Kirjoittaja Aihe: Kik loppuu 19.10., mitä tilalle  (Luettu 6490 kertaa)

Ville81

  • Vieras
Kik loppuu 19.10., mitä tilalle
« : 06.10.2019, 09:09 »
https://decrypt.co/9706/messaging-app-kik-will-say-goodbye-on-its-ninth-birthday

Mä poistin jo koko Kikin kännykästä, ja mietin et mitähän ottaisi tilalle. Telegram? Onko porukalla kokemuksia?


Marts

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • Asiakas
  • *
  • Viestejä: 64
  • Galleria
Vs: Kik loppuu 19.10., mitä tilalle
« Vastaus #1 : 06.10.2019, 09:35 »
En ole tutustunut Telegramiin, mutta lie todella pätevä. Joskus olen lukenut sen suomasta varsin kattavasta anonymiteettisuojasta.

Olen itse käyttänyt joskus Wickr Me -appia. Vähän kuin Kik, mutta viestit poistuvat tietyn ajan jälkeen lopullisesti niin käyttäjän puhelimesta kuin palvelimilta.

E: jälkimmäisessä dataa ei kehittäjän mukaan edes kerätä talteen.

Vankkumaton

Vs: Kik loppuu 19.10., mitä tilalle
« Vastaus #2 : 06.10.2019, 09:43 »
Ja jyyst kun mä luulin päässeeni lähemmäs nykynuorison somea uuden aluevaltaukseni kanssa. =/ Perhanan jenkit. Helposti käyttöön otettavia viesti- ja sovelluksia on vaikka millä mitalla - on skypet, discordit ja whatsappit - tärkein ominaisuus on kai se, että kaikilla on sama väline käytössä. Kik on kivan kevyt ilman turhia kuorutuksia, kun taas discord on niin vahvasti pelaajille suunnattu, että se voi aiheuttaa hankaluuksia päivittäisessä viestinvaihdossa. Skypeä ei halua kukaan (hyi, likainen microsoft!)  ja whatsapp (yhh, lisää multikansallisia tietoimureita!) on ihan yhtä huono vaihtoehto... Notta Telegram voisi olla vaihtoehto. Avasin nettisivun, ja siinä on paljon ominaisuuksia, jotka tekevät siitä houkuttelevan.

Havunen

  • Vieras
Vs: Kik loppuu 19.10., mitä tilalle
« Vastaus #3 : 06.10.2019, 09:55 »
Telegram on varmaan paras vaihtoehto kikin jatkajaksi. vähän vielä tuntematon sovellus itselle, mutta samoilla linjoilla wapin ja kikin kanssa. Tosin Discord on myös hyvä appi. Erilainen aiemmista mutta henkilökohtaisesti pidän eniten ihan vaan sen takia, koska jokaiselle aiheelle pystyy luomaan omat "kanavansa"

sitten on tietenkin wickr niille jotka haluaa todellista anonyymiyttä..

Colestramus

  • Bizarre Club
  • Kanta-asiakas
  • *
  • Viestejä: 389
  • Voe tokkiinsa.
  • Galleria
Vs: Kik loppuu 19.10., mitä tilalle
« Vastaus #4 : 06.10.2019, 10:09 »
Telegram ja Discord ollut käytössä nyt. Molemmat on ihan jees. Discordissa enemmän "foorumainen" alusta, mm. Erikseen osioita omille jutuilleen, kuten pikkuisten nurkka.
Telegram kikin kaltainen, paitsi että tarvitsee puhelinnumeron luodakseen profiilin. Pitää myös olla tarkka yksityisyys asetuksien kanssa, koska Telegram saattaa automaattisesti yrittää hakea kontakteja numeron perusteella, vähän kuten mese tarjoaa samanaista vaihtoehtoa kännykässä.

Osa ihmisistä ei tykännyt tästä, koska toki onhan se vähän noloa jos Telegram ilmoittaa vaikkapa kavereille tai sukuaisille "henkilö X on Telegramissa" ja sulla on siellä profiilikuvana vaikkapa tissit, ja tunnuksena "slavegirl" tai vastaavaa. Joten jos vaihdatte Telegramiin, olkaa TARKKANA niiden asetuksien kanssa.

Punakarhu

  • (aiemmin BreatheWithMeh)
  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • Asiakas
  • *
  • Viestejä: 151
  • Galleria
    • Instagram
Vs: Kik loppuu 19.10., mitä tilalle
« Vastaus #5 : 06.10.2019, 10:18 »
Joten jos vaihdatte Telegramiin, olkaa TARKKANA niiden asetuksien kanssa.

Ei auttanut tarkkana oleminen mun tapauksessani. Olen kaksi kertaa yrittänyt ottaa Telegramia käyttöön ja vaikka kuinka kuristan asetuksia, tuo tapahtui. Itselleni Discord on tuosta syystä vastaus, vaikka sekava onkin. Tavallaan se on kivakin, tavallaan muistuttaa tosiaan live-foorumia jossa voi lurkata luontevammin ja kommentoida jos ja kun ehtii.

kuunlilja74

  • Vieras
Vs: Kik loppuu 19.10., mitä tilalle
« Vastaus #6 : 06.10.2019, 10:18 »
Mites Signal?
Onko kenellekkään tuttu?

notreallyhere

Vs: Kik loppuu 19.10., mitä tilalle
« Vastaus #7 : 06.10.2019, 10:21 »
Otin discordin.

