Kirjoittaja Aihe: Kinky ja nörtti?  (Luettu 18914 kertaa)

Isrika

  • Baariruusu
  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2687
  • Read the fucking manual.
  • Galleria
Vs: Kinky ja nörtti?
« Vastaus #30 : 29.12.2014, 01:07 »
Kuulun ehkä kategoriaan seminörtti. Pelaan, melko fanaattisestkin, MMORPG-peliä ja pelit ovat koukuttaneet aina. Pc-rauta ei ole vierasta ja osaisin tarpeen vaatiessa löydä komponentit toimivaksi koneeksi. Uuden ja mielenkiintoisen asian tullessa vastaan, lähden sitä kyllä selvittelemään ja lukemaan asioita. Minulta kuitenkin puuttuu nämä scifi ja SW-geenit kokonaan.  ;D

tiitii

  • Vieras
Vs: Kinky ja nörtti?
« Vastaus #31 : 29.12.2014, 02:08 »
Tää on kiinnostava aihe, hauska että joku nosti tän uudelleen arkistojen kätköistä etusivulle. Itse en siis kyllä lähes miltään osin koe kuuluvani tähän nörtti/geek/nerd -kategoriaan, mutta toki tämä aihe on ehtinyt tulla vastaan jo niin kinky- kuin poly-meiningeissäkin. Olin jossain vaiheessa jo oikeasti tosi hämmentynyt, että miksi nämä asiat liittyy niin paljon yhteen. OkCupidissa esim. oli tyyliin  yhdeksällä kymmenestä poly- ja/tai kinky- ihmisellä mainittu tämä "geek" -ominaisuus profiilissa vielä jokin aikaa sitten. Tuli ihan ulkopuolinen olo. Nyt tuntuu onneksi, että on yhtäkkiä alkanut löytymään enemmän variaatiota.

Olisi tosi kiinnostavaa kuulla enemmän pohdintaa siitä, mikä tässä yhtälössä on selittävänä tekijänä. Joku veikkasi että nörtit olisivat yleisestikin ottaen avoimempia erilaisia asioita kohtaan ja myös mielikuvituksekkaampia. Mikä on sinun näkemyksesi asiasta?

Mua on etenkin mietityttänyt se, että onko geek-henkilön luonteessa/persoonassa keskimäärin jotakin sellaista, joka tekee monisuhteisuuden helpommaksi. Ne nörtit, joita itselläni on lähipiirissä (ja joo, en edelleennkään tiedä, tajuanko edes kunnolla kuka siis on ja kuka ei, mutta puhun itse nyt lähinnä sellaisista vahvan tietsikka, matematiikka, fysiikka, tietokinepeli yms painotteisista tyypeistä), vaikuttavat jotenkin olevan sellaisia loogisempia keskimäärin ajattelultaan ja tuntuu, että heillä ei ole yhtä rajuja tunnekuohuja yms kuin eräillä muilla... Niin olen miettinyt, että voisiko tällaista kautta olla helpompaa käsitellä monisuhteisuuden aiheuttamia  kuumentuneita tunteita, kuten mustasukkaisuutta. Jos on tietyllä tapaa sellainen matemaattisille aineille yms tyypillinen viileän analyyttisempi tapa reagoida maailmaan. (poisluettuna kuitenkin seksuaalisuus, johon näyttää sitten löytyvän tutuilla geekeillä kyllä kipinää isomminkin...)

Tajuan ottavani tässä nyt taas aikamoisen riskin, jos tämän nyt julkaisen. En tiedä kuinka monille tassuille tulee taas tallottua näillä arveluillani. Tulee nimittäin nyt aika rajulla kädellä yleistystä... Mut en ainakaan tarkoita tätä arvottavaksi puoleen enkä toiseen, enemmän vain siten, että olen kiinnostuneena asiaa tarkastellut ja koittanut etsiä jotain logiikkaa tähän. Minua kiinnostaa myös ihan jo ilmiönä viileämpi tunne-elämä, kun itse olen tällainen kuumakalle, että kuohahtelee sitten niin maan pirusti aina välillä ja joutuu sitten aina miettimään, että onko minusta ollenkaan polyamorian pariin tällaisena. Tai kepeämmän, useiden partnerien kanssa harjoitettavaan bdsm-iloitteluun.

Samainen kuumasävyinen tunne-elämä minussa näyttää aiheuttavan myös sen, ettei riitä kärsivällisyys monien näiden geek-suosikkipuuhien parissa väkertelemiseen, mutta sen sijaan esim. joissakin luovissa/taidejutuissa ja aloitteiden rohkeassa tekemisessä yms siitä on puolestaan apua. Välillä kuitenkin herää vähän kateus niitä kanssasiskoja ja -veljiä kohtaan, joita on siunattu lauhkeammalla mielensisäisellä ilmastolla. Vaan nihkeämpi hommahan se olisi, jos kaikki oltaisiin täällä saman muotin mukaan veistettyjä.

