Kirjoittaja Aihe: tosi kevyiden aiheiden siirrosta  (Luettu 16991 kertaa)

Queena

  • Vieras
Vs: tosi kevyiden aiheiden siirrosta
« Vastaus #15 : 25.01.2012, 15:38 »
Komppaan ketjun aloittajaa. Tuntuu kuin lukisi Demin tai muun teinilehden foorumia. Ja sielläkin jutut ovat fiksumpia.

Mahtuu tänne kevyempääkin, mutta nuo ovat riman alituksia. Yhden kerran vitsi (ei edes hyvä), mutta toistona jo aivan liikaa.
Näin mäkin koen asian noiden hässismis-ja sessioimisketjujen osalta.

Eli kevyet aiheet omaan lokeroon johon pitää erikseen anoa pääsyä? Vai mitenhän neiti ehdottaisi että tämä toteutetaan? Jos kevyen sisällön lukemiseen pitää tehdä erikseen hakemus niin huh, sanat loppuu asian typeryyden kuvailemiseen. Anteeksi.

Baaritiskin kuvaus on seuraavanlainen:
Päivän kuulumiset, sekä muuta vapaamuotoista löpinää. Ikävät asenteet, tiukat pipot sekä ylenpalttinen vakavuus jätetään ulkopuolelle.

Mulla on teille uutinen: kukaan ei kykene luomaan foorumia jossa on tuhansia käyttäjiä ja sisältö kokonaisuudessaan kaikkia miellyttävää, ilman massiivista moderointia siten että jokainen ketju tarkistetaan ennen julkaisua ja sijoitetaan oikeaan paikkaan.

Jos sisältö on liian lapsellista ja muistuttaa vaikka demiä, onko pakko lukea ne ketjut? Moni niihin jaksaa kirjoittaa, joten se on jo merkki siitä että monen mielestä ne ovat hyvää sisältöä.
Kevyt sisältö ei ole pois asiasisällöstä, eikä kukaan estä tai ole estänyt vakavampien aiheiden käsittelyä.
Artikkeleiden kirjoittamiseen on mielestäni jopa kannustettu, ja niille on jo oma alue joka on hyvin selkeästi esillä jo etusivulla. Ei näköjään ihmiset halua vaan kirjoittaa artikkeleita niin paljoa, ja osallistuvat helpommin kevyempiin aiheisiin, sille tuskin voi mitään. Jos ei halua lukea kevyitä aiheta niin mitä jos kävisis sitten harvemmin siellä baaritiskin puolella, ja useammin artikkeleissa tai vastaavassa. Voitte myös halutessanne käyttää jätä alue huomiotta toimintoa jonka luulisi parantavan tilannetta edes jonkin verran.

Ja pahoittelen jos runoketjun ihmiset kokivat kommenttini sen keveydestä loukkaavana.

n4103xxl

  • Vieras
Vs: tosi kevyiden aiheiden siirrosta
« Vastaus #16 : 25.01.2012, 16:06 »
Niin, en myöskään minä, runo ketjua  tarkottanu kevyeks leimata.

Nick

  • Vieras
Vs: tosi kevyiden aiheiden siirrosta
« Vastaus #17 : 25.01.2012, 17:16 »
Onneksi tuli tällainen tasoa ja profiilia kohottava ketju ;D

Koo

  • Vieras
Vs: tosi kevyiden aiheiden siirrosta
« Vastaus #18 : 25.01.2012, 17:34 »
Kaikenlaisia ajatuksia nousee aloituksesta umpiluuhuni eli päähäni.

Itse kun tulen tänne niin klikkaan sitä "lukemattomat aiheet edellisen käyntisi jälkeen" ja ne ketjut mitkä ei kiinnosta yhtään jätän huomioimatta ja osan olenkin jo blokannut pois (esimerkin vuoksi vaikkapa nuo "tapahtumat ja tilaisuudet" kun en niissä kerran käy). Niin mikä iili ajaa ihmisen lukemaan ketjuja jotka eivät kiinnosta tai jotka tuntuvat ala-arvoisilta? Kun kuitenkin niihinkin on osallistunut?

Tai kun ajattelen aloittajan aloittamia lukemattomia ketjuja milloin mistäkin aiheesta, joista suurin osa on minun mielestäni koko lailla käsittämättömiä ja samaa toistavia - en niitä silti missään lyttää; en vain osallistu niihin.

