Kirjoittaja Aihe: Karavaanareita?  (Luettu 10844 kertaa)

Selina

  • Rsyke
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 570
  • Nautin elämästäni.
  • Galleria
Karavaanareita?
« : 03.02.2019, 14:20 »
Motoristi-ketjusta inspiroituneena keskustelua kaipaan itse neljällä pyörällä kulkevien kinkyheebojen kanssa. Eli löytyykö täältä karavaanareita ja jos, niin olisko vaikka jotain matkavinkkejä tai muuta täällä jaettavaksi haluttavaa elämäntapaan liittyvää jutustelua? Itse hankin vihdoin oman kulkupelini ja mieli pursuaa jo matkahaaveita.

aavikkokytkin

Vs: Karavaanareita?
« Vastaus #1 : 03.02.2019, 20:16 »
*Nostaa kättä*

Oon aika aloittelija myös, niin en osaa isommin elämäntavasta kertoa. Muutenkin viihdyn enemmän luonnon helmassa vähän kauempana leirintäalueista. Suunnitelmissa olis Norjan kierros ja mahdollisesti kinkybileissä käynti etelämpänä.

JoeMan

Vs: Karavaanareita?
« Vastaus #2 : 09.02.2019, 12:12 »
Täällä yksi. Liikun tuollaisella itse rakentamallani 70-lukuisella asuntobussilla. Auto on vain kesäkäytössä ja lähinnä sillä tulee pyörittyä Etelä-Suomessa.

Selina

  • Rsyke
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 570
  • Nautin elämästäni.
  • Galleria
Vs: Karavaanareita?
« Vastaus #3 : 09.02.2019, 20:04 »
Täällä yksi. Liikun tuollaisella itse rakentamallani 70-lukuisella asuntobussilla. Auto on vain kesäkäytössä ja lähinnä sillä tulee pyörittyä Etelä-Suomessa.

Wau! Kuulostaa mielettömältä! :D

Alex

  • Uusi asiakas
  • *
  • Viestejä: 10
  • Pitkästä aikaa taas täällä...köysiä...piiiskaa...
  • Galleria
Vs: Karavaanareita?
« Vastaus #4 : 09.02.2019, 21:22 »
Eikös tuo Kuninkaanlähde ole valittu monta kertaa Suomen parhaaksi alueeksi.En kyllä ymmärrä miksi....Mäntymetsä...hiekkarinne ja uima-allas....silti siellä kaikki karavaanarit viihtyy...

JoeMan

Vs: Karavaanareita?
« Vastaus #5 : 10.02.2019, 12:02 »
Täällä yksi. Liikun tuollaisella itse rakentamallani 70-lukuisella asuntobussilla. Auto on vain kesäkäytössä ja lähinnä sillä tulee pyörittyä Etelä-Suomessa.

Wau! Kuulostaa mielettömältä! :D

Kiitoksia 🙂. Toi on auto mikä jakaa mielipiteet todella tehokkaasti. Osalle kolahtaa täysillä ja osa ei ymmärrä ollenkaan. Tuo on vielä entinen paloauto niin se erottuu aika tehokkaasti valkoisten autojen keskeltä leirintäalueilla 😁.

Selina

  • Rsyke
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 570
  • Nautin elämästäni.
  • Galleria
Vs: Karavaanareita?
« Vastaus #6 : 10.02.2019, 13:11 »
Täällä yksi. Liikun tuollaisella itse rakentamallani 70-lukuisella asuntobussilla. Auto on vain kesäkäytössä ja lähinnä sillä tulee pyörittyä Etelä-Suomessa.

Wau! Kuulostaa mielettömältä! :D

Kiitoksia 🙂. Toi on auto mikä jakaa mielipiteet todella tehokkaasti. Osalle kolahtaa täysillä ja osa ei ymmärrä ollenkaan. Tuo on vielä entinen paloauto niin se erottuu aika tehokkaasti valkoisten autojen keskeltä leirintäalueilla 😁.

Ilkeätkö liittää kuvaa tänne?

TwoBirds

Vs: Karavaanareita?
« Vastaus #7 : 10.02.2019, 18:17 »
...ja karavaani kulkee...
Kaksi inehmoa ja neljä lapinkoiraa - tila-auto ja koirankoppi pyörillä 😉
Vaunulla liikkeellä kerran-pari, joskus enemmänkin kesän aikana, ja tarpeen tullessa muulloinkin, kuten esim. kurssit, tapahtumat jne. - ja juuri nytkin vaunussa kausipaikalla, lumisen metsän keskellä.
Viime kesänä Pohjois-Norjassa vierähti runsaat pari viikkoa, reissulle tuli mittaa n. 3000 km. Yhteensä 2 yötä leirintäalueella, muutoin oltiin ”puskassa”.