Tuli

  • Vieras
Vs: Kik loppuu 19.10., mitä tilalle
« Vastaus #8 : 06.10.2019, 11:04 »
Saisko Kikin tilalle profiiliin Discord-kentän?

Ville81

  • Vieras
Vs: Kik loppuu 19.10., mitä tilalle
« Vastaus #9 : 06.10.2019, 11:11 »
Kiitti vinkeistä. Asia ei oo juuri nyt mulle ajankohtainen kun en etsi seuraa, mut foorumin yksityisviestit on tosi rajoittuneet ja puhelinnumeroa ei tee mieli jakaa satunnaisille tuttavuuksille. Ylläpito voisi miettiä suositteleeko jatkossa jotain sovellusta, kun nyt selkeästi supportoidaan Kikkiä kun se kenttäkin profiilista löytyy.

Tapanahan on että kun ilmenee tyhjiö, se täyttyy tavalla tai toisella. Eiköhän tää asia ratkea jotenkin itsestään kun sadat miljoonat Kik-käyttäjät tajuavat ettei palvelu jatku, johonkinhan jengi siirtyy juttelemaan.

Kink

  • Vieras
Vs: Kik loppuu 19.10., mitä tilalle
« Vastaus #10 : 06.10.2019, 17:36 »
BDSM-Baarin Discord: https://discord.gg/WnRcFk7

Discord on muuten suunnattu kyllä muillekin kuin vain pelaajille. Kyseessä on tavallaan moderninen versio IRC:stä. Palvelulla on jo yli 250 miljoonaa käyttäjää.

ofelia

Vs: Kik loppuu 19.10., mitä tilalle
« Vastaus #11 : 06.10.2019, 18:11 »
Mites Signal?
Onko kenellekkään tuttu?
Muissa yhteyksissä tullut käytettyä. Käytettävyydeltä samankaltainen kuin Telegram ja Whatsapp, mutta pitäisi olla turvallisempi.

Voiko Telegramia käyttää pelkällä nimimerkillä Kikin tyyliin, ilman että puhelinnumero paljastuu toiselle osapuolelle?

D79Mies

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 721
  • Haista vittu ei ole turvasana.
  • Galleria
Vs: Kik loppuu 19.10., mitä tilalle
« Vastaus #12 : 06.10.2019, 18:26 »
Telegram? Onko porukalla kokemuksia?
Olen käyttänyt Telegramia ja kolmisen vuotta viestittelyyn ystävien kanssa. Se on ominaisuuksiltaan verrattavissa WhatsAppiin, mutta plussana natiivi versio iPadille.

Telegramin rekisteröityminen vaatii WhtatsAppin lailla puhelinnumeroa. Täällä Baarissa vaan aika moni tahtoo varjella numeroansa, niinpä mikäli tahtoo viestitellä nasset päällä, on Discord sopivampi vaihtoehto.

aavikkokytkin

Vs: Kik loppuu 19.10., mitä tilalle
« Vastaus #13 : 06.10.2019, 19:12 »
Telegram? Onko porukalla kokemuksia?
Olen käyttänyt Telegramia ja kolmisen vuotta viestittelyyn ystävien kanssa. Se on ominaisuuksiltaan verrattavissa WhatsAppiin, mutta plussana natiivi versio iPadille.

Telegramin rekisteröityminen vaatii WhtatsAppin lailla puhelinnumeroa. Täällä Baarissa vaan aika moni tahtoo varjella numeroansa, niinpä mikäli tahtoo viestitellä nasset päällä, on Discord sopivampi vaihtoehto.

Telegram:ssa onnistuu yhteystietojen vaihto myös ilman puhelinnumeron luovuttamista. Edit profile -> Username alta löytyy asetuksista.

D79Mies

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 721
  • Haista vittu ei ole turvasana.
  • Galleria
Vs: Kik loppuu 19.10., mitä tilalle
« Vastaus #14 : 06.10.2019, 19:18 »
Telegram? Onko porukalla kokemuksia?
Olen käyttänyt Telegramia ja kolmisen vuotta viestittelyyn ystävien kanssa. Se on ominaisuuksiltaan verrattavissa WhatsAppiin, mutta plussana natiivi versio iPadille.

Telegramin rekisteröityminen vaatii WhtatsAppin lailla puhelinnumeroa. Täällä Baarissa vaan aika moni tahtoo varjella numeroansa, niinpä mikäli tahtoo viestitellä nasset päällä, on Discord sopivampi vaihtoehto.

Telegram:ssa onnistuu yhteystietojen vaihto myös ilman puhelinnumeron luovuttamista. Edit profile -> Username alta löytyy asetuksista.
Katsos vain. Kiva tietää, vaikkei ollut tuolle tarvetta.