Kirjoittaja Aihe: Vertaistukea puutteessa eläville?  (Luettu 5611 kertaa)

Juutti

  • Uusi asiakas
  • *
  • Viestejä: 11
  • Caregiver of Vimpula
  • Galleria
Vs: Vertaistukea puutteessa eläville?
« Vastaus #15 : 14.08.2021, 09:56 »
Itselläni on takana 25 vuotinen parisuhde, joka oli lähes seksitön viimeiset 15 vuotta. Erosin reilut kaksi vuotta sitten. Sen dropin jälkeen on elämä mennyt koko ajan parempaan suuntaan.

Mitä olen oppinut? Tämä elämä on minun, ei vaimon tai kenenkään muun.  Olen itse vastuussa itselleni siitä, miten elämäni elän.

Tuossa seksittömässä parisuhteessa ei ollut viimeisinä vuosina enää kosketustakaan. Muistan silloin miettineeni: "Onko minut tuomittu loppuelämäksi selibaattiin?" Rupesin  etsimään kosketusta ja seksiä muualta,  vaimon tietämättä. Halusin jostain syystä (ehkä lasten takia) pitää avioliiton kasassa. Ei siitä hyvää tullut,  päinvastoin. Etsin seksiä epätoivoisesti, ja jos jotain sain, oli tilanne taas sama muutaman päivän jälkeen. En avioliittoni takia halunnut sitoutua kolmanteen ihmiseen. Törmäsin kuitenkin toiseen avioliitossaan kipuilevaan. Tuli suurta draamaa. Ei hyvä. Uuvuin kaiken tämän alle.  Otin töistä lopputilin ja kun huomasin, ettei sekään auta, otin sen suuren askeleen ja erosin. Astuin tyhjän päälle, tai niinkuin silloin ajattelin, jäin  ulapalle kellumaan.

Onneksi vastaan tuli toinenkin kelluja, ja minulla on asiat nyt hyvin.

Jälkeenpäin kun mietin, niin olisi pitänyt osata luopua avioliitosta jo paljon aikaisemmin. Ajatella enemmän itseäni. Kärsiminen tuossa tilanteessa oli minun oma valintani. Minä valitsin silloin itse elää siinä suhteessa, vaikka tiesin etten voinut siinä hyvin. Oli helpompi vain antaa olla sen sijaan, että tekisin raastavan kipeitä ratkaisuja.

Kehottaisin sinua kysymään itseltäsi:" Mitä haluan elämältä? Onko nykyinen elämäni sitä? Mitä voitan uhriutumisella? Kuka tuomitsee minut selibaattiin?

Asiat, joiden kanssa painiskelet ovat todella suuria. Sekä suhteen avaaminen, että ero ovat pelottavia asioita ottaa puheeksi. Mielestäni sinulla ei kuitenkaan ole muita vaihtoehtoja. "Ilman lupaa menemiseen" ei mielestäni kannata satsata. Eläminen onnettomana, ei sekään kuullosta järkevältä.

Itselleni päätöksen tekeminen oli henkisesti todella raju prosessi. Sain siihen apua työterveyspsykologilta. Se apu oli minulle isossa roolissa, jotta pystyin tekemään päätöksen. Ehkä sinullekin olisi apua juttelemisesta terapeutin kanssa?

Toivon, että saat selvitettyä asiat ja löydät aikanaan taas hymyn kasvoillesi!

« Viimeksi muokattu: 14.08.2021, 11:08 kirjoittanut Juutti »

kuunlilja74

  • Vieras
Vs: Vertaistukea puutteessa eläville?
« Vastaus #16 : 14.08.2021, 10:45 »
Edit...
Mä olinkin jo vastannut tähän ja tulee vähän toistoa, mutta menköön.
Eipä ole tilanne juuri muuttunut.

 Mieheni on ensimmäinen poikaystäväni.
Olin 19.v  kun tavattiin.

Juuri tuli 21 avioliittovuotta täyteen.

Seksielämä on aina ollut mielestäni vähän tylsää, mutta olen ajatellut etten ole kovin seksuaalinen ihminen.

7 vuotta sitten löysin Bdsm n.
Sen jälkeen vaniljaseksi on kiinnostanut vielä vähemmän.
Nykyään ei enää juurikaan.

