Kirjoittaja Aihe: Miittien pelko?  (Luettu 33088 kertaa)

Hirvaz

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 494
  • Murrur.
  • Galleria
Vs: Miittien pelko?
« Vastaus #45 : 29.10.2019, 23:59 »
Tottahan toki miittejä mainostetaan nimenomaan melko lailla aggressiivisesti ja on turha kehottaa olemaan tätä huomioimatta, kun aivan tavallista on että tulokkaan kirjoitettua muutaman rivin tai kappaleen esittäytymisensä, on seuraavana väkeä toivottamassa tervetulleeksi mutta samaan hengenvetoon tai sormienjuoksutukseen usuttamassa "sitten vain miitteihin seuraavaksi" kuin kyseessä olisi jokin automaatio ja itseisarvo.

En yhtään ihmettele jos yksi jos toinenkin tulokas on kokenut tämän ikäväksi, sillä kuten tästäkin ketjusta voimme huomata ei läheskään kaikilla ole uskallusta tai ylipäänsä halua eikä mielenkiintoa osallistua miitteihin välttämättä koskaan, mistä itse tulee kohtuullisen säännöllisesti tuputtajien jälkeen huomautettua: "Ei ole mikään pakko".

Miksen itse osallistu miitteihin? Miksi osallistuisin? En saa niistä mitään, jonninjoutava sosieteeraaminen on mielestäni yksinkertaisesti ajanhukkaa ja pois jostain mielenkiintoisemmasta - ylipäänsäkin viihdyn parhaiten itsekseni, missä ikinä. Jos vaikka treenaan jotain kamppailulajia, ei minulla silloinkaan ole mitään intressiä sen suuremmin hengailla muiden harrastajien kanssa.

Olen ajastaikain saatossa käynyt muutaman kerran milloin minkäkin seudun miitissä ja ainoa pointti itselleni on kenties joskus käydä tapaamassa jotakuta tiettyä lajitoveria - vaikka kohtailemisen väärtit moiset harvassa ovatkin -, mutta mieluiten tämäkin jossain muualla, kiitos. Bileissä on sentään toisinaan jotain edes varttihauskaa sivusta seurattavaa, kuten kunnon pieksemistä ja kirkunaa tai reipasta parittelemista, ja niissä tuleekin hieman useammin käytyä - mutta en minä niissäkään yleensä halua kenenkään kanssa olla tekemisissä, kunhan katselen mahdollisia viehkeitä olentoja ja joskus viihdyttävää toimintaa sekä nuuskin ilmapiiriä.

Silloin tällöin on omalla tavallaan ihan poikaa tulla konkreettisesti muistuttaneeksi itselleen myös, ettei ole ainoa friikki vaan meitä on sentään jonkin sortin skeneksi - niin vastenmielisiä kuin kaikki sellaiset ovatkin - asti jopa täällä raukoilla rajoilla.



  * )

tiikki

  • Vieras
Vs: Miittien pelko?
« Vastaus #46 : 30.10.2019, 09:15 »
Keskimäärin vihaan miitteilyä, vaikka aikani niitä pyöritinkin.

Pohjimmiltaan epäsosiaalisena ja kasvosokeana vihaan ihmisjoukkoja ja uusiin ihmisiin tutustumista, eli julkiset paikat eivät ole minulle mieluisia ja lisäävät aina pohjavireeseen ahdistusta. Mutta miitit aina vauhtiin päästyään ja ihmisiin tutustuttua ovat olleet suhteelisen mukavia tilanteita.
Sen jälkeen kun vastuu miittien pyörimisestä siirtyi (onneksi) muille ihmisille oma käymiseni niissä on vähentynyt siihen mitä jaksan ja koen hyväksi itselleni. Kyseessä ei ole enää velvollisuus vaan mahdollisuus jos aikataulut sopii kohdalleen.

Tiikki

Persilja

Vs: Miittien pelko?
« Vastaus #47 : 30.10.2019, 11:04 »
Jotkut tai oikeastaan aika moni kokee BDSM-skenen suurimmaksi ongelmaksi pienet piiret. Suositaan lähinnä konkareita ja uusien on vaikea päästä niihin mukaan. Mitä itse tunnen porukkaa, niin vain hyvin harva pyörii näissä piireissä. Kinkyjä on paljon enemmän kuin mitä koko skene antaa ymmärtää, täälläkin on vain murto-osa.

Eli tuskin kyse mistään pelosta (toki uudet tilanteet saattaa ahdistaa), vaan tuosta mistä mainitsin. Tällaisen kuvan ja käsityksen olen saanut.

