (29%)

Äänestäjiä yhteensä: 40

Äänestys päättynyt: 28.01.2018, 00:01

Kirjoittaja Aihe: Pitäisikö foorumilla olla mahdollisuus, itse piilottaa jäsenyytensä?  (Luettu 5548 kertaa)

kulkija

  • Vieras
Eli mitä mieltä olet? Toivoisitko foorumille ominaisuutta, jolla jäsen itse voisi halutessaan laittaa profiilinsa piiloon, haluamakseen ajaksi ja myöskin palauttaa se kun taas nettisurffailu alkaa maistua uudelleen. Deittipalstojen tapaan. Olkoonkin, ettei tämä baarin ykkösteema olekaan olla deittipalsta. Mallia kuitenkin sieltä voisi ottaa.

Itse olen ollut ja varmaan tulen vielä jatkossakin olemaan välillä tauolla. Siksi ajatus itsestäni tuntuisi hyvälle. Se etu siinä tulisi, ettei poistuessaan tauolle. Menetä kaikkea sitä tuotettua tekstiä, profiili tietojaan, mahdollista nimimerkkiään ym. Ne säilyisivät tauon aikanakin ja näin nimimerkin historia olisi tallessa. Odottamassa sitä mahdollista paluuta.

Joskus kun lähdin tauolle. Kyselin huhunperään ylläpidolta. Olisiko mahdollisuutta laittaa nimimerkkini määrä-ajaksi tauolle? ei ollut. Yleisessä käytössä tuo keino varmastikin työllistäisi ylläpitoa turhaan, joten se ei uskoakseni olisi kovin hyvä keinona.

Onnistuisiko tämä teknisesti ja miten? Siihen en osaa itse ottaa mitään kantaa. Ehkä äänestystulos kuitenkin antaisi ylläpidolle viiteitä siitä, mitä jäsenistö toivoisi tuon asian suhteen :) ja taaskaan äänestäjien nimimerkit ei jää näkyviin, joten voit äänestää anonyyminä.

Äänestysaikaa on 20pv

pehmo

  • Vieras
Pakko äänestää ei, koska vaikka tilin piilottaminen toimiikin esimerkiksi facebookissa, ei se tämänkaltaisella foorumilla ole teknisesti mahdollista. Tämän paikan ensisijainen tarkoitus on olla keskustelupaikka, ei käyttäjien profiiligalleria. Foorumin aktiivikäyttäjillä, siis heillä joilla toiminto olisi käytössä, on takanaan jonkinkaltaista foorumihistoriaa, katoaisiko piilotetulta sitten ne kaikki foorumiviestitkin näkyvistä? Mikäli ei katoaisi, niin onko sillä mitään väliä, mitä siinä viestin lähettäjän kohdassa lukee, siis jos se olisikin "anonyymi" joka kirjoitti viestin, eikö me olla jo muutenkin tarpeeksi anonyymejä? Tilin jäädyttäminen ja määräaikainen sisäänkirjautumisen esto on mahdollista, mutta kun sitä on taas niin monelta kantaa ongelmallista käyttää mielekkäästi, niin sitä toivoisi että käyttäjä osaisi vain olla kirjautumatta itse sisään.

Suosittelen vain olemaan poistamatta nimimerkkiä ja kirjoitustauon pitämistä, jos täällä ei huvita pyöriä, mutta aikoo tulla vielä joskus takaisin. Tämänkaltaiselle sivustopohjalle sen paremman "taukotoiminnon" toteuttaminen on teknisesti hyvin ongelmallista.

Galesi

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2607
  • pörröpää/lutka
  • Galleria
En ymmärrä mikä ongelma tässäkin on.

Jos lähdet tauolle, niin aika moni varmaan osaa lukea milloin olet viimeksi kirjautunut sivustolle, jos jolla kulla on jotain asiaa juuri sinulle yksityisviestein. Muussa tapauksessa keskustelupalstan elämä jatkuu ihan normaalisti.
Käyttämätön tunnus säilyy vuoden verran, jonka jälkeen se poistetaan ylläpidon toimesta. Jos ei halua menettää tunnustaan ja samalla viestejään niin sitten yksinkertaisesti loggaa kerran vuoden aikana sisälle. Se on noin puolen minuutin homma.

armadillo

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1025
  • Vehkeilyyn taipuvainen sieluseksuaali.
  • Galleria
Jos se on teknisesti helppo toteuttaa niin miksipä ei? Omalla kohdallani en juuri nyt näe tällaista toiminnallisuutta erityisen tarpeellisena - viimeksi kun pidin taukoa henkilökohtaisista syistä, tyhjensin vain profiilitekstini ja suurimman osan kuvistani ja jätin kirjautumatta sisään muutamaksi kuukaudeksi ilman sen suurempaa meteliä tai draamaa.

Toisaalta ymmärrän kuitenkin että muut ihmiset eivät ole minä, ja jollain voi joskus olla ihan validi ja perusteltu syy haluta piilottaa profiilinsa tilapäisesti menettämättä kuitenkaan mm. viestihistoriaansa, kommentoituja kuviaan tai mahdollisia jäsenetujaan.

Paistettu Mörkö

  • Grandmaster of Uranus
  • Administrator
  • *
  • Viestejä: 701
  • Suursmurffi 2024 ja Baarin kirstunvartija
  • Galleria
Hei,

teknisestä näkökulmasta 'profiilin piilottaminen' olisi hitusen haastavaa.

Pehmo omassa kirjoituksessaan sivusikin jo isointa ongelmaa, eli miten tällaisella keskustelupalstalla tulisi näyttää käyttäjän viestit, jos hän on 'tauolla'? Anonyymina? Jos omalla nimellä, miten tämä eroaa enää siitä että ei vaan kirjaudu sivustolle tauon aikana? Pitääkö käyttäjään pystyä ottamaan yhteyttä vaikkapa yksityisviestillä tauon aikana? yms yms.

