Kirjoittaja Aihe: Wildclubille tietty  (Luettu 22326 kertaa)

Rautakäsi

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 538
  • Enimmäkseen harmiton
  • Galleria
Vs: Wildclubille tietty
« Vastaus #15 : 05.12.2018, 08:19 »
Mä boikotoin kaikkia bileitä ja tilaisuuksia joissa hinnoittelu tapahtuu sukupuolen perusteella.

Von

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 717
  • TrueMaster 1%
  • Galleria
Vs: Wildclubille tietty
« Vastaus #16 : 05.12.2018, 16:44 »
Mulle on ihan sama vaikka muille juhlijoille olisi maksettu osallistumisesta, kuha on hauskaa.

Toi Retsamin mainitsema kahvinkeitinjuttu sen sijaan on vakava paikka ja red flag.  ;D

Adrenalynnie

  • Vieras
Vs: Wildclubille tietty
« Vastaus #17 : 05.12.2018, 18:56 »
Itse olen hyvin plastinen kaikenlaisten määrittelyjen suhteen ja ajattelen niin, että jos joku on kiinostunut tarjoamaan tällaiselle puitteet, niin olen erittäin myönteinen  :love:

DareDoll

  • Vieras
Vs: Wildclubille tietty
« Vastaus #18 : 06.12.2018, 18:36 »
Totta kai miehet maksaa enemmän, muutenhan siellä olis pelkkiä ukkoja  ;D

latexbun

  • Vieras
Vs: Wildclubille tietty
« Vastaus #19 : 06.12.2018, 19:32 »
Totta kai miehet maksaa enemmän, muutenhan siellä olis pelkkiä ukkoja  ;D

En usko että näin olisi. Tasahinnoittelu on tätä päivää, sukupuolittunut hinnoittelu on yhtälailla eilistä, kuin miesten ja naisten hiustenleikkuun hinnoittelu riippumatta hiusten pituudesta. Tsemppiä silti Wildclubille, ei tässä ole tarkoitus piruilla, vaikka mielipiteeni esitänkin. Koen että sama pääsymaksu jokaiselle säästää paitsi vaivaa lipunmyynnissä, mutta myös madaltaa kynnystä osallistua tapahtumiin. Ihminen ei aina itsekään osaa tai halua määritellä sukupuoltaan ja helpottaa huomattavasti, kun ei tarvitse tehdä asiasta mitään numeroa siellä lipunmyynnissäkään. Sukupuolisuuden sisäinen kokemus ei aina vastaa ulkoista olemusta. 40 € pääsylipusta on mielestäni hyvin edullinen kuitenkin, joten rohkaisisin Wildclubia ottamaan saman pääsymaksun kaikilta, sukupuolesta riippumatta. Win=win=profit.

DareDoll

  • Vieras
Vs: Wildclubille tietty
« Vastaus #20 : 06.12.2018, 20:00 »
^^ Sääntö-Suomessa voi olla eilistä, muailmalla ei  :D

D79Mies

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 721
  • Haista vittu ei ole turvasana.
  • Galleria
Vs: Wildclubille tietty
« Vastaus #21 : 06.12.2018, 23:20 »
Totta kai miehet maksaa enemmän, muutenhan siellä olis pelkkiä ukkoja  ;D
Olen käynnyt PervParkissa aikana, jolloin kaikki maksoi 50 €. Kyllä, siellä oli myös naisia. Myös yksin tulleita.

Corsected

Vs: Wildclubille tietty
« Vastaus #22 : 07.12.2018, 00:57 »
Nää on taas näitä hetkiä missä olis ehkä parempi olla hiljaa, mutta.. :D

Voitteko ihmiset hetkeks lopettaa sen mielensäpahoittamisen? Se on muutenkin tän hetken vallitseva fiilis, että mikään ei kelpaa ja varsinkin maksavalla asiakkaalla on kaikki valta maailmassa. Joten josko pliis ei.
Tälläisiä bileitä järjestävä taho voi päättää ihan itse minkä perusteella se hinta määrittyy. Oli se sitten sukupuoli, naamakerroin tai vaikka hiustenväri niin ihan sama. Jos ei kelpaa, älkää menkö. Jos on ehdottomasti sellanen homma mihin haluaa mennä niin sit niellään se ylpeys ja maksetaan sen mukaan mitä pyydetään. Ei siitä tarvi tälläistä paskamyrskyä alottaa. Jos hinnoittelu aiheuttaa väkikadon niin järjestävä taho luultavasti tekee erilaisia päätöksiä ensi kerralla. Niin yksinkertaista se on.

Itse en ole Wildclubin bileissä ollut, enkä varmaan tulevaisuudessakaan mene, mutta siihen ei vaikuta millään tasolla tämä hinnoittelu systeemi. Itseä ei vain kiinnosta. Mutta sellaisista bileistä missä on kaikkea sitä mitä itse haen, voisin hyvin maksaa miehiä enemmän.

Vaikka tasa-arvo ja kaikki ne miljoonat sukupuolet onkin nyt niin kuuma aihe, niin koittakaa nyt muistaa, että yrittäjällä on mahdollisuus rajoittaa ja hinnoitella palvelunsa miten haluaa. Ja se ei ole meiltä keneltäkään pois. Jäitä hattuun ja toisia bileitä kohti.

scar

  • Vieras
Vs: Wildclubille tietty
« Vastaus #23 : 07.12.2018, 10:09 »
Mä boikotoin kaikkia bileitä ja tilaisuuksia joissa hinnoittelu tapahtuu sukupuolen perusteella.
Ilman sen isompaa kiihkoa,+1. Boikotti vähän liian vahva ilmaus tosin.
En vaan diggaile.

