Kirjoittaja Aihe: The Handmaid’s Tale (suom. Orjattaresi), (Ylen areenalta)  (Luettu 18129 kertaa)

Lunttu

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1140
  • Center Of Attention Whore
  • Galleria
Tää muuten näkyy myös hbo:lta.

Eka tuotantokausi katsottu, epärealistisuudessaankin ihan viihdyttävä sarja  ;)

Jo toista kautta HBO tahtiin katsellut.
Mun mielestä tässä kiehtovinta/pelottavinta/ajatuksia herättävintä juurikin se että täähän on osassa maailmaa jos ei täysin totta niin osittain ja näin ollen voisi olla sitä myös meille.

DareDoll

  • Vieras
Tää muuten näkyy myös hbo:lta.

Eka tuotantokausi katsottu, epärealistisuudessaankin ihan viihdyttävä sarja  ;)

Jo toista kautta HBO tahtiin katsellut.
Mun mielestä tässä kiehtovinta/pelottavinta/ajatuksia herättävintä juurikin se että täähän on osassa maailmaa jos ei täysin totta niin osittain ja näin ollen voisi olla sitä myös meille.

Amerikka-keskeisyys teki tästä epäuskottavan  ;)

Lunttu

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1140
  • Center Of Attention Whore
  • Galleria
Millä tavoin? Trumpin ollessa vallassa en näkis itse niin epäuskottavana skenaariona.. Miettii esim. aborttilainsäädäntöön hänen ajamiaan kiristyksiä jne.

DareDoll

  • Vieras
Millä tavoin? Trumpin ollessa vallassa en näkis itse niin epäuskottavana skenaariona.. Miettii esim. aborttilainsäädäntöön hänen ajamiaan kiristyksiä jne.

No joo, voit olla oikeassa..

Lunttu

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1140
  • Center Of Attention Whore
  • Galleria
Ei näissä musta silleen oo oikeeta, toisaalta ei edes väärääkääb, tulkinnalle on varaa ja harva asia on mustavalkoinen muutenkaan :)
Paras aspekti sarjassa musta on juurikin se, että sarja herättää ajatuksia ja keskustelua, saisi varmistamaan sen ettei tuollaista tai vastaavaa pääsisi noin huomaamatta vallalle (vrt. Natsisaksa) ja että vastaavat epäkohdat jotka vallitsevat jossain tällakin hetkellä saataisiin kitkettyä.

Terve kritiikki ja kyseenalaistaminen vallanpitäjiä ja näiden "koneistoja" kohtaan on ainoa keino säilyttää tolkku edes tällä tasollaan maailmassa. Toivoa ja tehdä hyvää, mutta ei luottaa siihen sinisilmäisesti, että kaikilla olisi sama ajatus toimintansa taustalla. Elää niinkuin haluaa, toisia tahallaan loukkaamatta ja velvoittamatta ketään elämään tai ajattelemaan samoin kuin itse vaikka miten homma omalla kohdalla toimisikin hyvin niinkuin toimii.
Pitää mielessä että "jokainen tulee uskossaan autuaaksi" mutta samalla "who are we to judge"

UW

  • Vieras
^ vallanpitäjien kyseenalaistaminen hyvä. Samaan hengenvetoon todettakoon, että valtaosa ihmisistä ei ole kovinkaan älykkäitä. Demokratia on korkeintaan paras tarjolla olevista huonoista vaihtoehdoista. Tästä mielipiteestä ei yleensä moni tykkää, facebookissa on keskimäärin 10 ystävää vähemmän kun argumentoit tähän suuntaan. No tosiasiaa on kuitenkin, että minä olen oikeassa  8)

Lunttu

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1140
  • Center Of Attention Whore
  • Galleria
 ;D

True dat UW!

NeitiM

  • Vieras
Puolen tunnin päästä taas kolme jaksoa nähtävänä! Jee! Tai siis kauheeta mitä siin on, mutta kiva kun Yle antaa laatusarjoja katsottavaksi!

submit

  • Vieras
Jos Areenasta aikoo katsoa, ei kannata odotella liian kauan, poistuvat melko nopeasti (eka jo poistettu ja 2. jakso enää 9 päivää nähtävillä). Se hyvää, että uudet jaksot ovat katsottavissa jo ennen illan lähetystä.

Conf

Eka kausi oli loistava, tokassa kaudessa meinasin kuolla tylsyyteen

emi~

  • Vieras
Eka kausi oli loistava, tokassa kaudessa meinasin kuolla tylsyyteen

Kakkoskausi vielä katsomatta, mut jostain syystä tähän olen varautunut itsekin. Siksi en varmaan ole edes aloittanut katsomaan vielä  :-\

Pajunkissa

  • Vieras
Tosi mielenkiintoinen idea! Muistan miten ensimmäiset jaksot aiheutti suorastaan ahdistusta ja tuntui tosi epämiellyttävältä katsoa sarjaa juurikin sen maailman takia, mutta toisen seasonin lopussa olen aika pettynyt. Juoni ei liiku mihinkään suuntaan ja sarja koittaa shokeerata katsojaa samoilla elementeillä aivan jatkuvasti, vaikka tehonsa ne menettää todella nopeasti.

Hirvaz

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 494
  • Murrur.
  • Galleria
Mainiosti toteutettu, production values right.

Ei kai tässä dystopioihin paneutuneille mitään mullistavaa?

Toki jos naisasia-aspektin kokee olennaiseksi niin miksei, mutta totalitärismi on mitä on ja sellaisen perustavanlaatuisin ulottuvuus lie naisten seksuaalisuuden hallitseminen, sanoisin.

Atwoodin alkuteos toki etenkin aikoinaan mullistava, sikäli kuin toisteisuus käy teille.

A proper piece of work, I'd say.



  * )

NeitiM

  • Vieras
Ylellä taas jaksoja.

Minullekin kävis tuo säären ajelu mitä oli tuossa 8 jaksossa (Marko, hei!!!...).... Mutta kuka ajoi naisen säären sarjassa? Sen näkee vain katsomalla  ^-^

Kinkykundi

En ole sarjaa katsonut.

^ vallanpitäjien kyseenalaistaminen hyvä. Samaan hengenvetoon todettakoon, että valtaosa ihmisistä ei ole kovinkaan älykkäitä. Demokratia on korkeintaan paras tarjolla olevista huonoista vaihtoehdoista. Tästä mielipiteestä ei yleensä moni tykkää, facebookissa on keskimäärin 10 ystävää vähemmän kun argumentoit tähän suuntaan. No tosiasiaa on kuitenkin, että minä olen oikeassa  8)

Ihan vain kommentoin sillä, että komppaan tätä.