Kyllähän bdsm:ssä on myös sellaista tietynlaista meininkiä monilta osin, joka voisi viehättää sellaisia ihmisiä, jotka tykkäävät puuhastella selkeiden sääntöjen puitteissa etenevien asioiden parissa muutenkin. On myös kaikenlaisia välineitä ja laitteita, joiden parissa säätää ja viritellä.

Kuulisin todella mielelläni, jos jollain löytyy tähän aiheeseen liittyen jotain ajatuksia jaettavaksi!

Edit: KanssasiSkoja, ei kanssasikoja... :D Vaiks no joo, saattoi olla sellainen Jope Ruonansuumainen Freudilainen lispahdus... ;)
« Viimeksi muokattu: 29.12.2014, 03:39 kirjoittanut tiitii »

Isrika

  • Baariruusu
  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2687
  • Read the fucking manual.
  • Galleria
Vs: Kinky ja nörtti?
« Vastaus #32 : 29.12.2014, 04:09 »
Mua on etenkin mietityttänyt se, että onko geek-henkilön luonteessa/persoonassa keskimäärin jotakin sellaista, joka tekee monisuhteisuuden helpommaksi. Ne nörtit, joita itselläni on lähipiirissä (ja joo, en edelleennkään tiedä, tajuanko edes kunnolla kuka siis on ja kuka ei, mutta puhun itse nyt lähinnä sellaisista vahvan tietsikka, matematiikka, fysiikka, tietokinepeli yms painotteisista tyypeistä), vaikuttavat jotenkin olevan sellaisia loogisempia keskimäärin ajattelultaan ja tuntuu, että heillä ei ole yhtä rajuja tunnekuohuja yms kuin eräillä muilla... Niin olen miettinyt, että voisiko tällaista kautta olla helpompaa käsitellä monisuhteisuuden aiheuttamia  kuumentuneita tunteita, kuten mustasukkaisuutta. Jos on tietyllä tapaa sellainen matemaattisille aineille yms tyypillinen viileän analyyttisempi tapa reagoida maailmaan. (poisluettuna kuitenkin seksuaalisuus, johon näyttää sitten löytyvän tutuilla geekeillä kyllä kipinää isomminkin...)

Mielenkiintoinen ajatus. Itselläni on kaveripiirissä paljon nörteiksi lukeutuvia, juurikin tuolla samalla kategorioinnilla kuin tiitii käytti. Heidän seassaan on kyllä todellan monta kuumakalleakin. Tunnekouhuja on ihan paikkojen hajottamiseen asti. Mutta kaikilla on kyllä se looginen ajattelu olemassa, vähän suorempana kuin "ei-nörteillä". Ja he kuohahtavat ehkäpä hieman eri asioista kuin muut ihmiset. Ei se omakaan logiikkani kuulemma ihan yleisimmästä päästä ole, mutta en sitten tiedä onko se hyvä vai huono asia. Elän myös vahvasti tunteella, tunteet kuohuu niin hyvässä kuin pahassakin, isoissa ja pienissä asioissa, mutta ne tulee ja menee. Toki jotkin asiat sitten, mistä esimerkiksi kaverit keräävät herneet nenään, menee itseltä ihan täysin ohi, että mitä siinä nyt muka oli erikoista.
Näistä nörteistä jokainen vaniljainen on kyllä mustasukkainen, osa pahastikkin. Ne, joille on siunaantunut tämä kinky piirre, ei taas ole, ainakaan yhtä voimakkaasti.

Colestramus

  • Bizarre Club
  • Kanta-asiakas
  • *
  • Viestejä: 389
  • Voe tokkiinsa.
  • Galleria
Vs: Kinky ja nörtti?
« Vastaus #33 : 25.11.2016, 12:21 »
Heittäkää pari sci-fi sarjaa, warhammer figuureita ja teorioita alieneista niin olen onnellinen. Uskaltaisin jopa sanoa että olen yksi pahimmista nörteistä täällä. ;D

Valoa

Vs: Kinky ja nörtti?
« Vastaus #34 : 25.11.2016, 20:56 »
Voi hyvänen aika. Pakko tunnustaa, että minussakin asuu ilmeisesti sisäinen nörtti. Mieltymys sarjakuviin ja scifiin, kännykkävalinta ja tietokonekokeilut taitavat paljastaa minut. Itse asiassa mulle tuli hirmuinen identiteettikriisi, koska eräs kutsui nörtiksi  :-[ Jos ihan vähän vaan tunnustan olevani sellainen  ::)

Perhonen89

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1582
  • Kiltti tyttö
  • Galleria
Vs: Kinky ja nörtti?
« Vastaus #35 : 25.11.2016, 21:26 »
En tiedä voinko täysin laskea itseäni nörtiksi. Tietokoneella ja somessa vietän kyllä päivittäin aikaa, mutta en juurikaan pelaa videopelejä (paitsi seurassa), sarjakuviakaan en kauheasti lue vanhoja Aku Ankkoja ja Fingerporia lukuunottamatta. Toisaalta tykkään kyllä fantasia- ja supersankarileffoista ja jotkut yksittäiset scifi-leffat on kans jees. Pitääkö siis päätellä, että on mussa kuitenkin jotain yksittäisiä nörttipiirteitä? :D