En koe, että tämä pitäisi paikkansa, ainakaan Tampereella. Mut ja mieheni otettiin tosi hyvin uutena vastaan ja tosi nopeasti pyydettiin myös mukaan hallitukseen. Tämä omakohtainen kokemus silloin uutena ja oon yrittänyt itse ylläpitää samaa ilmapiiriä, että uudet otettaisiin vastaan ilolla :)


lemmikki

Vs: Miittien pelko?
« Vastaus #48 : 30.10.2019, 11:54 »
Kokemukset miiteistä vaihtelee. En osaa pitää "aggressiivista" mainostusta pahana. Mielestäni siinä on enemmänkin kyse siitä, että toivotetaan tervetulleeksi porukkaan, ei pakoteta tai aseteta sitä ehdoksi. Uusien esittäytymisen ohella tähän törmää seuranhaun yhteydessä. Siinä kohtaa olisi ehkä syytä muistuttaa, että miitit eivät monellekaan ole läjtökohtaisesti seuranhakupaikkoja (toki poikkeuksiakin on), mutta usein ihmiset uskaltavat paremmin tutustua ja käyttää aikaansa ihmiseen, jonka joku tuttu tuntee.

Täällä on keskusteltu monesta näkökulmasta puolesta ja vastaan.

Itse haluaisin nostaa pari, joita on aika vähän puitu, mutta nousee aika ajoin esiin ja nosteleepa tuo päätä omallakin kohdalla näemmä.

Nimittäin paineet. Suomalainen on taipuvainen pohtimaan, mitä muut minusta ajattelee. Niinpä epävarmuus ulkonäöstä, pukeutumisen vaikeus tai  itsetunto-ongelmat missä tahansa muodossa saavat aikaan sen, ettei ehkä halua asettaa itseään miittiin pällisteltäväksi. Tämä saattaa liittyä myös esim. kehon muutoksiin. Toki voi olla kuullut sata kertaa, että ei siellä muutkaan mitään malleja tai kiiltokuvaihmisiä ole, muutkin saattaa tulla meikittä ja pieruverkkareissa jne, mutta silti ihminen itse voi olla varma olevansa juuri se ruma ankanpoikanen.

Toinen syy voi olla juurikin nettiprofiili. Kun on ladannut profiilinsa täyteen nokkosella pieksettyjä sukuelimiä tai paljasta pintaa kaikista mahdollisista kulmista, ei ehkä enää halua mennä kättelemään ihmisiä, jotka nämä kuvat ovat nähneet ennen niiden postaajaa. Yhtäkkiä olisikin sama, kuin menisi jonnekin alasti.

Kolmatta onkin sivuttu täällä jo.. Eli ei-toivottavat kohtaamiset. Syystä tai toisesta kaikkia ihmisiä ei enää halua nähdä.

Whipmaster85

Vs: Miittien pelko?
« Vastaus #49 : 30.10.2019, 13:00 »
Kuulun itse satunnaisiin miittikävijöihin. Jos sattuu olemaan aikaa ja jaksamista, niin saatan poiketa. Melko harvoin tätä kuitenkin tapahtuu, ehkä muutaman kerran vuoteen. En pelkää sosiaalisia tilanteita enkä ole mitenkään miittikielteinen, mutta en minä kyllä niitä koe myöskään kaipaavani. Ehkä minua ei vain kiinnosta riittävästi tutustua niissä käyviin ihmisiin siinä määrin, että se keskustelu nousisi sellaisen aika tyhjänpäiväisen hyvää päivää kirvesvartta -tason yli.

Uusiin kävijöihin liittyen olen tehnyt havainnon, että myöskin ikä ja sukupuoli vaikuttavat siihen, kuinka uudet otetaan vastaan. Helpointa on tulla mukaan nuorena ja naisena, vaikeinta taas vanhempana ja miehenä. Haluamatta nyt kuulostaa (liiaksi) seksistiseltä, niin nuoret naiset nyt vain kiinnostavat kaikkia ja vanhat miehet eivät kiinnosta ketään. Näin kärjistettynä ilmaisten. Sekin vaikuttanee asiaan, että ainakin minun havaintojeni mukaan kaikkein tyypillisin aktiivikävijä miiteissä on nuorehko nainen, joten tällainen solahtanee myös uutena kävijänä helpoiten joukkoon.

