Kirjoittaja Aihe: Wrappaus kelmulla  (Luettu 6819 kertaa)

Luomu

  • Vieras
Wrappaus kelmulla
« : 17.04.2019, 19:15 »
Tarvitsen vinkkejä yhteen uuteen juttuun. Puoliso on sub (mä ehkä vähän switch tilanteen mukaan). Se haluisi tulla käärityksi kelmuun..Miten kannattaa tehdä kun itsekseen on vaikea harjoitella? Tykkää mun kanssa rauhallisista pitemmistä jutuista ( jotkut muut jutut muiden kaa). Miten siihen sais teistä yhdistettyä vaikka Hitachin..  tai jotain muuta? Tyhmiä vinkkejä ei oo.


Mia-Rouva

  • Rsyke
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 617
  • Galleria
Vs: Wrappaus kelmulla
« Vastaus #1 : 17.04.2019, 19:32 »
Mä olen tykännyt pakkauskelmusta, tavallinen kotitalouskelmu on kovin ohuttaja jotenkin hankalempaa käsitellä.

Kelmu kiinnittyy itseensä helposti. Tämä on sekä hanakaluus että etu, mutta kun kelmukerrokset tulevat hiukan päälekäin, tulee tiivis paketti.

PS: kelmun päältä pampulla tai muulla raskaammalla lyömävälineellä ;) Kannattaa kokeilla!

Luomu

  • Vieras
Vs: Wrappaus kelmulla
« Vastaus #2 : 17.04.2019, 19:37 »
Kiitos nopeasta vastauksesta. Miten kannattaa kääriä? Ylhäältä alas vai toisinpäin? Raajat ensin erikseen ja sitten pakettiin ( jotta voi vapauttaa niitä) vai suoraan rullalle?

latexbun

  • Vieras
Vs: Wrappaus kelmulla
« Vastaus #3 : 17.04.2019, 19:39 »
Mä olen tykännyt pakkauskelmusta, tavallinen kotitalouskelmu on kovin ohuttaja jotenkin hankalempaa käsitellä.

Kelmu kiinnittyy itseensä helposti. Tämä on sekä hanakaluus että etu, mutta kun kelmukerrokset tulevat hiukan päälekäin, tulee tiivis paketti.

PS: kelmun päältä pampulla tai muulla raskaammalla lyömävälineellä ;) Kannattaa kokeilla!

Itsekin tykkään käyttää pakkauskelmua, mutta seuraavaksi paras vaihtoehto on Lidlin Aromata-tuorekelmu. Tämä on vähän paksumpaa kuin muut tuorekelmut, ei mene yhtä helposti solmuun ja yhdellä rullalla saa paketoitua nilkoista kaulaan asti ihan kunnolla. Kannattaa ostaa myös turvasakset, joilla saat paketin lopuksi auki.

bikantti

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2569
  • Ymmärrä taaksepäin, elä eteenpäin, nauti tässä.
  • Galleria
Vs: Wrappaus kelmulla
« Vastaus #4 : 17.04.2019, 19:42 »
Kannattaa kokeilla kelmua vaikka johonkin omaan raajaan useampi kerros ja antaa olla jonkin aikaa sekä liikutella ja liikkua sen paketoinnin kanssa. Saa hyvin kuvaa, mitä verenkierrolle tapahtuu ja kuinka paljon se lämmittää ja hikoiluttaa jne. Mahtava materiaali!

Luomu

  • Vieras
Vs: Wrappaus kelmulla
« Vastaus #5 : 17.04.2019, 20:42 »
Kiitos. Oonkin jo kokeillut  ;). Jännä tunne. Kyselin tossa vähän ylempänä tekniikoita. Onko kokemusta vai vedänkö fiiliksellä niin kuin melkein aina..

Uvery

  • Rsyke
  • Asiakas
  • *
  • Viestejä: 123
  • Succubus
  • Galleria
Vs: Wrappaus kelmulla
« Vastaus #6 : 17.04.2019, 20:56 »
IKHlta ja muista raksaliikkeistä saa sellaista pakkauskelmua, ja siihen sellaisen kahvan. On siis melko kapea rulla. Helppo käsitellä ja oma suosikki.