Rara

  • Vieras
Vs: Kinky ja nörtti?
« Vastaus #36 : 26.11.2016, 15:56 »
Itse koen olevani jonkin asteen "nörtti", olen äärimmäisen kiinnostunut joitain asioita kohtaan ja ne ovat minulle ihana harrastus jne.

stoge

  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2959
  • Väkivalta kuuluu makuuhuoneeseen
  • Galleria
Vs: Kinky ja nörtti?
« Vastaus #37 : 26.11.2016, 16:14 »
site pre you.mama.with.elephants xxx


Fayle

  • Vieras
Vs: Kinky ja nörtti?
« Vastaus #38 : 26.11.2016, 19:04 »
Heittäkää pari sci-fi sarjaa, warhammer figuureita ja teorioita alieneista niin olen onnellinen. Uskaltaisin jopa sanoa että olen yksi pahimmista nörteistä täällä. ;D

Oo sä pahin, ni mä oon hyvin nörtti!

Pip

Vs: Kinky ja nörtti?
« Vastaus #39 : 26.11.2016, 19:53 »
I've got three words for you: Leeroy Jenkins

Colestramus

  • Bizarre Club
  • Kanta-asiakas
  • *
  • Viestejä: 389
  • Voe tokkiinsa.
  • Galleria
Vs: Kinky ja nörtti?
« Vastaus #40 : 27.11.2016, 18:38 »
Heittäkää pari sci-fi sarjaa, warhammer figuureita ja teorioita alieneista niin olen onnellinen. Uskaltaisin jopa sanoa että olen yksi pahimmista nörteistä täällä. ;D

Oo sä pahin, ni mä oon hyvin nörtti!

It's a deal. En mä kyllä osaa olla pahis kuin piiskan takana. (Hyvällä tavalla).  Aina voi yrittää kuitenkin ;)

Lohikeisari

Vs: Kinky ja nörtti?
« Vastaus #41 : 27.11.2016, 20:10 »
Määrittelyn mahdottomuus. Ite en oikein osaa itteeni nörtiks määrittää, vaikka monet kiinnostuksen kohteet onki sellaisia, että niistä pisteitä kyllä ropisis.

Northern82

Vs: Kinky ja nörtti?
« Vastaus #42 : 28.11.2016, 08:18 »
Myönnettäköön, että tähän ryhmäänhän sitä kuuluu. :) Kuten profiilissani maininnut, niin sitä tykkäilee erinäisistä asioista, mitkä oletuksena menee tälle nörttiosastolle. Itsellähän kiinnostus lähti aikoinaan kotona olleesta C64:sta ja siitä sitten siirryttiin tietokoneisiin.

Kuten tässä topicissa on useaan otteeseen mainittu, niin näitä nörttejä on monia erilaisia. Kaikki eivät ole suoraan verrattavissa esimerkiksi The Big Bang Theory -sarjan näyttelijöiden rooleihin. :D Mutta se on vaan kuitenkin jännä, että vieläkin jotkut karsastaa sitä, että jos mainitseekin pitävänsä tälläisistä touhuista. Onko sitten niin huonoja kokemuksia tullut vastaan, että tämä aiheuttaa totaalisen EI nörteille?


Underworld

  • Vieras
Vs: Kinky ja nörtti?
« Vastaus #43 : 28.11.2016, 10:04 »
Nörtti sanan flavor on muuttunut, ainakin omassa mielessä ja kaveripiirissä parin vuosikymmenen aikana. Lukiaikoina nörtti oli hikari/sosiaalisessa elämässä ei menestyvä/roolipelaaja, khuulin, tavoitellun ja sosiaalisesti menestyvän vastakohta  :D nykyisin käsitys varsin erilainen.
Ja niin, itse kovin skeptinen, että nörttiys ja kinkyys liittyisivät varsinaisesti toisiinsa. Niin suuri osa ihmisistä vain elää osan päivästään virtuaalisessa todellisuudessa ja myös fetlife sijaitsee virtuaalisessa todellisuudessa. Kinky & geek yms ryhmä kuulostaa sellaiselta johon helppo ja kiva liittyä, en usko, että kertoo paljoakaan muusta

Bakemono

  • Vieras
Vs: Kinky ja nörtti?
« Vastaus #44 : 24.01.2017, 06:58 »
Mie kyllä oon niin nörtti kun olla ja voip. Enkä rastele mainitana sitä koskaan. Olen ylpeä nörttiyseedästni, siitä että olen sadomasokistinen alistjia ja pan-seksuaali!

Miten muutenkaan elää kain olemalla ylpeä niistä asioista, jotka määrittävät vahvastisen sen persoonan jonka olen?