Kirjoittaja Aihe: MP ajelu elokuussa  (Luettu 11844 kertaa)

vorezz

  • Turun Baletti
  • Asiakas
  • *
  • Viestejä: 94
  • Galleria
Vs: MP ajelu elokuussa
« Vastaus #15 : 30.07.2019, 20:20 »
Voisin myös saapua 8)

fen84

  • Turun Baletti
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 503
  • Galleria
Vs: MP ajelu elokuussa
« Vastaus #16 : 30.07.2019, 22:29 »
Mikäköhän tossa mahtais olla arvio paluuajasta? Joskos tuon jälkikasvun sais johonkin sijoitettua toks päiväks...

Rautaperse

  • Smurffit
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 961
  • Kultsin oma, 100% monogaaminen
  • Galleria
Vs: MP ajelu elokuussa
« Vastaus #17 : 30.07.2019, 23:22 »
n.5 tuntia taukoineen.

Patajätkä

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1198
  • Elämä on liian lyhyt - Olla nauttimatta siitä.
  • Galleria
Vs: MP ajelu elokuussa
« Vastaus #18 : 30.07.2019, 23:27 »
Mukaan lähtisin myös 😊 alla kyykkypyörä niin en minnekkään mettään lähde ajeleen, mut jos hyviä teitä pitkin.👍
On ihan ok asvalttitiestöä.
Inkoo - Fagervik - Karjaa on vähän huonommassa kunossa kun tarvitsisi uutta päältstettä.
Mutta kyllä se kyykyllä menee hyvinkin reipasta vauhtia kun vasn pitää silmät auki mistä ajaa 🙂
Ja käsittääkseni nyt eli ajeta mitään osuus ennätyksiä vaan rahallista nautiskelua.
Mikäköhän tossa mahtais olla arvio paluuajasta? Joskos tuon jälkikasvun sais johonkin sijoitettua toks päiväks...

Noin 270minuuttia ajamiseen eli reilu 4t ja kahvit ja jaaritukset niin varaisin 6t.

Vai mitä sano koollekutsuja mestari?

Edit:
Mestari kerkeskin jo kommentoimaan ennen mua.

vorezz

  • Turun Baletti
  • Asiakas
  • *
  • Viestejä: 94
  • Galleria
Vs: MP ajelu elokuussa
« Vastaus #19 : 01.08.2019, 14:46 »
Onko mestarilla tarkka päivämäärä vielä tiedossa? ;D

Rautaperse

  • Smurffit
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 961
  • Kultsin oma, 100% monogaaminen
  • Galleria
Vs: MP ajelu elokuussa
« Vastaus #20 : 01.08.2019, 17:43 »
17.8 on mainittu viestiketjussa.

Bootes

Vs: MP ajelu elokuussa
« Vastaus #21 : 01.08.2019, 19:33 »
Tähän voisi osallistua, varsinkin kun aikakin sopii. Olen aina ollut sellainen lonely rider -ajaja eikä letka-ajosta ole kokemusta, mutta kun kerran rauhallisesti ajellaan, niin eiköhän mopo pysy mutkissakin mukana.

vorezz

  • Turun Baletti
  • Asiakas
  • *
  • Viestejä: 94
  • Galleria
Vs: MP ajelu elokuussa
« Vastaus #22 : 02.08.2019, 00:29 »
Mä oon sit vissiin puusilmä, luin vaan siihen asti ku ilmotettiin viikonloppu :-[ Mut juu, messissä

Saeroe

  • Rsyke
  • Kanta-asiakas
  • *
  • Viestejä: 309
  • "No niin, neiti suihkulähde"
  • Galleria
Vs: MP ajelu elokuussa
« Vastaus #23 : 02.08.2019, 01:36 »
Bootesin kommentista tuli mieleen, että minkähän verran porukalla mahtaa täällä olla letka-ajokokemusta?

Olisiko mahdollisesti syytä antaa jonkinlaista ohjeistusta ryhmässä ajamiseen liittyen, jotta homma sujuisi mahdollisimman letkeästi? Ryhmässä ajaminen on kuitenkin aika erilaista kuin yksikseen. Muutamia yleispäteviä, hyväksi havaittuja sääntöjä risteysten merkkaamisesta, omasta paikasta jonossa jne...?

Samaan sössöön kysyttäköön, että onko joku ilmoittanut halukkuuttaan perämiehen hommaan?

HaraFrs

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 34
  • Kinky, Switch, Fettari, Motoristi
  • Galleria
Vs: MP ajelu elokuussa
« Vastaus #24 : 02.08.2019, 10:20 »
Mukana säävarauksella

fen84

  • Turun Baletti
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 503
  • Galleria
Vs: MP ajelu elokuussa
« Vastaus #25 : 02.08.2019, 20:20 »
Mä pääsen. Mut en oo ikinä ajanu kolmea isommassa seurueessa, et sopii ohjeistaa. Ja oon jokseenkin kiintyny nopeusrajoitusten noudattamiseen, noin asiasta lentävään lehmään.

