Kirjoittaja Aihe: Sopimukset ja lempinimet  (Luettu 6109 kertaa)

Sir Lust

  • Vieras
Sopimukset ja lempinimet
« : 03.04.2019, 15:03 »
Käyttääkö baarilaiset bdsm suhteissaan kirjaillisia sopimuksia masterin ja subin välillä? Mikäli käyttää niin olisi mielenkiintoista kuulla mitä ne pitää sisällään ja millaisia ne ovat?  Kuuluuko mielestänne konkreettinen kirjallinen sopimus ylipäätään asiaan subin ja masterin välillä? Pitääkö mahdollisen  sopimuksen olla yksityiskohtainen, tarkka ja laaja vai yksinkertainen?  Millaisia ajatuksia tämmöiset bdsm-sopimukset ylipäätään herättää baarilaisissa?

Olisi mielenkiintoista myös nähdä ja lukea suomalaisia bdsm-sopimuksia. Englanninkielisiähän on netti täynnä, mutta suomenkielisiin en ole törmännyt koskaan. Lisäys: muistelisin näheeni sittenkin yhden linkin suomenkieliseen sopimukseen aikoinaan täällä foorumilla, mutta tästä on vuosia jo aikaa.

Me koemme sopimuksen tekemisen isona osana koko bdsm kokeilujamme. Nyt kun on aika päivittää sopimuksemme tai oikeastaan tehdä uusi, niin heräsi  samalla uteliaisuus sitä kohtaan mitä te muut kinkyt ajattelette tämmöistä sopimuksista?  Me koemme sopimuksen laatimisen hyvin antoisana ja jopa kiihottavana asiana.  Sopimuksemme on myös hyvin yksityiskohtainen ja tarkasti laadittu.  Tämä meidän sopimuksemme ja sen säännöt ovat voimassa vain sessioissamme. 

Mietimme myös lempinimiä. Käyttääkö foorumilaiset lempinimiä sessioissa ja mahdollisissa sopimuksissa? Kuvastaako nimi silloin enemmän sessiossa olevaa roolia tai asemaa vai on puhtaasti vain lempinimi?  Me koemme, että lempinimi mitä käytetään vain sessioissa on luonteva asia. Tuntuisi oudolta jopa puhutella sessioissa toista oikealla nimellä, koska tavallaan sessiomme on aina matka "toiseen maailmaan" missä pätee sopimuksemme säännöt toisin kuin muussa elämässä. Tämänkin takia lempinimillä tai oikeastaan sessionimillä haluamme korostaa tätä  sessiomaailman ja "oikean" maailman eroa. 
« Viimeksi muokattu: 03.04.2019, 20:05 kirjoittanut Sir Lust »

hiitamus

  • Vieras
Vs: Sopimukset ja lempinimet
« Vastaus #1 : 03.04.2019, 15:14 »
En ota noihin sopimuksiin kantaa, mut mulla on lempinimiä vain sessioihin. Jos toinen kesken session puhuttelee yhtäkkiä mua etunimellä, asia on jotain niin tärkeää että pitää reagoida :D ja sit taas lempinimestä voin päätellä, kuinka pitkälle on ok brättäillä - jos puhutaan vain kisusta, saa panna vastaan, kun tulee pikkukisu, pitää olla kiltimmin ja kun tulee voi pikkuhiitanenpieniliibalaabaällösiirappi, nii oonkin jo aika tahdoton.

Ja toisaalta ne lempinimet meidän kohdalla valuu välillä ihan arkeen. Kaupan hyllyllä "tarviiko pikkukisu suklaata" ja punastun korviani myöden, mikä kai on toisen tarkoituskin. Pläh.

LadySweet

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1422
  • I could eat you for breakfast
  • Galleria
Vs: Sopimukset ja lempinimet
« Vastaus #2 : 03.04.2019, 16:11 »
Ei meillä hellun kans mitään kirjallista sopimusta ole. Ei mulla ole ollut kenenkään muunkaan kanssa. Meillä kun ei roolit vaihdu, niin roolien määritystäkään sen suuremmin tartte käsitellä.
Rajat on puhuttu ja niiden kanssa toimitaan kuten parhaaksi näemme.
Minulle toisten sopimukset on sinällään merkityksettömiä. Eihän ne mun elämään vaikuta, joten en ole puolesta enkä vastaan. Paitsi, jos ne tuo onnellisuutta niin sitten oon puolesta.
Suunnittelu ja tietämys on hyvästä, kiveen kirjoitetut säännöt taas ei mua sytytä.

