Kirjoittaja Aihe: Sainpas Dickpicin  (Luettu 5858 kertaa)

Kolumnisti

  • Moderator
  • Kanta-asiakas
  • *
  • Viestejä: 372
  • Galleria
Sainpas Dickpicin
« : 21.04.2019, 10:41 »
Sainpas Dickpicin

Puhelimeni ilmoittaa uudesta meseviestistä. Käyn katsomassa viestin. Viestistä paljastuu täysin tuntemattoman miehen kulli, juhlakunnossa. Huokaisen ja poistan viestin, enkä edes vastaa siihen mitään, vaikka olisikin ehkä kohteliasta vastata jotain.
Dickpicien eli kullinkuvien saamisesta on tullut nykypäivän muoti-ilmiö somessa. Erilaisissa Facebook-ryhmissä naiset kertovat saavansa hyvin usein tuntemattomien miehen kullinkuvia joko Facebookin, Instagramin tai snapchatin kautta. Ilmiöstä ajatellaan usein, että se koskee pelkästään naisia, mutta olen kuullut myös miesten saavan sekä dickpicejä että myös kuvia tuntemattomien naisten sukupuolielimistä. Oma lukunsa on myös erilaisten runkkausvideoiden lähettely. Naisten dickpicien saaminen lienee kuitenkin yleisempää ja myös paheksuttavampaa, vaikka on myös yhtä paheksuttavaa, että tuntematon nainen lähettää kuvan pillustaan naiselle/miehelle.

Mikä saa tuntemattoman miehen lähettämään kuvan kullistaan tuntemattomalle naiselle? Tätä minä ja lukuisat naiset olemme pohtineet paljonkin.

Onko syynä jonkinlainen itsensäpaljastamisfetissi? Tämä voisi olla syy. Halu vilautella paikassa, jossa ei törmää ulkopuolisiin, kuvan vastaanottajaa lukuunottamatta.

Vai kertooko se, että omaa kullia pidetään niin mahtavana taivaanlahjana naisille, että halutaan lähetellä siitä kuvia tuntemattomille naisille ja uskotaan, että nainen kiihottuu kuvasta? Onko se pelkän kiihotuksen tavoittelemista? Syitä dickpicien lähettämiselle on varmasti monia, jos syitä alkaisi selvittelemään.

Usein dickpiceistä valittavat saavat osakseen sekä myötätuntoa, että myös aliarvioimista. Myötätuntoa osoittavat ymmärtävät sen, että kaikki naiset eivät vain halua nähdä tuntemattoman miehen kullin kuvaa puhelimensa näytöllä tai katsella tuntemattoman miehen runkkausvideota. He ymmärtävät, että kullinkuvien saaminen voi tuntua jostakin naisesta oikeasti ahdistavalta. Varsinkin jos lähettäjänä on tyyppi, joka ei usko sanaa ei. Aliarvioijat taas saattavat todeta, että’’ se on vain kulli’’ ja ’’aina voi poistaa viestin’’.

On totta, että kullinkuvan voi poistaa ja lähettäjän laittaa estolle. Mutta kullinkuvien lähettäminen tuntemattomille on mielestäni tuomitsevaa siksi, koska siitä puuttuu bdsm:ssäkin olennainen asia: Vapaaehtoisuus.
Jos mies päättää lähettää kullinkuvan tuntemattomalle naiselle, hän rikkoo naisen itsemääräämisoikeutta eikä toimi vapaaehtoisesti. En tiedä mitä Suomen laki sanoisi, mutta voi olla, että kullinkuvien lähettely menisi jossain tapauksissa seksuaalisesta ahdistelusta. Ja sitä se mielestäni onkin, jos molemmat eivät ole toiminnassa mukana.

On ihan eri asia, jos esimerkiksi seksisuhteessa tai parisuhteessa mies laittaa kuvan kumppanilleen. Tällöin kuva voisi toimia jopa kiihottimena. Sen sijaan ei vain mielestäni ole ok laittaa kullistaan kuvaa tuntemattomalle naiselle kysymättä eka lupaa naiselta. Tuntemattoman kullinkuva harvoin aiheuttaa naisissa mitään muuta kuin ällötystä. Tiedän kyllä joitakin naisia, jotka sanovat, että kullinkuvat ovat tervetulleita, mutta ollakseni rehellinen, en tiedä heitä olevan kauheasti.

