Baarin kannatusmaksut
Lainaus käyttäjältä: hwyl - 18.03.2021, 15:11Lainaus käyttäjältä: PuolivilliNaaras - 18.03.2021, 14:33Luulin, että feministit kannattavat itsemäärittelyoikeutta. Eikö?No, se että naiset (ja miehet) voivat täysin vapaasti määritellä itsensä on ihan puhdasta feminismiä. Aiemmin, ennen emansipaatiota, etenkään naisilla ei tätä vapautta ollut, etenkään seksuaalisuutensa ja oman henkilönsä suhteen.Jaa miehilläkö oli? Mietippä nyt edes vähän tätäkin älynväläystä. Nykyfeminismin keskeisiä ongelmia on, että naiset maalataan jatkuvasti avuttomiksi uhreiksi. Jokaisen syvällisesti historiaan perehtyneen pitäisi kyetä näkemään historiaa aikalaisten, ei nykypäivän näkökulmasta. Vain reilut sata vuotta sitten elämä täälläkin oli jatkuvaa taistelua selviytymisestä, jossa molempien sukupuolten panos oli elintärkeä. Kukaan ei olisi selvinnyt, jos puolet väestöstä olisi alistettu toisen puolen ovimatoiksi. Naiset eivät ole, eivätkä ole koskaan olleet, avuton, kyvytön, äänetön ja merkityksetön elementti yhteiskunnissa.
Lainaus käyttäjältä: PuolivilliNaaras - 18.03.2021, 14:33Luulin, että feministit kannattavat itsemäärittelyoikeutta. Eikö?No, se että naiset (ja miehet) voivat täysin vapaasti määritellä itsensä on ihan puhdasta feminismiä. Aiemmin, ennen emansipaatiota, etenkään naisilla ei tätä vapautta ollut, etenkään seksuaalisuutensa ja oman henkilönsä suhteen.
Luulin, että feministit kannattavat itsemäärittelyoikeutta. Eikö?
Nykyfeminismin keskeisiä ongelmia on, että naiset maalataan jatkuvasti avuttomiksi uhreiksi.
Lainaus käyttäjältä: hwyl - 18.03.2021, 15:11Lainaus käyttäjältä: PuolivilliNaaras - 18.03.2021, 14:33Luulin, että feministit kannattavat itsemäärittelyoikeutta. Eikö?No, se että naiset (ja miehet) voivat täysin vapaasti määritellä itsensä on ihan puhdasta feminismiä. Aiemmin, ennen emansipaatiota, etenkään naisilla ei tätä vapautta ollut, etenkään seksuaalisuutensa ja oman henkilönsä suhteen.Jaa miehilläkö oli? Mietippä nyt edes vähän tätäkin älynväläystä.
Tätä aihettahan on puitu baarissa aika tiuhaan, usein huonoin tuloksin. Hwylin aloitus oli mielestäni hyvin kirjoitettu ja tiukkaa asiaa, mutta tavallaan jäin hieman kaipaamaan jotain suuntaa tälle langalle. Ehkä niin, että mikä on se vinkkeli, josta BDSM:ää ja feminismiä halutaan tarkastella?Minusta on aika yleisesti tunnustettu seikka, ettei feminismin laajakirjoisessa tasa-arvoajatuksessa ole mitään perustavanlaatuisesti yhteensovittamatonta BDSM:n harjoittamisen kanssa, oli kyseessä sitten pikkuistelu, pieni läpsyttely tai laajempi TPE-meininki. Kunhan kyseessä on konsensuaalinen juttu.
Minusta historiallisella naisasialiikkeellä ja nykyfeministeillä on vähänlaisesti toistensa kanssa tekemistä. Nykymaailmassakin näen, että todellinen tasa-arvo- ja ihmisoikeustyö tapahtuu muiden kuin feministien toimesta. Kummasti jokainen puheenvuoro feminismin puolesta saa minut kokemaan kyseisen liikkeen aina vain vastenmielisempänä.
