Kirjoittaja Aihe: Nykyinen deittikulttuuri?  (Luettu 14021 kertaa)

ravenvonred

  • Vieras
Vs: Nykyinen deittikulttuuri?
« Vastaus #15 : 01.04.2019, 09:13 »
Pelkästään "Moi" viestejä ei miesten kannata deittaillessa lähetellä sillä naiset saa niitä ihan liikaa. Kannataa siis erottua edukseen jollain hauskalla/erikoisella alotuksella.

Te nuoret olette nykyään niin vaativia.  :o
Hahah  :))

Brianna

  • Vieras
Vs: Nykyinen deittikulttuuri?
« Vastaus #16 : 01.04.2019, 11:58 »

Tavataan netissä, sovitaan tapaaminen kahvilla tai jopa syömisen merkeissä. Kumpi maksaa laskun tullessa? Mies? Nainen? Molemmat omansa?

Koska on soveliasta ehdoittaa jatkoja jommankumman kotona?


Itse lähtisin siitä että maksan oman laskuni, jos nyt mies välttämättä haluaa maksa minun osuuteni en laita vastaan mutta en oleta näin olevan. Törmännyt kyllä keskusteluissa siihen että useat naiset edelleen olettaa että jos mies pyytä ulos, hän maksaa. Itse joskus törmännyt myös siihen että jos mies maksaa hän olettaa jotain vastavuoroisesti saavan, siksi miellellään maksan itse. Kaipa tässä kommunikointi on avainsana, ei pidä olettaa  :)

Jatkojahan voi ehdottaa vaikka heti ensimmäisenä iltana, mikäs sen estää? Jos tuntee että nyt kolahti ja kovaa niin miksikäs ei, tosin hyvä aina muistaa että kieltävä vastaus ei aina tarkoita ettei kiinnostusta ole. Kaikkihan nyt ei aina ole valmiita nopeaan etenemiseen, toisille taas ok. Edelleen kommunikointi ja suora puhe avainasemassa.

NightNBlue

  • PoVi
  • Asiakas
  • *
  • Viestejä: 181
  • Karvanaama ja kiimaperse
  • Galleria
Vs: Nykyinen deittikulttuuri?
« Vastaus #17 : 01.04.2019, 19:40 »
Nightwish40 kirjoittaa: Edustan sitä ikäpolvea jolle on itsestäänselvyys että treffeillä mies maksaa laskut. Itselleni on vastavuoroisuudeksi tästä riittänyt kaunis kiitos ja fiilis siitä että toinen arvostaa elettä. Jos toinen haluaa maksaa oman osuutensa niin en minä siitä herneitä nenääni vedä.

Minulla ei ole ollut tarvetta deittailla liki kymmeneen vuoteen joten ohjeet jatkojen ehdottelusta ovat ehkä vanhentuneet. Oma ohjenuorani on ollut että parempi varovaisuus kuin yli-innokkuus. Tästä huolimatta päädyimme aikanaan Blueberryn kanssa ekoilta treffeiltä jatkoille & yhteisen yön viettämiseen :) Tärkeätä lienee tilannetaju eli heikkojen signaalien tunnistaminen ja niihin reagoiminen.

Anlily

  • Vieras
Vs: Nykyinen deittikulttuuri?
« Vastaus #18 : 02.04.2019, 11:33 »
Joillain Tinder-treffeillä on tullut käytyä, ja itse ainakin oletan, että molemmat maksaa omat laskunsa, ellei toinen selkeästi ilmaise että minä maksan. Toki se sääntö on vähän hämärä (olettaako sitten mies aina että hänen pitäisi maksaa?), koska harvemmin siitä on selkeesti sovittu. Itse ainakin pyrin käytökselläni sen ilmaisemaan, eli kaivan itse lompakkoa pöydälle, tai jos tilaillaan laskuja niin sanon "erikseen" ja kysyvä katse toista kohtaan. Toistaiseksi ei ole hirveästi tullut vääntöä asiasta, tai en koe että jonkun kanssa olisi sukset mennyt ristiin sen vuoksi, että olisi halunnut tarjota/olisi halunnut laskut erikseen.

Itse deiteille pyytäminen musta voi tulla kumman tahansa aloitteesta. Itsekin haluan nähdä mahdollisimman pian kasvotusten, koska kirjottelun edetessä odotukset kasvavat, ja sitten luonnossa toinen saattaa olla pettymys. Joskus olen lähtenyt treffeille noin tunnin varotusajalla, joskus on mennyt pari viikkoa, että ollaan saatu sovittua aika. Panodeitit sit on erikseen...

