Kirjoittaja Aihe: Mitä sinä kertoisit kinkyistä ja bdsm:stä tietämättömälle vaniljalle?  (Luettu 4579 kertaa)

Wonderchild

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 83
  • Be yourself, everyone else is already taken.
  • Galleria
Kertoisin aluksi että kinkyt teemat eivät ole vain tiettyjä ennalta määriteltyjä stereotyyppisiä asioita, vaikka sellaisen vaikutelman voisi helposti saadakin. Sinun ei tarvitse kokeilla asioita tietyssä stereotyyppisessä järjestyksessä tai sinun ei tarvitse välttämättä pitää esimerkiksi köysittelystä, erilaisten piiskausvälineiden keräilystä tai tietyistä materiaaleista/asusteista, vaikka kokisit olevasi kinky. Voit toteuttaa itseäsi täysin uniikilla tavalla välittämättä stereotypioista. Kehottaisin mietiskelemään, millaisia ajatuksia erilaiset valta-asetelmat herättävät, mikäli kinkyt teemat tai bdsm kiinnostaa.

Kertoisin myös että kokemuspohjalla ei välttämättä ole mitään merkitystä jos muodostat itsellesi potentiaalisesti antoisaa kinkyä ihmissuhdetta. Kokenut ihminen ei välttämättä ole millään tavalla parempi tai sopivampi sinulle kuin kokematon.


Unikeko

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 424
  • Syntynyt vuonna 1978.
  • Galleria
Olen ollut siinä tilanteessa, mutta en todellakaan tarkkaan muista mistä olen lähtenyt liikeelle (nainen oli noin 27- vuotias).

Kuitenkin jo ennen kuin olin naista edes tavannut niin olin kertonut ainakin sen että seksiä olisi luvassa muuten kuin lisääntymistarkoituksessa ja että sänkyni päädyissä on sidontapisteet sänkypuuhia varten.

Mut noin ylimalkaisesti kait sen ettei seksin tarvise olla tylsää nylkytystä yhdessä asennossa pimeässä peiton alla kerran kahdessa viikossa. Kahta samanlaista kinkynaista ei ainakaan vielä ole tullut vastaan. Vaihtoehtoja on olemassa, kokemusta ei tarvitse olla, kokeilunhalua täytyy olla, kaikki tarpeellinen opetaan ja kenties tarpeetontakin. Harva pitää kaikesta, mutta vaihtoehtoja löytyy aastaa kenties ööhön, englanniksi muistaakseni väliltä a-z.

Lisäksi olen luetuttanut kirjaa The Encyclopedia of Unusual Sex Practices. En tosin muista minne tai kenelle se on viimeksi lainaan annettu, mutta moni sitä on lukenut ja suomentanut.

hwyl

Varmaan tulen itse asiassa joidenkin ystävien kanssa juttelemaan näistä asioista, jotka lienevät ainakin osin heille vieraita. Varmaankin siitä, että hellyys ja kunnioitus voivat myös sisältyä alistamiseen ja nöyryyttämiseen. Tietysti vähän riippuen myös seurasta mutta ehkä sitten myös jostain eksistentialistisesta aspektista, mikä tulee jos tekee tietyn kierkegaardilaisen hypyn ei uskoon vaan seksiin ja intiimiyteen (itsemme ja toisten kanssa), mitä löydämme itsestämme ja maailmastamme niissä oudoissa maisemissa. Läheisimmät ystävät ovat monenlaisia, osa todella akateemisia, osa hyvin epäteoreettisia :)

orjamies

  • Porttikiellossa
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1978
  • Etsin itseäni parenpaa seuraa
  • Galleria
lähtisin Fifty Shades of Grey kautta jos on nähnyt sit kertoisin lisää jos ei sit katottais tuo pohjille ...jostain pitää lähteä,,

kissa

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 874
  • start with my mind. touch me there first.
  • Galleria
Mä tavallaan tein tätä ihan julkisesti.

Kuuntele Yle Areenassa: http://areena.yle.fi/1-4276670

submit

  • Vieras
Mä tavallaan tein tätä ihan julkisesti.

Kuuntele Yle Areenassa: http://areena.yle.fi/1-4276670

Tästä voisi ehkä saada käsityksen, että olisit tuo toimittaja, mutta niin ei taida olla  :)

Lisäys: siis mun pointti on se: että olisi kiinnostavaa tietää linkin yhteydessä, oletko esim. ollut haastateltavana/sarjan tekijänä/jakanut linkkiä esim. kavereille

Blondie77

  • Turun Baletti
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 887
  • Horotin - löytyy leluosastolta
  • Galleria
Mä tavallaan tein tätä ihan julkisesti.

Kuuntele Yle Areenassa: http://areena.yle.fi/1-4276670

Tästä voisi ehkä saada käsityksen, että olisit tuo toimittaja, mutta niin ei taida olla  :)

Lisäys: siis mun pointti on se: että olisi kiinnostavaa tietää linkin yhteydessä, oletko esim. ollut haastateltavana/sarjan tekijänä/jakanut linkkiä esim. kavereille

Jakson esittelystä asia selvinnee  ;)

” Toimittaja Anna-Maria Talvio pohtii aihetta yhdessä Sexpon toiminnanjohtajan Tommi Paalasen, masokistisen yh-äidin, erotiikka-alan liikkeenharjoittajan, sekä ammattidominan kanssa. Ja mitä tapahtuukaan erotiikkaliikkeen suljettujen ovien takana?”