Minkälaiseksi tämän foorumin sitten pitäisi profiloitua, jotta se olisi aloittajan ja hänen kanssaan yhtä mieltä olevien mieleen? Eikö foorumi ole aina käyttäjiensä näköinen - ehkä sitten pitäisi valikoida käyttäjäporukka? Ettei kuka tahansa pääse ihan mitä tahansa puppua tänne kirjoittamaan?  ::)

Aika usein nämä vanhoilliskinkyt tai mitkä se määritelmä nyt olikaan sanovat, että heidän mielipiteitään ja elämäntapaansa mollataan ja mitätöidään täällä - onko todellakin eri mieltä oleminen aina lyttäämistä? En muista saaneeni kovinkaan paljon kannustusta omalla tavalleni elää ja voida hyvin kinkyilemällä, mutta mitä sitten - se vain tarkoittaa, että usea ei ole kanssani samaa mieltä. En silti itke itseäni uneen iltaisin.

Immortal

  • Vieras
Vs: tosi kevyiden aiheiden siirrosta
« Vastaus #19 : 25.01.2012, 17:35 »
Tämä keskusetlu on käyty muillakin palstoilla. Loppujen lopuksi, jos haluaa järkevää keskustelua, sitä kannattaa pitää itse yllä. Kun aloittaa aiheita ja osallistuu keskusteluun, vaikuttaa myös palstan sisältöön. Olemalla hiljaa, pitää vain huolen siitä, että palstalla ei tulevaisuudessakaan näe mitään mieleistään. Kevyemmät keskustelut eivät kuitenkaan ole poissa syvällisemmästä keskustelusta vaan aktivoivat palstaa edes pikkaisen.

Komppi. huoh.

TragedyForYou

  • Vieras
Vs: tosi kevyiden aiheiden siirrosta
« Vastaus #20 : 25.01.2012, 17:56 »
En nyt ihan ymmärrä ongelmaa siinä että foorumilla on nuo JOPA 2 kpl ketjuja, toinen panisitko ja toinen sessioisitko.
Nytkin etusivulla näkyy monta asiallista ja hyvää muutakin keskustelua. Minä pidän foorumista juuri tällaisena, missä on asiaa, keveyttäkin, huumoria- ja olen onnellinen siitä että jokunen aika sitten olleet tappelu+vänkäämis+vittuilu-ketjut ovat jääneet unholaan.
Ja olen vahvasti sitä mieltä että jokainen meistä on vastuussa sisällöstä. Jos sitä ei tuota niin turha kai kitistä jos luettava teksti ei vastaa odotuksia. Mitään lyttäyksiä elämäntapakinkyjä kohtaan en ole todennut, enempi sitä on tullut mielestäni "meitä" kohtaan jotka enempi vaan harrastaa ja ei niin vakavissaan..taisi joku viittaus "pikkupilluihinkin" olla.  ::)

Leccare

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 935
  • Orgasmikiduttaja
  • Galleria
Vs: tosi kevyiden aiheiden siirrosta
« Vastaus #21 : 25.01.2012, 18:15 »


Aika usein nämä vanhoilliskinkyt tai mitkä se määritelmä nyt olikaan sanovat, että heidän mielipiteitään ja elämäntapaansa mollataan ja mitätöidään täällä - onko todellakin eri mieltä oleminen aina lyttäämistä?
He ovat sekoittaneet aidon hulestumisen sekä säälin mollaamiseen, mikä on hyvin harmillista. Mitä tulee vanhakantaiseen traditioiden noudattamiseen, en näe pointtia jäädä jumittamaan elämän filosofiassakaan muutamatuhatta vuotta vanhoihin raapustuksiin mitä jotkut paimentolaiset ovat jossain autiomaan keskellä aikanaan tuhertaneet mielikuvituksestaan. Samalla tavalla voi suhtautua myös muuhun vanhoillisuuteen. Asiat kehittyvät tiedon kasvaessa.
Tietysti jälleen voidaan palata mantelitumakkeen kokoon, joka säätelee näiden kaavoihin kangistuneiden uutta pelkäävää käytöstä ja tarvetta lokeroida kaikki heitä miellyttävään helposti pureksittavaan pakettiin aina palstaa myöten.

