Kirjoittaja Aihe: Mitä jos et olisikaan vain hiljaa?  (Luettu 77881 kertaa)

Kinkykundi

Vs: Mitä jos et olisikaan vain hiljaa?
« Vastaus #75 : 07.08.2018, 13:54 »
Siitä VOI syntyä keskustelua, kun huutamisen sijaan tekee asiallisen aloituksen jossa kertoo omista kokemuksistaan.

Ei synny, koska keskustelu vaatii useampia näkökulmia aiheeseen, ja nythän esitit, että eri näkökulmat pitäisi pistää eri aiheisiin. Kirjoitit hyvästä ja tärkeästä aiheesta, minkä kertoo sekin, että keskustelua on jo tullut monta sivua, itse tähän tuskin tulen pystymään, mutta arvokeskustelua tästä ei pystytä välttämään jos tarkoitus on tehdä muutakin kuin vain oksentaa omaa oloaan ilmoille.

Se on aina helppo sanoa, että minä olen oikeassa ja muut väärässä, mutta se sama oikeus olla oikeassa on kaikilla muillakin, minkä johdosta joku yhteinen sävel pitäisi löytyä eri ihmisten kesken.

LeatherM

Vs: Mitä jos et olisikaan vain hiljaa?
« Vastaus #76 : 07.08.2018, 14:27 »
Vaikeita asioita, nämä nähdään aina omilta kanteilta. Itselleni sattui reilut kymmenen vuotta sitten tapaus jossa toimin tietämättäni väärin. Piiskasin hyvää ystävääni bileissä hänen pyynnöstään aivan noin niinku kaveripohjalta. Aika kovalla kädellä ja saatoin olla hiukan ottaneenakin, näistä ei tullut sanomista, mutta vedin pikkuhousut alas ja se ei ollutkaan ok ilmeisesti häveliäisyys syistä. Juhlin juhlat loppuun iloisena ja tyytyväisenä, hän ei sanonut silloin mitään.

Muutaman viikon jälkeen hän otti kuitenkin asian esille ja ymmärsin että juttu olikin hänelle isompi kuin minulle. En tiedä oliko hän käsitellyt asiaa subisiskojensa kanssa vai ei, arvostin kuitenkin hänen ulostuloaan kovasti. Kasvokkain.

Voihan noita väärintekoja olla muitakin, ikää kun alkaa kertyä voisi olla kiva jos näistä kerrottaisiin juurikin kasvokkain.

Rotikka

  • Vieras
Vs: Mitä jos et olisikaan vain hiljaa?
« Vastaus #77 : 07.08.2018, 22:33 »
Hyvä ja tärkeä kolumni.

Siitä asti kun skeneen tulin, olen yhdestä henkilöstä kuullut epäilyttäviä juttuja, ja vain yhdestä. Ajattelin että jotain perää niissä varmaan on kun tulevat niin monesta eri lähteestä, mutta en kuitenkaan kauheasti niistä välittänyt kun ovat huhuja vaan. Liian usein olen saanut nähdä, että totuuksia on yhtä monta kuin kertojaakin ja se oikea totuus on jossain siellä välissä. Mutta nyt kun tämä vehkeilevä setämies ulottaa pelinsä myös mun läheisiini niin rupee multa huumori loppumaan.
Kun ei pitäisi olla vain hiljaa niin avaan tarkemmin tuota kokemustani eräästä tunnetusta masterista, josta varoituksia paljon kerrotaan. Tyyppi alkoi laittaa viestejä yhdelle minulle hyvin läheiselle nuorelle naiselle, joissa ihan suorilla valheilla yritti mustamaalata minua, samalla kömpelösti itseään kehuen. Perinteinen hiekkalaatikkojen tapa yrittää näyttää itse pidemmältä painamalla muita alas. Oikeastaan herätti myötähäpeää, että tuonkin ikäinen mies harrastaa tuollaista vehkeilyä.

