Kirjoittaja Aihe: Aistiyliherkkyys (tai -aliherkkyys)  (Luettu 2030 kertaa)

SinunKisu

• Asiakas
  • **
  • Yes, Daddy ♥️
  • Galleria
Vs: Aistiyliherkkyys (tai -aliherkkyys)
« Vastaus #15 : 04.08.2019, 11:52 »
Itselläkin on kokemuksia aistiyliherkkyyden kanssa elämisestä kun erään 'vanilja'ystäväni kanssa opeteltiin vuoden ajan hänen kehon toimintaa ja mielen vauhtia. Selvittiin useasta tilanteesta jälkihoidolla, keskustelemalla ja opeteltiin kieppien aikana halaaminenkin. Vaikein asia tuntui olevan orgasmi, joka tuntui irrottavan mielen kehosta ja pelotti siksi suunnattomasti. Hän ei elämänsä aikana ehkä koskaan ole kokenut orgasmia ja se on minusta ikävä asia estää ihmiseltä. Valitettavasti sinne ei myöskään päästy koska hän kyllästyi opetteluun ja mielenkiinto suhteen jatkamiseen loppui samalla. Jälkiviisaana myös mietin että olin itse ehkä liian tunteella tuossa suhteessa ja innostunut siihen nähden että se oli toiselle vain kokeilu. Mutta tuskin oltaisiin siihen luottamuksen tasoon päästy ilmankaan. Jos pelaa kaiken varman päälle niin elämä ei tuntuisi miltään.

Ymmärsinkö siis oikein, että sä toimit ns. normaalein aistein aistiyliherkän kanssa?

Miltä se tuntui? Turhauduitko? Hermostuitko? Oliko helppo asettua hitaaseen moodiin, tuntea empatiaa?

Ynspi

• Bizarre Club
  • Asiakas
  • *
  • Hei beibi anna mulle tolla ja tolla ja tolla.
  • Galleria
« Vastaus #16 : 04.08.2019, 13:23 »
^

Ynspi, sä kirjoitat niin kivasti. Ihan mun fiiliksistä!

Hienosti osaat sanoittaa oloja. Orkesterivertaus oli kuvaava ♥️

Ihanaa, että edes joku ymmärtää. :D

jr258

« Vastaus #17 : 05.08.2019, 10:33 »
Täällä yksi autisti näppäimistön takana. On kuulo/näkö/haju/maku/tuntoyliherkkyydet, eli kaikki mitä kuvitella saattaa. Stressi ja ylikuormitus vaikuttaa niiden "vaikeuteen", joten joka hetki ei ole paha olla. Aliherkkyyttä esiintyy joissain tilanteissa, kun muut aistikanavat ovat jo "täynnä". Mulla on myös ADHD.

Toisen ihmisen kanssa ollessa en voi sietää kevyttä kosketusta ja "hipsutusta". Hyvä etten turpiin lyö, ihan refleksistä. Ajatuskin karmii selkäpiitä. Mua pitää rutistaa, puristaa, painaa, hieroa, muussata... Ei kuitenkaan ihan täysillä käsivoimilla, mutta sellainen reipas, varma ja jopa ronski kelpaa. En tiedä, pystynkö hipsuttamaan kevyesti ketään muuta ja monesti saan palautetta että "ei noin kovasti".

ADHD-lääkitys on mulla alentanut kämmenten hypersensitiivisyyttä sekä joitain muita aistien ylilyöntejä (pystyn myös keskittymään paremmin/tuhannet ajatukset eivät laukkaa päässä 24/7). Tämä vähentää yleistä stressitilaa.

Jotkin tietyt hajut, etenkin pesuaineiden hajut, haistan vielä pitkään muissa ihmisissä vaikka vaatetta olisi jo käytetty. Joistain tulee oikeasti ihan pääkipu ja allergian tunne. Itsepä pesen siis kaiken hajusteettomalla.

Varmaan osa mun uniformufetissistä tulee siitä, että toinen ei pääse niin helposti "iholle" eli koskemaan paljasta pintaa. Vaatteen läpi kaikki on mulle helpompaa.