Ei kai siinä, harjottelemalla oppii. Kaksi huomiota jotka itse olen tehnyt on se, että kelmu ei hengitä, eli juota subi hyvin ja pitä huoli että ilma pääsee ees jostain kulkemaan. Ja toinen, että tiukasti rinnan ympärille kiedottuna estää hengitystä aika hyvin. Joskus oon joutunut session keskeyttämään, kun puristus rinnan ympärillä (+ muu hengitystä rajoittava välineistö) on ajan kuluessa vähitellen laskenut subin veren happipitoisuutta aika lailla. Eli ei heti alkuun ongelma, mutta tässäkin se, että luonnollisesti subia ei koskaan jätetä yksin, jos se happisaturaatio kuitenkin laskee tai lämpöhalvaus kesäkuumalla hiipii.

Luomu

  • Vieras
Vs: Wrappaus kelmulla
« Vastaus #7 : 17.04.2019, 21:21 »
Kiitos. Juu en jätä ikinä yksin. Tuo nesteytys on hyvä huomio!

brahma

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 856
  • The evil saint - Ilkeä pyhimys
  • Galleria
Vs: Wrappaus kelmulla
« Vastaus #8 : 17.04.2019, 21:28 »
Joo Uvery tuossa antoikin vähän ohjeita jo.

Pitää muistaa, että jokainen on yksilö ja kaikki ei mene 1=1. Samaten, mikä tänään ja aina ennen on toiminut, ei välttämättä toimi huomenna.

Kuten tuossa aikasemmin oli jo, niin kelmu ei hengitä, vaan nostaa orjan kropan lämpötilaa, mikä on pahasta. Samalla siinä katoaa iso määrä nestettä kehosta. Vichy on hyvää juotavaa tuossa, koska se sisältää myös suoloja joita kehosta häviää hikoilun yhteydessä.

Samaten kehon viilennyksestä on pidettävä huolta, että lämpö pääsee karkaamaan paketista jotain kautta ja mm. kylmä kallet ja kylmä pyyhe jne... ovat hyviä vilvoittajia.

Uvery totesi myös hyvin, että tiukasti rinnan ympärille kiedottuna se estää hengitystä, mikä varsinkin kun kroppa rupeaa lämpiämään ja siinä tehdään mahdollisesti tehdään jotain, niin kroppa käyttää paljon enemmän happea... mitä se ei välttämättä saa, jos on erittäin tiukka paketti. Mikä sitten tuo niitä ei toivottuja hankaluuksia.

Kannattaa myös muutamaan kertaan harkata mitenkä saa pakettia nopeasti auki.

Yksi mitä itselle tullut vastaan kun tuosta koettanut opiskella on jotain ohutta narua. siitä sitten se kiinni johonkin yläkropassa ja sitten siihen päälle kelmu. Jos tulee hätä, niin narua nostamalla kelmua saa irti kropasta niin, että se on helpompi leikata saksilla, tai sitten "leikkurilla" joka on tehty turvavöiden leikkaamiseen.
Sillä opetusvideolla minkä näin tuosta, niin tuo toimi erittäin hyvin...
Itse en sitä vielä ole päässyt testaamaan... kun tarvisee sen toisen osapuolen... pakettiin tai paketoijaksi...

Mutta noilla ohjeilla mitä täälä annettu ja aina kannattaa kysyä millanen olo sillä orjalla siinä paketissa on...

Kannattaa muuten varata sukkia tai pieniä pyyhkeitä, joista tekee strategisiin paikkoihin pallot. Näin noihin kohtiin on helpompi tehdä ne reiät, joita kautta pääsee sitten joko hyväileen tai kiduttaan...

Sitten vain nauttimaan täysin siemauksin muumioinneista...

Ai niin... sitä kelmua saa raksaliikkeistä... hong kong tavarataloista, biltema jne....



Luomu

  • Vieras
Vs: Wrappaus kelmulla
« Vastaus #9 : 17.04.2019, 21:40 »
Thx. Taas tuli fiksuja havaintoja/kokemuksia









FinnDom

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 305
  • Vinkulelujen vinguttaja/vinkulelu
  • Galleria
Vs: Wrappaus kelmulla
« Vastaus #10 : 17.04.2019, 22:46 »
Ymmärrän, että tavalliset sakset eivät ole tässä hyväksi. Millaiset ovat turvasakset?

brahma

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 856
  • The evil saint - Ilkeä pyhimys
  • Galleria
Vs: Wrappaus kelmulla
« Vastaus #11 : 17.04.2019, 23:57 »
Ymmärrän, että tavalliset sakset eivät ole tässä hyväksi. Millaiset ovat turvasakset?