Miksi feminismi nykyajan muodossa on minulle epämiellyttävä ilmö:1. Kyseessa on kaksinjakoisuudeen perustuva, vastakkainasettelua lietsoavaa ilmiö. Eli, joko sä olet sitä mieltä että kaikkia naisia tänään sorrettaan tai olet sortajien tukija.2. Feministit on saavuttanut oma alkuperäisen päämäärän, ihan sen ihka alkuperäisen, mutta siitä ei riittänyt. Vastakkainasettelu ja vihamielisen ilmapiirin ylläpitö, jopa itteensa martyyriksi leimaamalla, on oleellinen osaa identiteettia joten keksittiin lisää "tyylisuuntia". 3. Feministeilla laajasti esiintyvä kykenemättömyys ymmärtää eriavia mielipiteitä, huono väittelykyky, erittäin sisäänopittujen demagoogisten otteiden käyttö väittelyissä. Tyylinäyte:"no mutta keskiaikana naiset olit omaisuutta". Ollaks me tänään keskiajassa? Keksittaanko aikakone ja parannettaan tilannetta? Keskiaikaiset synnit pitää nuhtee ikuisesti nykymiesteen selkään ja edellyttää ikuista nöyryyttä ja anteeksipyyntöä? Eli sellaisena feministit on oma toimintaansa kautta minulle mielipiteen muovannut. Mulla olisi aivan erilainen mielipite, jos feministien toiminta olisi erilainen, ulosanto positiivinen ja iloinen, keskustelujen avaukset rakentavia ja positiivisen yhteistyöhön hakeutuvia. Mutta kun ei ole. Ja se ei tuo myös tulosta, vaan eripuraa. Niin, ja se on edellytyys että feminismi saa ollaa olemassa.
Lainaus käyttäjältä: PuolivilliNaaras - 18.03.2021, 17:47Minusta historiallisella naisasialiikkeellä ja nykyfeministeillä on vähänlaisesti toistensa kanssa tekemistä. Nykymaailmassakin näen, että todellinen tasa-arvo- ja ihmisoikeustyö tapahtuu muiden kuin feministien toimesta. Kummasti jokainen puheenvuoro feminismin puolesta saa minut kokemaan kyseisen liikkeen aina vain vastenmielisempänä.Se on kyllä harmi.Olen kanssasi eri mieltä, mä luulen, että esim. meidän hallituksen feministiministerit tekee osaltaan tärkeää työtä, puhumattakaan feministeistä esimerkiksi Afrikan maissa.Mä olisin aidosti kiinnostunut kuulemaan, että mikä esimerkiksi tässä keskustelussa on sinusta vastenmielistä?
Maailma kehittyy ja ihmisoikeuksien toteutuminen etenee, koska järkevät ihmiset rikkovat aktiivisesti vanhoja, syrjiviä normeja ja käyttäytymismalleja. Tämä tapahtuu riippumatta siitä, mitä ismejä kukakin haluaa itseensä liitettävän.En ole feministi, eikä kenenkään tarvitse sitä kyseenalaistaa.
Niin, jos ajattelee esim. nykyistä some-ilmapiiriä ja sitä kohtelua ja retoriikkaa, mitä näkyvät naishahmot siellä saavat osakseen niin on vaikea ajatella, että työ olisi tehty. Tai se vääristyneesti seksualisoitu ilmapiiri missä tytöt (ja myös pojat) kasvavat, ne kaikki paineet ja karsinat, mihin nuoria ahdetaan. Varmasti on paljon ärsyttäviäkin ulostuloja ja ärsyttäviä vastakkainasetteluja, mutta minun on vaikea nähdä, että tämä melko yleinen stereotypia feminismistä ja feministeistä olisi mikään muu kuin karkea karikatyyri. Feminismi on hyvin olennaisesti myös miesten vapautusliike.
*Feminismi on hyvin olennaisesti myös miesten vapautusliike* Ja se vapauttaa miehia mistä?Ja me ollaan jo 2000 luvun puolella yli 20 vuotta...