Kirjoittaja Aihe: transnainen/mies uhka vai hyväksytty.  (Luettu 13642 kertaa)

Pinku

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 539
  • Babygirl
  • Galleria
Vs: transnainen/mies uhka vai hyväksytty.
« Vastaus #15 : 23.10.2018, 18:28 »
Mie en välitä onko transsukupuolien tai cis-sukupuolinen. Se on tosi henkilökohtainen asia ja herkkä.

Mutta kerran mulle sanoi transsukupuolinen, että hän on arvokkaampi ihmisenä ja naisena, koska joutuu enemmän kärsimään ollakseen nainen. Tai jos koittaa niin sanotusti tuhota yhteydenpitoa sillä, että alkaa harjoittamaan kenttäterrorismia toisen seuranhakua kohtaan, koska hakee vain cis-henkilöä.   ??? Tosin nämä on vain yksilöstä johtuvia, eikä ole millään muotoa sellaisia asioita, joita jokainen transsukupuolinen tekisi. Yhtälailla nämä häiritsisi, jos joku cis-sukupuolinen niin tekisi tai sanoisi.  :)

Kiusaaminen sekä syrjiminen on asioita, joita en voi sietää ketään kohtaan enkä keneltäkään.

Von

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 718
  • TrueMaster 1%
  • Galleria
Vs: transnainen/mies uhka vai hyväksytty.
« Vastaus #16 : 23.10.2018, 19:15 »
Mekko päälle vaan miittiin, Mystis.  8)

jenna

  • Vieras
Vs: transnainen/mies uhka vai hyväksytty.
« Vastaus #17 : 23.10.2018, 22:49 »
Voisiko joku avata noita kahta kommenttia hieman enemmän  kohdasta +1 ja sittä olevan lainauksen

vila

  • Vieras
Vs: transnainen/mies uhka vai hyväksytty.
« Vastaus #18 : 24.10.2018, 08:52 »
No se jos joku edustaa itse seksuaali- tai sukupuolivähemmistöä ei automaattisesti tarkoita sitä, että sama yksilö olisi kovin suvaitsevainen muita erilaisia ihmisiä kohtaan. Joskus saattavat suvaita lähinnä sitä omaa niche-fetissiään ja kaikki muut ovat sairaita ällötyksiä. Eivät kaikki transsukupuolisetkaan ole erityisen suvaitsevaisia kinkyjä kohtaan.

Pinku

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 539
  • Babygirl
  • Galleria
Vs: transnainen/mies uhka vai hyväksytty.
« Vastaus #19 : 24.10.2018, 13:04 »
Juuri näin, kuin vila sano! Voisin kompata ääretöntä kertaa. Ei vähemmistöön kuuluminen ja/tai kinkykulttuuriin kuuluminen ole yhtä kuin suvaitsevaisuus.  ???

Macy

  • Vieras
Vs: transnainen/mies uhka vai hyväksytty.
« Vastaus #20 : 24.10.2018, 13:07 »
Kyllä kinkypiireissä olen omalta osaltanu huomannut, että ollaan ainakin keskimääräistä suvaitsevaisempia. Joka tuuttiin mahtuu toki niitä kapeakatseisia ja rasistisia, jotka ei hyväksy tietyn aspektin takia. Minulle ainakin kaikki asia on niin selvää kauraa, etten jaksa edes enempää avata.

VeraT

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 701
  • Köysiä ja kiusoittelua
  • Galleria
Vs: transnainen/mies uhka vai hyväksytty.
« Vastaus #21 : 24.10.2018, 13:56 »
Itse transnaisena voin sanoa että ainakin Treella on bileissä ja miiteissä otettu hyvin vastaan ja hyviä ystäviäkin löytynyt, ehkä jotain muutakin. Olen vasta muutamia kuukausia ilmentänyt omaa sukupuoltani ja saanut vain kehuja. Harvoin muutenkaan maailmassa kuulee huutelua, mutta kielteiseen asenteeseen törmää välillä.
Seksuaalisuuteen en ota kantaa, kun hormonihoidot vienyt libidon.
Seuranhakuun sen verran ettei sitä kannata väkisin, joku tulee vastaan jos on tullakseen. Ja panseksuaaleja on yllättävän paljon, joille ei sukupuoli merkitse mitään. Sisin on tärkein, ei se kuori.