Jatkoille kysyminen tulisi mun mielestä tulla siltä, jonka luokse ollaan suuntaamassa. Jotenkin tökeröä kysyä "mennäänkö sun luo?". Onko jatkoille suuntaaminen sitten aina avaus seksiin? Vai pitääkö siinä spesifioida että tervetuloa, mutta tänään ei heru?

lycra328

  • Vieras
Vs: Nykyinen deittikulttuuri?
« Vastaus #19 : 29.04.2019, 16:32 »
vai niin deittikulttuuri.... onko semmoinen ollemassa? oulun aluella ei edes saa uudet kaverit.... ja varma "oikein deitti" on mahdoton. olen yritänyt saada edes normi kaverit, mutta tymppia kun ei edes saa minkälainen vastaus... törkeaksi menne jos itte essitelet oikein mutta poruka ei edes ilmoita ettei on kiinnosta... kestan että ihmisia on erilaisia ja outoa, on minä vähän erilainen myös, mutta miksi ihmisia on niin törkea ja ei vastaa... todela pettenyt...

varta

  • Vieras
Vs: Nykyinen deittikulttuuri?
« Vastaus #20 : 30.04.2019, 01:55 »
tiedä mitä se nykysin on kun ei ole aikoihin tullut käytyä

mutta oma periaate on että jos pyydän jotakuta syömään oli se sitten treffi tai joku muu seuralainen niin silloin maksan koko hoidon
koska sen nyt vain mielestäni menee niin

jatkoja en luultavasti ole koskaa ehdottanut ehkä lisä mukillisia jossain toisessa paikassa jos tuntuu siltä että viihdyttäisiin pidempäänkin

jos on tarvetta vielä senkin jälkeen jollekin lisää niin jos ei seuralainen osaa itse pyytää ilman jää

masomaleslave

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 604
  • Satanik Venuksen GPS-pannassa
  • Galleria
Vs: Nykyinen deittikulttuuri?
« Vastaus #21 : 30.04.2019, 10:33 »
Ketjusta löytyi juuri se oikea herrasmies- ja tyyliDaamisääntö: "Nightwish40 kirjoittaa: Edustan sitä ikäpolvea jolle on itsestäänselvyys että treffeillä mies maksaa laskut. Itselleni on vastavuoroisuudeksi tästä riittänyt kaunis kiitos ja fiilis siitä että toinen arvostaa elettä."

Eri juttu tietty, jos molemmat ovat köyhisopiskelijoita tms, mutta muuten vanhan ajan juttu on se, kuinka asioiden pitääkin olla.

Oma lukunsa on sitten se, että jos ollaan ostamassa stilettokorkkareita, niin silloin mies maksaa, ja vastavuoroisuudeksi Daamilta tästä riittää kaunis kiitos ja se että Hän kuiskaa: "Tulet vielä kärsimään tästä hyvästä" ja muistuttelee lupauksestaan ajoittain. Vaihtoehtoinen kohteliaisuusfraasi on: "Tulet tuntemaan nämä vielä nahoissasi!".

SpankingDaddy

  • Vieras
Vs: Nykyinen deittikulttuuri?
« Vastaus #22 : 30.04.2019, 17:16 »
En kyllä juurikaan käy deittailemassa, mutta jos kävisin niin :

Maksan aina itse molemmista - en edes anna naiselle mahdollisuutta maksaa.
Jatkoille tai ei, riippuu ihan muista asioista kuin laskun maksamisesta.
Eli Ameriikan malliin , vaikka muutoin en ko. maata diggaakaan (enää nykyään).

Snadistisadisti

  • Porttikiellossa
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1506
  • TrueMaster and proud of it!
  • Galleria
Vs: Nykyinen deittikulttuuri?
« Vastaus #23 : 30.04.2019, 18:08 »
En tapaile naisia, jotka odottavat miehen maksavan seurastaan.

bondm74

  • Rsyke
  • Asiakas
  • *
  • Viestejä: 161
  • Nick: Bondi
  • Galleria
Vs: Nykyinen deittikulttuuri?
« Vastaus #24 : 30.04.2019, 18:22 »
Olin yli 10v parisuhteessa jossa maksoin kaiken. Elämä opettaa...