Vaivaannuttavinta kullinkuvien saamisessa on ehkä se, että koska niiden saaminen ei katso aikaa eikä paikkaa, kullinkuva voi tulla puhelimeen milloin tahansa. Olen pari kertaa raivostunut kunnolla, kun olen viettänyt aikaa ystävieni kanssa ja puhelimeeni on tullut dickpic. Koen todella häiritsevänä sen, että ystäväni tai vaikka perheenjäsenen ollessa vieressäni, ruutuun pamahtaa kullin kuva.
Jos kullinkuvien lähettäminen on fetissi, se on ok. Fetissejä saa olla. Mutta on tuomittavaa sekoittaa fetissiin mukaan ihmisiä, jotka eivät sitä halua.

Muista: Jokaisella ihmisellä on itsemääräämisoikeus. Kunnioita sitä.

-   Perhis, jota ei vois vähempää kiinnostaa tuntemattomien kullikuvat

Helmi77

  • Vieras
Vs: Sainpas Dickpicin
« Vastaus #1 : 21.04.2019, 11:18 »
Tää on kyllä niin loputon keskustelun ja ihmettelyn aihe. Itselleni harvemmin tuntemattomat ovat lähetelleet kuvia. Jotkut entiset panot kyllä ovat, vielä vuosia suhteen loppumisen jälkeenkin. Tätä olen itse miettinyt että miksi. Onko tarkoitus muistuttaa mitä menetin kun en halunnut enään nähdä. Jos yhtäkkiä haluaisinkin nähdä taas. Jos se kuva "mahti" elimestä saisikin minut muuttamaan mieleni ja unohtamaan että syy etten halunnut nähdä johtui itse ihmisessä eikä sen elimessä.

Toki on olemassa myös ihmisiä jotka haluavat tällaisia kuvia. Ja on ihmisiä joille on merkitystä sillä elimen koolla ja haluavat ehdottomasti kuvan siitä ennen mitään muuta.  Nrot on nii monenlaisia.

*meitä

Galesi

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2609
  • pörröpää/lutka
  • Galleria
Vs: Sainpas Dickpicin
« Vastaus #2 : 21.04.2019, 11:26 »
Eikö ongelmaa saa vähennettyä lopettamalla snäppäilyn ja säätämällä ruuvia tiukemmalle sekä Instassa, että Facessa?

Jos randomtyyppi ei löydä sua tosta noin vaan, eikä etenkään pysty laittaan viestiä niin jää myös ne kullikuvat saamatta.

bikantti

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2569
  • Ymmärrä taaksepäin, elä eteenpäin, nauti tässä.
  • Galleria
Vs: Sainpas Dickpicin
« Vastaus #3 : 21.04.2019, 11:27 »
Mietinkin, että elämästäni on tipahtanut jotain pois ja nythän se selvisi; enää ei ole aikoihin tullut luvattomia dikkikuvia  :o Vähän hämmästelen, että mikä on muuttunut. Ainakin olen vaihtanut chatteja, joissa hengaan. Lisäksi en ole enää niin houkuttelevan nuori. Joissain seuranhakupalveluissa taitaa myös olla mahdollisuus ilmoittaa asiattomuuksista, niin liekö sekin vaikuttanut? Toisaalta on myös näitä saitteja, jonne SAA postailla niitä elinkuvia, niin ehkä se palvelee myös monia.

pikkusisko

Vs: Sainpas Dickpicin
« Vastaus #4 : 21.04.2019, 12:14 »
Hitsit, tajusin etten ole koskaan saanut ei-pyydettyä dickpiciä  :o Mikähän minua on moisilta varjellut.