No hänen epäonnekseen nainen oli tahoiltaan kuullut tarinoita äijästä ja tunsi myös minut sen verran hyvin, ettei uskonut ukon tarinoita. Kun metodi ei purrut, seurasi panikointiblokkaus :D

Kuluu puoli vuotta ja taas alkaa tulla viestiä. Uteluita minusta, lipeviä anteeksipyyntöjä ja treffiehdotuksia... Nainen kertoi mielipiteensä äijän touhuista, blokkaus :D Että tällä tasolla...
Jännää että herätän näin suuria emootioita true masterissa, jota en ole edes tavannut.

Eli kyllä, varoittelu ja avoimuus on tärkeää. Jokainen on kuitenkin itse velvollinen suhtautumaan huhuihin ja varoitteluihin tarvittavalla varauksella, eikä lähteä suoraan lynkkaamaan ketään. Mutta jos omat kokemukset tukevat useista lähteistä tulevia varoituksia, on syytä reagoida. Ja tässä minusta esitettiin perättömiä syytöksiä enkä joutunut sillan alle.

D79Mies

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 724
  • Haista vittu ei ole turvasana.
  • Galleria
Vs: Mitä jos et olisikaan vain hiljaa?
« Vastaus #78 : 07.08.2018, 22:50 »
Minusta nämä keskustelut menevät metsään siinä kohdassa, kun sorrutaan täysin mielikuvituksellisiin esimerkkeihin. Sen sijaan maailmaa parannetaan kuvailemalla hyvin konkreettisia tapahtumia ja yksittäisiä tilanteita. Kaikenlainen kuvittelu ja yleistäminen ovat ajan hukkaa.

Kirjoittaminen omista kokemuksista (tiettyjä tilanteita kuvaillen) on tässä mielessä melko piristävää nollainformaation tulvassa.

Itse olen käyttänyt turvasanaa jos sellainen on ollut.
Hyvä sinä. Jätit ulkoistamatta vastuutta. Olit siis vastuullinen. Kun kerran olit vastuullinen, niin voit myös vaatia.

Lynx

Vs: Mitä jos et olisikaan vain hiljaa?
« Vastaus #79 : 08.08.2018, 14:11 »
Harvemmin tulee osallistuttua näihin foorumikeskusteluihin mutta nyt on tärkeä aihe ja sananen sanottavana.

Muistakaa ihmiset, että henkinen väkivalta on henkistä väkivaltaa. Sillä on monia ilmenemismuotoja, ja jättää usein pitkäkestoisemmat haavat kuin fyysiset arvet. Mieltä on paljon vaikeampi parantaa kuin haavoja. Vahingollisesta suhteesta ei ole useinkaan helppo lähteä, vaikka "aina voi lähteä". Asiat eivät ole niin helppoja ja mustavalkoisia.

Henkisestä väkivallasta on vaikea näyttää todisteita. Siitä ei tehdä rikosilmoituksia. Sen sijaan siitä voi puhua luotettaville ihmisille ja he voivat sanoa "minä uskon sinua".

Inhoan sormien läpi katsomista ja hiljaista hyväksyntää. Sorrun siihen välillä itsekin koska olen niin konflikteja karttava ihminen ja sosiaalisesti kömpelöhkö. Toivoisin olevani rohkeampi. Toivoisin ettei skenessä katsottaisi asioita sormien läpi eikä valehdeltaisi, mutta valitettavasti skene koostuu ihmisistä, ja ihmisjoukoissa on aina niitä ikäviä sattumia, eikä ole sellaista sihtiä jolla ne saisi karsittua. Pitää vaan yrittää tehdä parhaansa, että lähipiiri koostuu niistä hyvistä tyypeistä ja pyrkiä olemaan heille tukena. Ja henkilökohtainen sihti on aika hyvä, ja sitä parannellaan koko ajan.

