Kirjoittaja Aihe: Ammattirakastaja by Tiia Forsström  (Luettu 10117 kertaa)

Aino

  • Vieras
Vs: Ammattirakastaja by Tiia Forsström
« Vastaus #15 : 31.05.2019, 16:21 »
Kiitos tästä vinkistä! Tykkäsin paljon, innostuin luennoimaan murullekin kirjan teemoista. Tiia on mun idoli.  :love:

vila

  • Vieras
Vs: Ammattirakastaja by Tiia Forsström
« Vastaus #16 : 12.06.2019, 09:08 »
Tämä oli mukavaa luettevaa/kuunneltavaa. Itse seksityö aiheena ei minua ole sinänsä kiinnostanut, mutta kun olen nämä muutkin Forsströmien jutut lukenut niin täytyihin tämäkin.

Ja olihan tästä paljon antia. Itse vuorovaikutustyötä tekevänä pystyn niin samaistumaan siihen, että vapaa-ajalla muuttuu ronkeliksi seuransa suhteen. Vapaa-ajalla sosiaalisen toiminnan pitää olla energisoivaa eikä vain töitä ilman palkkaa.

Aikanaan opiskellessa tottui näkemään seksityöntekijät uhreina - ja sekin maailma on edelleen olemassa. Itse toki tiedostin, että on olemassa muukin maailma - mutta ei sitä sillä tavalla ajatelut. Tämä toinen näkökulma saa niin vähän mediatilaa, että oli tosi hyvä keskustelun avaus! Toivottavasti se kantaa, ja erityisesti bordellipuheenvuoro oli varmasti tarvittu. Se myös ravisteli, että lainsäädännöllä ollaan luotu lisää turvattomuutta.


bikantti

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2569
  • Ymmärrä taaksepäin, elä eteenpäin, nauti tässä.
  • Galleria
Vs: Ammattirakastaja by Tiia Forsström
« Vastaus #17 : 25.06.2019, 22:13 »
Olipa mukavaa, rentoa luettavaa :) Pidin erityisesti kirjan loppuosasta ja eri näkökulmista.

Julkisen keskustelun yksipuolisuus on tosi kurjaa. Mietin sitä, miten kirjassa tuotiin esille sitä stigmaa, että jos joku seksityötä tekee niin onhan sillä ihmisellä nyt herranjestas jotain mielenterveysongelmia oltava. Ja tästä loogisena seurauksena ja vastavoimana on vähän "pakko" esittää seksialaa positiivisessa valossa, tavallaan onnellisuusmuurin takaa, jotta voisi saada hyväksyntää. Tuntuu, että sama veivaaminen on/ on ollut esim. sateenkaariperheiden kohdalla. Totuudenmukaisempaa julkista keskustelua olisi päästä tasolle "Ahaa, näilläkin tavallisilla ihmisillä voi olla mielenterveyden haasteita, kuten kenellä tahansa muullakin. So what?" ...ja siitä sitten hienosti asiallisten, tarpeenmukaisten palvelujen luomiseen ja alan turvaamiseen.

Sir Henry

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 39
  • I've got a little itch down there. Would you mind?
  • Galleria
Vs: Ammattirakastaja by Tiia Forsström
« Vastaus #18 : 15.08.2019, 15:48 »
Taiteiden yön kunniaksi tarjouksessa ääni- ja e-kirjana Elisalla vain 4,90€. Voimassa 16.8.2019 klo 10 asti. Digitaalikirjaan ei tosin saa omistuskirjoitusta.

https://kirja.elisa.fi/haku/kaikki?q=Ammattirakastaja

deliciosa

  • Turun Baletti
  • Asiakas
  • *
  • Viestejä: 46
  • Galleria
    • Alistumisen anatomia
Vs: Ammattirakastaja by Tiia Forsström
« Vastaus #19 : 10.11.2019, 20:24 »
Tää oli tosi kiinnostavaa, inspiroivaa ja avartavaa luettavaa! Kirjoittelin aiheesta jotain arviontapaista blogiin: https://alistumisenanatomia.home.blog/2019/11/10/ime-huora/

Tiia (Niina)

Vs: Ammattirakastaja by Tiia Forsström
« Vastaus #20 : 02.12.2019, 18:10 »
Hei hauskoja uutisia! Jos tykkäsit kirjasta, voit äänestää sitä nyt Storytelin Suuren äänikirjapalkinnon saajaksi:
https://awards.storytel.com/fi/fi/votings/tietokirjallisuus-ja-elamakerrat-2019/
 :love: