Kirjoittaja Aihe: Päiväkirjat  (Luettu 5961 kertaa)

Milla

  • Vieras
Päiväkirjat
« : 20.03.2011, 23:24 »
(joudun ny lainaan Telleltä tumpelo-nimikettä  :-* )

Klikkaan Foorumilta Päiväkirjat, pääsen sivulle ok, mutta en pääse lukemaan kirjoitettuja päiväkirjamerkintöjä, paitsi juuri nyt Submit-Hooneyn kirjoittaman. Klikkaan mistä tahansa, joudun joko profiiliin tai etusivulle tai mihin tahansa muualle, mutten päiväkirjaan... pääseekö merkintään vain etusivun kautta...

(vika on hyvinkin mun näppiksen ja näytön käsivarren mitan pääs vaiks mää yritän olla kauheen viisaan näkösenä... rillit? on.. )

Testitypy

  • Moderator
  • Uusi asiakas
  • *
  • Viestejä: 14
  • Foorumin testausprofiili
  • Galleria
Vs: Päiväkirjat
« Vastaus #1 : 21.03.2011, 00:11 »
Milla, et ole ainoa, joka on aluksi ollut hieman hukassa :)

Päiväkirjoihin pääsee etusivun lisäksi ihan normaalisti foorumilta.
Päiväkirjat-alueen vasemmassa reunassa, kohdassa HOT TOPICS, näkee tuoreimmat merkinnät ja oikealle on listattu kaikki blogit ja niiden viimeisimmän kirjoituksen otsikko, sitä klikkamalla pääsee lukemaan blogia. Asian havainnollistamiseksi olen lihavoinut alle ko. kohdan.

Päiväkirjat
1 day ago submit posted Sivu à la submit 
2 days ago Lady Whip posted Kirjeitä: In memoriam - Ystävälleni   
3 days ago Smooth posted Vs: Smooth miettii asioita, enimmäkseen sivustoasioita

Terveisin Testitypy (jonka sisällä asuu pieni submit ;) )

PS. Päiväkirjojen otsikoinnissa on vielä hieman säätämistä, katsomme asiaa myöhemmin, virkeämmillä silmillä.
« Viimeksi muokattu: 21.03.2011, 00:38 kirjoittanut submit »

Milla

  • Vieras
Vs: Päiväkirjat
« Vastaus #2 : 21.03.2011, 00:40 »
Milla, et ole ainoa, joka on aluksi ollut hieman hukassa :)


Asian havainnollistamiseksi olen lihavoinut alle ko. kohdan.

1 day ago submit posted Sivu à la submit 
2 days ago Lady Whip posted Kirjeitä: In memoriam - Ystävälleni   
3 days ago Smooth posted Vs: Smooth miettii asioita, enimmäkseen sivustoasioita


Aaa,en huomannut heti että kursori muuttuu kädeksi kun menee määrättyyn kohtaan tekstiä (eli tuohon minkä mini-Hooney on lihavoinut) kun tuon lihavoimattoman kohdalla ei tapahtunut mitään.No niin... kyllä se muutamalla kilometrillä rautalankaa  :-*

ursa

  • Vieras
Vs: Päiväkirjat
« Vastaus #3 : 25.03.2011, 21:22 »
Kysymys Ylläpidolle päiväkirjoista:

Päiväkirjaa olisi mukavampi lukea, jos uusin kirjoitus olisi ylimpänä ja alaspäin selatessa mennään historiassa taaksepäin. Pystyykö tähän käyttäjä vaikuttamaan vai meneekö Ylläpidon hommiksi?

Hermes

  • Vieras
Vs: Päiväkirjat
« Vastaus #4 : 26.03.2011, 07:43 »
Tekstit pystyy muuttamaan käänteiseen järjestykseen omasta profiilista, mutta sitten myös muiden alueiden järjestys on käänteinen. Samoin käy, jos järjestystä muutetaan ylläpidon puolesta.

Itse olen vain aina klikannut uusimpaan viestiin Päiväkirjojen etusivulta, silloin järjestyksellä ei ole enää niin suurta merkitystä, kuin jos aloittaisin ensimmäisestä viestistä.

Milla

  • Vieras
Vs: Päiväkirjat
« Vastaus #5 : 20.04.2011, 21:47 »
Mun päiväkirjan otsikoksi tuonne etusivun vasempaan laitan tuli "Nimetön" ... mikä kohta multa jäi huomaamatta/lukematta/täyttämättä kun muilla on päiväkirjojen otsikot  :o

submit

  • Vieras
Vs: Päiväkirjat
« Vastaus #6 : 20.04.2011, 21:59 »
Mun päiväkirjan otsikoksi tuonne etusivun vasempaan laitan tuli "Nimetön" ... mikä kohta multa jäi huomaamatta/lukematta/täyttämättä kun muilla on päiväkirjojen otsikot  :o
Milla, et ole tehnyt mitään väärin :) Ylläpidon pitää naputella blogin osoite etusivun "boksiin" manuaalisesti, hetkinen vain.

Milla

  • Vieras
Vs: Päiväkirjat
« Vastaus #7 : 26.05.2011, 09:38 »
No niin, ja sitten muutama tuhat metriä rautalankaa, ja blondi-varmat ohjeet  :o

Miten jatkan jo olemassa olevan otsikon alle seuraavan blogin, eli ...
mulla on blogeissa Stdio Milla, jatkan sen perään uusimman päivityksen Studio Milla vol.4

(nördet nauramati siä, ei tää oo kaikille itsestäänselvyys vaiks sivuilla lukis mitä tahansa ohjeita jo valmiiks  :P )

Hermes

  • Vieras
Vs: Päiväkirjat
« Vastaus #8 : 26.05.2011, 10:08 »
Ihan vain "vastaamalla" samaan ketjuun, edellisen viestin perään. Otsikkoa voi muuttaa sitten samalla kun vastaa. Niin, ja vastaa-nappi löytyy Päiväkirjaosiossa vain ruudun yläreunasta, mikä saattaa hieman hämätä.

Milla

  • Vieras
Vs: Päiväkirjat
« Vastaus #9 : 09.06.2011, 02:03 »
Jatkorautalankaa kiitos  :-*
Joko on keskustelua siitä onko mahdollista saada viimeisin päiväkirjamerkintä ylimmäiseksi?
Vai onko sille(kin) yhtä yksinkertainen blondi-ohje kuin blogin jatkamiselle?

Hermes

  • Vieras
Vs: Päiväkirjat
« Vastaus #10 : 09.06.2011, 07:06 »
Siihen ei auta rautalankakaan. Jos vaihtaa viestien järjestystä päiväkirjoissa, järjestys vaihtuu koko foorumilla.

Käytettävyyden kannalta järjestyksellä ei onneksi ole mitään väliä, koska päiväkirjaosion viestilista on sellainen, että klikkaamalla otsikkoa, se pomppaa aina suoraan sinne uusimpaan tekstiin.