Turvasaksissa se kärki on pyöreä, että niillä kun lyykkää, niin ei puukota/pistä toista....



esim tuollaiset, turvasakset tai ensiapu sakset suomeksi ja englanniksi kun googlettaa, niin emergency scissors

Noita siis käytetään vain hätä-tapauksessa... niillä ei ole tarkoitus leikata kaveria irti joka kerta sieltä paketista, vaan silloin kun pitää saada pakettia nopeasti auki... useimmiten halvemmat ovat ihan kertakäyttökamaa... ja ihan halvimmat ei välttämättä kestä sitä ekaa käyttökertaa...

esim. varustelekasta saa https://www.varusteleka.fi/fi/product/tytek-medical-piranha-trauma-shears-7-1-4-/51960 ja tottakai perus saksia apteekista myös...

zuidi

Vs: Wrappaus kelmulla
« Vastaus #12 : 18.04.2019, 11:50 »

Mjuuh, oikeen kätsy materiaali ja nykyään löytyy tosiaan monesta paikasta esim:
https://www.biltema.fi/koti/sailyttaminen/muuttolaatikot/kiristekalvo-150-m-2000042380

Yksi "laatu" jota on tullu kokeiltua on paalausmuovi siis se valkoinen jolla heinäpaalit tehdään,
ehkä vähän tukevampaa kuin tuo pakkauskalvo :-)

Sopivaa kireyttä pitää tosiaan vähän treenata esim: kaksi-kolme kerrosta kiristettynä
on napakka, mutta joustaa kuitenkin helpommin kuin useita kerroksia höllemmin kiristettynäkin.
Eli mitä enempi kokonaispaksuutta sitä vähemmän joustaa.

Yksi mahdollinen aukaisuapuväline on turvavyöleikkuri jossa terä on hahlon sisällä( ei pääse osumaan ihoon) .

elanor

  • Rsyke
  • Kanta-asiakas
  • *
  • Viestejä: 324
  • You can't take the sky from me
  • Galleria
Vs: Wrappaus kelmulla
« Vastaus #13 : 27.02.2022, 14:35 »
Ilmeisesti pakkauskelmu on siis sama asia kuin kiristekalvo? Olin kaverille muuttoapuna ja sain siltä ylijääneen - melkein koko rullan - kiristekalvoa. Ja olen ymmärtänyt, että Omistajaa kiinnostaa kelmutus.

No niin. Se kiristekalvohan siis... kiristyy. Niin että mitenkäs paljon tää tulis huomioida? Voiko tuottaa yllätyksiä? Parasta lienee, että kelmuttaja opiskelee ensin itseensä testaamalla ja sitten testaillaan mulla vähän kerrallaan, että miltä alkaa tuntua. Mistä tietää, että on liian kireällä?

Aiemmista viesteistä opin, että lämpö ja nesteytys on asioita, jotka pitää huomioida, ja ilmeisesti turvasakset ois hyvä olla. Ja hengitys voi vaikeutua puristuksen ja em. asioiden vaikutuksesta. Voinko päätellä, että kun kestän hellettä aika huonosti ja tulee just hengitysvaikeuksia siellä yli 30 asteessa niin tässä pätee jotenkin sama? Tulee sama fiilis?

Onko vielä muuta, mitä pitäis huomioida? Ja jotain merkkejä mitä mun kannattaa kelmutettuna ollessa itsessäni seurata, ja mitä Domin kannattaa sit taas ulkopuolelta seurata?


MasterPain

  • Bizarre Club
  • Asiakas
  • *
  • Viestejä: 110
  • Kysymällä voi saada haluamansa
  • Galleria
Vs: Wrappaus kelmulla
« Vastaus #14 : 27.02.2022, 23:50 »
Kelmuttajan on hyvä kokeilla turvasaksilla leikkaamista vaikka nilkoista ylöspäin, siinähän jää jo aivan normaalisti jalkojen väliin tyhjää tilaa josta leikkauksen voi hyvinkin turvallisesti suorittaa, jos tulee pakottava tarve.

Toinen seikka kannattaa myös huomioida, vähänkin tiukemmin sidottuna polvien ja nilkkojen luut tulevat kiinni toisiinsa, jotain pehmustettu väliin, niin on hauskempaa sidotulla, esim. jumppamaton palanen, suberlon painuu helpommin kasaan.

Teippien kanssa tilanne on sama kuin kelmuilla tuon leikkauksen kanssa. Hän joka ihoon jäävissä jäljistä pitää, niin esim. nimellä aumateippi musta, Puuilo myy teipillä voi hyvin kirjailla jonkun aikaa näkyvät jäljet.

Yksi pieni kikka on käyttää mustaa kelmua ensin ja tehdä muumiointi loppuun kirkkaalla pakkausteipillä.