Eletään tällä hetkellä ns ruuhkavuosia.
Lapset ja kummallakin rankka fyysinen työ.
Seksielämä ihan kuollut tällä hetkellä.
Ei jaksa eikä huvita.
En tiedä kummasta/ mistä johtuu
Musta varmaan.
Silloin harvoin kun toinen tekee aloitteen, niin en jaksa.
Ehkä jos nukuttaisi samassa sängyssä niin vois useammin olla.

Edelleen ajattelen etten vaan ole kovin seksuaalinen ihminen,  vaikka tiedän että olen.
Koitan vaan tukahduttaa sen koska se turhauttaa, koska avoimesta suhteestamme huolimatta en pysty toteuttamaan itseäni.
Miehelläni on myös lupa käydä muualla, muttei hän halua.

Välillä mietin onko tässä mitään järkeä,  mutta tämä nyt on mitä se on.
Kaikki on kuitenkin ihan ok.

Ehkä 10 vuoden päästä sitten mietin uudelleen.

« Viimeksi muokattu: 14.08.2021, 18:25 kirjoittanut kuunlilja »

orjamies

  • Porttikiellossa
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1978
  • Etsin itseäni parenpaa seuraa
  • Galleria
Vs: Vertaistukea puutteessa eläville?
« Vastaus #17 : 14.08.2021, 13:29 »
niin olen 53 v  ei koskaan seksiä nyt joku sanoo oot kinkyilly ja ehkä ollu suuseksiä tms  juu on mutta varsinnaista panoa ei koskaan oudointa tästä tehnee että elin  vapaassa parisuhteessa 20 vuotta vastapuoli kyllä välillä yritti kannustaa minua mutta kai sit olen yhdistelmä asseksuaalia ja alkoholistia  molemmat puolet tuo omat ongelmansa nimimerkillä joskus on kokeiltu mutta ei löysästä nakista toimivaa saa 2 promillessa vaikka itselläkin joku fiilis olisi.

pakko lisätä että tiesin partnerin kärsineen asiasta ehkä enemmän henkisesti kuin fyysisesti mikä tietysti lisäsi vaan minun tuskaa jota yritin viinaan hukuttaa siis ikiliikkuja toivottavasti taivaassa on onnellista hänellä.
« Viimeksi muokattu: 14.08.2021, 14:26 kirjoittanut orjamies »

Snoukka 2.0

  • Vieras
Vs: Vertaistukea puutteessa eläville?
« Vastaus #18 : 14.08.2021, 19:29 »
Multa on viety vastentahtoani mun seksielämä, seksuaalinen halu ja orgasmit. Väillä mietin että oisin voinu luopuu vaikka varpaistani ennemmin. Kyl tähänkin tottuu, mut vielä on toivoa paremmasta. Että jonain päivänä..

vlk77

Vs: Vertaistukea puutteessa eläville?
« Vastaus #19 : 14.08.2021, 21:08 »
Ex sentään alkoi aikanaan vähitellen ymmärtää että saa enemmän kun ukko laitetaan rautoihin mutta sen pidempälle ei oikein koskaan päästy. Nyt on eron jälkeen jo pari vuotta ollut sellainen olo että parempi jatkaa täysin yksin.

Kumikuono

Vs: Vertaistukea puutteessa eläville?
« Vastaus #20 : 15.08.2021, 00:03 »
Hmm... Miesten pitäisi keskustella ja tietää enemmän naisista... Ettei tule yllätyksenä asiat... Naisia on erilaisia ja on naisia joilla on tiettyjä käyttäytymismalleja.

Itse en hyväksy seksitöntä suhdetta... Mieluummin olen yksin kuin seksittömässä suhteessa... Eikö se vanha sananlasku jotenkin näin mennyt, että: "äijä lähtee pihtaamalla ja akka juomalla"... ?  8) ...siinäkin sanonnassa lienee pieni totuuden siemen.