.. tokihan tässä jää vielä ”arvoitukseksi”(?) niille ketkä eivät tunne/osaa arvata profiilin perusteella, että kuka Kissa noista on  ;D.. mutta sitähän tässä ei kysytty  ;)

submit

  • Vieras
Toki luin esittelyn ja tuo sarjakin on entuudestaan tuttu.

Mut joo, ehkä pointtini tuli osalle selväksi. Ei tästä enempää - jatkakaa  :))

Selina

  • Rsyke
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 570
  • Nautin elämästäni.
  • Galleria
Kerron rehellisesti ja avoimesti mitä halutaan tietää, mutta en puhu aiheesta oma-aloitteisesti. En koe vanijoiden korruptointia mielekkääksi.

subitar89

Usein olen päässyt kertomaankin, kun ollaan kumppanini kanssa ihan avoimesti kinkyjä. Ja tykkään kyllä kertoa ihmisille kinkyydestä.
Ensin toki kysyn tietääkö kuulija yhtään, mistä on kyse. Sitten mikäli hän on aiheesta kiinnostunut, niin aloitan mainitsemalla että kaikki asiat tapahtuvat vain kaikkien osapuolien suostumuksella ja turvallisuudesta ollaan tarkkoja. Yleisesti kerron, millaisia mieltymyksiä ihmisillä voi olla ja sitten kerron enemmän meidän mielenkiinnon kohteista ja aika avoimesti ihan omasta sessioinnistamme. Tykkään kertoa, mitä hyvää olen kinkyilyn kokenut minulle tuovan ja miten itseni toteuttaminen on vahvistanut minua ihmisenä. Kerron meidän välisestä dynamiikasta ja kuinka se on elänyt matkamme varrella. Painotan myös, ettei ole yhtä oikeaa tapaa olla kinky ja on luonnollista että mieltymykset elävät. Kiinnostuneille vinkkaan myös tästä foorumista, koska täällä on hyvää tietoa ihan perusasioista ja turvallisuusseikoista. Itse vastaan toki mielelläni kysymyksiin ja ollaan käytykin hyviä keskusteluita vaniljoiden kanssa. Yllättävän moni onkin ollut ainakin hieman kiinnostunut ja moni vaniljakavereistamme on halunnut tutustua meidän välineisiinkin lähemmin. Puhutaan asioista avoimesti ja halutaan osaltamme poistaa ennakkoluuloja kinkyyttä kohtaan.

Raippa

  • OuSM
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1515
  • En ole sellainen kuin uskot minun olevan. ;)
  • Galleria
Kertoisin tietenkin sen mitä itse olen. Oletan että kyse on sellaisesta joka on minusta kiinnostunut. En yleisesti.

annavariations

Teen työtä, jossa kinkyydestä puhuminen on, jos nyt ei jokapäiväistä, niin ainakin arkipäiväistä. Omaan kinkyyteeni en tosin suoranaisesti koskaan viittaa, mutta asiantuntemukseni D/s-suhteista, sitomisesta ja erilaisista lyömävälineistä on sellaisella tasolla, että aihepiiriin yhtään millään tavalla perehtynyt keskustelukumppani saattaa aavistaa, että puhun kokemuksesta.

Yleisimmin - päädyin keskusteluun sitten ammatillisesti tai yksityisesti - puhun paljon suostumuksesta ja siihen liittyvästä neuvottelusta, sekä kommunikaation merkityksestä ja rajoista. Usein puhun siitäkin, että toivoisin suostumuksen neuvottelusta ja jatkuvasta suostumuksesta puhuttavan seksuaalikasvatuksen näkökulmasta enemmänkin.

Toki tilannekohtaisesti vastaan kysymyksiin myös omaan seksiin ja seksuaalisuuteeni liittyen: haluan murtaa stereotypioita ja rohkaista ihmisiä tutkimaan ja kokeilemaan kaikenlaisia juttuja.

Fia

  • Vieras
lähtisin Fifty Shades of Grey kautta jos on nähnyt sit kertoisin lisää jos ei sit katottais tuo pohjille ...jostain pitää lähteä,,

Siinä on kyllä niin moni asia pielessä, että lähinnä sanoisin, että BDSM ei oikeesti oo juuri yhtään sellaista. 😂

balthazar

  • Vieras
Mä olen itse ottanut sellaisen kannan että vastaan siihen, mitä kysytään. Ei mun mielestä kenellekään tarvitse ruveta tilittämään, toisaalta sellaiselle joka haluaa kuulla ja on kiinnostunut, voi puhua asioista suoraan ja niiden oikeilla nimillä.

orjamies

  • Porttikiellossa
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1978
  • Etsin itseäni parenpaa seuraa
  • Galleria
lähtisin Fifty Shades of Grey kautta jos on nähnyt sit kertoisin lisää jos ei sit katottais tuo pohjille ...jostain pitää lähteä,,

Siinä on kyllä niin moni asia pielessä, että lähinnä sanoisin, että BDSM ei oikeesti oo juuri yhtään sellaista. 😂

Totta mutta osittain siksi siitä on juuri hyvä lähteä.