Kirjoittaja Aihe: Rsyke teematiistai Tampere: Uusien info / Newbie munch 25.8. 18.30 -> Telakka  (Luettu 3130 kertaa)

Rsyke ry

  • Rsyke
  • Kanta-asiakas
  • *
  • Viestejä: 496
  • Kulttuuriyhdistys
  • Galleria
    • rsyke.net
Tervetuloa uusien miittiin!
Tässä uusille kävijöille suunnatussa miitissä käydään läpi Tampereen kinkytapahtumia ja tutustutaan yleiseen käyttäytymisetikettiin. Tämä on myös hyvä tilaisuus tulla kysymään mieltä askarruttavia kysymyksiä kinkyilyyn ja skeneen liittyen. Sinun ei tarvitse kertoa itsestäsi mitään mitä et halua. Mikäli uusien miittiin tulo jännittää, voit laittaa yksäriä joko Persiljalle tai hihattomalle, uusien miitin vetäjille, niin yritämme löytää keinoja paikalle saapumisen helpottamiseksi.

Miitti pidetään ravintola Telakan 2. kerroksen kabinetissa osoitteessa Tullikamarin aukio 3. Uusien infon jälkeen on mahdollisuus liittyä samaan aikaan järjestettävään touhumiittiin. Koronatilanteen vuoksi pyydämme, ettei paikalle tulla kipeänä tai mikäli epäilee altistusta.

Welcome to the newbie munch!
At the munch aimed at newcomers, we will discuss the bdsm scene in Tampere as well as the etiquette at the events. This is also a good opportunity to ask questions regarding the bdsm scene and bdsm activities as a whole. You don’t need to share anything about yourself that you don’t feel comfortable with sharing. If you feel nervous about coming to the munch, you can send a private message to either Persilja or hihaton, the newbie munch responsibles, and we’ll give our best to help.

The munch is held at restaurant Telakka, in the 2nd floor cabinet. The address is Tullikamarin aukio 3. After the newbie munch, it is possible to join the bdsm activity munch held at the same time. Due to the situation with COVID-19, we kindly ask you not to attend if you feel sick or suspect that you've been exposed to the virus.
« Viimeksi muokattu: 20.08.2020, 08:53 kirjoittanut Rsyke ry »

hihaton

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2230
  • Come to the dark side. We have needles.
  • Galleria
Ja meille saa myös lähettää kysymyksiä etukäteen yksityisviestillä, sähköpostilla, kirjekyyhkyllä ja kaikilla muilla soveltuvilla tavoilla. Mukaan saa tulla myös kesken kaiken, meillä ei ole mitään virallista ohjelmaa tai aikataulua.

nicolaus

  • Rsyke
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1871
  • Kekkee Alistaja
  • Galleria

Persilja

Nähdään tyypit siellä! Tuon myös 2020 jäsenkortit jakoon paikalle  :love:

nicolaus

  • Rsyke
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1871
  • Kekkee Alistaja
  • Galleria
Näissä saa hyvää tietoa ja vastauksia piireihin mjuuri tulleita tai tulemassa olevia askarruttaviin kysymyksiin.

Voyager

Paikalle olisi tulossa ainakin pari uutta tyyppiä tutustumaan toimintaan. :p

hihaton

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2230
  • Come to the dark side. We have needles.
  • Galleria
Hieno homma, tervetuloa! Nähdään muutaman tunnin päästä, mut tunnistaa punamustasta kiltistä ja Persiljan heleän kantavasta äänestä. Me ollaan siellä teitä varten tänään!

mstouchmeanddie

En ite osallistunu uusien infoon tänään, mut viereises pöydässä ku istuin ni kuulosti siltä et tosi kattavasti ja informatiivisesti siel kerrottiin skenestä ja Rsykkeen toiminnasta! Joten halusin vaa tulla tänne sanoo vetäjille, et hyvä te ^^ Ja kiinnostaa toki myös kuulla, mitä mieltä uudet itse oli toteutuksesta, jos joku haluu tänne kommentoida~ c:

mustarastas

Omasta puolestani voin sanoa, että oli kattava ja hyvä infopaketti. Nämä tulosteet olivat myös hyvä idea. Hyvää työtä Persilja ja hihaton! Ja kiitos muutenkin, minulla ainakin oli tosi mukavaa :))

hihaton

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2230
  • Come to the dark side. We have needles.
  • Galleria
Hienoa, että ainakin joku on viihtynyt! Oli ihan huippua nähdä noin monta uutta kasvoa pöydän ääressä, kiitos siitä jokaiselle mukana olleelle. Puhuttiin jo tuossa Persiljan kanssa, että kumpikin halutaan nähdä teidät kaikki tulevissakin tapahtumissa. Seuraava tilaisuus on jo tänään Mixeissä, ja huomenna on parhaista parhain eli torstaimiitti.

Parin viikon päästä torstaimiitin alussa on uusien tulijoiden ennakkoaloitus, eli meitä tulee pari-kolme vanhaa kävijää paikalle jo klo 17. Siitä tunnin ajan Kaksion nurkkapöytä on varattu sille, että uudet tulijat pääsevät heti mukaan keskusteluun. Tämä idea syntyi eilen, joten konseptia saatetaan joutua vielä hiomaan, mutta kokeillaan ensimmäisenä näin.

Niin ja vien hallitukselle viestin, että uusien iltoja pitää järjestää useammin. Tälle oli selkeästi kysyntää.

hihaton

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2230
  • Come to the dark side. We have needles.
  • Galleria
Sain eilen miitin jälkeen viestiä, että tapahtumassa olisi otettu selfieitä niin, että uusien pöytä oli taustalla. Viestin lähettäjä ihmetteli, oliko kuvia ottanut ihminen tietämätön säännöistä vai miksi näin tapahtui.