Nuppuorja

  • Vieras
Vs: tosi kevyiden aiheiden siirrosta
« Vastaus #22 : 25.01.2012, 18:30 »
Taitaa olla niin, että osalle tämä foorumi on viihdettä ja kevennystä elämään. Toisille kuolemanvakavaa elämänsisältöä. Kai kummallekin ääripäälle saa omat ketjut olla - toiset voi kiinnostua kummastakin ääripäästä.

Dominanssi

  • Vieras
Vs: tosi kevyiden aiheiden siirrosta
« Vastaus #23 : 25.01.2012, 18:36 »
Jos joku jo aiemmin saman asian totesi,
niin sitten komppaan.
Vaan, jos ei ole vielä tullut todettua,
niin totean, että eikös jokainen voi itse valita,
mitä ketjuja lukee ja mihin keskusteluun osallistuu.

Jos erehdyksessä menee avaamaan keskustelun,
joka omasta mielestä ei sovellu mielenlaatuun tai tälle saiitille,
niin sitten tietää, ettei toisten avaa ao. ketjun keskusteluja.
Ei kai yhdestä huonosta lukukokemuksesta voi päivä kovin pahasti pilalle mennä?


namuuN

  • Vieras
Vs: tosi kevyiden aiheiden siirrosta
« Vastaus #24 : 25.01.2012, 18:42 »
Niinpä,siksi kai tänne kirjoittelukin on vähentynyt osaltani huomattavasti,tällä tavoin hoidan oman osuuteni.
:)

Sama täällä. Lisäksi ei jaksa lueskella saati kommentoida ketjuja joissa toistuvasti vi*tuillaan ja näsäviisaillaan toisten kirjoituksille. Näköjään jotkut jaksaa sitä aina vaan harrastaa...

Onneksi on elämää muuallakin ja myös pervo sellaista!  :)

RigoriRasputin

  • TörkyTeatteri
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1204
  • Ihan perseestä.
  • Galleria
Vs: tosi kevyiden aiheiden siirrosta
« Vastaus #25 : 25.01.2012, 18:58 »
Surullista jos nyt ollaan hautaamassa ketjuja jotka ovat olleet pitkästä aikaa baarin hauskimpia.  :(

Niin kuin aijemmin ketjussa on mainittu, lukekaa vain niitä ketjuja mitkä itseä kiinnistaa.
Ja antakaa kaikien kukkien kukkia niin tyhjäpäitten pintaliitäjien kuin vakavamielisten körttikinkyjenkin. ;D

Pip

Vs: tosi kevyiden aiheiden siirrosta
« Vastaus #26 : 25.01.2012, 19:22 »
Mulla on baari jatkuvasti auki. Lueskelen muutaman kerran päivässä, jos on jotain mielenkiintoisia ketjuja ja katselen kuvat. Joskus on virta pois ja oon kieli poskella -tuulella, joskus taas maailma ketuttaa muutenkin ja saatan sanoa vähän turhan voimakkaasti (sillon tietysti pyrin olemaan kommentoimatta, koska se ei oo kenellekään eduksi). Riippuu täysin mun omasta mielentilastani, mitä luen ja kommentoin.

Jos lähdetään jaottelemaan "Demimäiset" ja asiaketjut, niin mihin kategoriaan kuuluu Päivän kuva, tai linkki -ketju? Asiasisältöiseen, vai anstaitseekohan se pääsyn jopa artikkelien puolelle? Minä kun en runoja ymmärrä, niin mun puolestani runot vois heittää sinne Demimäisiin kans (sarkasmia hoblofobikoiden mukaisesti). Eikä mua niin hirveesti kiinnosta kuulla, mitä muut on ajatelleet tänään, kun ei sielläkään ketjussa hirveesti oo informaatiota kinkymaailmasta. Oikeastaan sen ketjun vois sit poistaakin.

Listaa vois jatkaa paljon pidemmällekin, mutta eiköhän tästä jo ilmennyt mun ajatuksenjuoksuni. Jos annettais tän ihan oikeesti olla tällanen, ei tarvitse olla putkinäköinen, vaan voi olla suvaitsevaisempi. Sitä paitsi mähän oon aina oikeessa. Nih.  ;D

Smooth

  • Vieras
Vs: tosi kevyiden aiheiden siirrosta
« Vastaus #27 : 25.01.2012, 19:22 »
Surullista jos nyt ollaan hautaamassa ketjuja jotka ovat olleet pitkästä aikaa baarin hauskimpia.  :(
Ei olla.