Hirvaz

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 494
  • Murrur.
  • Galleria
Vs: Miittien pelko?
« Vastaus #50 : 30.10.2019, 16:08 »
Kokemukset miiteistä vaihtelee. En osaa pitää "aggressiivista" mainostusta pahana. Mielestäni siinä on enemmänkin kyse siitä, että toivotetaan tervetulleeksi porukkaan, ei pakoteta tai aseteta sitä ehdoksi.

Perspektiivi saattaa vääntyillä antoisahkosti kun asettautuu sen untuvikon höyheniin, joka on kenties juuri jännityksestä väristen ottanut aivan ensimmäisen askelensa kohti syvempää itseään rekkaamalla itsensä BBaarin jäsenistöön ja koonnut itsensä vielä esittäytymäänkin.

Ei tarvitse olla edes erityisen ujo tai sosiaalisesti muuten arka ollakseen hieman herkillä ko. tilanteessa, jolloin reippaasti heitetty "seuraavaksi sitten miitteihin" -kehotus (sanatarkka sitaatti eräästä taannoisesta reaktiosta) voi tuntua vähintäänkin vaativalta, pelottavaltakin - tai sitten tosiaan ärsyttävältä tyrkyttämiseltä, jos vaikka ehti jo ilmaistakin että on saapunut lähinnä seurailemaan sivusta ja lueskelemaan. Mitä muuta täällä katsotaan asialliseksi tyrkyttää samalla tavalla?

Ihan mielelläni pelottelen ihmisiä ja olen ikävä, mutta mieluummin muilla tavoin.



  * )

Galesi

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2608
  • pörröpää/lutka
  • Galleria
Vs: Miittien pelko?
« Vastaus #51 : 30.10.2019, 16:12 »
Ainakin omasta suusta heitettynä se "Sitten seuraavaksi miitteihin" on lähinnä tervetuloa, tossa on seuraava askel, kun/jos siltä tuntuu. Ei niinkään, että nyt on pakko tulla seuraavaksi miitteihin tai oot vaan wannabe. Toki siihen voisi myös kirjoittaa tosi pitkän litanjan siitä, että ei oo muuten pakko, mutta nämä on moni kokenut hyväksi seuraavaksi askeleeksi ynnä muuta sellaista.

Sitten ei varmaan kukaan loukkaantuisi toisten puolesta?

Purpelot

Vs: Miittien pelko?
« Vastaus #52 : 30.10.2019, 16:23 »
Omat kokemukset on Tampereen miiteistä reilun kymmenen vuoden takaa ja näistä päivistä. Aikoinaan siellä oli se yhden ihmisen ympärille kokoontunut porukka ja he eivät todellakaan noteeranneet millään tapaa muita. Tämä teki meille reilun kymmenen vuoden miittitauon ja nyt kun meni, niin porukka oli hyvin ystävällistä ja ottivat avoimesti vastaan. Jos meno ei olisi muuttunut, niin olisi varmaan kerrasta uskottu ettei miitit ole meidän paikka. Nykyinen meno Tampereella on todella hyvää ja monipuolista. Jos muualla ollaan vielä tuossa "barrikaadivaiheessa" niin ei siellä ole kellään kivaa.

Ihmiset on vaan kovin erilaisia. Osa ahdistuu ihmisistä, osa yksinäisyydestä, osa siitä kun mikään ei ahdista ja osa ihan ahdistumisen ilosta. Sitten ollaan me loput

Hirvaz

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 494
  • Murrur.
  • Galleria
Vs: Miittien pelko?
« Vastaus #53 : 30.10.2019, 16:30 »
Ainakin omasta suusta heitettynä se "Sitten seuraavaksi miitteihin" on lähinnä tervetuloa, tossa on seuraava askel, kun/jos siltä tuntuu. Ei niinkään, että nyt on pakko tulla seuraavaksi miitteihin tai oot vaan wannabe. Toki siihen voisi myös kirjoittaa tosi pitkän litanjan siitä, että ei oo muuten pakko, mutta nämä on moni kokenut hyväksi seuraavaksi askeleeksi ynnä muuta sellaista.

Sitten ei varmaan kukaan loukkaantuisi toisten puolesta?

Kun tyypillisestähän täällä lähdetään ihan vitunmoisesta überkorrektiudesta kaikkeen ja mihin tahansa muuhun mahdolliseen & mahdottomaan liittyen, niin on se nyt minusta snadisti erikoista että yhden pienen ja monelle merkityksettömän skeneilyn siivun ja ekstroversion ulottuvuuden tyrkyttämisen ja tuputtamisen kohdalla on ihan vitun hirveästi liikaa ajatella että tällainen metakeskustelussa sittemmin heitetty "no emmä sitä silleen tarkottanu" ei ihan välttämättä riitä.