En itse näe kovin suurta järkeä käyttää moisen toiminnallisuuden toteuttamiseen aikaa etenkin kun tässäkin ketjussa esitetyt keinot itsensä tauottamiseen ovat valtaosalle käyttäjiä riittävät.

Rgds, Mörkö

Piilukko

  • Vieras
Eikö tuohon nimimerkin alle voi kirjoittaa, että "olen tauolla" ja sama profiiliin?

Eräältä toiselta keskustelupalstalta on tullut vastaan idea, jossa keskustelijat voi hakea vapaaehtoista bannia. Siitä tuskin on tässä kyse, mutta siis siinä ylläpito laittaa henkilölle bannin esimerkiksi kukaudeksi, koska henkilö tiedostaa, että foorumilta on vaikea pysyä poissa.

Galesi

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2607
  • pörröpää/lutka
  • Galleria
Eikö tuohon nimimerkin alle voi kirjoittaa, että "olen tauolla" ja sama profiiliin?

Eräältä toiselta keskustelupalstalta on tullut vastaan idea, jossa keskustelijat voi hakea vapaaehtoista bannia. Siitä tuskin on tässä kyse, mutta siis siinä ylläpito laittaa henkilölle bannin esimerkiksi kukaudeksi, koska henkilö tiedostaa, että foorumilta on vaikea pysyä poissa.

Näinpä.

Bannit tietääkseni onnistuvat myös täälläkin addikteille.

Kettu vinossa

  • Vieras
Profiili muistaakseni häviää noin vuoden käyttämättömyyden jälkeen, joten jos on tarkoitus tulla joskus takaisin, ei luulisi olevan mahdotonta käydä edes kerran sen vuoden aikana kirjautumassa hetkeksi ettei menetä profiiliaan. Itsekin olen välillä pitänyt useamman kuukauden taukoja tältä foorumilta. Sama profiili ollut käytössä aina.

Paistettu Mörkö

  • Grandmaster of Uranus
  • Administrator
  • *
  • Viestejä: 701
  • Suursmurffi 2024 ja Baarin kirstunvartija
  • Galleria
Moi,

totta, yli vuoden inaktiivisina olleet profiilit poistetaan (tällä hetkellä käsin, ettei käy ULLATUS-tyyppisiä vahinkoja).

Rgds, Mörkö

Suzie

  • Vieras
En ymmärtänyt miksi profiili ei aloittajan mielestä saisi näkyä tauon aikana. Sen sijaan olen sitä mieltä, että muille on hyötyä siitä että profiilit eivät noin vaan hypi piiloon ja näkyviin satunnaisesti.


Miltä näyttäisi jos joku aina piilottaisi itsensä logatessaan ulos?

Äänestän "ei".

latexbun

  • Vieras
Mitä väliä? Jos ei huvita, voi olla joko kirjautumatta tai kirjautua, mutta olla osallistumatta keskusteluihin. Ihme draamailua.

Nvriih

  • Vieras
Jos olisi tarve tauolle niin jättäisin vaan käymättä. Mulle ei satele yksityisviestejä, enkä näe tarpeellisena infota poissaoloani muille (koska sitä ei huomattaisi eikä se muille varsinaisesti kuulukaan). Jos olisi täällä enemmän keskusteluyhteyksiä olemassa niin laittaisin ylemmän vinkin mukaan maininnan profiiliin olevani tauolla.

Ms. M

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2966
  • An' I don't give a damn 'bout my bad reputation.
  • Galleria
Juu, ei. On jo mainittukin, että voi olla kirjautumatta ja laittaa profiiliin "OLEN TAUOLLA" tekstin. Varmasti joillekin (kuten esim.minulle) haastavaa olla kirjautumatta. Tosin, ainahan voi pyytää ylläpidolta vapaaehtoista "hermolomaa", bannia. :))

Coach

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 225
  • The Grand Daddy
  • Galleria
Tämä foorumi on mulle erittäin tärkeä paikka, vaikka en täällä aktiivisesti itse kirjoittelekaan. Mielestäni ihmisten mahdollisuus olla täysin anonyyminä niin halutessaan on riittävän paljon. Olisi melkolailla häiritsevää jos täällä pomppisi porukkaa ihan oman mielensä mukaan näkyvissä tai ei.
Osallistuminen keskusteluun, seuranhakuun tai muuhun tällä palstalla jättää aina jäljen. Minkälaisen jäljen jätät, sen saa jokainen itse päättää. Profiilin voi tyhjentää tiedoista niin halutessaan, ja poistaminenkin on mahdollista. En oikein ymmärrä mihin sitä piilottamista käyttäisi?

Von

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 717
  • TrueMaster 1%
  • Galleria
En oikein ymmärrä mihin sitä piilottamista käyttäisi?

Profiilin piilotuksen funktio on olla näkymättömissä parisuhteen ajan, koska perinteiseen monomeininkiin ei oikein sovi että seuranhaku on päällä suhteen aikana. Parisuhde todennäköisesti katkeaa, ja olisi kauhea vaiva luoda oikeasti poistettu profiili uudelleen, joten se laitetaan vain piiloon suhteen ajaksi. Alkuperäisessä viestissä viitattiin nimenomaan deittipalstoihin, eikä tuota toimintoa muualla esiinnykään.

Kyseisen option tarkoitus tällä palstalla jäi hämärän peittoon, koska profiili täällä ei millään tavalla viittaa seuranhakuun, ellei erikseen laita päälle täppää jossa ilmoittautuu seuranhakijaksi. Joku kuudesta kyllä äänestäneestä voisi kertoa?