Ninth

• Turun Baletti
  • Asiakas
  • *
  • Galleria
« Vastaus #18 : 05.08.2019, 15:26 »
Täällä yksi autisti näppäimistön takana. On kuulo/näkö/haju/maku/tuntoyliherkkyydet, eli kaikki mitä kuvitella saattaa. Stressi ja ylikuormitus vaikuttaa niiden "vaikeuteen", joten joka hetki ei ole paha olla.
Sama.

Lainaus käyttäjältä: SinunKisu
Miten olette omissa suhteissanne ja leikeissänne kokeneet tulleenne ymmärretyiksi? Koitatteko vain kestää olojenne kanssa mahdollisimman pitkään vai sovitteko jotain rajoja ja toimintatapoja etukäteen? (Oon ymmärtänyt, että "kauppalistasubit eivät ole hirveän mieluisia, mutta kyllä jotenkin tekee mieli itseä suojella...)
Oon D, mutta todellakin olen kertonut kumppanille aistiprosessoinnin jännyyksistä ja olen saanut tukea ja ymmärrystä. Samoin olen kiitollinen siitä, että subi on infonnut mua omista aistiherkkyyksistään ja ollaan voitu yhdessä keksiä ratkaisuja ja sopia rajoja liittyen aiheeseen. Omista rajoista/herkkyyksistä/preferensseistä kertominen ei helvetissä ole mitään karkkikauppailua vaan tärkeä osa suhteiden ja sessioiden rakentamista. :love:

PhantomOfFinland

• Smurffit
  • Uusi asiakas
  • *
  • Vada retro me, Satana. -- Gospel of Mark ‐ 8:33
  • Galleria
« Vastaus #19 : 09.08.2019, 01:34 »
Itselläkin on kokemuksia aistiyliherkkyyden kanssa elämisestä kun erään 'vanilja'ystäväni kanssa opeteltiin vuoden ajan hänen kehon toimintaa ja mielen vauhtia....

Ymmärsinkö siis oikein, että sä toimit ns. normaalein aistein aistiyliherkän kanssa?

Miltä se tuntui? Turhauduitko? Hermostuitko? Oliko helppo asettua hitaaseen moodiin, tuntea empatiaa?

Kuten sanoin se oli oppikokemus eli oli vaikeitakin hetkiä. Itse olen jonkinlainen sensualisti joten pidän myös siitä hitaasta moodista. Enemmän taisi olla ystäväni lopulta joka hermostui kun virikkeet ei olleet kehon tahdissa ja vilkas mieli karkaili tilanteesta ulos...tai sitten tuntemukset meni yli ja siinä kohtaa halailtiin ja puhuttiin paniikkikohtausta ohi. Olisin ollut jatkamassakin oppimista, mutta ei meistä vaikuttanut olevan parisuhteeseen. Sen lisäksi tuli selväksi että en pystynyt tiettyjä omia puoliani, kuten sadismia toteuttamaan ja sen toiminnan vieminen jonkun muun luo ei ollut tuossa asetelmassa vaihtoehto.

Kinkajou

• Turun Baletti
  • Asiakas
  • *
  • Runkkari ja vetelehtijä
  • Galleria
« Vastaus #20 : 10.08.2019, 14:06 »
Oon HSP ja ilmeisesti myös nepsy. Kova käsittely on lempiasioitani - sekä saajana että antajana - mutta pehmeä kosketus ja kevyen luokan kidutus, joka ei ehkä varsinaisesti edes satu, on joskus täysin kestämätöntä vastaanottaa. Luottamussuhde bdsm-jutuissa on tässä(kin) suhteessa kaiken a ja o ja psyykkisesti oivaltava leikkikaveri on ihan ehdoton.

Olen hyvä hipsuttamaan, mutta huono vastaanottamaan mitään pientä ja hellää ja herkkää. Ehkä masokistipuoleni tarvittis jonkun sadistisen hipsuttajan. Oon myös superintrovertti enkä esim. pysty jakamaan asuintilojani pysyvästi toisen ihmisotuksen kanssa.