Selvittelin asiaa ja löysin henkilön, johon tuossa viestissä viitattiin. Hän oli käyttänyt puhelimensa kameraa peilinä, koska oli halunnut nähdä ystävänsä hänelle tekemän kampauksen. Yhden kuvan oli ottanut siten, että siinä näkyi ainoastaan päälaki ja taustana lattia, ja senkin poisti puhelimestaan heti katsomisen jälkeen. Kukaan ulkopuolinen ei ole siis kuvaan tahtomattaan joutunut, joten sen puoleen vahinkoa ei ole päässyt tapahtumaan.

Eri asia on sitten se, että uusien illassa puhuttiin valokuvauksen olevan tapahtumissa kiellettyä, mutta tällaista kuitenkin tapahtui. Tässä on ollut meidän järjestäjien puolelta kyse huonosta kommunikaatiosta, joka puolestaan johtuu siitä, ettei asiasta ole tehty selkeää, tiukkaa linjausta. On ollut enemmänkin sanaton sopimus kuin sääntö, että kuvaamista ei harrasteta, mutta varsinaista kieltoa ei ole miiteissä erikseen esitetty.

Tähän on kaksi vaihtoehtoa, miten jatkossa toimitaan:

1. Jatketaan kuten ennenkin, eli luotetaan miiteissä siihen, ettei kukaan ota kuvia niin, että joku muu niissä näkyy. Tämän etuna on pienempi määrä sääntöjä ja kieltoja, huonona puolena yllä kuvatun (hehheh) kaltaisten tilanteiden riski.

2. Tehdään myös miitteihin selkeä rajanveto, että kuvia ei saa ottaa. Tämän etuna on selkeys, mutta haittapuolena lisääntynyt valvonta ja sääntöjen kuormittavuus.

Minä olen sen verran puunhalaaja ja ihmisiin luottava, että minulle on riittänyt tuo ensimmäinen vaihtoehto. Olen luottanut siihen, ettei kukaan ota kuvia muista, ja tämä on ensimmäinen kerta, kun tällaista minun korviini kantautuu. Se ei tarkoita, etteikö asiaa pitäisi ottaa vakavasti, ja tämä on vain minun mielipiteeni.

Eli haluaisin kuulla, mitä mieltä te muut olette? Riittääkö se, että luotetaan muihin, vai halutaanko miitteihinkin täysi kuvauskielto?

Unikeko

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 427
  • Syntynyt vuonna 1978.
  • Galleria
Minua ei haittaisi yhtään mikään täysi kuvauskieltokaan. Noista kahdesta olisin kuitenkin ykkösvaihtoehdon kannalla toistaiseksi.

Harvemmin laitan missään asiassa itseäni tulilinjalle, mutta ekoihin miitteihin tullessa oli suuri helpotus se ettei siellä kukaan räiskinyt kuvia ainakaan minusta.

Minähän siis saatan häiriintyä jo siitä kun joku kuvaa ruokaansa + kumppaniaan kun tarkoitus on vaan käydä porukalla syömässä. Kommunikointi ja ennakointi parempi kuin jälkipuinti.

Taas toisaalta jonkun vastaavan tapahtuman osalta joku ikuistussoppi, teltta tai verho olis kenties paikallaan jollekin joka haluaa ikuistaa vaikkapa köysitaidetta siis vaihtoehto 3: Muuten täys kuvauskielto.

   

mstouchmeanddie

Itse taas kannattaisin vaihtoehtoa 2. Rsykkeen sivuillakin Toiminnan periaatteet -osiossa lukee seuraavasti:

"Puheeksi ottaminen: Itsestäänselvyyksiä ei ole olemassa. Sen vuoksi ohjeet sanotaan ääneen yhteisesti, jotta kaikki tietävät samat asiat ja ohjeista tulee yhteisesti jaettua tietoa."

Eikö olisi siis aika tehdä kuvauskieltoon liittyvästä sanattomasta sopimuksesta yhteinen sääntö sanomalla se selkeästi ääneen miiteissä ja esim. mainitsemalla se miitti-ilmoituksissa ja toiminnan periaatteissa? Silloin kaikki olisivat reilusti samalla viivalla ja tietoisia yhteisistä toimintatavoista.

Itse en koe tällaista yhteisten sääntöjen puheeksi ottamista kuormittavana, vaan päinvastoin näkisin sen lisäävän yhteisön turvallisuutta ja herättävän luottamusta järjestävään tahoon.

Voyager

Oli kyllä yllättävän helppo fiilis paikan päällä vaikka ensi kertaa paikalla. :)

iirisinvidia

Kiitos, oli informatiivista ja mukavaa. Uskaltanee tulla toistekin. ^-^

En tiedä kaivattiinko tässä uusien mielipiteitä, mutta itse näkisin kuvauskiellon selkeimmäksi vaihtoehdoksi (puku/köysittely ym. kuvia varten sitten erillinen paikka, kuten Unikeko ehdotti). Näin ei tarvitsisi kenenkään pelätä, että näkyy jonkun toisen ottaman juoma/ruoka/kampaus/kaverikuvan taustalla. Tulkinnanvaraa on myös siinä, että toisen mielestä "eihän tässä taustalla ketään näy", vaikka jonkun erikoisemmat hiukset tai tatuointi tms. sit näkyisikin.