Ja lempinimet. Tai miksi niitä nyt kukakin sitten sanoo. Käytetään kyllä leikkiessä, mutta käytetään myös arjessa. Vaikka pääasiassa olenkin makkaridomina niin ei se homma silti sinne yhteen huoneeseen jää tai valta koske vain seksiä.

fen84

  • Turun Baletti
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 503
  • Galleria
Vs: Sopimukset ja lempinimet
« Vastaus #3 : 03.04.2019, 17:34 »
Tuntuis toooosi oudolta omalla kohdalla. Erityisesti toi sopimuspalikka. Lempinimetkin tuntuu varsin tarpeettomalta ajatukselta. Mut kukin tyylillään. :)

MrsSofia

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 60
  • Why don't you do it to me
  • Galleria
Vs: Sopimukset ja lempinimet
« Vastaus #4 : 03.04.2019, 17:56 »
En ota noihin sopimuksiin kantaa, mut mulla on lempinimiä vain sessioihin. Jos toinen kesken session puhuttelee yhtäkkiä mua etunimellä, asia on jotain niin tärkeää että pitää reagoida :D ja sit taas lempinimestä voin päätellä, kuinka pitkälle on ok brättäillä - jos puhutaan vain kisusta, saa panna vastaan, kun tulee pikkukisu, pitää olla kiltimmin ja kun tulee voi pikkuhiitanenpieniliibalaabaällösiirappi, nii oonkin jo aika tahdoton.

Ja toisaalta ne lempinimet meidän kohdalla valuu välillä ihan arkeen. Kaupan hyllyllä "tarviiko pikkukisu suklaata" ja punastun korviani myöden, mikä kai on toisen tarkoituskin. Pläh.

Kuulostaa hyvältä käyttää lempinimiä noin- täähän on sama mitä joskus vanhemmat käyttää lapsiin. Voi puhutella normaalisti vaikka Sofiaksi, mutta jos Sofia tarvitsee saada tottelemaan niin tehokasta on sanoa Sofia Eskariina Virtanen - äänensävyt tosin näissä eroaa mutta silti.
Ja tehokasta myös tuo lempinimen tuominen arkeen - siinä minäkin tippuisin kyllä punaisena alistuviin aatoksiin.

inquisitor

  • Vieras
Vs: Sopimukset ja lempinimet
« Vastaus #5 : 03.04.2019, 19:53 »
Rajat on molemmilla tiedossa, joten turvasana on meidän sopimus. Lempiniminä mennään yleensä perus huorittelulla. Domille ei ole lempinimeä, koska suomen kielessä ei taida sopivaa sanaa olla.

Piki

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 277
  • Taistelukääpiö
  • Galleria
Vs: Sopimukset ja lempinimet
« Vastaus #6 : 03.04.2019, 21:43 »
Sopimusasia kalskahtaa omaan korvaan varsin jäykältä ja joustamattomalta, mutta jos se jollekulle sopii niin whatever rocks your boat.  ^-^ Mun suhteissa rajat on keskusteltu ja valta-asema selvä kuin pläkki, siihen ei erillistä sopimusta tarvitse. Mastereista en osaa mitään sanoa, mutta oman Deen kanssa ei lempinimiäkään käytetä. Ois kyl kiva jos ois joku.  :))

Draugo

Vs: Sopimukset ja lempinimet
« Vastaus #7 : 03.04.2019, 22:25 »
Itse tykkään orjasopimuksesta siihen liittyvän ajatusmaailman ja ritualismin vuoksi, en sen vuoksi että se olisi sääntöjen osalta jotenkin oleellinen.

Erilaiset sopimukset vaikuttaa jokaisen meistä elämään sen verran paljon että kun sub/orja saa eteensä lapun jossa konkreettisesti lukee mikä on tuleva rooli ja mitä se tarkoittaa ja laittaa vapaaehtoisesti siihen nimensä alle niin mulle se koko tilanne jo mielikuvana nostattaa paljon hyviä fiiliksiä. Nämä kuitenkin siksi että se kuuluu omaan ajatusmaailmaan ja siihen miten nään suhteet ja toiminnan. Jos pitäisi kuvata itseäni niin sanoisin ehkä että siellä toisessa ääripäässä missä ei ole Primal  ;D

Tämä kuuluu itselläni samaan sarjaan kuin pysyvä pannoitus ja toisille naimisiinmeno. Minulle tärkeä rituaali johon ei lähdetä ihan kevyesti.

lutkaprinsessa

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 122
  • ♡ baby pink baby ♡
  • Galleria
Vs: Sopimukset ja lempinimet
« Vastaus #8 : 03.04.2019, 22:27 »
Meillä on isin kanssa kirjallinen sopimus  ;D Se on kirjotettu vaaleanpunaselle paksulle paperille pinkeillä glitterkynillä  :love: Se on lyhyt ja ytimekäs, mutta sisältää just meille tärkeet asiat. Itselleni se on tuonut turvallisuuden tunnetta ja sen takia asiaa ehdotinkin aikoinaan. Joskus jos on kova ikävä ja meinaa tulla paha mieli,  luen tän "sopimusasiakirjan" piristykseksi.  ^-^