Tervetuloa joukkoon👍
Jos Norjailu kiinnostaa, fb:n ”Karavaanarit Norjassa” on kelpo foorumi 🚗

JoeMan

Vs: Karavaanareita?
« Vastaus #8 : 12.02.2019, 13:50 »
Täällä yksi. Liikun tuollaisella itse rakentamallani 70-lukuisella asuntobussilla. Auto on vain kesäkäytössä ja lähinnä sillä tulee pyörittyä Etelä-Suomessa.

Wau! Kuulostaa mielettömältä! :D

Kiitoksia 🙂. Toi on auto mikä jakaa mielipiteet todella tehokkaasti. Osalle kolahtaa täysillä ja osa ei ymmärrä ollenkaan. Tuo on vielä entinen paloauto niin se erottuu aika tehokkaasti valkoisten autojen keskeltä leirintäalueilla 😁.

Ilkeätkö liittää kuvaa tänne?

Mieli tekisi laittaa mutta toi on niin tunnistettava laite etten ilkeä..

Hideki

Vs: Karavaanareita?
« Vastaus #9 : 12.02.2019, 18:10 »
Wannabe karavaanari täällä. Edellisistä matkailuvaunun ja -auton kanssa tehdyistä reissuista on jo yli 20 vuotta. Mieli tekisi vieläkin, mutta ei vaan ole saanut aikaiseksi.Nyt olisi taas autokalustokin  sopivaa vaunun vetämiselle.

Jos joku kaipaa matkaseuraksi, niin saa ottaa yhteyttä.

Nessi

  • Vieras
Vs: Karavaanareita?
« Vastaus #10 : 12.02.2019, 18:33 »
Mä oon aina haaveillu semmosesta jostain vähän hassusta leireilyyn sopivasta kulkuneuvosta ja seikkailuista. Oikeesti oon kortiton ja vähän kärsimätön, liekö jää vaan haaveilun tasolle.   ;D

aavikkokytkin

Vs: Karavaanareita?
« Vastaus #11 : 12.02.2019, 21:31 »
Mä oon aina haaveillu semmosesta jostain vähän hassusta leireilyyn sopivasta kulkuneuvosta ja seikkailuista. Oikeesti oon kortiton ja vähän kärsimätön, liekö jää vaan haaveilun tasolle.   ;D

Aina voi etsiä jonkin sedän, joka vie retkelle käymään syvällä metsässä kaukana kaikesta  :P

Hideki

Vs: Karavaanareita?
« Vastaus #12 : 21.08.2019, 21:16 »
Ehkä tästä ketjusta lähti ajatus ja ostin huhtikuussa asuntovaunun. Tämä vaunu tosin meni pienen kolhun jäljiltä lunastukseen, ennenkuin ehdin siinä nukkumaan itse yhtäkään yötä. Uusi vaunu tuli pihaan pari viikkoa sitten ja eka reissu on tarkoitus tehdä Virin kanssa vielä syyskuun aikana.

LeatherM

Vs: Karavaanareita?
« Vastaus #13 : 22.08.2019, 06:07 »
Mukavaa puuhaa, vaikka varsinainen karavaanariyhteisö jäikin meiltä hiukan vieraaksi. Liikuttiin enempi vaimon ja tuttujen pervojen kanssa useamman kaupungin bileissä ja silloisen orjamarkkinoiden mökkireissuilla ja muissa kaveritapaamisissa.

2010 kesällä hankittiin matkailuauto ja ajeltiin sillä hyvin tiiviisti 2014 syksyyn asti jolloin kuvioon tuli oma mökki ja aikaa ei oikein riittänyt reissaamiseen. 2015 ja 2016 kumpanakin vain yksi kesäreissu ja syksyllä myyntiin. Vaihdossa tuli sitten vaunu joka on ollut vierasmajana mökillä, metriäkään ei ole vedetty. Aikansa kutakin, ehkä joskus taas kiertolaiseksi.


Kamala Sika

  • Vieras
Vs: Karavaanareita?
« Vastaus #14 : 22.08.2019, 13:36 »
Minä ostin pitkästä aikaa taas vaunun, pienen ja vaatimattoman. Varsinaiset Karavaanarit ei minua kiinnosta, mutta vaunun tai auton kanssa tutustuu uusiin ihmisiin helpommin. Loma-aikoihin vierailla paikoilla näköjään monet vapautuvat turhasta ujoudesta ja kokeilevat sellaista mitä kotipiirissä ei tule tehtyä. Metsän keskeltä ei huutokaan kuulu naapuriin.