Ihan hyvin alkuun voisi laittaa jonkun pienen triggerivaroituksen, tyyliin "kohta tuuttaan täältä ajattelematonta ekstroverttien skene-eläjien hieman komentelevaksikin mahdollisesti koettavaa tyrkytystä, mutta en tarkoita sillä mitään pahaa vaan toisenkinlaiset olennot ovat tervetulleita". Ei tuo nyt niin kummoinen litania edes olisi.



  * )

Galesi

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2608
  • pörröpää/lutka
  • Galleria
Vs: Miittien pelko?
« Vastaus #54 : 30.10.2019, 16:41 »

Kun tyypillisestähän täällä lähdetään ihan vitunmoisesta überkorrektiudesta kaikkeen ja mihin tahansa muuhun mahdolliseen & mahdottomaan liittyen, niin on se nyt minusta snadisti erikoista että yhden pienen ja monelle merkityksettömän skeneilyn siivun ja ekstroversion ulottuvuuden tyrkyttämisen ja tuputtamisen kohdalla on ihan vitun hirveästi liikaa ajatella että tällainen metakeskustelussa sittemmin heitetty "no emmä sitä silleen tarkottanu" ei ihan välttämättä riitä.

Ihan hyvin alkuun voisi laittaa jonkun pienen triggerivaroituksen, tyyliin "kohta tuuttaan täältä ajattelematonta ekstroverttien skene-eläjien hieman komentelevaksikin mahdollisesti koettavaa tyrkytystä, mutta en tarkoita sillä mitään pahaa vaan toisenkinlaiset olennot ovat tervetulleita". Ei tuo nyt niin kummoinen litania edes olisi.



Niin, no. Ketkä lähtee ja ketkä ei. "Viralliset" keskustelut aiheesta on mun mielestä eri asia korrektiudessa kuin, vaikka miititketjut, noi kaikki mitä tänään -ketjut kuin myös jäsenesittelyt. Aggressiivista käytöstä/tyrkytystä täällä taitaa lähinnä kokea vain privaviestein, jos on uusi (nais)henkilö. Muuten kyllä saa kohtuu rauhassa olla, vaikka joku joskus miittiin kehottaakin osallistumaan. Kaikkea ei aina tarvitse miettiä vain sen negatiivisen kautta, vaan asian voi myös katsoa siltä kantilta, että "Hei, kiva. Liityin just ja nyt mua pyydetään jo mukaan tapahtumiin." 

Ja näin ujona introverttinä ite olisin ainakin tarvinnut sitä houkuttelua aikoinaan. Ekstroverttiä musta ei kyllä saa vieläkään, vaikka kuinka hyvin vedänkin rooliani välillä.

latexbun

  • Vieras
Vs: Miittien pelko?
« Vastaus #55 : 30.10.2019, 17:37 »
Tapahtumia (ilmaisiakin) on hyvä mainostaa aggressiivisesti, jos niitä halutaan järjestää jatkossakin.

Jos olen vinkannut tapahtumista jollekin, ihan ilkeyttäni sen tein. Vaikka tuoreesta käyttäjätunnuksesta ja uudesta deitti-ilmosta jo arvasin, ettei juuri tuolle ihmiselle sovi ehdottaa moista. Kyllä pitäisi ottaa huomioon tuntemattoman yksilön herkät tunteet näissä julkeissa ehdotteluissa.

Kaisla

  • Vieras
Vs: Miittien pelko?
« Vastaus #56 : 30.10.2019, 18:22 »
Itse en mene koska en uskalla ilman esiliinaa. Sitten en kehtaa kysyä ketään esiliinaksi koska onhan se nyt kovin raskasta sille esiliinalle ja sitten vielä sillä ois omia kavereita siellä ja se haluais niitten kanssa jutella mut mä oon siinä kivirekenä ja sit sitä esiliinaa alkaa vituttaa.

Näin toimii hieno ihmismieli. Teen parhaillani tarkkaa selvitystyötä mieleni kanssa ja haastan hieman sen sanomaa. Kassotaan.

lemmikki

Vs: Miittien pelko?
« Vastaus #57 : 30.10.2019, 20:11 »
Kokemukset miiteistä vaihtelee. En osaa pitää "aggressiivista" mainostusta pahana. Mielestäni siinä on enemmänkin kyse siitä, että toivotetaan tervetulleeksi porukkaan, ei pakoteta tai aseteta sitä ehdoksi.