Whipmaster85

Vs: Mitä jos et olisikaan vain hiljaa?
« Vastaus #80 : 08.08.2018, 15:00 »
Mulle on kuvatunlainen masteri kehunut toimillaan, joista annoin palautteen. Ja olen kuullut vastaavia juttuja muistakin scenen henkilöistä. Näistä olen suht avoimesti varoitellut omaa tuttavapiiriä ja yllättävän monta kertaa olen saanut vastaukseksi "Ei se oikeesti oo mitenkään paha, sillä vaan kännissä välilllä.." Tai sitten "Se on niin kiva, ettei varmaan ole tollanen".

Itse olen juurikin noista syistä päätynyt valitettavasti joskus vaikenemaan silloinkin, kun puhuminen olisi varmaankin ollut se parempi optio. En ole tästä ylpeä, mutta ihan oikeasti, kuka niitä varoituksia kuuntelee? Etenkin, jos on jo itse ehtinyt hankkia toisenlaista kokemusta ko. tyypistä? Tässäkin keskustelussa moni on jo ehtinyt kertoa, että luottaa enemmän omaan kokemukseensa, kuin muilta kuulemaansa. Varmasti tämä useimmiten onkin fiksua, mutta tässäkin pätee sama kuin niissä klassisissa auervaara-kuvioissakin: paras huijarihan on juurikin se kaikkein luotettavimman ja rehdeimmän oloinen tyyppi.

Hippolyta

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 31
  • UnicornHunter
  • Galleria
Vs: Mitä jos et olisikaan vain hiljaa?
« Vastaus #81 : 08.08.2018, 15:20 »
Kyllä, ja taitavimmat manipuloijat todellakin osaavat olla niitä jotka myyvät itsensä myös "ystävilleen" maailman ihanimpia olentoina. Juuri siksi, että uhri on yksin kun tulee syytösten aika. Voi luottaa sitten siihen, ettei sitä kukaan usko. Ei aina, vaikka uhrilla olisi esittää selkeät konkreettiset todisteet.

bikantti

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2569
  • Ymmärrä taaksepäin, elä eteenpäin, nauti tässä.
  • Galleria
Vs: Mitä jos et olisikaan vain hiljaa?
« Vastaus #82 : 08.08.2018, 20:23 »
Tulipa kerta luvattua, etten ole hiljaa, niin en sitten ole.

Yhdestä tai kahdesta samasta sudesta tässä edelleen saa huudella, onneksi ei useammasta. Tämän voi lukea niinkin, että joistain muista olen saanut varoituksia ja varonut (ja tehnyt omat arvioni) -  heistä en, koska niitä ei uskallettu kertoa kuin vasta jälkikäteen. (No hard feelings. Tajuan miksi.) Ja toisaalta, pari luotettua ystävää osasi kertomani perusteella varoittaa kuvion ollessa jo käynnissä, ja heitä en osannut riittävästi kuunnella. Toivottavasti ensi kerralla osaan.

Moni on jo kommentoinut henkisestä väkivallasta, että se on vaikeaa osoittaa toteen ja vaikeaa se on myös tajuta. Homma alkaa aika tavanomaisen oloisena ja pikkuhiljaa muuttuu siten, että oma olo kuviossa muuttuu kurjaksi ja sitten entistä kurjemmaksi. Tuntuu siltä, että miten hyvänsä olet tai mitä ikinä yrität tehdä, niin se voi aina päättyä huonosti. Juurikin niin, että siinä ”nyt on lähdettävä”-vaiheessa tajuaa, että ei ole mistään yksittäisistä selkeistä tilanteista ja sinun toimintatavoistasi kyse, vaan kys. ihmisten tapa toimia intiimisuhteessa tuntuu kokonaisuudessaan väärin mainostetulta, vahingoittavalta, vastuuttomalta ja mitätöivältä. Minä lähdin.