PinkCat

  • Bizarre Club
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1012
  • nylkky
  • Galleria
Vs: Sainpas Dickpicin
« Vastaus #5 : 21.04.2019, 12:19 »
Hitsit, tajusin etten ole koskaan saanut ei-pyydettyä dickpiciä  :o Mikähän minua on moisilta varjellut.
Sama, aina pitänyt ihan tarkotuksella niitä pyytää. Eikä aina ole saanut pyytämälläkään... Tosin mulla ei oo instaa eikä snäppiä enkä kyllä fb:ssäkään ole missään seuranhakutarkoituksessa koskaan liikkunut. OIkeastaan tää baari on ainoa foorumi missä pyörin eikä täällä voi edes lähettää kuvia. Mutta ei mulle ole ylipäätään koskaan esim FB kautta kukaan tuntematon laittanut viestiä, kun tuntuu että toisille (naislle) niitä tulee ihan päntiönään.
Nykyään toki olen jo ihan liian vanha ja varattu muutenkin.

No5

  • Vieras
Vs: Sainpas Dickpicin
« Vastaus #6 : 21.04.2019, 13:30 »
Olis se kieltämättä aika rassaavaa saada puhelimeen pillun tai persreiän kuvia tuntemattomilta :(.

LadySweet

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1421
  • I could eat you for breakfast
  • Galleria
Vs: Sainpas Dickpicin
« Vastaus #7 : 21.04.2019, 13:41 »
Haluaisin oikeasti ymmärtää miksi kukaan lähettää kusivehkeestään kuvan ilman, että sitä on pyydetty.
Minusta sukupuolielimet eivät ole erityisen kauniita, joten esteettisistä syistä en niitä tuijottele. Mikäli minulta pyydetään peniksestä mielipidettä niin en kerro kuvan perusteella mitään. Jotenkin katsomalla tehty arvio ei ole se oikea. Käytännössähän sillä elimellä tehdään jotain, mikä ei ole sit riippuvainen näköaistista lainkaan.

Olen saanut useitakin dickpiccejä. Ehkä noin 99,9999999% niistä on tullut pyytämättä. Niitä on tullut pääasiassa instaan, faceen ja kikkiin. Osan kohdalla virheharvion tehneenä niitä on ilmestynyt myös whatsapis. Niistä harvoista, jotka olen saanut pyydettyäni olen nauttinut. Muista en lainkaan, onneks oon tehokas blokkaaja ja ihan kohtalainen vittuilija.

Tiedän myös yhden naisen, joka eräässä isohkossa facebookin ryhmässä lähetteli itsestään "vahingossa" alastonkuvia ryhmän uusille komeille ja muilta naisilta huomiota saaville miesjäsenille, oli hän heistä ite kiinnostunut tai ei. Hänen motiivina tuskin oli muu kuin huomiohuoraus.
Vaikka tämä kuviaan lähetellyt nainen kovin kaunis onkin yleisen mittapuun mukaan niin tiedän miehiä, joita tämä käyttäytyminen häiritsi. Henkilökohtainen tila se on oltava heilläkin. Vapaus itse valita koska kattelee alastoman naisen kuvia, tai ketä katselee.

Olisi siis kiva, että jokainen pitäis sen oman virtsausvälineistönsä piilossa, kunnes pyydetään se paljastamaan. JA silloinkin voi hyvin sanoa ei, jos ei tunnu omalta jutulta.



D79Mies

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 721
  • Haista vittu ei ole turvasana.
  • Galleria
Vs: Sainpas Dickpicin
« Vastaus #8 : 21.04.2019, 14:15 »
Edelleenkin olisi kiva saada joltain lähettäjältä kommentin siitä, että mikä niiden kuvien lähettämisessä tuntuu niin toimivalta.

mustepullo

  • Vieras
Vs: Sainpas Dickpicin
« Vastaus #9 : 21.04.2019, 14:21 »
Eikö ongelmaa saa vähennettyä lopettamalla snäppäilyn ja säätämällä ruuvia tiukemmalle sekä Instassa, että Facessa?

Jos randomtyyppi ei löydä sua tosta noin vaan, eikä etenkään pysty laittaan viestiä niin jää myös ne kullikuvat saamatta.