Ja antakaa kaikien kukkien kukkia niin tyhjäpäitten pintaliitäjien kuin vakavamielisten körttikinkyjenkin. ;D

Kutakuinkin näin.
Sitäpaitsi Leccarehan sen sanoi jo aika tyhjentävästi:

Tämä keskusetlu on käyty muillakin palstoilla. Loppujen lopuksi, jos haluaa järkevää keskustelua, sitä kannattaa pitää itse yllä. Kun aloittaa aiheita ja osallistuu keskusteluun, vaikuttaa myös palstan sisältöön. Olemalla hiljaa, pitää vain huolen siitä, että palstalla ei tulevaisuudessakaan näe mitään mieleistään. Kevyemmät keskustelut eivät kuitenkaan ole poissa syvällisemmästä keskustelusta vaan aktivoivat palstaa edes pikkaisen.

Meitä on moneen lähtöön ja silloin kun on illalla väsy ei välttämättä jaksa kirjoittaa henkeviä ja mullistavia pervototuuksia joten välissä on ihan kiva "sortua" heittoihin ja naljailuun. Joku toinen päivä sitten ne viisaammat ajatukset, kenties.

swan

  • Vieras
Vs: tosi kevyiden aiheiden siirrosta
« Vastaus #28 : 25.01.2012, 19:46 »
Surullista jos nyt ollaan hautaamassa ketjuja jotka ovat olleet pitkästä aikaa baarin hauskimpia.  :(

Niin kuin aijemmin ketjussa on mainittu, lukekaa vain niitä ketjuja mitkä itseä kiinnistaa.
Ja antakaa kaikien kukkien kukkia niin tyhjäpäitten pintaliitäjien kuin vakavamielisten körttikinkyjenkin. ;D

En ole poistoja ehdottanut vaan sanonut oman mielipiteen ko. ketjuista. Nehän on tosiaan suosituimpien joukossa mitä vastausten määrään tulee ja näin ollen "viimeksi kommentouduissa" usein päällimmäisinä. Itsehän en ole pannut tai sessioinut niissä vaan juurikin hupiheittoviestit laittanu körttikinkyllä tavallani,kun en esim osaa piiskata eikä ole mun alaani se..
.. Kuten RR:N persekuviakin olen kauhistellut nuttura täristen ,eikös nii..

Jos ei näe varsinkaan panoketjussa ideaa,on ahdasmielinen..ok,olkoon niin sitten.. Tämä on ollut hyvä keskustelu,omasta mielestäni. Kiitos kommenteista,jotka saa sahanpurun päässä liikkeelle. :)

Queena

  • Vieras
Vs: tosi kevyiden aiheiden siirrosta
« Vastaus #29 : 25.01.2012, 19:53 »
Surullista jos nyt ollaan hautaamassa ketjuja jotka ovat olleet pitkästä aikaa baarin hauskimpia.  :(

Niin kuin aijemmin ketjussa on mainittu, lukekaa vain niitä ketjuja mitkä itseä kiinnistaa.
Ja antakaa kaikien kukkien kukkia niin tyhjäpäitten pintaliitäjien kuin vakavamielisten körttikinkyjenkin. ;D

En ole poistoja ehdottanut vaan sanonut oman mielipiteen ko. ketjuista. Nehän on tosiaan suosituimpien joukossa mitä vastausten määrään tulee ja näin ollen "viimeksi kommentouduissa" usein päällimmäisinä. Itsehän en ole pannut tai sessioinut niissä vaan juurikin hupiheittoviestit laittanu körttikinkyllä tavallani,kun en esim osaa piiskata eikä ole mun alaani se..
.. Kuten RR:N persekuviakin olen kauhistellut nuttura täristen ,eikös nii..

Jos ei näe varsinkaan panoketjussa ideaa,on ahdasmielinen..ok,olkoon niin sitten.. Tämä on ollut hyvä keskustelu,omasta mielestäni. Kiitos kommenteista,jotka saa sahanpurun päässä liikkeelle. :)

Et näe ideaa, ja kuitenkin useita kertoja olet huumoria ollut heittämässä molemmissa ketjuissa. Et esittänyt vain mielipidettäsi, vaan esitit suoran pyynnön siitä, että voidaanko ketjut siirtää pois silmistäsi siksi koska ne eivät mielestäsi ole hyvää sisältöä.

Olen myös samaa mieltä monen muun kanssa siitä että foorumi on mukava siksi, että on monenlaisia aiheita.