Kirjoittaja Aihe: BDSM ja kalorikulutus.  (Luettu 2233 kertaa)

Nappisilmä

  • Vieras
BDSM ja kalorikulutus.
« : 06.04.2021, 16:09 »
Hupaisa otsikko, tiedän. Enkä olisi arvannutkaan tänne moista ikinä kirjailevani  :D Mutta laitetaan ja katsotaan kiinostaako ketään mitenkään:

Oon aina nauranu kuntoilijana sitä, kuinka seksin väitetään kuluttavan kaloreita jotenkin erityisesti. Niinkuin siis mikä tahansa vanilijavartti tyyliin pisto-nosto ja ravistus olisi oitis joku kalorikulutuksen suurihme. Höpöhöpö, ajattelin, enkä koskaan asiaa edes vakavasti ajatellut. MUTTA sitten:

Vanha rakas narttuni otti yhteyttä. Oli ollu suhteessa, jossa ei kinkyilyä tarjoiltu ja fiilis oli laimea. Mun kanssa hän oli aikanaan saanut kevyen maistiaisen, enkä itsekään väitä silloin vielä taitaneeni taitoja jaloja siten kuten sen jälkeen sain, kiitos intohimoisten subieni, oppia ja opiskella.

Niinpä sovimme tapaamisen hotelliin, johon olin pitkälti hänen yllätyksekseen suunnitellut hänelle kolmivaiheisen session sisältäen kaikkea sellaistakin, joita hän ei edellisellä tapaamiseellaan olisi edes hyväksynyt. Kuritin häntä hänen ilokseen niin hotellihuoneen tuolilla, sen pöytään sitoen kuin myös sänkyyn kahliten. Piiskasin, läiskin, kuristin, nimittelin, runkkasin, dildotin, wandasin, fistasin ja tietenkin nain. Sessio kesti aikalailla - vain - kaksi tuntia, joka oli homman ainoa miinuspuoli. Silloin joskus aikanaan saattoi sängyssä vierähtää kolmesta neljäänkin tuntia, mutta nyt siihen ei ollut valitettavasti aikaa. Oli kevään ensi hellepäiviä ja pimentämässäni huoneessa oli kuuma niin, että kun lopulta makasimme kropat märkinä äksänä sängyllä, oli mahdotonta sanoa mikä oli hikeä ja mikä muita eritteitä. Hyvällä tavalla uupunut, kaikkensa antanut ja euforinen fiilis molemmilla, siis.

Mutta silti pakko sanoa: Kun katsoin sattumalta ranteessani ollutta sykemittaria, se antoi liki 1000 Kcalorin kulutuslukemat. Ja se on mun mittapuulla PALJON.  :)) Olen kuitenkin pelannut talvisin lätkää, käynyt salilla kiskomassa rautaa ja juoksemassakin, mutta KOSKAAN kulutus ei oo ollu sentään tuota luokkaa...  :D Kerroinkin kokemuksestani eräälle toiselle ex-subilleni ja hän nauroi, että "tähän asti olen kyllä lähinnä puuskahtanut liikuntaintoilijoiden hyvä olo-julistuksille liikunnan jälkeen, mutta tohon lajiin hänkin voisi ajatella hurahtavansa!"  ;D

Noh, ehkä tästä joku saa korona-ankeuteensa iloa jos ei muuta. :)

Carrowfan

  • Vieras
Vs: BDSM ja kalorikulutus.
« Vastaus #1 : 06.04.2021, 17:05 »
Kaveri valittaa domihommist (itse sub) et kuinka siinä väsyy ku pelaa päivän sessioit :D. Taitaa olla tämä BDSM melko energiaa kuluttavaa :D.