Snowbunny

  • Vieras
Vs: Nykyinen deittikulttuuri?
« Vastaus #25 : 30.04.2019, 18:40 »
Mä oletan aina et molemmat maksaa omansa ja näin myös kaveripiirissä on ajatus aina ollu. Harvemmin edes tarjoudutaan maksamaan toisen kahveja, mikä on ihan jees. Muutaman kerran on mies tarjonnu treffeil ku on ollu tilanne just vaikka tää et ite oon köyhä opiskelijapaska ja se on kokoaikatöissä xD Sillon olen kiitollinen ollu, jos oltais molemmat köyhiä opiskelijapaskoja/työttömiä/etc ni sit kyl maksaisin omani, vaikka toinen tarjoiski... Mutta yleisesti kyl hämmennyn Suomes puheesta et miehet maksais.. Ei mun mielest oo koskaan ollu oletuksena, mut ehkä mä oon vaan liian maalainen xD

Sigmamies

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1022
  • Sanansa mittainen kusipää
  • Galleria
Vs: Nykyinen deittikulttuuri?
« Vastaus #26 : 30.04.2019, 19:07 »
Deitistä riippuen oon maksanut ite,molemmat on maksanut omansa,mulle on ostettu tai oon maksanut omani+lelun ja deitti omansa  :). Merkityksetöntä itelleni kuka muutaman kupin kahvia tai kaljaa maksaa.
Deiteiltä en lähde sessioimaan kun tartten enemmän kuin kahvittelun siihen että saan mitä haluan  :P

Piki

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 277
  • Taistelukääpiö
  • Galleria
Vs: Nykyinen deittikulttuuri?
« Vastaus #27 : 30.04.2019, 21:17 »
Kommunikaatiohan tässäkin nousee pintaan, eli puhutaan ensin ja sopimuksen mukaan sitten, eiks je?

Uvery

  • Rsyke
  • Asiakas
  • *
  • Viestejä: 123
  • Succubus
  • Galleria
Vs: Nykyinen deittikulttuuri?
« Vastaus #28 : 01.05.2019, 15:08 »
Mä en tapaile miehiä, jotka ei ole valmiita käyttämään muhun rahaa.

Kyse on enemmän perjaatteesta ja ajatuksesta, koska todennäköisesti mun tulot on treffikumppaniani isommat. Harrastan pikadeittejä kahviloissa, ja se on vaan se ele. "Haluaisitko sä jotain?" Tee tai suklaapatukka ei maksa paljoa, mutta kyseessä on ajatus siitä, että mies on kiinnostunut minusta. Ja varsinkin koska tapailen subimiehiä, se korostuu, että toinen haluaa antaa itsensä tai itsestään mulle. Raha on helppo symboli siitä.

Toisilla treffeillä ja siitä eteenpäin maksamisen merkitys korostuu. Mä pidän aikaani arvokkaana, joten jos toinen on helpon pillun, tai tässä tapauksessa varmaan sessioinnin perässä, niin väärässä on. Jos mä olen miehelle niin yhdentekevä, että hän ei halua osoittaa kiinnostusta ja miellyttämisehalua mua kohtaan, niin miksi hän edes lähti treffeille mun kanssa?

Oletusarvo on siis se, että molemmat maksaa omansa, varsinkin ekoilla treffeillä, mutta jos mies ottaa laskun maksaakseen, mä otan sen symbolina siitä, että hän on pitänyt minusta ja haluaa tehdä muhun vaikutuksen ja nähdä vaivaa mun eteen. Että hän haluaa että suhde etenee. Ja teot puhuvat vahvemmin kuin sanat.

Raha-asiat on mitä mainiointa D/sää. Mussa on kasvava sugarmama, ja tykkään myös itse maksaa treffejä ja muita. Mulla se yhdistyy nöyryyttämiseen, kun rikon kuitenkin yhä vallassa olevaa stereotypiaa siitä että mies maksaa. Mikään ei anna isompia kiksejä kuin se, että tarjoilija asettaa laskun miehen eteen ja mä huikkaan että tänne suuntaan, mä maksan.

toysnstuff

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 526
  • Sinä antaudut, minä pidän sinusta huolen
  • Galleria
Vs: Nykyinen deittikulttuuri?
« Vastaus #29 : 01.05.2019, 18:31 »
Samoilla linjoilla Uveryn kanssa. Osotan arvostustani toista kohtaan, kun tarjoan. Saan nauttia neidin seurasta, ja tämä on yleensä nähnyt vähän vaivaa näyttääkseen viehättävältä.

Ruoka/herkut on kuitenki jokseenkin aina ylihinnoiteltua sen tarjoamaan nautintoon nähden, niin kyse on muutenkin tuhlailusta: mieluummin ajattelen käyttäväni rahat tuohon hetkeen ja kokemukseen, kuin siihen mitä siinä syödään tai juodaan.

Ja myönnettäköön, saan mä siitä kiksejä. Niinkuin monesta muustakin asiasta.