Aina voi ajatella, että kyse on huonosta matchista, mikä tietysti pitää paikkansa. Mutta sitten kun niitä uhreja alkaa löytyä kuin leivänmuruja Hannulta ja Kertulta niin kyse on jostain isommasta. Entisten kanssa ollaan kuulema pääasiassa väleissä, mutta en minä niiden entisten nimiä ikinä saanut kuulla. Onneksi skene kuitenkin puhuu; kun reittejä etsii, niin niitä alkaa löytyä. Aivan tällaiselle kuviolle tyypillisesti kaikki näyttää pintapuolin hyvältä ja sitten kun on kuviossa ns. sisällä, niin alkaa näkyä se mätä. Eikä sitä välttämättä kukaan muu näe eikä se mätä muihin osu, jos pysyy riittävän emotionaalisesti etäällä.

Arvokkainta, mitä tuon kuvion jälkeen tapahtui, oli kommunikoida niiden muiden osumaa saaneiden kanssa. ”Minä uskon sinua.” on pysäyttävä ja voimakas lause. Onnea ovat myös ne uudet ja vanhat läheiset ihmiset, joiden kanssa on haavoja paikkailtu. Niitä henkisiä siis. Fyysiset paranevat jos paranevat.

Minusta on tarpeellista ja hienoa, että uusista skeneen tulijoista otetaan koppia toivottamalla heidät tervetulleiksi erityisesti vertaismiitteihin. Vertaismiiteissä kun on vaikeampi saalistaa.

Inathun kommentti vallasta ja vastuusta minunkin päässäni kaikuu. Myös hämmennys siitä, että miksi joidenkin on niin vaikeaa kantaa vastuuta, myöntää virheitä ja pysähtyä hetkeksi ja ottaa opiksi. Virheiden tekeminen on inhimillistä. Samojen virheiden toistaminen typerää. Muiden ihmisten toistuva syyttäminen omista virheistä julmaa ja epärehellistä. Jossain menee se raja, että onko vain kyvytön vai tarkoituksellisesti muita vahingoittava. 


Tämän jätän tähän.
http://www.adiosbarbie.com/wp-content/uploads/2016/07/CLAIM.jpg

Retsam

  • Vieras
Vs: Mitä jos et olisikaan vain hiljaa?
« Vastaus #83 : 08.08.2018, 20:34 »
Mistä aloittaisin? Kenties siitä että toivottavasti tämäkään avaus ei vesity niiden tyhjinä kolisevien tynnyreiden toimesta,jotka pitävät mahdotonta älämölömekkalaa täällä.
Tästä päästiinkin itse aiheeseen eli valitettavasti täältä löytyy myös niitä Rotikan mainitsemia vonkausvaroittelijoita,jotka petaavat vain omia mahkujaan kun omaehtoinen pillunsaanti on muutoin todella epävarmoissa kantimissa. Mahdollisuuksien rajoissa on että tälläkin alueella näitä todellisia truusankareita on jälleen  vonkauskierroksilla jopa parikin kappaletta?

Toiseen törmäsin juuri tämän palstan kautta ja koska ylläpito ei silloin reagoinut asiaan,toistan henkilökohtaisen viestini tälle varoittelijalle kuin myös sille Mansecityn paskakasamassulle..

Valitettavasti en ole seksuaalisessa mielessä lainkaan kiinostunut miehistä.EN myöskään ole harrastanut enää 2M+1N ryhmäseksiä,joten emme ole olleet yhdessä työstämässä yhtikäs mitään.
Mitä taasen tulee toisinpäin 2N+1M ette takuulla ole olleet paikalla >:D >:D
Naisten suhteen jokainen ex-kumppanini on löydetty ilman teidän myötävaikutustanne ja on myös täydellisesti varmaa ettei heillä ja teillä ole yhteistä seksuaalihistoriaa.Tiedossani on myös ettei teillä ole yhteisiä tuttavuuksia,ettekä ole miltään osin kosketuspinnoissa toistenne kanssa joten luomanne mielikuva ei perustu faktoihin vaan pelkästään fiktioihin.

ON toki mahdollista,että liikkuessani työni puolesta ympärinsä eteläistä Suomea olen jossakin työtehtävien yhteydessä vaikkapas Pirkanhovin linjaston jonossa samanaikaisesti ollut,mutta minulla ei ole sitä jäänyt minkäänlaista mielikuvaa.