Piilukko

  • Vieras
Vs: Wildclubille tietty
« Vastaus #24 : 07.12.2018, 10:46 »
Itseasiassa, minun tietääkseni yrittäjällä ei ole oikeutta hinnoitella palveluaan sukupuolen mukaan, nyt kun asiaa tarkemmin lain rajoituksista käsin mietin. Ainakin hiusalalla alan oma liitto on julkaissut pamfletin, jossa ohjeistaa tätä asiaa, ja huomauttaa, että sukupuoliperustainen hinnoittelu ei ole sallittu. Samoin Finlaysonin kampanja, jossa mainosten mukaan naisille myytiin tuotteita halvemmalla, kirvoitti tasa-arvovaltuutetun huomauttamaan, että se olisi tasa-arvolain vastaista.

DareDoll

  • Vieras
Vs: Wildclubille tietty
« Vastaus #25 : 07.12.2018, 10:54 »
Totta kai miehet maksaa enemmän, muutenhan siellä olis pelkkiä ukkoja  ;D
Olen käynnyt PervParkissa aikana, jolloin kaikki maksoi 50 €. Kyllä, siellä oli myös naisia. Myös yksin tulleita.

Niin olen minäkin, monet kerrat   ;D

Tiedän myös että tietyntyyppisissä bileissä on ihan toimiva käytäntö tämä, että miehet maksaa vähän enemmän  ;)

Alexios

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1235
  • Truuhampster
  • Galleria
Vs: Wildclubille tietty
« Vastaus #26 : 07.12.2018, 11:33 »
Itseasiassa, minun tietääkseni yrittäjällä ei ole oikeutta hinnoitella palveluaan sukupuolen mukaan, nyt kun asiaa tarkemmin lain rajoituksista käsin mietin. Ainakin hiusalalla alan oma liitto on julkaissut pamfletin, jossa ohjeistaa tätä asiaa, ja huomauttaa, että sukupuoliperustainen hinnoittelu ei ole sallittu. Samoin Finlaysonin kampanja, jossa mainosten mukaan naisille myytiin tuotteita halvemmalla, kirvoitti tasa-arvovaltuutetun huomauttamaan, että se olisi tasa-arvolain vastaista.

Tämä. Ajatelkaa, jos Wildclub alkaisi periä eri maksua riippuen etnisestä alkuperästä. Sekin olisi täysin laitonta.

Corsected

Vs: Wildclubille tietty
« Vastaus #27 : 07.12.2018, 14:48 »
Itseasiassa, minun tietääkseni yrittäjällä ei ole oikeutta hinnoitella palveluaan sukupuolen mukaan, nyt kun asiaa tarkemmin lain rajoituksista käsin mietin. Ainakin hiusalalla alan oma liitto on julkaissut pamfletin, jossa ohjeistaa tätä asiaa, ja huomauttaa, että sukupuoliperustainen hinnoittelu ei ole sallittu. Samoin Finlaysonin kampanja, jossa mainosten mukaan naisille myytiin tuotteita halvemmalla, kirvoitti tasa-arvovaltuutetun huomauttamaan, että se olisi tasa-arvolain vastaista.

Ja siltikin naisena maksat käytännössä jokaisessa paikassa miestä enemmän hiusten tasoituksesta :)

Aina tähän löytyy joku pointti mihin vedota, esim hiuksissa just se, että naisten hiukset olis haastavampi leikata ym. Jokaiseen asiaan löytyy kyllä perustelu jos joku alkaa lakiin vetoamaan.

Mutta oli nyt laki tai ei, niin ei nämä nyt maailman ensimmäiset bileet ole missä tälläinen hinnoittelu on käytössä. Eikä monissa paikoissa se aiheuta ongelmia, joten herneet ja kukkahatut voi laittaa kaappiin takaisin ja jatkaa kinkyilyä itselle luontevissa paikoissa :)

DareDoll

  • Vieras
Vs: Wildclubille tietty
« Vastaus #28 : 07.12.2018, 17:17 »
Kivasti tämä keskustelu pitää ainakin tapahtumaa hyvin esillä ja markkinoi tapahtumaa samalla  :D On kai nuo tapahtumat muutenkin siellä suosittuja olleet, oli hinnoittelu mikä milloinkin. Yrittäjä on varmasti arvioinut näihinkin bileisiin tapahtuman luonteeseen sopivat hinnoittelu- ym perusteet.
Uskon että siellä tulee olemaan tälläkin kertaa varsin hyvät pirskeet, jos ei paremmat  :D

Jouni

  • Smurffit
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1388
  • Energiahoitaja-(: Sadisti.
  • Galleria
    • Aikuiseksi
Vs: Wildclubille tietty
« Vastaus #29 : 07.12.2018, 21:20 »
Jos joku haluaa mun hiuslookin samalla hinnalla... Ihan vapaasti.
Ja jos joku ei halua osallistua bileisiin, jossa erillihinnoittelu... Myöskin.
Jokainen hinnoittelee tuotteensa ja palvelunsa halunsa mukaan ja jokainen osallistuu jos
kysyntä ja tarjonta kohtaavat.
Helppoa.. Meidän bileisiin kaikki maksavat saman riippumatta mistään tekijästä, paitsi tietenkin kutsun edellyttämästä pärstä- ja pelivälinekertoimesta.

Jokaisella on oikeus valita.

Peace.