Patajätkä

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1198
  • Elämä on liian lyhyt - Olla nauttimatta siitä.
  • Galleria
Vs: MP ajelu elokuussa
« Vastaus #26 : 03.08.2019, 00:31 »
Bootesin kommentista tuli mieleen, että minkähän verran porukalla mahtaa täällä olla letka-ajokokemusta?

Olisiko mahdollisesti syytä antaa jonkinlaista ohjeistusta ryhmässä ajamiseen liittyen, jotta homma sujuisi mahdollisimman letkeästi? Ryhmässä ajaminen on kuitenkin aika erilaista kuin yksikseen. Muutamia yleispäteviä, hyväksi havaittuja sääntöjä risteysten merkkaamisesta, omasta paikasta jonossa jne...?

Samaan sössöön kysyttäköön, että onko joku ilmoittanut halukkuuttaan perämiehen hommaan?

Kyllä on.
Jos Rautis antaa valtuudet niin voin pitää pienen briiffauksen aiheesta.
Olettaen ettei sada koska silloin mä en osallistu (juu oon kermaperse) :)

Rautaperse

  • Smurffit
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 961
  • Kultsin oma, 100% monogaaminen
  • Galleria
Vs: MP ajelu elokuussa
« Vastaus #27 : 03.08.2019, 00:40 »
Bootesin kommentista tuli mieleen, että minkähän verran porukalla mahtaa täällä olla letka-ajokokemusta?

Olisiko mahdollisesti syytä antaa jonkinlaista ohjeistusta ryhmässä ajamiseen liittyen, jotta homma sujuisi mahdollisimman letkeästi? Ryhmässä ajaminen on kuitenkin aika erilaista kuin yksikseen. Muutamia yleispäteviä, hyväksi havaittuja sääntöjä risteysten merkkaamisesta, omasta paikasta jonossa jne...?

Samaan sössöön kysyttäköön, että onko joku ilmoittanut halukkuuttaan perämiehen hommaan?

Kyllä on.
Jos Rautis antaa valtuudet niin voin pitää pienen briiffauksen aiheesta.
Olettaen ettei sada koska silloin mä en osallistu (juu oon kermaperse) :)

Sopii Pata.

Patajätkä

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1198
  • Elämä on liian lyhyt - Olla nauttimatta siitä.
  • Galleria
Vs: MP ajelu elokuussa
« Vastaus #28 : 03.08.2019, 01:01 »
Kiitos Rautis.

Muutamia vuosia vetänyt juhannusajoa osittain samoja reittejä.
Niihin on osallistunnu sellaisia jotka haluaa ajaa reippaast sekä niitä jotka haluu fiilistellä.
Niistä tullu opittua muutamia asioita.

-Perävahdin roolin on saanut se jonka nopeus on rauhallisin.
-Letkän kärki pysähtyy aina kun tulee risteys tms. mistä voi kääntyä väärin.
Odotamme kunnes viimeinen saapuu.
-Kun kaikki on perävahdin mielestään ok niin heilauttaa kättään merkiksi että voidaan jatkaa. Muussa tapauksessa hän ajaa letkan kärkeen kertomaan jos jokin ongelma tai tarve tauolle.
-Jokainen pyrkii hiukan seuraamaan että hänen perässä tulevakin on mukana. Jos takana tuleva katoaa niin jää odottamaan. Täten koko letka pysähtyy viiveellä ja voimme palata, tai joku menee katsomaan mitä on käynyt.
Kukin ajaa sitä vauhtia mikä itselle tuntuu hyvältä.
-Alkumatkasta jo alkaa löytymään se oma väli kun ohittaa sen hitaamman.
-Mistään kilvanajostahan ei ole kyse. :)
-Jokin juomapullo on hyvä pitää mukana ja suht helposti saatavana. Itselläni alkaa helposti suuta kuivamaan ajellessa.
-Kahvituvalle saapuessa kannatta tankki olla jo täynnä. Kahvituvan naapurissa on Shellin asema jos unohtui.

Näitä ja muitakin asioita käymme vielä läpi ennen lähtöä.

Rautaperse

  • Smurffit
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 961
  • Kultsin oma, 100% monogaaminen
  • Galleria
Vs: MP ajelu elokuussa
« Vastaus #29 : 03.08.2019, 01:43 »
Klo 12 kokoonnutaan  Espoossa Bembölen kaffetuvalla, Klo 13 huristellaan.  Tunti aikaa rupatella ja tarvittaessa Patajätkä pitää pienen luennon ryhmä-ajosta.