Heh,eihän tuo mitään auta,nuo luupäät eivät ilmeisimmin osaa lopettaa toimintaansa joten kenties olisikin oikeutettua nimenomaan naisten antaa kertoa lisää heidän edesottamuksistaan?
Kun nyt omasta takaa olette niin täydellisiä,että on varaa arvostella muita niin selittäkääs ihan  ymmärrettävästi  myös se,että miksi ne naiset eivät juuri teidän käsittelystänne oikein tykkääkään? Koska en ole ollut paikalla katsomassa miten hommanne hoidatte, oletan että jokin tuikitärkeistä elementeistä puuttuu, kenties naisen kunnioitus,vai onko siis kokonaisuudessaan niin pahoja koulutuspuutteita ja tekniikka hakusessa yhdistettynä silloin tällöin kenties toimivaan pieneen piliin???
Njoo,arvelut sikseen,eiköhän ne naiset osaa itse päätellä mistä juuri teidän kohdallanne on kysymys >:D


Helpotetaan hieman eli miten se homma toimiikaan... Tiettävästi yhdistyksissä ei ole vieläkään päästy minkäänlaiseen yhteisymmärrykseen siitä,että keitä jäseniksi hyväksytään?Vallitseva asiaintila lienee yhä avointen ovien politiikka,jonka johdosta se törkeinkin käytös menee läpi,koska kaikki on aina selitettävissä sessiolla ja mikäli yrität puuttua asiaan niin juuri sinä oletkin se paha ja häiritsevä tekijä. Todennetusti suojaa luo se,että mitä kauemmin olet ollut näköpiirissä ja hankkinut  skenestä runsain määrin virtuaaliystäviä nin sitä helpommin perseilykäytöstä katsotaan läpi sormien.
Mutta mikäli käy niin,että joku huomauttaakin jostakin niin kädessäsi on vielä se valttikortti,että voit tosi kätsysti vaihtaa yhdistystä.Mikäli sinulla on ns. skenejumaluuden viitta harteillasi niin saat toki superhelposti kamusi mukaan tälle uudelle ja jännittävälle yhdistykselle,jonka myötä heidänkin sisäpiirin bileisiin ja muihin tapahtuimiin ovet ovat nyt auki.

Tällää uudella jäsenkortilla voit myös ohittaa ne kotikaupunkisi ns. omien bileiden mahdolliset bannit,koska tiettävästi yhtenäistä käytäntöä kuka hyväksytään bileisiin ja kuka ei ei todennettavasti ole.

Vallitsevaan yleiskäytäntöön on lukuisia syitä ja eräitä niistä on sopivien bilepaikkojen puute,yhdistysten krooninen rahapula,jossa jo muutaman kymmenen käviän poisjääminen heilauttaa koko tapahtuman tuoton negatiiviseksi.
 Bileiden sisältöhän on vakiintunutta,eli siellä ei mitään suurta yllätyksellisyyttä ole odotettavissa.Rajoituksia aiheuttaa niin tila kuin myös resurssit,eli täydellisen valvonnan mahdottomuus.

Täytyisi muistaa että mikäli lähtökohtaisena verrokkina pidetään joitakin ulkomaisia seksiklubeja/ bileitä niin se on aivan toisenlainen maailma,eikä satunnaiselle käviälle siellä kaikki nyanssit ja salaisuudet edes aukene.

Mutta miten yhdistykset siis ovat pyrkineet korjaamaan vallitsevaa tilannetta? Ainoa vastaus on jäsenhankinan tehostaminen ja uusien siis nuorten houkutteleminen biletoimintaan mukaan.'
Tässä taas törmätään siihen resurssipulaan että uudet tulokkaat jätetään ilman kunnollista opastusta ihan oman onnensa nojaan.
Yleisesti ottaen tästä seurauksena yhteentörmäys on niin raju,että se kaikenlainen painostaminen ja kaiken tekeminen ihan heti alkaa bileissä solmittujen kontaktien välityksellä tahi vaihtoehtoisesti netissä ihan heti.
Tuossa onkin se alusta,johon nämä saalistajat toimintansa perustavat.
Kokonaan toinen toimitamalli on se kiristäminen,että ellet tee juuri niin tai näin niin minäpäs paljastan sitä sun tätä mitä oletkaan tehnyt...
Välttämättä se raukkapieni ei yksinkertaisesti edes musita mitä on tullut tehtyä ja vaikka ei oleisikaan tullut tehdyksi yhtikäs mitään arveluttavaa,niin äkkiäkös se mielikuva siitä että jotakin pöyristyttävää on tapahtunut on saatu luoduksi.