Lempinimiä me käytetään useammin kun oikeita etunimiä, eli leikin lisäks myös arjessa. Mä oon prinsessan lisäks kaikkia muita hellittelynimiä ja isi on isi tai dada.  O:-)

LaLola

  • Uusi asiakas
  • *
  • Viestejä: 14
  • Kilttiys elämässä / Tuhmuus makkarissa
  • Galleria
Vs: Sopimukset ja lempinimet
« Vastaus #9 : 29.08.2020, 19:15 »
Sopimus on mahtava :)
Pystyy antautumaan subina ”turvallisin” mielin hyvinkin jännittäviin sessioihin, kun kuitenkin tietää, että ”kovat ei:t” on käyty läpi eikä tarvitse pelätä, että niitä yllätyksenä tulisi 😅
Sopimus oli myös hyvä työkalu toisen tuntemisen opetteluun alkuvaiheessa. Mikä sytyttää ja mikä ei jne. 😘🔥
Sopimustahan voi päivittää tarpeen tullen...

Ekstrovertti

Vs: Sopimukset ja lempinimet
« Vastaus #10 : 17.09.2020, 20:50 »
Mielestäni tuo sopimuksen laatiminen on tärkeä ja oleellinen osa varsinkin jos haluaa pidempää suhdetta. Ei jää mitään epäselväksi eikä sitten kommunikaatio virheistä johtuvia ongelmia. Siitä voi sitten kaikki tavallaan tehdä niin ison asian kuin haluaa.

Erityisesti juuri pidän siitä tunnelmasta kun vain rauhassa puhutaan ja keskustellaan rajoista vaikka viinilasillisen äärellä. Omanlainen kutkutuksensa ja olo kuin "kaupanteossa", yrittäen löytää yhteiset rajat.

mirbe

  • Vieras
Vs: Sopimukset ja lempinimet
« Vastaus #11 : 25.09.2020, 17:31 »
En ole kokenut toistaiseksi tarpeellisena. Herrani lukee minua ja reaktioitani hyvin myös sessioidessa, joten tunnen olevani hyvissä käsissä.

Sintti

  • Vieras
Vs: Sopimukset ja lempinimet
« Vastaus #12 : 15.10.2020, 18:09 »
Sopimus on mahtava :)
Pystyy antautumaan subina ”turvallisin” mielin hyvinkin jännittäviin sessioihin, kun kuitenkin tietää, että ”kovat ei:t” on käyty läpi eikä tarvitse pelätä, että niitä yllätyksenä tulisi 😅
Sopimus oli myös hyvä työkalu toisen tuntemisen opetteluun alkuvaiheessa. Mikä sytyttää ja mikä ei jne. 😘🔥
Sopimustahan voi päivittää tarpeen tullen...

Tämmönen ajatus itselläkin on. Katotaan jos joskus sais tämmöseen    :love:

Snadistisadisti

  • Porttikiellossa
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1506
  • TrueMaster and proud of it!
  • Galleria
Vs: Sopimukset ja lempinimet
« Vastaus #13 : 15.10.2020, 18:55 »
En tunne orjasopimuksia, eikä niillä ole mitään varsinaista merkitystä. Itse edellytän vinkuleluilta kirjallisena (todennettavana esim. sähköisesti), loukatun suostumusta. Sen avulla varmistetaan, että molemmat osapuolet tietävät mihin ovat ryhtymässä ja mitkä ovat yhteiset pelisäännöt. Asiakirjassa käsitellään rajat, turvasanat, mahdollinen valokuvaus, kielletyt asiat, sekä session määritelmä ja rajaus. 

Pidän tätä tärkeänä molempien osapuolten kannalta, koska se selkeyttää pelikenttää ja toimii dokumenttina siitä mitä on sovittu. Se myös toimii juridisena suojana esimerkiksi tilanteessa, jossa joku tekee ilmoituksen pahoinpitelystä vinkulelun jälkien perusteella. HC sessiointi jättää joskus esim. rajuja mustelmia jotka voivat säikyttää vaniljoita.

Jouni

  • Smurffit
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1382
  • Energiahoitaja-(: Sadisti.
  • Galleria
    • Aikuiseksi
Vs: Sopimukset ja lempinimet
« Vastaus #14 : 15.10.2020, 19:05 »
Sopimusta ei ole, mutta sekä sessiosubien, että asiakkaiden kanssa täytätän listan, jossa määritellään eri alueiden ei-ei jutut, sekä kiinnostuksen kohteet.
Tämä antaa tosiaan osviittaa siitä, mikä on ollut yhteinen konsensus sessioinnin suhteen. Samoin sen päivittäminen kuvastaa kehitystä ja mieltymysten muutoksia.