Anterov

Vs: transnainen/mies uhka vai hyväksytty.
« Vastaus #22 : 24.10.2018, 15:34 »
Jotta tämäkin keskustelu lähtisi raiteiltaan niin itse olen kyllä huomannut että täällä ollaan keskimääräistä suvaitsevaisempia, mutta omaa kantaa ja mielipidettä puolustetaan sitäkin hanakammin. Joskus jopa niin, että se kyseenalaistaa toisen haluja, näkemystä ja toimintaa tai sitten ihan väheksytään miten toinen asian kokee. Ei se yleistä ole, mutta sitäkin tapahtuu.

jenna

  • Vieras
Vs: transnainen/mies uhka vai hyväksytty.
« Vastaus #23 : 08.11.2018, 19:48 »
kiitos kaikista vastauksista on tullut lisää rohkeutta kun olen lukenut pohdintoja :love: :love: :love:

Sara-Little

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 124
  • Ihan pikkuinen ilman rajoja
  • Galleria
Vs: transnainen/mies uhka vai hyväksytty.
« Vastaus #24 : 08.11.2018, 21:47 »
Mie pohdin näitä asioita pitkälle kanssa. Miettiny uskallanko tulla

piNaNas

  • Vieras
Vs: transnainen/mies uhka vai hyväksytty.
« Vastaus #25 : 09.11.2018, 15:42 »
Ensinnäkin sanoisin, että ihmisen sukupuolta ei voi päätellä tämän ulkonäöstä. Toisekseen sanoisin että toisten ulkonäön turha kommentointi noin yleisesti, tai sen perusteella oletusten tekeminen on tahditonta ja huonoa käytöstä.

Näin queer-ihmisenä sanoisin että ei ainakaan Helsingin kinkyskene mitenkään erityisen epäsuvaitsevainen ole. Ja koska skenessä on totuttu kunnioittamaan tilojen käyttäytymissääntöjä ja esim. Ihmisten koskemattomuuteen suhtaudutaan vakavasti, niin yleensä ihmiset osaa ottaa myös palautetta vastaan ja käyttäytyä asiallisesti kun tietävät miten.
Eri tiloissa on tietysti erilaiset käytöskoodistot.

Ja ainahan joku perseilijä löytyy. Mutta Pro-tip on ottaa joku fiksu kaveri/kanssa-queer/ally mukaan joka voi sitten tarvittaessa antaa tukea tai mätkästä käsilaukulla.
Itellä nyt on menny ihan hyvin, mutta nautinkin tällästä  AFAB-privileegiota.

Von

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 718
  • TrueMaster 1%
  • Galleria
Vs: transnainen/mies uhka vai hyväksytty.
« Vastaus #26 : 09.11.2018, 22:53 »
Ensinnäkin sanoisin, että ihmisen sukupuolta ei voi päätellä tämän ulkonäöstä.

No niin, triggeröitymisvaroitus herkimmille, kun olen nyt eri mieltä.

Siis kun olen kuitenkin jo vanha ukko, eikä kukaan ole tiemmä kertaakaan erehtynyt sukupuolestani, niin kai se jotenkin hohkaa ulospäin?

bikantti

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2569
  • Ymmärrä taaksepäin, elä eteenpäin, nauti tässä.
  • Galleria
Vs: transnainen/mies uhka vai hyväksytty.
« Vastaus #27 : 09.11.2018, 22:59 »
^ Korrelaatio ei kerro kausaliteetista.

piNaNas

  • Vieras
Vs: transnainen/mies uhka vai hyväksytty.
« Vastaus #28 : 09.11.2018, 23:23 »
Ensinnäkin sanoisin, että ihmisen sukupuolta ei voi päätellä tämän ulkonäöstä.

No niin, triggeröitymisvaroitus herkimmille, kun olen nyt eri mieltä.

Siis kun olen kuitenkin jo vanha ukko, eikä kukaan ole tiemmä kertaakaan erehtynyt sukupuolestani, niin kai se jotenkin hohkaa ulospäin?

Saahan sitä olla eri mieltä.
Onneksi olkoon sinulle. Ja myös muille joiden sukupuoli vastaa yleisiä normeja ja näin ollen "hohkaa ulospäin" ja asia tuntuu ongelmattomalta.
Asia kuitenkin on niin, että kaikkien ihmisten sukupuolta ei voi ulkonäöstä päätellä. Eikä sitäkään usein voi päätellä, onko joku trans (/taustainen) vai ei.
Näin ollen on vähän törppöä olettaa, että tuntemattoman ihmisen sukupuoli olisi yksiselitteinen tai pääteltävissä - koska niitä poikkeuksiakin on.

Ja tietysti vahinkoja sattuu - se nyt vaan on elämää. Mikäli tulee sukupuolittaneeksi jotakuta väärin ja tästä huomautetaan, niin kannattaa pahoitella ja korjata käytöstään jatkossa.

Von

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 718
  • TrueMaster 1%
  • Galleria
Vs: transnainen/mies uhka vai hyväksytty.
« Vastaus #29 : 10.11.2018, 00:17 »
Ensinnäkin sanoisin, että ihmisen sukupuolta ei voi päätellä tämän ulkonäöstä.

Useimmiten voi.

kaikkien ihmisten sukupuolta ei voi ulkonäöstä päätellä.

Nyt voin allekirjoittaa.  :)