Meeri

  • tuhma hauva
  • Administrator
  • *
  • Viestejä: 4503
  • Galleria
Vs: Mitä jos et olisikaan vain hiljaa?
« Vastaus #84 : 08.08.2018, 20:51 »
Mielenterveyttäsi saatetaan myös epäillä. Kaikki subit ovat hulluja, sinä olet hullu, ja masteri on vain hullun subin uhri.

Realisoituupa kolumnini ihan jo pelkästään tässä ketjussa. Välistä poistettu asiaton viesti.

Tähän mennessä, kiitos teille kaikille jotka olette kommentoineet asiallisesti omista kokemuksistanne.
Se ei varmasti ole ollut helppoa.

latexbun

  • Vieras
Vs: Mitä jos et olisikaan vain hiljaa?
« Vastaus #85 : 08.08.2018, 21:07 »
Aina voi ajatella, että kyse on huonosta matchista, mikä tietysti pitää paikkansa. Mutta sitten kun niitä uhreja alkaa löytyä kuin leivänmuruja Hannulta ja Kertulta niin kyse on jostain isommasta. Entisten kanssa ollaan kuulema pääasiassa väleissä, mutta en minä niiden entisten nimiä ikinä saanut kuulla. Onneksi skene kuitenkin puhuu; kun reittejä etsii, niin niitä alkaa löytyä. Aivan tällaiselle kuviolle tyypillisesti kaikki näyttää pintapuolin hyvältä ja sitten kun on kuviossa ns. sisällä, niin alkaa näkyä se mätä. Eikä sitä välttämättä kukaan muu näe eikä se mätä muihin osu, jos pysyy riittävän emotionaalisesti etäällä.

Hyvinkin pitkälti näin. Jos kuvitellaan että tarinamme sepitetyllä sankarilla on takanaan vaikkapa kymmenen mennyttä seurustelu- tai mitälie -suhdetta, eikä yhdenkään eksän kanssa voi olla ongelmitta samassa huoneessa, on syy mitä todennäköisemmin tässä sankarissa, ei hänen eksissään. Toisiin kannattaa pitää etäisyyttä tai katkaista yhteydenpito kokonaan, mutta esimerkiksi säännönmukainen eksien mustamaalaaminen on minusta varoitusmerkki, joka kertoo ettei kaikki ole siten, kuten sen väitetään olevan.

kissa

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 874
  • start with my mind. touch me there first.
  • Galleria
Vs: Mitä jos et olisikaan vain hiljaa?
« Vastaus #86 : 08.08.2018, 21:36 »
Miten tästä(kin) topikista tuli tämmönen ihme syyttely/vattuilutopik? Eikö ois niinku kaikkien etu, jos oikeesti mietittäs mitä vois tehdä, että kaltoinkohtelu vähenisi ja uhrit saisivat tukea? Ihme vatkausta.


Snadistisadisti

  • Porttikiellossa
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1506
  • TrueMaster and proud of it!
  • Galleria
Vs: Mitä jos et olisikaan vain hiljaa?
« Vastaus #87 : 08.08.2018, 21:37 »
Lyhyt vastaukseni Retsamille oli liian epäselvä ja tulkinnanvarainen ja jäi siksi asiattomien viestien haaviin. Olen siis perusteellisempi ja tarkennan.