Perspektiivi saattaa vääntyillä antoisahkosti kun asettautuu sen untuvikon höyheniin, joka on kenties juuri jännityksestä väristen ottanut aivan ensimmäisen askelensa kohti syvempää itseään rekkaamalla itsensä BBaarin jäsenistöön ja koonnut itsensä vielä esittäytymäänkin.

Ei tarvitse olla edes erityisen ujo tai sosiaalisesti muuten arka ollakseen hieman herkillä ko. tilanteessa, jolloin reippaasti heitetty "seuraavaksi sitten miitteihin" -kehotus (sanatarkka sitaatti eräästä taannoisesta reaktiosta) voi tuntua vähintäänkin vaativalta, pelottavaltakin - tai sitten tosiaan ärsyttävältä tyrkyttämiseltä, jos vaikka ehti jo ilmaistakin että on saapunut lähinnä seurailemaan sivusta ja lueskelemaan. Mitä muuta täällä katsotaan asialliseksi tyrkyttää samalla tavalla?

Ihan mielelläni pelottelen ihmisiä ja olen ikävä, mutta mieluummin muilla tavoin.



  * )

Niin, no mä en oo lopulta kauhean kauan aikaa sitten liittynyt, liittymisen aikaan ajattelin vain seurailevani sivusta. Olin myös hieman huolissani yksityisyydestäni, ihan painavista syistä.

Itse tulkitsen esittäytymisen signaalina halusta tutustua. Usein niissä kyselläänkin vähän, että mitäs nyt sitten.

Mutta ihmiset tulkitsee näitä eri tavoin. Siinä, missä joku ahdistuu valokuvien kommentoinnista, toinen säikähtävät miittikutsuja. Silti molempia voinee tehdä, kunhan hyvän maun rajat ymmärtää?

Useimmat houkuttelee miitteihin juuri siksi: muistavat miltä tuntui olla uusi ja arka ja myös sen, miten korkea kynnys eka miittiin oli lähteä. Ehkä sitä madalsi silloin joku ystävällinen sielu, joka kutsui henk.koht. ja tarjoutui vaikka käymään kahvilla ennen sitä. Hirveän moni toimii vaistomaisesti ikiaikaisen säännön mukaan. "Tee toisille, niin kuin toivot toisten tekevän sinulle." Valitettavasti on vaikea aavistaa, kuinka erilainen se toinen voi olla.

Selina

  • Rsyke
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 570
  • Nautin elämästäni.
  • Galleria
Vs: Miittien pelko?
« Vastaus #58 : 31.10.2019, 00:09 »
Vierastin alkuun miittejä todella paljon. Koin, ettei minulla itselläni ollut ujona ja sulkeutuneen ihmisenä niihin tilaisuuksiin mitään annettavaa. Tutustun kinkyihmisiin kaikista mieluiten iholla, en sanojen kautta, ja baareissa (missä miitit usein miten järjestetään) moista käyttäytymistä ei usein miten katsota hyvällä.

Jotain kuitenkin tapahtui ja parisen vuotta on tullut käytyä miiteissä toisinaan ja olenpa löytänyt niiden kautta suurimman osan nykyisistä leikkikavereistani, tyttikseni, sekä kasan muitankin mukavia tuttuja.

Klasu

  • Vieras
Vs: Miittien pelko?
« Vastaus #59 : 31.10.2019, 11:36 »
Monestakin syystä, mutta listataanpa tärkeysjärjestykseen muutama:

1. Joudun töiden puolesta olemaan päivät sosiaalinen. Kokoajan uusia ihmisiä ja työpävän jälkeen kiinnostus uusien ihmisten kanssa tutustumiseen on about nolla.
2. Pyörin päivät väkijoukossa. En pidä väkijoukoista. Samasta syystä en juuri käy pubeissa tai klubeillakaan. Liikaa melua kun korvat haluaa hiljaisuutta
3. Olen lähes varma, että tuttuja ennemmin tai myöhemmin tulisi vastaan. En halua tietää heistä, enkä halua että he tietävät minusta.
4. Olen niin illan torkku, että miitit mitä olen katsonut alkavat mulle aivan liian myöhään. en tosin ole katsonut kovinkan montaa. :D


Miinuksena tässä linjauksessani tosin on, että moni mielenkiintoinen tyyppi jää tapaamatta. Se on harmi mutta se on myös se hinta jonka joudun noista muista rajoitteistani maksamaan.