Jos fb-kirppistelee tai käyttää facebookissa muuten ryhmiä, ei välttämättä ole kovin käytännöllistä estää yksityisviestittely muilta kuin kavereilta.

bikantti

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2569
  • Ymmärrä taaksepäin, elä eteenpäin, nauti tässä.
  • Galleria
Vs: Sainpas Dickpicin
« Vastaus #10 : 21.04.2019, 14:25 »
Somessa kiersi joku juttu, että joku oli alkanut lähettää ahdistelu- ja häirintäviestit aina kyseisen lähettäjätyypin äidille. En siis vihjaile mitään, mutta. . .

Ms. M

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2966
  • An' I don't give a damn 'bout my bad reputation.
  • Galleria
Vs: Sainpas Dickpicin
« Vastaus #11 : 21.04.2019, 16:49 »
Eikö ongelmaa saa vähennettyä lopettamalla snäppäilyn ja säätämällä ruuvia tiukemmalle sekä Instassa, että Facessa?

Jos randomtyyppi ei löydä sua tosta noin vaan, eikä etenkään pysty laittaan viestiä niin jää myös ne kullikuvat saamatta.

WORD.

Mulla on ammatin puolesta jo hyvinkin suljettu Lärväläprofiili. Mutta, jos ei tarvitsisi ammatin takia pitää profiilia suljettuna, niin pitäisin silti. Juurikin siksi, etten ihan hirveästi toivo tuntemattomoen näkevän minua. Yksityisyys on asia, josta pitää kiinni. Snäppiä en ikinä ole käyttänytkään.

minikettu

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 490
  • Prumm prumm!
  • Galleria
Vs: Sainpas Dickpicin
« Vastaus #12 : 21.04.2019, 19:11 »
Huokaisen ja poistan viestin, enkä edes vastaa siihen mitään, vaikka olisikin ehkä kohteliasta vastata jotain.

Tätä mä en nyt ymmärrä. Miksi ihmeessä ei-toivotun dickpicin saajan pitäis olla kohtelias ja vastata jotain? Jos toinen ei ole viitsinyt olla sen vertaa kohtelias, että kysyy ensin haluaako toinen mahdollisesti sen dickpicin, mun mielestä sellainen ihminen ei ansaitse yhtään ylimääräistä kohteliaisuutta myös uhriltaan.

Ite oon saanut pari-kolme dickpiciä, mutta viime aikoina niitä ei oo tullut. Ei edes vaikka pyysin, snif. Sain vastaukseksi, että hassu, herrasmiehet ei lähettele sellaisia :D
Voidaanko tästä vetää johtopäätös, että käytöstavattomat on juntteja, ja käytöstavat hallitsevat ovat herrasmiehiä. En tiedä, mutta itse hengaan mieluiten jälkimmäiseen ryhmään kuuluvien kanssa.

Kinkykundi

Vs: Sainpas Dickpicin
« Vastaus #13 : 21.04.2019, 20:18 »
Joitain naisia tullut eteen keitä nuo kullinkuvat eivät haittaa, ja yhden sellaisen jopa erehtynyt lähettämään, kun toinen sitä riittävän kauan ja ovelasti meni pyytämään.

Noin muuten kyllä noi sukuelinten kuvat ovat aika turn-offeja. Itsekin sain pyytämättä yhden näpitysvideon, ja täytyy sanoa, että mielenkiinto naista kohtaan hävisi joksikin aikaa.  :-\

MariaAndromeda

Vs: Sainpas Dickpicin
« Vastaus #14 : 21.04.2019, 22:10 »
Oon niin kyrpäfani kun vaan olla ja voi, mutta ventovierailta kyrpäkuvien saaminen on lähinnä vaan vastenmielistä. Saan randomtyypeiltä kyrpäkuvia häkellyttävän usein esim. Kikissä, muttei yksikään ole vielä mielenkiintoani onnistunut herättämään elintään esittelemällä. On ihan eri asia, jos tyyppiin on jo olemassa jonkinlainen suhde tai luja kiinnostus, sellaisen varustusta katselee kyllä ärsyyntymättä :)