Retsam. Kirjoituksesi oli sekava, aggressiivinen, turhautunut ja vihamielinen. En tiedä ketä tarkoitit, mutta alleviivasit juuri sen mitä ketjussa on sivuttu useaan otteeseen. Huutelet epämääräisiä herjauksia ja suoranaisia loukkauksia, olematta kuitenkaan sen vertaa mies, että kertoisit kenestä puhut. Ehei, et sinä uskalla sitä tehdä, koska siitähän voi joutua vastuuseen. Siksi kivaa nimetön mustamaalaus on. ”Kysykää multa nurkan takana, niin kerron lisää!” Niin voi puhua mltä tahansa paskaa ja mennä sitten piiloon nimettömyyden helmoihin. ”En minä sitä ihmistä tarkoittanut...”

Vastenmielistä koulukiusaamismeininkiä, joka on jostakin käsittämättömästä syystä näemmä ylläpidon siunauksella tapahtuvaa. Taitaa olla oikea kohde, koska näin on. Asiaa käsittelevä keskustelu kyllä sensuroidaan ja katkaistaan (kun ihmisillä on pirulauta erilaisia ajatuksia), mutta tällainen someoksennus saa jäädä. Ei yhtään haise siltä, että omia antipatioita puretaan foorumilla.

Pikkuisen skarppausta toimintaan nyt.

bikantti

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2569
  • Ymmärrä taaksepäin, elä eteenpäin, nauti tässä.
  • Galleria
Vs: Mitä jos et olisikaan vain hiljaa?
« Vastaus #88 : 08.08.2018, 21:51 »
Miten tästä(kin) topikista tuli tämmönen ihme syyttely/vattuilutopik? Eikö ois niinku kaikkien etu, jos oikeesti mietittäs mitä vois tehdä, että kaltoinkohtelu vähenisi ja uhrit saisivat tukea? Ihme vatkausta.

Mitä ehdotat?

Pip

Vs: Mitä jos et olisikaan vain hiljaa?
« Vastaus #89 : 08.08.2018, 21:58 »
Lyhyt vastaukseni Retsamille oli liian epäselvä ja tulkinnanvarainen ja jäi siksi asiattomien viestien haaviin. Olen siis perusteellisempi ja tarkennan.

Retsam. Kirjoituksesi oli sekava, aggressiivinen, turhautunut ja vihamielinen. En tiedä ketä tarkoitit, mutta alleviivasit juuri sen mitä ketjussa on sivuttu useaan otteeseen. Huutelet epämääräisiä herjauksia ja suoranaisia loukkauksia, olematta kuitenkaan sen vertaa mies, että kertoisit kenestä puhut. Ehei, et sinä uskalla sitä tehdä, koska siitähän voi joutua vastuuseen. Siksi kivaa nimetön mustamaalaus on. ”Kysykää multa nurkan takana, niin kerron lisää!” Niin voi puhua mltä tahansa paskaa ja mennä sitten piiloon nimettömyyden helmoihin. ”En minä sitä ihmistä tarkoittanut...”

Vastenmielistä koulukiusaamismeininkiä, joka on jostakin käsittämättömästä syystä näemmä ylläpidon siunauksella tapahtuvaa. Taitaa olla oikea kohde, koska näin on. Asiaa käsittelevä keskustelu kyllä sensuroidaan ja katkaistaan (kun ihmisillä on pirulauta erilaisia ajatuksia), mutta tällainen someoksennus saa jäädä. Ei yhtään haise siltä, että omia antipatioita puretaan foorumilla.

Pikkuisen skarppausta toimintaan nyt.
Baarin säännöistä tarkennettu kohtaa 10:

"10.   Emme hyväksy henkilöihin kohdistuvaa epäasiallista kirjoittelua ja henkilöön tai nimimerkkiin kohdistuvat hyökkäykset ja niillä uhkailu ovat rangaistavia. Myös sukupuolen, suuntautumisen, tms. perusteella tapahtuva syrjintä ja vihakirjoittelu on kielletty. Vältä siis turhaa asioiden kärjistämistä ja suoranaista provosoimista eli trollaamista ja flametusta."