Curvysub77

  • Vieras
Vs: Vertaistukea puutteessa eläville?
« Vastaus #21 : 15.08.2021, 01:07 »
Jee, vertaistukea puutteellisille. Sitä todella tarvitaan. Yksin touhuuminen ei oikein nyt riitä. Pitäisi Dom mies jostain keksiä. Olisiko täällä tarjolla. Voin antaa henkistä ja fyysistä tukea 😁

Kumikuono

Vs: Vertaistukea puutteessa eläville?
« Vastaus #22 : 15.08.2021, 01:19 »
Jee, vertaistukea puutteellisille. Sitä todella tarvitaan. Yksin touhuuminen ei oikein nyt riitä. Pitäisi Dom mies jostain keksiä. Olisiko täällä tarjolla. Voin antaa henkistä ja fyysistä tukea 😁

Subi löytyy kyllä  ;D ...ai tässä haettiinkin domia  ::)

Kapteeni Turska

  • Uusi asiakas
  • *
  • Viestejä: 9
  • Omituinen kaveri
  • Galleria
Vs: Vertaistukea puutteessa eläville?
« Vastaus #23 : 15.08.2021, 10:02 »
Myös vaniljasuhteissa on kuulemma samoja ongelmia. Toinen halua ja toinen jostain syystä ei halua. Itse näkisin että sinulla on neljä vaihtoehtoa: Parisuhdeterapia, ero, hyväksyt elämisen selibaatissa tai hoidat seksuaaliset tarpeesi muualla.

Parisuhdeterapia lienee paras vaihtoehto. Terapia ei välttämättä palauta toisen seksihaluja, mutta auttaa ymmärtämään toista osapuolta paremmin.

Ero on yksi vaihtoehto, mutta sanoit että se ei tule kysymykseen. Ymmärrän tämän hyvin, koska esim. avioerosta ei selviä pelkästään sillä että laittaa vain nimen paperiin. Omaisuuden jako, yhteiset lapset, velat jne. pitää ottaa myös huomioon.

Selibaatin hyväksyminen tarkoittaa käytännössä sitä että luovutat oman seksuaalisen itsemääräysoikeutesi jollekin toiselle. Kumppanillasi on tässä asiassa täysi itsemääräämisoikeus, mutta myös sinulla on tämä sama oikeus

Neljäs vaihtoehto on ehkä kaikkein eniten eettistä pohdintaa vaativa: Voit hoitaa tarpeesi muualla joko niin että kumppanisi tietää siitä tai niin että hän ei tiedä asiasta. Parisuhteen ulkopuolinen suhde voi olla monella tapaa kuormittava. Yksi mahdollisuus on käyttää seksityöläisen palveluita. Heidän asiakkaistaan isoin asiakasryhmä on kuulemma naimisissa olevat miehet. Dominointipalveluita löytyy jonkin verran, mutta alistuvia seksityöläisiä ei juuri ole koska se vaatii 100%:n luottamuksen joka harvoin syntyy asiakassuhteessa.

Summa summarum: Sinun on vain löydettävä kaikille osapuolille kaikkein kivuttomin vaihtoehto. Toivon että löydätte yhdessä ratkaisun ja kaikki menee teillä lopulta hyvin. Hyvää syksyn jatkoa.

Revontuli

  • Pinsessa ♥︎
  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 348
  • Tunteellinen siili. Jos se pelottaa, älä tutustu.
  • Galleria
Vs: Vertaistukea puutteessa eläville?
« Vastaus #24 : 15.08.2021, 16:03 »
Mä olin tähän vastannyt viime syksynä. Meillä tilanne on jonkinverran muuttunut siitä. Meillä on päädytty kokeilemaan avointa avioliittoa. Tässä hetkessä se tarkoittaa sitä, että tapailen aviomieheni lisäksi myös toista miestä. Tilanne on tuore, olen tämän miehen tavannut vasta tänä kesänä ja heti kerroin omasta kiinnostuksestani miehelleni. Olemme eläneet monella tapaa tunteiden myrskyä tänä kesänä. Yllättäin aviomieheni alkoi tunnistamaan omia tunteitaan ja myös puhumaan niistä avoimesti. En tiedä mistä johtuu mutta olen siitä kiitollinen.

Itse olen erittäin tyytyväinen tilanteeseen nyt. En voi enää sanoa, että eläisin puutteessa. Molempien miesten kanssa on hyvää seksiä hieman erilaisin maustein.
En tiedä mitä tässä tulee tapahtumaan, kristallipalloa olen heilutellut mutta ei näytä. Tilanne ei ole helppo, en usko että kenellekkään osapuolelle mutta avoimella keskustelulla tilanteet helpottuvat.

Minulle ei ollut missään vaiheessa sellaista vaihtoehtoa, että eläisin ilman seksiä tai ilman kosketusta. Kosketus maadoittaa mun vilkasta mieltä ja ilman kosketusta löytäisin itseni ehkä lepositeistä.