Nappisilmä

  • Vieras
Vs: BDSM ja kalorikulutus.
« Vastaus #2 : 06.04.2021, 17:08 »
Ei, en suinkaan valita. Päinvastoin. Lähinnä oli hauska huomata tuo. Eipä sitä moisia ajattele kun on session syövereissä. ;)

Carrowfan

  • Vieras
Vs: BDSM ja kalorikulutus.
« Vastaus #3 : 06.04.2021, 17:09 »
Ei, en suinkaan valita. Päinvastoin. Lähinnä oli hauska huomata tuo. Eipä sitä moisia ajattele kun on session syövereissä. ;)

Puhuin yhdestä toisesta kaveristani mutta joo :D

Nappisilmä

  • Vieras
Vs: BDSM ja kalorikulutus.
« Vastaus #4 : 06.04.2021, 18:39 »
Aa, misunderstanding siis.  :)

Knotme

Vs: BDSM ja kalorikulutus.
« Vastaus #5 : 07.04.2021, 05:54 »
Hieman skeptisesti täytynee suhtautua kellon näyttämiin lukuihin vaikka mimmonen maailman paras multi-sport laite oliskin.
10000 askelta esim. tulee toisinaan täyteen aika ihmeelliselläkin toiminnalla. Vrt. paljonko esim. minuutin runkkaus tuo askelta. Hakkaako raivolla vai helliikö kevyesti.
Kalorilaskenta noissa perustuu kuitenkin aina johonkin yhteissummaan antureiden datan tuottamasta yhtälöstä.

Mutta aiheen ideaan.
Kun ajatus on intensiivisesti kiinni sessiossa ja siihen käyttää aivokapasiteettia, niin kyllä kuluu. Kropan ohjainyksikkö käytettynä/kuormitettuna kuluttaa paljon.
Jos aivotoiminta saa pulssin nousemaan ja aikaan fyysisiä reaktioita, niin kaikki noista kuluttaa.
Sitten taas mekaaninen liikkuminen sessiossa tuottaa lämpöä, liikettä, jonka aikaan saamiseksi taas kulutetaan lisää.
Jäiden pureskelu kuluttaa... lämpöeroa pitää tasata.
On tutkittu jopa telkun töllöttämisen kulutusta verrattuna radion kuunteluun.

Tuossa sessiossa on ollut paljon sisältöä ja uutta tilannetta antamaan vielä oman lisänsä kulutuslukemiin yhdistettynä lämpötilaan, joten on aivan mahdollista, että kaloreita oikeastikin kuluu reilusti. Varsin miellyttävä tapa kuluttaa, jos sitä puolta tulee seurattua. 😎

Nappisilmä

  • Vieras
Vs: BDSM ja kalorikulutus.
« Vastaus #6 : 07.04.2021, 09:24 »
Juu. Halusin pitää alustukseni kepeänä ja siihen ei sopinut session vaiheiden jotenkin liian yksityiskohtainen läpikäyminen. :) Mutta että kyllä tossa sessiossa oli useampikin hetki kun yläkropan lihakset, etenkin käsien, oli niin väsyksissä ja lopussa, että tuli hetkellinen epäusko jaksanko vaikka salilla käynkin. Siksi oli pakko keventää tahtia, pitää hetki taukoa - ja sitten kohta jatkaa samaa taas. Eli vaikka onkin noin, että kellot antaa lukemia siitä ja tästä, niin tosiasia kyseisessä kohtaamisessa oli, että kyllä se myös oli fyysisesti tosi raskas. Mutta sellaista ei tietty ajattele kesken session erityisenä suorituksena. Sitä vain lepää hetken, kunnes jatkaa taas. Niinpä sitten kun sattuu vilkaisemaan siihen kelloonsa, niin hätkähtää - koska sykelukemat ja sen sellainen sporttidata nyt ei oikeen kuulu bdsm-skenen juttuihin, ihme kyllä  ;D

Noh, edelleenkin pidän itsekin tällaisen asian vatvomista myös hieman pöhkönä. Mutta se nyt vaan on mun luonne - täällä on mielenkiintoisia keskusteluja, mutta monasti kovin totisia. Siksi pieni välikevennys tuskin haitannee?  :D